EU lakeihin nuo rajoitukset mun mielestä pohjautuvat, taannoin äänestivät tehokkaampien sallimisesta, mutta ei sitten mennyt läpi.
Onhan toki tuossa laissa sellainen porsaanreikä, että pää-asiassa maastossa käytettäväksi tarkoitettu kolmipyöräinen ajoneuvo ei vaadi tyyppikatsastusta ja voi olla mitä tahansa tehoja. En ole aivan varma oliko myös 2 pyöräinen siinä sallittuna. EU:n sivuilta pitäisi tarkat pykälätkin löytyä, samoin finlexistä, mutta siitä on jotkut yrittäneet haloota nostaa, että moinen pykälä pitäisi poistaa, mutta mielestäni sellaiset on edelleen tätänykyä sallittuja ja takautuvasti kieltäminen on aina vähän hankalampi homma.
Miten sitten maastopyörä tuohon osuu ja miten lie sen käyttö maantiellä, mutta jos on riittävästi mielenkiintoa, niin tuota kannattanee vähän selvittää, maastokäyttöön suunniteltu velomobiilihan voisi olla sähköautolle ihan näppärä korvike.
Mun mielestä jokainen tehköön mitä haluaa niin kauan kunhan ei siitä muille ole haittaa, jos laittomia kittejä alkaa kovin paljoa olemaan ja niillä tapahtuu onnettomuuksia niin pian et saa asentaa laillistakaan kittiä itse = haittaa muille. Noin yhtenä esimerkkinä, toki joskus kolmikymppisenä sitä kuvitteli olevansa liki kuolematon, mutta siitä on jo vähän aikaa, on monia syitä miksi laittoman viritelmän muiden liikkujien sekaan tuominen nostaa niskakarvoja pystyyn ja kirvoittaa sitten kommentteja.
Huudellaanhan ihmisille että älä mene sinne jäälle, jos tiedetään jää heikoksi mutta joku jäälle pyrkii kun ei tiedä jäätä heikoksi. Voi se jää tuon sankarin kantaakkin, mutta yleensä on tapana kuitenkin varoittaa, jokainen tekee silti omat valintansa ja ratkaisunsa, hyvä olisi kuitenkin saada kaikki tieto, myös sellainen josta ei pidä, jotta voi tehdä järkevän valinnan (muustakin kuin oman navan näkökulmasta järkevän siis).

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit