Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rizla Katso viesti
Ajattelin tuoda oman näkemykseni tähän keskusteluun.
Näyttää siltä että asiaa käsitellään aina "hupi käytön" näkökulmasta. Mutta mitenkäs "hyötykäyttö"

Itsellä alkamassa Gargobike projekti johon meinasin sähköavustuksen.Tämä palvelisi "kakkosautona"
Tuntuu vaan tuo laillinen 250W aina tehottomalta, kun kyseessä on isompi kuorma/lapsien kuljetus.

Olen ajatellut tuollaista 500W.HT(high torque) moottoria.Josta siis löytyisi enemmän vääntöä vaan ei nopeutta.Sen luulisi riittävän keventämään taakkaa paikallisissa ylämäissä.

suurempi teho ei välttämättä tarkoita suurempaa nopeutta.

mielestäni tuo 25km/h on enemmän kuin tarpeeksi kun puhutaan lasten kuskaamisesta pyörällä.
Tälläisen tavararoudauspyörän osalta olen miettinyt tuota pääosin maastossa käytettäväksi tarkoitetun säädöstä, toimisiko se jos täysjoustona toteuttaisi ja sellaisena että tosiaan maastossakin pääsisi, mutta myös tiellä, en ole sen pisemmälle selvitellyt.

Hyötyajoissa muutenkin se nopeus ei välttämättä tarvitse olla kovin suuri, on kuitenkin sitten usein enemmän massaakin. Aasiassahan on niitä kolmipyöräisiä lavapyöriä, kuskaavat aikamoisia lasteja niillä, nykyaikainen länsimainen versio voisi olla ihan hyvä sopivalla sähköavulla, eikä tosiaan pyörän tarvitse olla se spandex sukassa himosuoritusta tekevän väline, pyörä voi olla paljon muutakin, ädin apu arkeen, välttyy toiselta autolta tosiaankin jne.

Kun nykyään tuota ekologisuutta haetaan, niin olisihan se hyvä, jos olisi sähköpyöriä, se olisi teknologiana täysin valmista käyttöön, eikä olisi sähköauton ongelmia. Lähiöissä liikumiseen mahdottoman hyviä laitteita, ennemmin minä niitä näkisin kuin sähköautoja, joiden takia pitää vetää uusia kaapeleita että riittää kapasiteettiä ladata se hurja energiamäärä, kun ne painaa niin paljon joten menee energiaa tietty enemmän liikuttamiseenkin.