Harmi kun Euroopassa ei myydä Thule Sidearm telinettä. Hieman turhan hintavaksi tulee tilata jenkkilästä.
![]()
Harmi kun Euroopassa ei myydä Thule Sidearm telinettä. Hieman turhan hintavaksi tulee tilata jenkkilästä.
![]()
Crusty Flaming Bacons aka Kärttyisät Liekkipekonit
Täältä tilasin:
http://www.veclo.com/en/fietsdrager-...FeM2cgodujsxow
Thulen sivuilta:
Kuitenkin vain yksi pyörä on lukossa, kun vain yhdessä kiristysnupissa on lukkopesä. Velco myy myös 2 kpl lukollisia nuppeja noin 24e hintaan. myös 921 mallissa näyttää olevan vain toinen nuppi lukittava, kuvassa alempi (vähän suurempi):Lukitsee pyörät telineeseen ja telineen autoon
![]()
Minulla on pyörä kiinni Abuksen vaijerilla ja tavallisella Abloy-lukolla. Päällystetty vaijeri ei tärvää runkoa ja tuohon yhdistelmään voi oikeasti luottaa toisin kuin Thulen omiin lukkoihin jotka eivät monta sekuntia pidättele.
Tosin ei mulla noin kallista Thulen telinettä ole, vaan paljon halvempi versio, mutta en silti luota Thulen lukkoon.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Tuommonen RideOn 9502 tuli viime syksynä hommattua. Tänään sitä sitten ehti ensimmäistä kertaa käyttämään kun alkukesä ollut kiirettä. Huonona puolena tulee mieleen että peräkonttiin ei pääse kun teline on kiinni, vaikka siinä ei olisi pyöriä, mutta tämä johtunee enemmän autosta kuin telineestä. Muutenhan tuo vaikuttaa oikein näppärältä, paitsi pyörät toki likaantuu kurakelillä.
Täällä on ollut puhetta pyörän likaantumisesta kuljetuksen aikana, itsellä on kokemusta katolla ja koukussa kuskaamisesta, ja molemmissa pyörä likaantuu ihan samalla lailla. Mutta katolla ollessa, se hyttysten, kärpästen, ampiaisten yms raatojen putsaaminen pyörästä on moninverroin työläämpää, varsinkin jos liiskaantuneet ötökät ehtii vielä kuivahtaa...
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Onkos tossa Thule freeride 532 ja pro ride 591 juurikaan käytettävyys eroa ? Maantiepyörän käyttöön tulisi. Onko kokemusta päivityksestä 532 > 591 malliin ?
Oisko järkevää tehdä niin että jos laittaa emännän normi city pyörän kans Corollan katolle, niin ottaisi kaksi erilaista.
Tukevampi sille painavammalle pyörälle.
Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.
Normipyörälle mysö parempi teline, se kuitenkin painaa enemmän ja siinä tilanteessa ProRiden alhaalta kiristyvästä kourasta on etua kun ei tarvitse kurottaa. Hintaero ei ole kuitenkaan kovin suuri.
A Gentleman will walk but never run
Autotarvikeliikkeistä saa.
Käykö tämmöset Pro ride 591 kattokaiteiksi ? http://www.huuto.net/kohteet/264616327?ref=hm_qr
En voi varmuudella sanoa, mutta uskoisin, että toimii ihan hyvin. Tuon ProRide 591:n voi kiinnittää kahdella tapaa, ns. universal jossa teline kiinnitetään putken ympäri(osat:50552, 50554, 50553)
sitten toinen esim. Thulen aero taakkatelineet, joihin on leikattu kisko/ura, mihin telinen vain työnnetään(osat: 50335, 50336)
Thule Aero:
Thule ProRide 591:
Toivottavasti tästä on hieman apua![]()
Still rides with 26er
^ Iso kiitos kun kaivoit nuo kuvat.
Thulen sivuilla sanotaan ProRiden pikakiinnikkeen menevän aina 60 mm leveään kattoputkeen asti. Muistin mukaan se kiinnitys on kyllä aika leveä ja menee varmaan kaikkiin likipitäen standardin mukaisiin telineisiin. Mulla on wingbarit ja käytän sitä T-uraa.
Ja siellä sivuilla on melkoisen tarkkoja speksejä kaikista niistä tuotteista, jos vain viitsii selata.
A Gentleman will walk but never run
Kuten jo totesin, olen täysin päinvastaista mieltä. Kirva-aikaan tulee osumia katolla, pesusienellä pyyhkäisy otsapinnoista riittää. Kärpäset, ampiaiset ym ovat satunnaisia osumia, nimenomaan hyvä jos kuivahtavat niin voi rapsauttaa kynnellä irti.
peräkoukkukokemusta kertyi aikoinaan yli 4000 km, ja minun pyörääni en enää peräkoukkuun laita hiekkapyörteeseen ja katusuolasumutukseen.
modauslisäys:
huonoa pyörä katolla on korkeuden lisääntyminen. Sekin vain, kun on akka ratissa "ethän missään nimessä hurauta autokatokseen vanhasta tottumuksesta." Laivalla joutuuko ostamaan korkeamman autopaikan pyörat katolla?
Lisää huonoa: kattoteline-pyöräkiinnitysyhdistelmä saattaa tyhjänäkin aiheuttaa satunnaista aerodynaamista ääntä (viheltelyä) vaikkapa sivutuulikomponentin määrästä riippuen. Ei aina, riippuu tuurista sekä telineen, kuun ja pluton magneettikentän asennosta. Veikkaan, että Pluton ollessa lähellä aladeklinaatiotaan teline on hiljainen.
hyvää ja vaivatonta on, että tyhjät telineet voi unohtaa katolle, vaikka koko kesäksi. Siellä ne säilyvät ja ovat valmiina vaikka kodin raatoautopalveluun. Kustannuksiksi tyhjäajosta arvioisin tuskin mitattavissa olevan n 5 litraa polttoainetta / 1000 km, sillä kaikki ajo ei ole suinkaan moottoritieajoa ja lisäilmanvastus realistisella seka-ajon keskiajonopeudella 55 km/h on pieni tai mitätön.
Peräteline tyhjänä en voisi kuvitella ajavani viikkokausia, vaikka jättövirtauksessa ei edes tuota pientä kulutuslisäystä tulisi. Säilytystilaa tosin jos on, niin irrotus koukusta ei ole minkäänlainen ongelma.
ketti muokkasi tätä : 08.05.2013 at 12.09
Kirjoitettiin varnaan yhtä aikaa modaukseni kanssa. Jos säilytystilaa kesällä on, riippuu siitä.
Lisäksi puolison itsenäinen pyöränkuljetus: sen kun haarukoista ote ja nostaa renkaat uraan, jolloin paino on pois nostajalta, pyörä pystyyn ja kiinni, tämän osaa meidänkin 158 cm, verrattuna toiseen vaihtoehtoon:
etsi irrotettava paskainen auton peräkoukku pussista tavaratilasta, kiinnitä paskainen irrotettava peräkoukku autoon, auton paskaisimpaan paikkaan, kontaten, kiinnitä peräteline koukkuun kolhimatta autoa, jonka jälkeen kiinnitä pyörä. Tuohon ei puoliso ryhtyisi.
Tosin minulla on tietenkin kiinteä peräkoukku, mutta parkkipaikalla vihainen raatoautonkuljettajatar vesisateessa kiinnittämässä takatelinettä lähdössä hakemaan minua kesken salkkareiden? Perhesovun vuoksi olkoon pyöräteline katolla syksyyn saakka. Vaikka aina olen toistaiseksi kotiin lenkeiltäni ajanut.
ketti muokkasi tätä : 08.05.2013 at 12.37
Ei mua ainakaan häiritse Thulen clip-on peräkontin ovessa sen enempää kuin edellisen autoni kanssa häiritsi kattotelineet. Ne itseasiassa häiritsi enemmän kun ulisivat motarilla.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Toisin sanottuna perätelineen irrotus:
- varaa lukittu paikka irrotettavalle perätelineelle
- irroita peräteline
- puhdista peräteline, vaatii vettä, harjan, pesuainetta
- vie peräteline säilöön
- irrota koukku, liuotinpese, kuivaa, laita autoon
Verrattuna kattokiinnityksen paikoilleen jättöön:
- älä tee mitään, mene pois, ota bisse ja vie perätelinettään pesevälle naapurillekin, lahjoita myös näppylähanskat sille että saa koukun kontattua irti ja liotinpestyä. Tarvittavat pinelinet tai bräkekleenit voit vielä sille tarjota ja naureskella näppärälle perätelineelle, jonka poisotto vie incbuffin mukaan minuutin.
Perätelineen osto on kuin nuorena kolarointi, oppirahoja vaan.
Farkku: kyllä. Minullakin on. Pyöränkuljetus sisällä toimii kahdella hengellä ja isossa autossa (minulla ei ole) jopa kahdella pyörällä, tosin vain ilman turvaistuinta tai koiraa.
ketti muokkasi tätä : 08.05.2013 at 14.48
Onko joku jo kokeillut tätä mallia ? Kokemuksia ?
http://www.thule.com/fi-fi/fi/produc...-_-891_892_893
http://www.youtube.com/watch?v=250jFn1GMBk&list=PL4C2A308CA348D257
Harkitsin Slidebaria mutta jätin kauppaan koska:
- varsin hintava (ei ollut ratkaiseva)
- muihin telineisiin verrattuna painava kuin mikä ja epäilin siksi hankalaksi nostaa paikalleen
Päätin, että saan pyörän nostettua myös sinne keskelle ja ostin Wingbarit.
Mites noihin Thulen katolle sijoitettaviin telineisiin (ProRide 591) sopii 60 mm profiilin kuitukiekot? Toimiiko kiristys tai aiheuttaako vahingoitumisriskiä kiekoille?
Kuten jo totesin, olen täysin päinvastaista mieltä. Katolla kuskasin pyörää kaksi kesää, enää en sitä virhettä tee. Näköjään et ole suomen kesässä pyörä auton katolla ajanut. Kärpäset, ampiaiset ja hyttyset osuvat oikein sujuvasti pyörään, no huomaat kunhan suvessa ajat, ja varsinkin kun sattuu illalla ajamaan hieman pidemmän matkan... Kuulin jopa pyöräliikkeen huoltajalta väitteen, että sopivasti kuivahtanut raato liukuputkessa, on tuhonnut keulan stefan (vaimikäsenytonkaan). Itse en tuosta osaa sanoa, kun olen putsannut pyörän kattokuljetuksen jäljiltä.
Katusuolasta en osaa sanoa, kun en talvella kuskaa pyörää katolla enkä peräkoukussa. Mutta näin sulan maan aikaan, kun yksikin auto ajaa edelläsi, niin valitettavasti siitä lentää vettä yms tienpinnassa olevaa paskaa myös katolla olevaan pyörään, aivan kuten sitä lentää tuulilasiin, usko tai älä. Toisaalta ymmärrän väitteen, jos asuu nihuantaustalla, jossa muita ei tiellä liiku? Täälläpäin kun tiellä liikkuu muitakin kuin minä, niin pyörään lentää vettä yms aivan yhtä paljon on se koukussa tai katolla. Katolla saa vaan bonuksena ötökät.
Täysin toisin sanottuna vetokoukkutelineen kiinnitys/irrotus:
-Avaa ulos mennessäsi autotallin ovi, nosta teline autotallista koukkuun, aikaa kuluu 10-20 sek
-Avaa kaukosäätimestä autotallin ovi, nosta teline koukusta autotalliin, aikaa kuluu 10-20 sek
Toki tuon päälle vielä pyörän kiinnitys/irroitus, johon kuluu melkein yhtä kauan, kuin sen ottaisi kattotelineestä. Koukkutelinettä olen vasta yhden kesän käyttänyt, en ole pessyt sitä kertaakaan, ja se yllättäen näyttää päälle päin aivan puhtaalta. Tosin ei mulla ole siivoamiseenkaan fiksaatiota, kuulemma. Näköjään jotkut pesee myös vetokoukun, jota en ihan ymmärrä, mutta onhan meillä kaikilla omat tapamme oireilla? Ja yllätys yllätys, minulla koukku on ollut viimeiset 2 vuotta autossa kiinni, miksi ihmeessä irroittaisin sen?
Summa summarum, kun olet rapsuttelemassa kynnellä hyttysen raatoja pyörästä, ehdin just ja just avaaman kolmannen oluen naapurin kanssa...
Hankaluudet eri kuljetustavoissa.
- Takakonttiin ei välttämättä mahdu, mutta jos niin pitää irroittaa kiekot ja satulatolppa
- Farmarissa nastarengas naarmuttaa sisäpanelia
- Kattoteline ei toimi pyörä katolla talliin ajaessa
- Peräkoukkuteline peittää rekisterikilven tai jarruvalot. Ja tulee sakkoa tai kolari
Ajelen kattoteline-thulella ja en aja autotalliin tai parkkihalliin pyörä katolla. Sormet ristiin ettei kesälomareissulla poikkea driveinniin ja lommota mäkkärin räystäitä
Yhteenvetona siis . Teit niin tai näin pyörä likaantuu kyllä ellet kääri tällaiseen > http://www.mercamer.fi/mercamer/tuot...ikiristekalvot
Itse ainakin viitsisin käyttää .. tai sitten tällaisen ostaa jos haluaa päästä helpolla >http://www.bike24.com/1.php?content=...73;mid=0;pgc=0
Kirjanmerkit