Kuten jo totesin, olen täysin päinvastaista mieltä. Kirva-aikaan tulee osumia katolla, pesusienellä pyyhkäisy otsapinnoista riittää. Kärpäset, ampiaiset ym ovat satunnaisia osumia, nimenomaan hyvä jos kuivahtavat niin voi rapsauttaa kynnellä irti.
peräkoukkukokemusta kertyi aikoinaan yli 4000 km, ja minun pyörääni en enää peräkoukkuun laita hiekkapyörteeseen ja katusuolasumutukseen.
modauslisäys:
huonoa pyörä katolla on korkeuden lisääntyminen. Sekin vain, kun on akka ratissa "ethän missään nimessä hurauta autokatokseen vanhasta tottumuksesta." Laivalla joutuuko ostamaan korkeamman autopaikan pyörat katolla?
Lisää huonoa: kattoteline-pyöräkiinnitysyhdistelmä saattaa tyhjänäkin aiheuttaa satunnaista aerodynaamista ääntä (viheltelyä) vaikkapa sivutuulikomponentin määrästä riippuen. Ei aina, riippuu tuurista sekä telineen, kuun ja pluton magneettikentän asennosta. Veikkaan, että Pluton ollessa lähellä aladeklinaatiotaan teline on hiljainen.
hyvää ja vaivatonta on, että tyhjät telineet voi unohtaa katolle, vaikka koko kesäksi. Siellä ne säilyvät ja ovat valmiina vaikka kodin raatoautopalveluun. Kustannuksiksi tyhjäajosta arvioisin tuskin mitattavissa olevan n 5 litraa polttoainetta / 1000 km, sillä kaikki ajo ei ole suinkaan moottoritieajoa ja lisäilmanvastus realistisella seka-ajon keskiajonopeudella 55 km/h on pieni tai mitätön.
Peräteline tyhjänä en voisi kuvitella ajavani viikkokausia, vaikka jättövirtauksessa ei edes tuota pientä kulutuslisäystä tulisi. Säilytystilaa tosin jos on, niin irrotus koukusta ei ole minkäänlainen ongelma.
Kirjanmerkit