FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 53 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.561 - 1.590 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1561
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Minkäsmoista survival kittiä tubelesspojat pitelee mukanaan? Toki se sisuri on mainio, mutta jostain lueskelin että isoissa rei'issä tuhti puuvillalanka tukkisi reiän litkun kanssa. Tosiaan vähän epäilyttää toi TLR renkkaan puljaamien pois vanteelta maastossa.
    Omassa käytössä on pyöräkohtainen survival kit riippuen ajettavasta reissusta.
    Koostumus on kaikki alla olevat tai joku niiden sekoitus:

    Sisäkumi tai pari
    Pumppu
    Rengasmuovit
    Venttiilinsielunkiristin
    Tire boot tms. paksumpi pikapaikka
    Nippusiteitä

    Nipparit on sen varalle että jos mikään muu ei auta ja matka on niin pitkä että sen mieluummin ontuvasti rullailee kuin jyystää vannetta katuun niin voi sitten ghettoilla sisurin kanssa ulkorenkaan sen verran kuosiin että pysyy edes vanteella.
    Tuli lisättyä nuo nipparit pakettiin kun viime kesänä oli episodi Ardentin ja Crestin kanssa. Yhtään varoittamatta päätti Ardentti pompata takakiekolta irti tasaisella ja suoralla kallionpätkällä. Ihme kyllä ei reunanauha tuolloin hajonnut ja sisurilla sain pelastettua ajokuntoon. Cresti ei tykännyt oikein siitä parin metrin kalliokosketuksesta joka tuosta tapahtumasta aiheutui. Sai hieman viilailla ja tasoitella hiekkapaperilla jälkiä ja vetää teipit uusiksi, mutta onnistui sekin ja nyt on vanne toiminnassa ja pitää jopa ilmaa.

  2. #1562
    Löytyykö luottoa Maxxikseen (high rollerit) ja Flow kehiin ? Katselin meinaan vierestä kun kaveri tuli pikkasen eturenkaalle suht mitättömän dropin, rengas burppas ja tyhjeni siinä samassa ja tuloksena oli OTB:t.. Olin ajatellut katella Maxxiselta kumeja seuraavaksi, mutta nyt vähän mietityttää.. Schwalbejen (fat albert, hans dampf, ice spiker) kanssa ei ole käynyt vastaavia tapauksia.

  3. #1563
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Mikäs oli kaverillas renkaan leveys ja vanteen leveys? Vai oliko just noi flow:n kehät kyseessä?

  4. #1564
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654


    Eipä sillä, tuli niin iso snakebite ettei tuoreetkaan litkut auttanu.
    --

  5. #1565
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Tohon burppailuun auttaa systeemin rakentaminen valmiiksi niin, että rengas istuu vanteella tiukasti. Burppailutaipumusta voi kokeilla puristimella.

    Mutta ei, suhautetaan rengas äkkiä vaan kompuralla joten kuten kiinni, jotta pääsee ajamalla kokeilemaan, onko se kunnolla vanteella vai ei.

    Tässä on se merkki, jonka kanssa homma toimii laittamalla osat yhteen: UST.

    Muiden kanssa pitää tietää, mitä tekee. Ja se ei ole välttämättä vanteen tai renkaan merkistä ja mallista niinkään kiinni.

  6. #1566
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Mikäs oli kaverillas renkaan leveys ja vanteen leveys? Vai oliko just noi flow:n kehät kyseessä?
    Jeps Stansin Flow kehät eli nää http://www.notubes.com/Flow-Rims-on-sale-C22.aspx

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Tohon burppailuun auttaa systeemin rakentaminen valmiiksi niin, että rengas istuu vanteella tiukasti. Burppailutaipumusta voi kokeilla puristimella.

    Tässä on se merkki, jonka kanssa homma toimii laittamalla osat yhteen: UST.
    Yeps, eipä taida olla High Roller II:set ustia tai kun tarkemmin speksejä katselee, minonit näyttäisi olevan. Itsellä ei ole Schwalben UST versiot lipsunu kolmeen vuoteen minnekään.

  7. #1567
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Löytyykö luottoa Maxxikseen (high rollerit) ja Flow kehiin ? Katselin meinaan vierestä kun kaveri tuli pikkasen eturenkaalle suht mitättömän dropin, rengas burppas ja tyhjeni siinä samassa ja tuloksena oli OTB:t.. Olin ajatellut katella Maxxiselta kumeja seuraavaksi, mutta nyt vähän mietityttää.. Schwalbejen (fat albert, hans dampf, ice spiker) kanssa ei ole käynyt vastaavia tapauksia.
    Eipä itellä mitään ongelmia ikinä HR/Ardentin kanssa, on kuitenkin alppimaastoissa asti ajettu noilla tubeleksena, kehinä flow/flow EX

  8. #1568

    Pahoja Tubeless ongelmia!

    Hmm.. Pientä empimistä uusien kehien kansa

    Mavicin tubeless kiekot vaihtuin Stanin Flow kehiin. Vaihtelin tossa kevyempiä gummeja alle (fat albert 2.25 ust) niin eipä napsahda (kilahdusta ei kuulu) vanteelle, mutta tuntuu täyttyvän ja pitävän vielä ilmatkin (noh aamulla näkee). Saippua liukasteella yrittelin, mutta sisurivaiheen ohitin (renkaat oli roikkumassa muodossaan päivän verran), kun ei tarvinnut sitä Maviccien kanssakaan.

    Kehtaako noilla mennä koittaan jos ilmat on pysyny aamullakin, vai oliko se napsuminen must. Kun tyhjensin renkaan niin ei se ainakaan uraan "jäänyt" vaan tippui keskelle vannetta.

  9. #1569
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ei ole mikään itseisarvo, jos rengas nousee ja pysyy kehällä, kaikki hyvin.

  10. #1570
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Savio
    Viestit
    81
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Hmm.. Pientä empimistä uusien kehien kansa

    Mavicin tubeless kiekot vaihtuin Stanin Flow kehiin. Vaihtelin tossa kevyempiä gummeja alle (fat albert 2.25 ust) niin eipä napsahda (kilahdusta ei kuulu) vanteelle, mutta tuntuu täyttyvän ja pitävän vielä ilmatkin (noh aamulla näkee)
    Onko uusissa kehissä ura, johon reunalanka napsahtaisi? Ei ainakaan kuvissa Stanin sivuilla näytä siltä. Sitten ei napsahda, jos ei ole uraa, johon napsahtaa.
    dT_ muokkasi tätä : 16.05.2013 at 01.47 Syy: Krotusvihe

  11. #1571
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Kyllä vanhassa kuuluu kunnon napsahdukset, oisko kun tippuu teipiltä metallille?

    Hei löyty tämmönen

    http://www.mackyfranklin.com/blog/tu...h-a-floor-pump

    Eli tuo kai tökkii raudalla osan tonne uraan? Nerokasta!

  12. #1572
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Eli tuo kai tökkii raudalla osan tonne uraan? Nerokasta!
    Eiköhän se napsaus kuulu kun rengas paineistaessa nousee keskiurasta vasten reunaa ns. paikoilleen. Jos rengas on löysähkö niin tuota ei välttämättä aina kuulu tai rengas muuten vain luiskahtaa helposti paikoilleen.

    Itsekin joillain renkailla onnistuneesti käyttänyt tätä muoveilla nosto kikkaa helpottamaan tuota proseduuria.

    Mutta viimeksi kun ähersin EXO Ardentteja Cresteille ja nostin niin pitkälle kun pystyin renkaan uraan valmiiksi räjähti se pois vanteelta pumppausvaiheessa about puolentoista barin kohdalla juuri kun tuollainen "napsaus" yleensä kuuluisi. Oli tällä kertaa hieman suurempi "napsaus"... Uudestaan kun laittoi sitten ilman turhia kikkailuja niin ei mitään ongelmia. Todennäköisesti meni jotenkin vinoon/huonosti tuo vanteen reuna muovilla nostaessa ja paineistaessa sitten kun tuo viimeinen osa olisi pitänyt nousta reunaa vasten "napsahtamalla" luiskahti se kokonaan yli.

  13. #1573
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Kehtaako noilla mennä koittaan jos ilmat on pysyny aamullakin, vai oliko se napsuminen must. Kun tyhjensin renkaan niin ei se ainakaan uraan "jäänyt" vaan tippui keskelle vannetta.
    Onko ne renkaat kaukanakin? Eikö sen joka tapauksessa voi tsekata?

    Kyllä mulla on tyhjentäessä aina jäänyt reunalangat "hyllylle" jos on kunnolla asettunut. Ihan erikseen pitää naksauttaa reunalangat "irti". Napsuminen sinänsä ei ole välttämätöntä. Joskus napsuu joskus taas ei...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti dT_ Katso viesti
    Onko uusissa kehissä ura, johon reunalanka napsahtaisi? .... Sitten ei napsahda, jos ei ole uraa, johon napsahtaa.
    Höpsis. UST-kehissä on ura ja esim. Stanin kehissä ei. Joskus napsuu joskus ei - riippumatta siitä onko rengas taikka kehä UST taikka ei.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Kyllä vanhassa kuuluu kunnon napsahdukset, oisko kun tippuu teipiltä metallille?
    Hmmm.... miten selität napsumisen jos vannetta ei ole teipattu

    ...Eli tuo kai tökkii raudalla osan tonne uraan? Nerokasta!
    Ei se mitään töki vaan vetää reunalangan "hyllylle". Peruskikka, jota joutuu joskus käyttämään hankalien kumien kanssa.


  14. #1574
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Okei, pitää kattoo se video kun on kunnon netti

  15. #1575
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Taitaa mulla olla otsikon mukaan väärä säie. Justiinsa kaksi vuotta sitten litkutetut Rocket Ron evot ihan oikeilla tubelessreadyvanteilla. Takanen alkoi nyt vuotamaan. 25 ml pari vuotta vanhaa FRM-litkua hoiti homman. Ihan mielenkiinnosta ajan noilla kirkkokiekoilla niin kauan kuin renkaat jotain maastossa pitää. Varsin vaivatonta on mun litkurengas- ura yhteensä neljällä renkaalla olllut.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  16. #1576
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko ne renkaat kaukanakin? Eikö sen joka tapauksessa voi tsekata?
    Ööh tota noin nyt ei mennyt jakeluun

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä mulla on tyhjentäessä aina jäänyt reunalangat "hyllylle" jos on kunnolla asettunut. Ihan erikseen pitää naksauttaa reunalangat "irti". Napsuminen sinänsä ei ole välttämätöntä. Joskus napsuu joskus taas ei...
    Jeps kiekoissa oli tosiaan pajalla asennetut Hans Dampfitkumit ja ne piti napsauttaa irti hyllyltä, siksi tämä asia mua arveluttikin. Noh kuitengin noin 20h jälkeen ei ollut paineet tippuneet niin lähdin sitten lenkille. Ajelin alkuun suht varovaiseen ja hiljakseen lisäsin rymistelyä perus setämies tasolle . Mitään ei tapahtunut ja ilmat pysyy edelleen, joten kai ne on jotensakin asettuneet.

  17. #1577
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Ööh tota noin nyt ei mennyt jakeluun
    Kyselit että kehtaako mennä aamulla katsomaan jos ilmat on pysyny tjsp. Ajattelin jospa renkaat on vaikka naapurikaupungissa tai vintillä perimmäisessä nurkassa ja on helpompi kysyä täällä kuin käydä katsomassa...


  18. #1578
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyselit että kehtaako mennä aamulla katsomaan jos ilmat on pysyny tjsp. Ajattelin jospa renkaat on vaikka naapurikaupungissa tai vintillä perimmäisessä nurkassa ja on helpompi kysyä täällä kuin käydä katsomassa...
    Muhahaaa.. joo tilasin taksin parvekkeelle, että ehdin tutustumaan tilanteeseen

  19. #1579
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Noh kuitengin noin 20h jälkeen ei ollut paineet tippuneet niin lähdin sitten lenkille. Ajelin alkuun suht varovaiseen ja hiljakseen lisäsin rymistelyä perus setämies tasolle . Mitään ei tapahtunut ja ilmat pysyy edelleen, joten kai ne on jotensakin asettuneet.
    Yleensä se vaatii just sen lenkin ,että ne asettuu optimaalisesti. Ihan tavan "lennkki"painneilla oon käynyt mahdollisimman pian lenkillä asennuksen jälkeen.
    Hyvin on pelannut.
    - Fear is a mindkiller -


  20. #1580
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    186
    Maantiepyörän tubelesskumit hyppää pois vanteelta. Kaikki piti olla ok. Oikea vanne ja rengas. Nousi hyvin vanteelle. Litkut sisään. Kun pumppasin painetta, ensin toiseen ja sitten toiseen, niin PAM! 7 bar painetta ei kestänyt. Molemaat kumit pois vanteelta ja litkut ympäri tallia.

    sama homma kahteen kertaan. Sisäkumit paikalleen ja lenkille.

    Mikä on vialla ja niksi näin kävi?

    Shimano Ultegra Vanne ja Bontrager kumi. Molemmat tubeless käyttöön tarkoitettu.

  21. #1581
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Vetäsin just normi Flowin ja 2.4 29er Ardentin vanteelle, kolme kertaa, tyhmä kun olen, tuloksena yksi lommo vanteessa, rengas ei lähtenyt kiertoradalle ja kehäkin on suht suora... yks pinna piti kiristää, pitää varmaan oikaista tuo lommo jossain vaiheessa kun jaksaa.

  22. #1582
    Hmm... Eilen burppasi maastossa pahasti ja kävelyretkihän siinä tuli pyörä selässä. Vanteen ulkoreuna otti kosmeettista osumaa ja Ignitoriin tuli reikä kylkeen. Paikkautuisikin varmaan mutta taidan vaihtaa kokonaan rengasta. Jotenkin vain dropin jälkeen osui kiveen ikävästi, vaikken löytänytkään syyllistä paikan päällä.

    Kai se on pakko hankkia patruunoita...

  23. #1583
    mutanaama Guest
    Ottaa vain sen yhden sisurin mukaan.

  24. #1584
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Ottaa vain sen yhden sisurin mukaan.
    Mulla on maastossa yksi 26" sisuri mukana. Jos ghetto-asennus blurppaa kunnolla niin pääsee edes ajamalla pois, ja 26" sisuri välttää myös takana jossa 29er jos on pakko.

    Kun renkaat alkaa näyttää vähääkään kulumisen merkkejä otan kaveriksi kumille sopivaa pikaliimaa ja Stans:n pikkupullon litkua. Tai varmaan myös jos tulee lähdettyä oikeasti kauemmaksi ihmisten ilmoilta...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  25. #1585
    Niin joo, eipä tullut mieleen. Pitänee raahata pumppua ja sisuria mukana työmatkoillakin siis.

  26. #1586
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Niin joo, eipä tullut mieleen. Pitänee raahata pumppua ja sisuria mukana työmatkoillakin siis.
    Ei ne nyt niin paljoa paina ja nuohan on ihan perustarvikkeita
    Still rides with 26er

  27. #1587
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    32
    Jeesatkaas nyt miestä ylämäessä. Tubeless-settinä on Bontrager Rhythm Elite vanne, Bontrager XR4 Team Issue rengas, Bontragerin oma vannenauha, Bontrager Super Juice litku ja Stans's venttiili. Ei vaan pysy ilmat sisällä. Vuotokohta näyttäisi olevan vanteen ja renkaan välissä. Renkaan reuna on mielestäni noussut vanteelle niin kuin pitääkin. Litkua laitoin 60ml ja se toimii, paikkasi jo yhden orapihlajan piikin tekemän reiän. Kummassakin kiekossa on sama ongelma mutta edestä ilma karkaa nopeammin. Parin tunnin lenkillä ei vielä ehdi paineen alanemista huomaamaan mutta kolmen tunnin jälkeen pitää jo pumpata lisää.

    Miten tuon vanteen ja renkaan välin saa tiivistymään?
    Smove muokkasi tätä : 21.05.2013 at 20.52

  28. #1588
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ Rhythm Elite- kehästä ei oo kokemusta, mut muut osaset on tuttuja. Jos toi XR4 Team Issue on tuoreempi TLR-versio, niin kolme kikkaa;
    1) putsaa se kumin reuna, bonteissa on aika karkeet reunat joten tiivistyminen ei oo niin ittestäänselvyys kun toisilla tlr-kumeilla
    2) unohda se glykolipohjainen SuperJuice, putsaa sen jämät pois kehästä + kumista ja laita tilalle Stanin lateksipohjainen litku - SuperJuice
    paikkaa auttavasti mut tiivistämisessä se on huono
    3) kiristä se stanin vena kunnolla, se kartiokumi siinä juuressa jää helposti kantamaan => falskaa
    PaH muokkasi tätä : 21.05.2013 at 20.45

  29. #1589
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ekaa kertaa pistin tubeless 2.4 ardentit Flow EX, tornipunpulla, yksi ihan pakasta vedetty ja yks ajettu rengas, molemmat nousi helpohkosti kun otti vaan venan sielun pois ja käyttä mietoa saippuavettä liukasteena, paineita alle 1.5bar kun reunat nousi ylös, teippinä yks kiekka 25mm stansia.

  30. #1590
    Liittynyt
    05/2008
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    ^ Rhythm Elite- kehästä ei oo kokemusta, mut muut osaset on tuttuja. Jos toi XR4 Team Issue on tuoreempi TLR-versio, niin kolme kikkaa;
    1) putsaa se kumin reuna, bonteissa on aika karkeet reunat joten tiivistyminen ei oo niin ittestäänselvyys kun toisilla tlr-kumeilla
    2) unohda se glykolipohjainen SuperJuice, putsaa sen jämät pois kehästä + kumista ja laita tilalle Stanin lateksipohjainen litku - SuperJuice
    paikkaa auttavasti mut tiivistämisessä se on huono
    3) kiristä se stanin vena kunnolla, se kartiokumi siinä juuressa jää helposti kantamaan => falskaa
    Kävin kyllä renkaan reunan rievun kanssa läpi mutta pitänee tehdä uudestaan. Vai onko tuohon jotain spesiaalitemppuja ehdottaa?

    Litkut vaihtoon, tämä selvä!

    Venttiiliä olen kirraillut useamman kerran. Mutta vuotokohta selvästi on tuossa vanteen ja renkaan välissä, tyrkkää kuplaa kun upottaa veteen. Toki voihan se vuotaa muualtakin...
    Smove muokkasi tätä : 21.05.2013 at 21.16

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •