HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 4 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

  1. #91
    ketti Guest
    Mielipide- ja keskustelupalsta vauhdissa, loistavaa. Näin pitääkin. Mielipiteitä joka suuntaan, niin pitääkin.

    Myös uhoavaa mutua, se tulee lukijan erottaa siitä, kun kokemus puhuu.

    Stefa menee rikki kärpäsestä.. Uskotko itse tuohon? Okei, horoskooppeihin ja ennustajiin uskomistakaan ei ole kriminalisoitu. Menisikö stefa rikki peräkoukun hienojäkoisesta soratiehiekasta mieluummin.

    Polkupyörän otsapintojen levein osa on rungon etuosa. Siihen ei aikuisten oikeasti monta ampiaista eikä kärpästä osu / 500 km, maantiepyörästä puhuttaessa etuhaarukat ovat yleensä niin ohuet, että niiden ilmavirtauksen pato(paine)piste on todella pieni, joten ei juurikaan osumia. Ohjaustanko, satunnaisia osumia patopisteen (putken keskilinjan läheisyyteen), ei tietenkään koko putken leveydelle.

    Autoilussa on kaksi typeryyttä: matalat renkaat ja irrotettava peräkoukku.

    Keskustelu jatkukoon, yritän laittaa löylyä parhaani mukaan!

  2. #92
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.073
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ketti Katso viesti
    Autoilussa on kaksi typeryyttä: matalat renkaat ja irrotettava peräkoukku.
    Renkaisiin kantaa ottamatta, miksi se irrotettava koukku pitäisi irrottaa jos sitä tarvitsee aika ajoin?
    Itse en ainakaan irrota, vaikka se helppoa onkin.
    Kaar ittelles vaa

  3. #93
    IncBuff Guest
    Joissakin autoissa koukku peittää osan rekisterikilvestä joten se on irroitettava kun ei ole vedossa.

  4. #94
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Onko jollakin tällainen ? http://www.bike24.com/1.php?content=...73;mid=0;pgc=0
    Eikös tuuli nappaa tuollaisiin, ja näin ollen lisää bensan kulutusta.
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  5. #95
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Ad-Turusta ilmoittivat, että v.2000 Corollaan ei saa tätä mallia asennettua koska yhteensopivia jalkoja ei löydy.
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  6. #96
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Renkaisiin kantaa ottamatta, miksi se irrotettava koukku pitäisi irrottaa jos sitä tarvitsee aika ajoin?
    Itse en ainakaan irrota, vaikka se helppoa onkin.
    Jos en väärin muista, iroitettava koukku pitää irrota jos katsastuksessa kokeilee. Taitaa olla hylyn peruste jos ei irtoa, joten hyvä sitä olisi irroitella ja rasvata välillä.
    www.mckramppi.com

  7. #97
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Jos en väärin muista, iroitettava koukku pitää irrota jos katsastuksessa kokeilee. Taitaa olla hylyn peruste jos ei irtoa, joten hyvä sitä olisi irroitella ja rasvata välillä.
    Mulla on yksi auto ollut jonka irroitettava koukku oli edellisen omistajan toimilla muutettu kiinteäksi eli ei oltu ilmeisesti viitsitty irroittaa koskaan. Ikinä ei katsastusmies asiasta edes maininnut.

  8. #98
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Jos en väärin muista, iroitettava koukku pitää irrota jos katsastuksessa kokeilee. Taitaa olla hylyn peruste jos ei irtoa, joten hyvä sitä olisi irroitella ja rasvata välillä.
    Näi o. Rekisterikilpeä ei saa peittää millään kiinteällä rakenteella.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Mulla on yksi auto ollut jonka irroitettava koukku oli edellisen omistajan toimilla muutettu kiinteäksi eli ei oltu ilmeisesti viitsitty irroittaa koskaan. Ikinä ei katsastusmies asiasta edes maininnut.
    Katsastajasta kiinni tuleeko hylkyä tai huomautusta. Siitä huolimatta, vaikka katsastuksessa ei lain vastaisista varusteista huomautettaisi, niistä voidaan sakottaa tienpäällä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  9. #99
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    254
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Jos en väärin muista, iroitettava koukku pitää irrota jos katsastuksessa kokeilee. Taitaa olla hylyn peruste jos ei irtoa, joten hyvä sitä olisi irroitella ja rasvata välillä.
    Omassa autossa on irroitettava koukku, joka oli jumiutunut jo edellisellä omistajalla. Ajattelin joskus koputella sen irti, mutta vielä ei ole tullut sitä päivää vastaan. Katsastuksessa olen käynyt 9 kertaa koukku paikalla ja aina on kelvannut, tosin ei peitä rekisterikilpeä mitenkään.

  10. #100
    rensq Guest
    Ostin viime kesänä Thule EuroRide 941 -telineen, joka on vetokoukkuun kiinnitettävä kahden pyörän teline (http://www.thule.com/fi-fi/fi/produc...ride-941-_-941). Kokonaisuutena olen tyytyväinen.


    Plussat:


    + Vankkarakenteinen, eli pyörät ja itse teline pysyvät tiukasti paikoillaan ainakin täysjarrutuksissa satasen nopeudesta ja isoissakin heitoissa (käytännössä todettu).


    + Sisältää täydellisen takavalopaketin, joka on mielestäni tärkeä ominaisuus huonoissa näkyvyysoloissa.


    + Rekisterikilvelle paikka, joten viranomaisillakaan ei ole sanomista. Lisäkilven sain Trafilta sähköpostitse, toimitusaika vajaa pari viikkoa ja hinta oli viime vuonna 32 e.


    + Kallistettava, joskaan itse en tätä ominaisuutta tarvitse, koska auto on sedanmallinen ja takakontin luukun saa auki kallistamatta.


    + Ainakaan omassa autossa pakoputki ei kuumenna renkaita ja teline on muutenkin riittävän ylhäällä, ettei tarvitse pelätä sen osumista maahan epätasaisessa maastossa takaylityksen vuoksi.


    + Vehon viime kesän kampanjahinta 275 e oli mielestäni kohtalainen.


    + Helppokäyttöinen.


    Miinukset:


    - Vakiona ei pyörien varkauslukitusmahdollisuutta telineeseen, tämän voi kyllä kiertää käyttämällä esim. vaijerilukkoa tai ostamalla lisävarusteena saatavan lukitusosan.


    - Itse telineen saa osaava voro irti helposti ja nopeasti vetokoukusta, koska ns. avain on vain vähän ristipäätä erikoisemmin muotoiltu muoviosa


    - Halvemmallakin saa toisia malleja, mutta jostain joutuu ehkä tinkimään.


    - Vain kahelle pyörälle, jos tarvetta useammalle.


    - Vie kuitenkin melko paljon säilytystilaa (vaikka kokoontaittuva) eikä ihan kevyimmästä päästä (13,6 kg).

  11. #101
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Kysymys niille joilla kokemusta sekä katolla kuljettamisesta että koukku kiinnitteisistä "peräkärryistä". Kumpi lisää enemmän bensan / Dieselin kulutusta ? Kumpi on vakaampi ajossa ?
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  12. #102
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Yhteenvetona siis . Teit niin tai näin pyörä likaantuu kyllä ellet kääri tällaiseen > http://www.mercamer.fi/mercamer/tuot...ikiristekalvot
    Itse ainakin viitsisin käyttää .. tai sitten tällaisen ostaa jos haluaa päästä helpolla >http://www.bike24.com/1.php?content=...73;mid=0;pgc=0
    Mites ois ihan vaan ?
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  13. #103
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Kysymys niille joilla kokemusta sekä katolla kuljettamisesta että koukku kiinnitteisistä "peräkärryistä". Kumpi lisää enemmän bensan / Dieselin kulutusta ? Kumpi on vakaampi ajossa ?
    Minulla kulkee välillä kaksi maasturia katolla. Autoni kuluttaa normaalissa maantieajossa (ei moottoritienopeuksia) keskimäärin 5,8l/100km kun ajelee nätisti. Pelkkä teline (taakkateline + 2x Thule OutRide 561) tuo siihen n. 2 desiä lisää. Maastopyörä lisää kulutusta edelleen noin 8 desiä, eli parhaimmillaan kulutus nousee sieltä 5,8 litrasta yli seitsemän kahden pyörän kanssa. Maantiepyörät ei tuota aivan yhtä suurta vastusta, mutta ei ne kaukana ole. Vahva veikkaukseni on että koukussa kulutus ei nouse läheskään noin paljon, ei kai sitä vastusta siellä auton jättövirtauksessa juuri ole. Ainakaan jos oletetaan että auto ei ole porrasperä.

    En ole huomannut pyörien vaikuttavan millään tavalla auton ajo-ominaisuuksiin.

    On muuten hyviä telineitä nuo OutRide 561:t. Pyörät kiinnostaa varkaita varmasti vähän vähemmän kun niistä puuttuu jo valmiiksi etukiekko. Kannattaa ennen ostoa mittailla ja tuumailla jos on tietynlainen asennus mielessä, ne kun kiinnittyy joka tapauksessa toisesta päästään suoraan taakkatelineeseen ilman säätömahdollisuutta. Hatchback-korisessa autossa voi käydä esimerkiksi niin ettei takaluukku mahdu avautumaan täysin auki. Omat pyörät kulkee nykyään takarenkaat menosuuntaan juuri tuosta syystä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  14. #104
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Maantiepyörät ei tuota aivan yhtä suurta vastusta, mutta ei ne kaukana ole.
    Täytynee vähän tarkastaa tuota arvioita. Viikonloppuna Kouvola-Tampere-Kouvola yksi maantiepyörä katolla. Kumpaankin suuntaan kulutus oli auton mielestä 6,1l/100km. Tosiaan pelkän telineen kanssa menee 5,8-6,0l/100km eikä tuo pyörä tuntunut vastustavan juuri yhtään.

    Tosin eipä se pyörä ole ainoa muuttuja. Paluumatkalla tuli ajettua liikenteen takia melko paljon muiden autojen imussa, sillähän voittaa jo desin tai pari matka-ajossa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  15. #105
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Täytynee vähän tarkastaa tuota arvioita. Viikonloppuna Kouvola-Tampere-Kouvola yksi maantiepyörä katolla. Kumpaankin suuntaan kulutus oli auton mielestä 6,1l/100km. Tosiaan pelkän telineen kanssa menee 5,8-6,0l/100km eikä tuo pyörä tuntunut vastustavan juuri yhtään.

    Tosin eipä se pyörä ole ainoa muuttuja. Paluumatkalla tuli ajettua liikenteen takia melko paljon muiden autojen imussa, sillähän voittaa jo desin tai pari matka-ajossa.
    Paljonkos niitä ötököitä sai raaputtaa siitä pyörästä ?
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  16. #106
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    238
    En ole huomannut mitään erityistä kulutuksen lisäystä kattotelineen kanssa. Minulla on kuiturunko etuhaarukasta Thulen OutRide 561-telineessä kiinni ja putkina on WingBar:it. Satulan otan irti kuljetuksen ajaksi. Mökkimatkani on 276 km, mistä vajaat 200 km on moottoritietä. Kulutus ei muutu, kun pyörä katolla tulee ajettua hieman hiljempaa. Ötökät eivät ole olleet ongelma ja ainakaan liiskautuneet eivät ole jääneet kiinni pyörään, sillä olen perillä aina pyyhkäissyt pyörän kostealla pyyhkeellä.

  17. #107
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705

    Thulen pyörätelineet

    Kulutusennätys tuli viime kesänä Kalpiksen reissulla. Katolla kaksi DH-pyörää ja yksi enskapyörä. Kaikissa siis ihan kohtuullisen rouheat renkaat. Pyörät kiinni kahdella proridella ja yhdellä freeridella. Vauhtia 120km/h molempiin suuntiin. Keskikulutus 9.7 litraa satasella kun ilman pyöriä ja telineitä menee alle kuuden. Itse olen päätynyt pyöristykseen että jokainen kattotelineen osa (kisko + telineet) lisää kulutusta muutaman desin ja jokainen maasturi litran. Maantievehkeet menee myös tuolla muutaman desin lisäyksellä. Saattaa mennä enemmän tai vähemmän riippuen paljolti tuulen suunnasta ja ajonopeudesta.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  18. #108
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    itselläni thule rideon 930 eli kolmenpyörän teline koukulle ja siinä ainakin normi maasturit tulevat molemmin puolin autosta yli joten ilmanvastusta on varmasti.
    mukavasti myös tuntuu vaikuttavan autoon kun kyydissä on pari järeää maasturia + itse teline, melkeen sama kuin jos olisi peräkärry kyydissä mutta tukevuus on kyllä kohdallaan telineessä !
    kulutus nousee maantie nopeuksissa logaritmisesti ja ~130km matkalla kulutus oli apaut litran enemmän kuin normaalisti vaikka fillareista ei siis tavallaan näy kuin renkaista osa mutta se riittää.

    (ps. rideon olisi nyt myynnissä jos jollekkin on tarvetta)
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  19. #109
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    ...tuohon yhdistelmään voi oikeasti luottaa toisin kuin Thulen omiin lukkoihin jotka eivät monta sekuntia pidättele...
    Kahdeksan (8) sekuntia tarkalleen ottaen. Tuokin näköjään sisältää jotain sähellystä...



  20. #110
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Missäs on noteerattu ProRiden edullisin päivän hinta? Näyttäisi olevan 109€ sis. postit @Tarvikkeet.fi... ei taida tuon edukkaammin löytää mistään?

    Sattui kohdalle edullisesti kattokiskoille tarkoitetut tangot firman intrapalstalla ja voisikin kuljettaa lyhyillä matkoilla fillareita katolla.


  21. #111
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    AD tabloidissa sama hinta.
    http://www.varaosamaailma.fi/wp-cont...2013_kevyt.pdf
    Mikä ero on Freeriden ja Pro Riden välillä , muutaku Pro Riden pikkasen helpompi kiinnitys (?) ja muotoilu ?
    Freeride itellä käytössä ja hyvin on pelannu.

  22. #112
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Missäs on noteerattu ProRiden edullisin päivän hinta? Näyttäisi olevan 109€ sis. postit @Tarvikkeet.fi... ei taida tuon edukkaammin löytää mistään?
    Jos Metro-Auton tarjous on vielä voimassa, sieltä saa hintaan 75€ (vai olikohan se 79€?).

  23. #113
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mikä ero on Freeriden ja Pro Riden välillä , muutaku Pro Riden pikkasen helpompi kiinnitys (?) ja muotoilu ?
    Freeride itellä käytössä ja hyvin on pelannu.
    Freeridessä ei ilmeisesti pysty säätämään runkokiinnitysosien paikkaa eteen-taakse?
    Tuo on hyvä ominaisuus Proridessä, pystyy kuskaamaan pitkä- ja loivakeulaisia DH-pyöriäkin kun runkokiinnikettä saa siirrettyä taaksepäin.

  24. #114
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Ok. Kiitos tiedosta

  25. #115
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Paljonkos niitä ötököitä sai raaputtaa siitä pyörästä ?
    Yllättävän vähän. Satulatolpan kiristimen alle runkoon oli tullut muutama iskemä, siinä on sellainen kolmio josta ilmavirta ei pääse helposti ohi. Mutta se oli oikeastaan ainut paikka.

    Maasturi ottaa osumaa paljon enemmän. Mutta siitäkin säästyy se kaikista ärsyttävin puhdistettava (eli joustokeulan liukuputket) alue kun pyörä kulkee takarengas menosuuntaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  26. #116
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Jos Metro-Auton tarjous on vielä voimassa, sieltä saa hintaan 75€ (vai olikohan se 79€?).
    Ainakaan Turussa ei ole tarjous voimassa. Kysytty on . BD > http://www.bike-discount.de//shop/a9...e-carrier.html 79,90e
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  27. #117
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    222
    Pystyykö Freeride 532 -telineellä kuljettamaan ongelmitta pyöriä joissa vaijerit on vedetty viistoputken alapinnalla? Proride:n kiinnitys näyttäisi ainakin puristavan suoraan alhaalta. Kannattaako suunnata katseita suoraan Outrideen vai onko tuosta vaijereiden pienestä liikkeestä mitään haittaa?

  28. #118
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Mulla on se 59.90 Freeride ja sen leuat painaa alaputken sivuista joten alapuolisiin vaijereihin se ei koske

  29. #119
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Turun saaristo
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Mulla on se 59.90 Freeride...
    Siis onko tuo hinta vai väärin kirjoitettu mallinimi ? Mikäs sulla siis on ?
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

  30. #120
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Kattoikko tuota AD kataloogia jonka linkkasin tuossa aiemmin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •