GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 31 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #901
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Moikka.

    On tässä jo jonkin aikaa mietityttänyt, että olisiko pyörääni jotain "järkevää" kevennyskeinoa.
    Terve!

    1x10 vaihteisto on hyvä idea. Jos haluaa, niin voisi myös vaihtaa takavaihtajan Shimanon Plus -tekniikalla varustettuun ja heittää ohjuriksi pelkän yläpuolisversion. Sitten nuo Spessun putkiosat painaa aivan helvetisti, eli stonga, satulatolppa ja satula vaihtoon. Tilalle vaikka Nukeproofin stonga ja SDG:n I-beam setit perseen jatkoksi. Pyörivät massat on hyvä kevennyskohde, mutta valitettavasti aika kallis myös. Kiekkojen, pakan ja jarrulevyjen vaihtoon saa varata minimissäänkin sen 400e.
    Mud, sweat and beers.

  2. #902
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Mulle Kusti poljetti eilen iltasella vielä uutta kamaa, mm. Superstarin Helix-jarrulevyt. Molemmat painoivat 114 g @ 180 mm, hintaa on £13,00/levy. Aiemmin mulla on ollut samasta puljusta Flame-levyt, jotka kans oli kevyet ja edulliset. Paloja tuollaiset isoreikäiset syö nopeammin kuin "perinteisemmät" vaihtoehdot.
    Mud, sweat and beers.

  3. #903
    Halon pultattavista linkuista (mikä noiden "oikea" suomenkielinen nimi edes on?) ja kierretangosta muotoutuu kevyehköt ja huokeat (≈12 €) linkut 135 ja 170 mm navoille.



    Surlyn vannenauhat painaa jotain 90 grammaa kappale. Ei hyvänen aika sellainen passaa!!11! 5 cm kangasnauha jesarilla vahvistettuna on huomattavasti kevyempi ja toimii yhtä hyvin. Kaks kappaletta noita tuli maksamaan ≈6 €.



    90-millinen Ritchey C260 stemmi painaa 103 g (54,90 €) ja Procraftin vaahtomuovigripit 19 g tulppineen päivineen (4,50 €). Tanko ei sitten ollutkaan alennuksessa, mutta ei tuo setti pahan hintainen ollut siltikään.

    Kugelschreiber muokkasi tätä : 21.03.2013 at 09.45

  4. #904
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    ^siis toi tanko painaa 188g? Hiilaria? 740mm?


  5. #905
    ^jep, muovii, 720 mm (ilmoitettu mitta Ritchey WCS Carbon Trail 2X-stongalle on 710 mm joten sain näemmä sentin ilmatteeks )

  6. #906
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Vannennauhoksi voi suositella Stanin keltaista teippiä, painaa joku luokkaa alle 10g/kierros 26" kehän ympäri. Rulla teippiä maksaa joku 20€, mutta sillä teippaa useamman kiekon. Itse olen ennen tubeless-aikaa ajellut keltaisellateipillä ja sisureilla, ei mitään eroa rengasrikoissa tms. verrattuna tavalliseen ankkurivannenauhaan.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  7. #907
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Täytyy mainostaa kcnc titaanilinkkuja maantielle. Orkkis reynoldsin linkut 110g pari ja kcnc linkut 40g pari. Hintaa linkuilla posteineen 42€ iibeistä. 70 grammaa lähti maantiepyörästä melko halvalla.
    Respect is not given, it is taken.

  8. #908
    Olen yrittänyt speksailla uutta takapakkaa maastofillariin, luonnolisesti kevyempään Tämän hetkinen 11-36 pakka painaa 370g, joten täältä saa hyvästi garmmoja pois. Olen päätymässä SRAMin 1080 (239g) tai 1099 (208g) pakkaan. Hintaero näillä on muutamia kymppejä, joten hinnan puolesta olisi sama laittaa suoraan tuo XX-pakka. Miten on tuo XX-pakan kulutuskestävyys? Kannataako sijoittaa vai onko 1080 pakka huomattavasti kestävämpi?
    Tieten eteen tulee 26-39 rattaat, joten voisippa tuota suoraan laittaa myös XX 11-32 (188g), jolloin grammoja saisi vielä lisää pois.

  9. #909
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nakke Katso viesti
    ...Miten on tuo XX-pakan kulutuskestävyys?...
    Samaa terästä kait ne on 1080 ja 1099, joten kuluminen samaa luokkaa. Mulla menee yleensä pari pakka kaudessa riippuen ajomäärästä. XX 11-32 kun maksaa halvennuksessa vain reilu 118e niin sellainen ehottomasti (paitsi nyt ne vaan näyttäisivät olevan loppu On-onella).
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  10. #910
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Varsin ei ole XX-osat kai otsikon mukaisia.

    Jos haluaa kevyehköä ja halpaa pakkaa kannattaa harkita vaikka Shimanon SLX 11-28. Pakka painaa n. 220-230g, mutta hinta vain alle 40€.
    Suo, kalja ja läski.




  11. #911
    Olisi tarkoitus saada 32 tai 36 isoimmaksi rattaaksi, jolloin SLX pakan painokin nouseekin huomattavasti (350g ja 370g?). Mutta kuten tässä foorumissa on aiemminkin pohdittu, onko raharajotteisuus kerta ostoksenhinta verrattuna vastaaviin osiin vai gramma-euro suhde. Mikäli tuon XX -pakan saa 120e hintaan ja kevennys 180g niin yhdelle grammalle jää hintaa 0,67e. Kait ne on jo ok hintaisia grammoja?

  12. #912
    Kiitos Haedon vinkistä. Pitää kärkkyä tuota on-onen tarjousta, jos saavat vielä varastoa.

  13. #913
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Ok. Myönnetää, että jos saa 120 hinta ei ole paha. Sattui vaan silmään joku +200€ hinta. Ja toisekseen SLX 28-11:ta ei edes saa 10 lehtisenä.
    Suo, kalja ja läski.




  14. #914
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Vihdoinkin pääsi punnitsemaan kättensä töitä. 7.6kg lähtöpainosta pyörän paino putosi 6.4kg:een. Joku saattaa ihmetellä miksei samoin tein alle 6kg. Tähän vaikuttivat sekä raharajoitteisuus että vanteen kestävyys fifty/fifty painotteisesti.

    Alla pyörivät siis Fulcrum Racing Zero clincher vanteet, joissa Contin Gp4000S renkaat. Markkinoilta olisi kyllä löytynyt alle kiloisia tuubivanteita, joilla sopivin renkain olisin päässyt alle 6kg, mutta mielummin ajan kokoonpanolla, joka kestää ajamista isommankin miehen alla.

    Pakko olla tyytyväinen tähänkin, koska kevennykset on tehty kuitenkin järkevällä budjetilla. Eli hulluuden jatkuessa tai jos homma lähtee tyystin lapasesta, niin jäi vielä varaa pudottaa vanteista ja ainakin etuhaarukasta, joka on tehtaan vakio. THM Carbones Scapula olisi hankintalistalla, jos jostain löytyy alle 400 eurolla.

    Nyt ollaan jo sillä tasolla, ettei keventämisessä enempää ole mitään järkeä, koska hinnat karkaavat käsistä ja osien kestävyys/toimivuus alkaa olla kyseenalaista. Esim. AX lightnesin jarrut ovat testien mukaan aivan paskat.

    Keskiöstä ja kammista ei saa enää grammaakaan pois, jarruista voisi saada muutaman gramman, satulasta saisi n. 70g, mutta kun Selle SLR istuu juuri minun persukselleni erinomaisen hyvin. Satulatolppa on jo luokkaa 110g, voisihan siitä jokunen gramma lähteä viilaamalla. Etuhaarukasta isolla (älyttömällä) rahalla pari sataa grammaa, vanteista ja renkaista vielä aimo siivu, jopa 600g (iso tukku rahaa), polkimet ovat jo keveimmät mahdolliset maantiekäyttöön sopivat, Dura-Acen vaihtaminen Sram Rediin säästäisi grammoja myös, mutta vaihdossa ei olisi järjen häivääkään. Stemmikin on luokkaa 100g.

    Olikohan tämä projekti toistaiseksi tässä.
    pesuman muokkasi tätä : 14.04.2013 at 09.15

  15. #915
    Pesuman, onko sinulla osalistaa näyttää? Kiinnostaisi kovasti ja auttaisi oman maantiefillarin kevennys-speksauksessa

  16. #916
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Keskiölaakerit, keskiö, rattaat, kammet THM Carbones Clavicula, polkimet Speedplay Ti, jarrut+palat Ciamillo Ti, satulaputki New Ultimate, satula SLR Superflow, stemmi bontrager XXX carbon, vanteet Fulcrum Racing Zero clincher alu, renkaat Conti GP 4000S, sisurit miljoonalaatikosta muistaakseni Michelin, pikalinkut Swisscomp Ti, takapakka Recon alu, ohjaustanko Moss carbon, kahvat, etuvaihtaja, takavaihtaja Dura-Ace. Runko, ohjauslaakeri ja etuhaarukka vakiot Wilier Izoard. Vaijerit ja kuoret Dura-Ace, ketjut Dura-Ace. Tankoteippi PRO. Siinäpä koko paketti avattuna. Kuten mainittu, niin keventämistä ei ole viety aivan äärimmilleen. Mossin tangolla voisi ajaa periaatteessa ja käytännössäkin ilman nauhoja, mutta fillari näyttää paremmalta tankonauhojen kera. Ei tässä gramman päälle olla.

    Sanottakoon, kun palsta on raharajoitteisille, etten ole ostanut kuin satulan ovh. hintaan. Kaikki muu on haalittu toreilta ja turuilta omaan budjettiini passaavaan hintatasoon. OVH. hinnoin olisi nimittäin aika tyyris fillari. Mikäli Reconin pakka ei kestä käytössä, niin se vaihtuu Sram Rediin. Kokeilemallahan tuo selviää.

    Ai niin, punnitessa rungossa oli kiinni 2 x Eliten pullotelineet.
    pesuman muokkasi tätä : 14.04.2013 at 09.15

  17. #917
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    aika vaikeeta tuntuu olevan tää gramman viilaus tarttis saada mieluiten samasta puljusta tilattua 9lehtinen pakka, pikalinkut 9qr ja jarrulevyt koossa 180 ja 160mm+ tubeles litku. Kaikkien pitäis olla kevyttä,halpaa ja hyvää.

  18. #918
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    sisurit miljoonalaatikosta muistaakseni Michelin
    Kevennysidea, Bontragerin X Lite 0.60mm paksuiset 60 gramman sisurit on mulla kestäneet hyvin, varmaan kaikki muutkin 0.60 laatusisurit kestää käyttöä. Niistä voi grammoja saada helposti pois riippue mitä sieltä miljoonalootasta löytyi.
    7 euron hintaan oikein toimiva kevennyskohde.

    edit_muistin x-liten paksuuden väärin, korjattu
    kontio muokkasi tätä : 14.04.2013 at 10.20

  19. #919
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    aika vaikeeta tuntuu olevan tää gramman viilaus tarttis saada mieluiten samasta puljusta tilattua 9lehtinen pakka, pikalinkut 9qr ja jarrulevyt koossa 180 ja 160mm+ tubeles litku. Kaikkien pitäis olla kevyttä,halpaa ja hyvää.
    Kun nyt samalla paikkakunnalla asustellaan niin multa saattaa löytyä ihan ilmattex ainakin jarrulevyjä, Avidin ja Formulan peruslevyjä. Painoa noilla 160mm on jotain 100g ja 180mm 120->.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  20. #920
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti haedon Katso viesti
    Kun nyt samalla paikkakunnalla asustellaan niin multa saattaa löytyä ihan ilmattex ainakin jarrulevyjä, Avidin ja Formulan peruslevyjä. Painoa noilla 160mm on jotain 100g ja 180mm 120->.

    Kuulostaa pirun hyvältä. On noikin varmasti kevyemmät kun noi spessun alkuperäset shimanon jarrut.

  21. #921
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Sulla on ilmeisesti joku Spessun Carve 29"-malli? Näin päättelin profiilista.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  22. #922
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    speksit
    Yleensä on ollut tapana laittaa foorumille myös kuva fillarista, jotta voidaan arvioida muitakin tekijöitä kuin pelkkää painoa

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  23. #923
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Ei ehkä varsinausta viilausta, enemminkin kirveellä hakkaamista, mutta halpoja grammoja lähti Spessun Secteur Sport Discistä vaihtamalla nelikanttikeskiö (301 g) Shimanon Dura-Ace BB9900:een (68 g) ja FSA:n 9 spd Tempo -kampisetti Shimanon 105 FC-5750 Tuplaan (742 g). Noin 150 e ja grammoja pois 450.

  24. #924
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tacticalla ihan oikea meininki siis tähän säikeeseen erinomaisen hyvin budjetiltaan sopiva. Maantievehkeessäni Fsa vero kammet ja nelikanttikeskiö kun vaihtui Rivaliin niin grammoissa, mitä nyt punnitsin niin en ihan samaan päässy... Hinnassa kyllä ja samaan kauppaan kuului Rivalin jarrutkin.

    Tuli Roselta tänään OSC kannatin 90mm, 104 g ja 29,12€. entinen oli 100mm 4axis Pro wet black 144g. Ihan hyvä euro/grammasuhde, punnittuna kerrankin ihan oikeella tarkkusvaaalla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #925
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Vihti
    Viestit
    8
    265g conthroltech satulaputki vaihtui 177g exoticiin 52e:n panostuksella. Samasta lafkasta tuli samalla pari hiilikuituista pullotelinettä, joilla saavutettiin 60g:n kevennys.
    Carboncycles toimitti muuten hiilikuitupalikat todella rivakasti. Tilaus jätetty perjantaina ja kamat tiistaina postista noudettavissa.

  26. #926
    Mistäs löytys rissoja "kevennys" takavaihtajaan. Tutuista nettikaupoista yritin ettiä mutta ikinä tarvinut niin enpä löytänyt. En siis ole rissoja vaihtamalla keventelemässä vaan käytettyä takavaihtajaa uusio käyttöön.
    Embrace the moment

  27. #927
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Nyt saatoin ymmärtää kysymyksen väärin, mutta tossahan noita olis bike-discountilla. Kai noi jotkut kelpaa keventelyynkin, mutta en tiedä sitten miten raharajoitteiseen sellaiseen.

  28. #928
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ErnoNykanen Katso viesti
    Nyt saatoin ymmärtää kysymyksen väärin, mutta tossahan noita olis bike-discountilla. Kai noi jotkut kelpaa keventelyynkin, mutta en tiedä sitten miten raharajoitteiseen sellaiseen.
    No niinhän noita löytyykin, olivat maantiepyörä osiossa. Noita hopen rissoja kun olisi vielä paria värivaihtoehtoa..
    Embrace the moment

  29. #929
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  30. #930
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    458
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    No tuossa on jo keventelyn makua, ja ihan järkihintaankin. Väriä ja kaikkea! Kirjanmerkiks.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •