HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 106 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 156 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

  1. #3151
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Tänään oli kaksijakoinen työmatka. Aamulla tuli tehtyä oma pakkasennätys tälle talvelle ja liikenteeseen -22 pakkasessa. Noin puolivälissä matkaa alkaa peräpää tuntua turhankin mukavuuspainotteiselta eikä oiken kulje - vilasu takarenkaaseen ja hemmetin löysältä näyttää. Kiroilua, ankaraa pumppausta (+mietintää miksi olen ostanut tälläisen skeidapumpun) ja saan renkaaseen vähän lisää ilmaa. Onneksi vuoto oli suht hidasta ja pääsin taas muutaman kilsan ennen kuin kolahti jo vanteelle. Loppumatka taluttelua. Päätin tässä vaiheessa että huomenna sitten autolla.
    Safkis meni rattosasti paikkaushommissa.
    Iltapäivästä sitten olikin oikein mukavat muutama pakkasaste, nätti auringonpaiste, myötätuuli ja pyörä kulki melkein itsestään. Tässä vaiheessa oli jo autoilupäätös pyörretty. Saattaahan se välillä vähän ottaa, mutta sitten kun antaa, niin menneet on menneitä..

  2. #3152
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    2.001
    Maaliskuun puolessa välissä mennään ja talviset tunnelmat/olosuhteet kelveillä jatkuu. (Prkle, nyt pitäisi olla kevät ja kelien lämmetä!) Ripustan huteran uskoni ja toivoni Paven oraakkeli -ominaisuuksiin!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  3. #3153
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421

    Talvipyöräily

    Ens viikolle Spede Pouta ennusti öiden "lämpenevän" mutta päivisin vetää pilveen ja tuuli yltyy,,,
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  4. #3154
    Takaiskari ei oikein tykännyt -28°c pakkasesta, hävisi paineet. Mites ajeleeko muut reilummilla pakkasilla ilmajousitetuilla pyörillä? Onko ollut ongelmia?
    Ridley X-Bow
    Kona Hei Hei 29"

  5. #3155
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    180
    Tutkin tuota teräketjuöljyä, Teboil merkkiä, noin -20C lämpötilassa se oli suht juoksevaa, laitoin sitten ketjulle ja kun pyöritin taaksepäin, niin vaihtajan rissoista venyi sellaisia noroja pitkälle ketjun mukana, ikäänkuin olisi ollut liisteriä tai limaa, epäilyttävää.

    Pyyhin ylimääräiset pois ja ihan samalla tavalla tuo tuntuu toimivan, tosin hieman enemmän on vastusta kun käsin pyörittelee, veikkaisin ase-öljyä paremmaksi oikein kylmään keliin, ehkä myös vähemmän kerää moskaa itseensä, jotenkin on epäilys, että ainakin tuo versio teräketjuöljystä kerää moskaa itseensä, ellei sitten tuo liisterimäisyys ole vain kylmällä kelillä ominaisuutena.

    Arvelin että vaijereihin tuo voisi olla juuri sopivaa tavaraa, niissähän aseöljy on turhan ohutta mielestäni, mulla ei ole ollut ongelmia vaihteiden kanssa lainkaan, mutta rasvasin nyt ensimmäistä kertaa vaijerit koko pyörän historian aikana, eli jostain 2006 vuodesta, kevyemmin kieltämättä toimii ja paljon helpompi vaihtaa vaihteita.

    Testilenkin heitin muutaman tunnin lumien siirtelyn jälkeen, olosuhteetkin oli paljon kevyemmät kuin tavallisesti, joten vauhtiakin oli enemmän alamäkiosuuksilla, en nyt mitään eksoottista ihmettä pystynyt siksi havaitsemaan, vielä kun menin tangon vaihtamaan etukäteen niin vielä vähemmän on vertailupohjaa. Revoshift 'vivut' itselläni, jos sillä nyt mitään merkitystä.

    Voihan se olla, että aika pian tulee ketju pestyä ja ase-öljyyn palattua.

    Melkoinen lumisade tosin oli osan matkaa, niin paljon isoa hiutaletta oli ilmassa, että näkyvyys kymmenissä metreissä ennemmin kuin sadoissa. Parissa päivässä liki 40cm lunta, öisin -30C pakkasia, nyt tosin vain -25C, joten talvea tämä vielä on ainakin mulle.

    Kevät saisi tulla hitaasti ja olla lyhyt, niin että siitepölyt olisivat mahdollisimman vähäiset. Viimevuosi oli kärsimystä aika monenteen potenssiin.

  6. #3156
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Teräketju-öljy on melkoista siirappia, kerää iloisesti kaiken paskan ketjuun. Myöskin voitelu-ominaisuudet verrattuna oikeisiin ketju-öljyihin ovat huonot. Niin omien kokemusten kuin Saksan Bike-lehden testin mukaan. Moottorisahassahan sitä pumppu työntää ketjulle koko ajan. Kun teräketju aika vilkasta vauhtia liikkuu niin sitkaus estää öljyn poislentämistä. Ja missään nimessä elä erwo vaijereihin tunge! Dynamicilla on muuten 250 ml pullossa myynnissä Chain oilia, b-discountilta kerran ostin halpaa kun oli. Väriä myöten samaa tavaraa kuin teräketju-öljy.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #3157
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Teräketju-öljy on melkoista siirappia, kerää iloisesti kaiken paskan ketjuun. Myöskin voitelu-ominaisuudet verrattuna oikeisiin ketju-öljyihin ovat huonot. Niin omien kokemusten kuin Saksan Bike-lehden testin mukaan. Moottorisahassahan sitä pumppu työntää ketjulle koko ajan. Kun teräketju aika vilkasta vauhtia liikkuu niin sitkaus estää öljyn poislentämistä. Ja missään nimessä elä erwo vaijereihin tunge! Dynamicilla on muuten 250 ml pullossa myynnissä Chain oilia, b-discountilta kerran ostin halpaa kun oli. Väriä myöten samaa tavaraa kuin teräketju-öljy.
    Mulla nuo vaijerit on vaihtoon menossa nyt kuitenkin, ikä, huoltamattomuus ja liian lyhyt mitta omiin tarpeisiin vaikuttaa ostopäätökseen, sitä ennen voi tehdä vähän testejä, paremmin se öljy tuntuu vaijereissa toimivan kuin se voitelemattomuus, mutta pisemmässä käytössä voi rankaista tietty, no tänään jos saisi uudet vaijerit ja kuoret

    Kuinkas tämä Fillari lehtemme on kunnostautunut ketjuöljyjen talviominaisuuksien tieteellisessä testauksessa? Siinähän olisi hyvä artikkelinaihe, jos syksyllä tulisi moisesta artikkeli, monia kiinnostaisi varmaan tietää mikä oikeasti toimisi -20C keleissä, vai onko sellaista tehtykin, mutten ole vaan nähnyt?

  8. #3158
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Länsi-Vantaa
    Viestit
    1.259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Takaiskari ei oikein tykännyt -28°c pakkasesta, hävisi paineet. Mites ajeleeko muut reilummilla pakkasilla ilmajousitetuilla pyörillä? Onko ollut ongelmia?
    Tutulta kuulostaa. Olen pumppaillut viime päivinä oikein kunnon lukemat iskariin. Nyt tuntuu, ettei enää iske pohjaan. Ei kyllä joustakaan
    Festina lente

  9. #3159
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Velonewsin artikkeliin viittasin. Jenkeissä on joku yksityinen henkilö virittänyt testaussysteemin talliinsa. Siinähän ketjujen osalta huonoin öljy huonelämpötilassa tuotti parhaimpaan verrattuna 10w enempi vastusta. Jopa itse Lennard Zinn äimistyi kun hänen suosikki-öljy oli huonoimpien joukossa. Ikävä kyllä en ole koko juttua päässyt lukemaan.
    Laakerirasvoja olen vasta testannut, GXP-laakeriin laitoin rasvaa ja sitten pakkas-aamuna ihan näppituntumalla pyörittelin ja vertasin. Perintörasva, Pressol, Finish Line Teflon grease, jotain Fixuksen kauppaamaa ja Hanseline kugellagerfett. Viime mainitulla voideltu laakeri oli selkeästi herkin -26C kelissä.
    Sinänsä naurettavaakin mutta lasketaampa sillain että 20-30w enempi tehoa vaatis huonoimmat rasvat ja kuski tuottaa vaikkapa 150w. Prosentuaalisesti laskettuna aika paljon Nastarenkaitten vierintävastuksia ei ole mun tietääkseni koskaan pystytty mittaamaan kun 40w ollut se maksimi laitteistoissa. Kun vaihdan maasturiin taakse Ice spiker perf tilalle Rocket ronin niin eron huomaa, se on iso. Rocketille on jotain 23w mitattu vierintävastusta ja oletetaan että nastarenkaalla olis vaikkapa 60w.
    ketjuöljyjen pakkasnotkeutta en tiedä kenenkään vertailleen, oliskohan noista wattimittarikammista jotain apua?
    edit mhelander suositteli jotain vaseliinia jota en nyt enää muista, varmasti notkeaa pakkasessa sekin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #3160
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    edit mhelander suositteli jotain vaseliinia jota en nyt enää muista, varmasti notkeaa pakkasessa sekin.
    Hyviä kokemuksia on laadukkaasta molybdeeni+grafiitti vaseliinista. Kuten Motonetistä saatava CRC:n vihreä tuubi, kätevä pyörähommiin. On mulla sitä isoissa rasvaprässin patruunoissakin kun tuo jenkki tykkää siitä nivelissään...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  11. #3161
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Takaiskari ei oikein tykännyt -28°c pakkasesta, hävisi paineet. Mites ajeleeko muut reilummilla pakkasilla ilmajousitetuilla pyörillä? Onko ollut ongelmia?
    Mulla on Rock Shox R 190-millinen ilmaiskari jolla on ajettu -20 kylmemmällä kelillä, viimeksi keskiviikkona. Kun sain kamppeen rakennettua valmiiksi pumpasin soppelit paineet että sag oli suosituksen mukainen. Sen koommin ei ole iskariin koskettu missään mielessä.

    Ilmat on pysyny sisällä ja se pelaa ihan yhtä hyvin kylmässä kuin plussakeleilläkin. Yllättäen.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  12. #3162
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kettu-Pekka Katso viesti
    Takaiskari ei oikein tykännyt -28°c pakkasesta, hävisi paineet. Mites ajeleeko muut reilummilla pakkasilla ilmajousitetuilla pyörillä? Onko ollut ongelmia?
    Keuloista on vanha ja huonosti huollettu Maniskan 2006 (?) Nixon Super vähän valskaillut alle -15°C pakkasella (kuiva?), muuten ei ole ollut ongelmia iskareiden ja keulojen kanssa täällä 'etelän lämmössä'. Mutta täällähän ei elohopea ole tainnut pudota alle -23°C yhtenäkään ajopäivänä tänä talvena...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  13. #3163
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Rocketille on jotain 23w mitattu vierintävastusta ja oletetaan että nastarenkaalla olis vaikkapa 60w.
    ketjuöljyjen pakkasnotkeutta en tiedä kenenkään vertailleen, oliskohan noista wattimittarikammista jotain apua?
    Ei kyllä varmasti ero ole noin iso. Mulla on kotiportilla "testirata", joka lähtee n. 2-3 m korkean mäen päältä aika jyrkällä laskulla, joten ilmanvastus leikkaa hieman matkaa.

    Kevyesti rullaavilla renkailla kesällä maksimitulos on 300m, ja sitten talvituloksia
    26er
    IS 160m
    29er
    Suomii tyresin extreme 200m
    Suomii tyresin 47mm leveä W106 210m
    Maxxis Ikon 29x2.2" 210m.

    Nastat+ikon testattu samalla kelillä n. 13 asteen pakkasessa kohtullisen kovalla lumella, eli auran ajon jälkeen hieman autoliikenne tampannut, Pinta ei ollut
    missään nimessä kova. 29er kumit testatu samalla pyörällä samoilla kiekoilla, samana iltana. IS:llä eri tuumakoon takia eri pyörä ja eri kiekot, Josta tuumakoko mielestäni merkittävin. Kovalla alustalla IS olisi ottanut isompirenkaisia veljiään selvästi kiinni.

    Merkittävin lienee tuo vertailu 29 kesken, koska siinä vaihtui vain rengastus. Keli, alusta, pyörä, ja kiekot samat. Paineissa exreme ja ikon 2/2,5 bar, W106 2,5/3 bar (etu/taka). Kuskilla painoa kamppeineen n. 120 kg.

    Yhteenvetona väittäisin, että pakkanen ja pehmeämpi alusta merkkaa paljon enemmän kuin itse rengastyyppi.

  14. #3164
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.555
    Asfaltilla noi erot olisi aika paljon isompia vähempinastaisten hyväksi. WXC300 rullaa jäällä älyttömän hyvin, kovalla lumella kohtuulliseti ja asvaltilla ei mihkään.

  15. #3165
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Keuloista on vanha ja huonosti huollettu Maniskan 2006 (?) Nixon Super vähän valskaillut alle -15°C pakkasella (kuiva?), muuten ei ole ollut ongelmia iskareiden ja keulojen kanssa täällä 'etelän lämmössä'. Mutta täällähän ei elohopea ole tainnut pudota alle -23°C yhtenäkään ajopäivänä tänä talvena...
    -28 astetta, erittäin muhkurainen kelvi ja ROCKSHOX ARIO RL SOLO AIR iskari, 120 kg painoa päällä, ei ongelmia. Pari napsua otin paluuvaimennusta pois. Antiikkinen elastomeerikeula sen sijaan sanoi lopullisesti vaimennussopimuksen irti ko kelillä. Tilalle tulleessa Rockshox XC30, jousikeulassa taas tuntuu olevan hieman jäykät oljyt alle -15 keleissä. Sama vaiva tuossa 29erin XC32 keulassa. On nuo halvatkinkeulat silti todella paljon parempia muhkuraisella talvikelillä, kuin jäykät keulat, joten näillä mennään.

  16. #3166
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Asfaltilla noi erot olisi aika paljon isompia vähempinastaisten hyväksi. WXC300 rullaa jäällä älyttömän hyvin, kovalla lumella kohtuulliseti ja asvaltilla ei mihkään.
    Mittaustuloksia ei ole (vielä), mutta mutu sanoo, että juurikin noin. Tosin sama puhdas mutu sanoo myös, että 29er renkaissa karkea kuvio ja nastat ei vaikuta asfaltillakaan yhtä paljoa, kuin 26er koossa. Jos vaikuttaisi, niin mun pyörä kulkisi aika kovaa kesän tullen. En jaksa uskoa että mun kunto olisi sentään niin paljon noussut syksystä...

  17. #3167
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mulla on IS performance suht painavalla kiekolla ja Rocket Ron taasen kevyimmällä... hyviä kommentteja marmarilta ja smo:lta. Eli "29 toimivin talvipyörä" väittämä sai taas perustetta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #3168
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    hyviä kommentteja marmarilta ja smo:lta. Eli "29 toimivin talvipyörä" väittämä sai taas perustetta.
    Siltä vaikuttaa. Ehkä toi mun maastonojakin rakennekin onnistu talviajoa ajatellen "tuurilla" kun takana jossa on enemmän painoa ja tavallaan pitotarvettakin on 29er, ja edessä 26". Eteen vois jopa nastagumeksenkin laittaa, siitä tulee vähemmän vastusta kovalla asfaltilla kun on vähemmän painoakin.

    Muutenkin pidempi akseliväli rauhoittaa menoa. Ja maasturin tyylinen suora ohjaus (ja -tanko).
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  19. #3169
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Just noin helander, olet jotain sisäistänyt Nojakin painojakaumasta en mitään tiedä mutta näitten ns. normaalien maastopyörien kanssa vain edessä nastarengas on ihan kiva kulkemaankin. Voisin kyllä Nojakkiisi nastoja eteen suositella ihan lämpimästi... Enkä missään tapauksessa schwalben performancea, sen pyöreät nastat ei pure ainakaan mun 67 kilon aamupainolla ees takakumina. Ja tiehöylän urissa pirun levoton. Extreme, niin pitää ja kestää kanssa. Mun pojalla, asuu siellä oulussa on muuten performance ja Kendan klondike xt 2,1 käytössä. Varmaan tuo Jussi testikäyttöön lainaa. Yksi Klondike on ollut itselläkin ja tykkäsin, nimenomaan eturenkaana, purevat nastat, aika leveä ja lumipöperöss koin suuntavakaammaksi kuin Nokian Extreme. ja pirun painava...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #3170
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Just noin helander, olet jotain sisäistänyt Nojakin painojakaumasta en mitään tiedä mutta näitten ns. normaalien maastopyörien kanssa vain edessä nastarengas on ihan kiva kulkemaankin. Voisin kyllä Nojakkiisi nastoja eteen suositella ihan lämpimästi... Enkä missään tapauksessa schwalben performancea, sen pyöreät nastat ei pure ainakaan mun 67 kilon aamupainolla ees takakumina. Ja tiehöylän urissa pirun levoton. Extreme, niin pitää ja kestää kanssa. Mun pojalla, asuu siellä oulussa on muuten performance ja Kendan klondike xt 2,1 käytössä. Varmaan tuo Jussi testikäyttöön lainaa. Yksi Klondike on ollut itselläkin ja tykkäsin, nimenomaan eturenkaana, purevat nastat, aika leveä ja lumipöperöss koin suuntavakaammaksi kuin Nokian Extreme. ja pirun painava...
    Juu, pitää harkita. Joko kokeilla tai sitten jos investois ensi talveksi. Tota Extremeä olen jo kattellu mutta aina se on jääny tilaamatta muiden tarpeellisimpien tieltä...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  21. #3171
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Laita sitten privaa jos tälle keväälle haluat nastarengastestiä ajaa. Näyttäs kyllä että Oulun seuvulla jääkelejä riittää ihan pitkän aikaa. Jussi kyllä antaa lainaan viikonlopuksi kiekkonsa, palautat vaan renkaat kiekoille asennettuina. Ja pane se klondike sitten eturenkaaksi!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #3172
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Laita sitten privaa jos tälle keväälle haluat nastarengastestiä ajaa. Näyttäs kyllä että Oulun seuvulla jääkelejä riittää ihan pitkän aikaa. Jussi kyllä antaa lainaan viikonlopuksi kiekkonsa, palautat vaan renkaat kiekoille asennettuina. Ja pane se klondike sitten eturenkaaksi!
    Kiitos, katsotaan. Tänään vaan jotenkin paleli ja laiskotti joten huolimatta viikon lauhimmasta päivästä jäi käymättä lenkillä. Tuunasin jenkkiä sen sijaan, tällä kertaa ei menny homma hukkaan...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  23. #3173
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    180
    Lähtiessä -27C, palatessa -25C, eikä varpaita paleltanut kuin vasta loppumatkasta.

    Teräketjuöljyhän toimii suorastaan aivan mahtavasti, jos tarkoituksena on saada reilu harjoitusvastus, kaikkialla oli pelkkiä ylämäkiä, siksi ei kai kylmäkään päässyt puremaan
    Silti keskari liki 9km/h, yllättävänkin hyvää vauhtia monessa kohtaa, mittarin johto katkesi tietenkin pidikkeen juuresta niin ei nyt tiedä nopeuksia eikä kadenssia kuin vasta lenkin jälkeen GPS logista arpomalla.

    Iltapäivällä on pihalla lämpimämpää kuin tallissa, niin pesen sitten ketjun ja laitan sen aseöljyn takaisin, hmm vai pitääkö se sanoa, että taas voitelen aseöljyllä, muutoinhan mun pitäisi kaivaa jostain se vanha öljy. Vaihdan tangon samalla niin saa pystymmän asennon joka tuolla satulalla on ainoa toimiva vaihtoehto, sitten pääsee taas kunnolla ajamaan.

    Ennen auringonnousua läksin ajamaan, kolme palokärkeä hakkasi reviiriään tietoon, yksi oli vain muutaman sadan metrin säteellä, mutten onnistunut näkemään, toiseen veikkaisin olleen ainakin tuplasti matkaa, kolmas oli niin että hädintuskin kuulin, vaikka oli tyyntä ja täysin äänetöntä muutoin, en tunne oikein kuinka pitkälle tuo ääni kantaa, mutta voisi olla yli kilometrinkin.

    Joskus sain kuvan moisesta, kun hakkasi pihalla sähkötolppaa, oli hyvä herätys, kun kaapelia pitkin seinään tuli se rummutus eikä mitenkään hiljaisena edes.

  24. #3174
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Kotham
    Viestit
    240
    Kyl varhaisella/öisellä fillaroinnilla on omat vahvat puolensa, mutta -20C mittarissa ei sitä puolla. Tänäänkin tuli herättyä ennen viittä, mutta ei olisi ollut puhettakaan lähteä konkelia ulkoiluttamaan... toista sitten alkukesästä... Niitä kelejä odotellessa voisikin käväistä nyt nauttimassa iltapäivän auringosta.

  25. #3175
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    H:ki Kkm
    Viestit
    34
    Jätin pyöräilyn tältä päivältä väliin, kun oli hieman kurkku kipeä. Toivottavasti huomenna pääsen ajamaan.
    No. Try not. Do... or do not. There is no try. -Yoda

  26. #3176
    Liittynyt
    07/2009
    Viestit
    2.402
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

  27. #3177
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    180
    Meinasikin tulla lämmin iltapäivän pyöräilyssä, kun lämpötila oli vain -2C, toki mihin aurinko osui, niin se oli plussalla jo. Mainio keli, kun ei ollut tuulta kiusana, 15-20km/h jäisellä pikitiellä karhun railoissa mutkitellen pääsi oikein kevyesti, raskaista nastarenkaista huolimatta. Toki nyt oli ketju pesty ja vaihdettu aseöljy ketjuun, joten ehkä siksikin meno oli kevyempää, mutta taisi tuolla lämpötilallakin olla osuutta asiaan.

    Joutuu säätämään vähän takavaihtajaa, kun pudotteli ketjua rattailta pienimmälle vaihtaessa, nyt kun ketju vähän herkistyi.

  28. #3178
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Rivalta Bormida - Italia
    Viestit
    72
    Lyhyt pyörähdys hiekkateillä, tosin 13km lenkillä nousumetrejä 337, eli sai tehdä välillä töitäkin. Taisi olla jyrkin mäki sellaista 15% aika pitkän matkan.

  29. #3179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J T K Katso viesti
    Aika makia raportti ja kateeksi käy Etelän miehen kun täällä joutuu hieman rajatuilla aluella konkeloimaan.

    Talvipyöräilyn lisäksi on ollut hienoa myös seurata J_T_K:n omaa kehityskaarta. Tänään taas anoppilassa kerroin sinusta kakkostyyppiselle appiukolleni, että nousisi vaan pyörän selkään takaisin ja alkaisi pikkuhiljaa keräämään kevätkuntoa sekä asettelemaan nuolipyssynsä yksiköitä kohdilleen. Tsemppiä siis sinnekin ja kiva kun jaksat ruismoottoriviastasi huolimatta kertoilla omia kokemuksia kestävyysliikunnan/urheilun tuntemuksista. Se voi olla monelle vähemmän rohkealle erittäin hyvää vertaistukea. Kiitos.

  30. #3180
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    386
    Eilen oli niin nättiä, niin nättiä...aurinko paistoi eikä ainakaan kylmä ollut niin pakkohan se oli lähteä ulkoiluttamaan pyörää. Tuntui makealta puristaa oikeen kunnolla menemään. Ainoa negatiivinen asia oli etupyörien loanheitto vaatteille kun tällä hetkellä ei ole edessä lokareita niin sulat paskat tahtoo lentää turhankin hyvässä kaaressa kuskin päälle. Tänään kyllä laitan ne takaisin paikoilleen ettei tarvitse enää varoa sulia kohtia yhtä paljon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •