Alkujaan tämän lähetti
Sauli Lumikko
Kaikista vaikeinta on tunnustaa se, että itse tilanteen havaitessaan on velvollinen toimimaan niin, ettei vaaratilannetta synny, vaikka sitten hidastamalla ihan reilusti.
Sinänsä totta ja oikein. Toisaalta kyllä minä nostaisin framille jalankulkijankin vastuun tässä asiassa. Mielestäni ei ole oikeutettua, reilua eikä hyväksyttävää, että kelvillä pitäisi kaikki mennä pyöräilijän kustannuksella. Sitä varten on laadittu tietyt säännöt, että niitä noudattamalla kaikilla on riittävän turvallista käyttää väyliä niissä rajoissa kun säännön laatija on määritellyt. Tämä kattaa myös käytettävät nopeudet. Ei minun autolla ajaessakaan tarvitse jokaisessa valoristeyksessä varautua ja varoa mahdollista sivutieltä punaista päin tulevaa autoa puhumattakaan normaalista valottomasta ejuajo-oikeutetun tien risteyksestä.
Summa summarum, periaattellisella tasolla samaa mieltä, mutta kuten entinen puhemies/-nainen on sanonut 'Tyhmyyttä vastaan pitää aina taistella' l. väärin olevia asioita ei aina tarvitse hyväksyä vaan niiden korjaamiseksi on aina yritettävä tehdä jotain omien resurssien puitteissa. Konsteista puhuttaessa on - erään bändin biisiä mukaillen - niitä on vain kaksi; oikea ja väärä.

Alkujaan tämän lähetti
Sauli Lumikko
Sama huomio, ite oon huikannut iloisesti "ring ring", eikä semmosesta ole kukaan suuttunut.
Jossain samaa mieltä
Fuuga muokkasi tätä : 07.03.2013 at 19.12
Syy: typo
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Kirjanmerkit