GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 27 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Millä kiekoilla tuo 7,25kg paino on?

Mulla on Canyoni ajokunnossa 7,2kg ja siinä olevalla kiekkosetillä painoa noin 1850g sisältäen renkaat ja pikalinkut. Ei kai tuo Ultegra niin paljoa enemmän paina? Vai onko sulla jotain muuta hipoa siinä?
    Vakio CF SLX dura aceilla ja noilla Ksyrium Equipe- kiekoilla. Sen verran on räpelletty että pikalinkkuina on Hopet, sisurit piti olla jotain kevyttä, en muista enää mitä mutta muuten on ihan regulaarikunnossa. Jotkut hyvät kiekot vois laittaatosiaan mutta muuten lähinnä visuaalista tuningia ( mikä on ehkä vieläkin tarpeettomampaa kuin grammanviilaus)

Mieluummin CL, niin voin räpsäyttää adapterit veks navoista. Eli R2-biken mukaan eroa olisi 8 grammaa, tosin tuossa on kyseessä nuo uudet IceTech-versiot. Mulla on tollaset edellisen sukupolven XT:t, jotka siis ei ole IT:t. Jos ja kun hintaeroa edullisimmillaan on n. 10e niin tuossahan on ihan järkevä valinta tuo XTR. Mun matematiikalla euron hintainen kevennysgramma on vielä järkevä (Tarvin siis toiset levyt enivei uuteen kiekkosatsiin).
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Vakio CF SLX dura aceilla ja noilla Ksyrium Equipe- kiekoilla. Sen verran on räpelletty että pikalinkkuina on Hopet, sisurit piti olla jotain kevyttä, en muista enää mitä mutta muuten on ihan regulaarikunnossa. Jotkut hyvät kiekot vois laittaatosiaan mutta muuten lähinnä visuaalista tuningia ( mikä on ehkä vieläkin tarpeettomampaa kuin grammanviilaus)
    Aika hurja painoero. Tuo SLX runko on kai 50g kevyempi, mutta nuo kiekot renkaineen ovat varmaan noin 500g enemmän kuin minun. Minulla on myös nuo Ksyrium Equipet jotka punnasin linkkuineen, GP4000s renkailla ja 70g sisureilla 2400g.

Minä jotenkin muistelisin että DA ja Ultegran painoero olisi 200g luokkaa, ellei sitten kyseessä ole uusi 9000 Dura-Ace...

Aika hurja painoero. Tuo SLX runko on kai 50g kevyempi, mutta nuo kiekot renkaineen ovat varmaan noin 500g enemmän kuin minun. Minulla on myös nuo Ksyrium Equipet jotka punnasin linkkuineen, GP4000s renkailla ja 70g sisureilla 2400g.

Minä jotenkin muistelisin että DA ja Ultegran painoero olisi 200g luokkaa, ellei sitten kyseessä ole uusi 9000 Dura-Ace...
    Googletin nopee ja en ota vastuuta tiedon pitävyydestä:

"In the end it all comes down to weight: Dura Ace 7900 is about 300g lighter than Ultegra 6700."

"New 9000 Series Dura-Ace is very, very impressive. It's just a little lighter than before, but we're talking about less than 100g across the entire groupset."

Riippuen nyt kummasta DA:sta kyse.

^vanhempi Dura kyseessä kyllä. Ei se auta kun mennä talliin vaa'an kanssa ja katsoa.. Tosin tuo mun kalavaaka ei ole ehkä maailman hipoin vehje mutta oletetaan että se pitää paikkansa. Löytyy siis myös pöytämallinen digivaaka pikkuromun punnaamiseen.

Täällä on kyllä mitä ihmeellisintä vaakaa ihmisten käytössä. Heittäkää se vaimon tai tyttöystävän virittämä vaaka huitsin nevadaan ja ostakaa kunnollinen vaaka, joka antaa oikeita lukemia.

"Minulla on myös nuo Ksyrium Equipet jotka punnasin linkkuineen, GP4000s renkailla ja 70g sisureilla 2400g."

Miten Equipet, jotka lähtökohtaisesti ovat huomattavasti painavammat kuin Ksyrium Elitet, voivat painaa 400g vähemmän kuin oma settini? Olen punninnut omat "ankkurini" tarkkuusvaa-alla, Mavic Ksyrium Elite, Conti GP4000S, Michelin sisurit, Mavic pikalinkut, Ultegra 12-25 pakka, nauhat, tarrat ja pari kuratippaa. Paino yhteensä tasan 2800g. Uusi settini, Corima Winium, Tufo, Sram Red, painaa sekin liki 2kg, en ole vielä ottanut tarkkuuspunnitusta, koska vanteet eivät ole vielä asennuskunnossa.

Junnuraita: "KOmppaan Hansia,koska oma alle 5kg pyörä on kestänyt 4500km ilman mitään ongelmia.Suurin ongelma ollut et joka toinen lenkki on ajajan jalka mennyt rikki tää painoraja on vähän kiviajan juttu.Nykyään kun joutuu laittaa lisäpainoja vaikka koko pyörän osilla mitä löytyy kaapista."

Olisi kiva saada pikkuisen tietoa käyttämistäsi komponenteista ja budjetistasi. Pelkästä alle 1kg rungosta ja etuhaarukasta kun saa maksaa nykyisin 3000-5000 euroa, samoin käyttämäsi Extralite, Lightweight tai Enve vanteet maksavat toisen mokoman. Osasarjatkaat eivät voi olla vakioita, koska ne vasta painavat, jopa keveimmillään kaupasta ostettuina ihan liikaa ollakseen käyttökelpoisia alle 5kg painoluokassa. Eli sinulla on oltava AX Lightnessin jarrut a 800 euroa, speedplayn polkimet toiset 800 euroa jne...Pyöräsi on pakko maksaa pitkälti yli 10 000 euroa, eli puhutaan grammanviilauksesta hyväosaisille.

En minäkään ole persaukinen, mutta ei minulla ole varaa rakentaa alle 5kg fillaria, niin kuin ei 99% forumiin kirjoittajista.

Re: Grammanviilausta raharajoitteisille

Pesuman on hyvä lukee uudellen... Ksyrium Equipe ilman takapakkaa on linkkuineen n.2400g. Se kevyempi setti on FFWD F6R, joka on vastaavalla tavalla punnittuna 1850g. Sinulla voi toki olla eri vuotinen Equipe settikin.

Edit:
    Ja jos tuon setin hajottaa niin painot ovat: kiekot n.1800g (muistaakseni vähän alle), linkut reilu 100g, renkaat n. 390g, sisurit reilu 100g. Lyijypainoja niissä Eliteissä pitää olla jos 200g kevyemmällä kiekkosetillä mennään 2800g paikkeille takapakan kanssa.
    kolistelija muokkasi tätä : 01.02.2013 at 09.17

Antakaa tää postaus vielä anteeksi, mutta... Jos kevyistä / suht edullisista pedaaleista puhutaan niin http://www.dulight.fr/product_info.p...oducts_id=1403 . Nämä linkkaamassasi ylihintaisessa pyörässäkin kiinni.

Täällä kun joutuu selaamaan jo useamman sivun taaksepäin, jotta löytää otsikon mukaista sisältöä, niin tuolta löytyy jatkossa rinnakkainen säie Teille Kroisoksille...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Täältä löytyy kevyitä maantiepyöriä ihmeteltäväksi:

http://www.light-bikes.de/fotos/main.php?g2_itemId=201

Tähän ketjuun siksi koska ovat vanhoja malleja.
    30T

Punnitsin nopsaan Elitet (ilm 2012), pakka, Schwalben Ultremot ja Halon (ei Hopen..) kuusiokoloavaimen vaativat pikalinkut yht 2.5kg. Etuvanne aika tasan kilon ja takavanne vastaavasti puoltoista. Tosin noi mun vaa'at on melko susia joten voidaan pitää tätä ohjeellisena.

Sinänsä nuo ei nyt niin paljoa paina ettäkö siitä olisi huomattavas haittaa etenkään kun tuntuvat kestävän hyvin tällaista "isompiluista" kuljettajaa. Mutta less is less ja more is more, tästä ei muita oikeaksitodistettuja variantteja ole. Ainakaan Ynwie Malmsteenin mukaan joka sentään tietää asioista. (Huumoria)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Täällä on kyllä mitä ihmeellisintä vaakaa ihmisten käytössä. Heittäkää se vaimon tai tyttöystävän virittämä vaaka huitsin nevadaan ja ostakaa kunnollinen vaaka, joka antaa oikeita lukemia.

"Minulla on myös nuo Ksyrium Equipet jotka punnasin linkkuineen, GP4000s renkailla ja 70g sisureilla 2400g."

Miten Equipet, jotka lähtökohtaisesti ovat huomattavasti painavammat kuin Ksyrium Elitet, voivat painaa 400g vähemmän kuin oma settini? Olen punninnut omat "ankkurini" tarkkuusvaa-alla, Mavic Ksyrium Elite, Conti GP4000S, Michelin sisurit, Mavic pikalinkut, Ultegra 12-25 pakka, nauhat, tarrat ja pari kuratippaa. Paino yhteensä tasan 2800g.
    En tiedä mikä vaaka sinulla on käytössä, mutta noilla speksellä tuon setin painon tulisi olla jotain 2500g +-50g riippuen sisureiden,linkkujen ja nauhojen painosta.

No voi kele, minun grammanviilaus meni vähän viduiksi. Korotin piruuttani parilla punnalla DA 7900 jarrusarjaa ebayssä 3s ennen huudon loppumista ja se jäi käteen. Eli painoa pois 63g ja rahaa meni 190€. Ennemmin ois pitänyt ostaa polkimet, mutta minkäs teet.

Ja kiekoista puheenollen:
    Mavic Ksyrium Elite S WTS:t alkuperäisine renkaineen
    Etukiekko 957g
    Takakiekko 1157g
    Pikalinkut 125g
    Ultegra 12-25 pakka 234g
    = 2473g.
    Tctic muokkasi tätä : 09.02.2013 at 20.58

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Eli painoa pois 63g ja rahaa meni 190€.
    Oivoi. Se on nyt vakavasti harkittava siirtymistä tuonne raharajattomien ketjuun.

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ei, en halua. Lupaan parantaa tapani...
    Tctic muokkasi tätä : 05.02.2013 at 09.41

Tokenin satulaputken panta (34,9mm) ostettu ja asennettu. Alkuperäinen clamppi painoi 28g ja token 13g, joten taas lähti Supersixin painosta 15g. Hintaa taisi olla 20€ postikuluineen. Tämä oli sarjassamme mielenkiintoinen ostos. En muista huutaneeni tätä, mutta se oli maksettavana ebayssä, enkä ole ollut edes kännissä toviin. Varmaan olin jossakin vaiheessa vain painanut ajatuksissani buy it now nappia.
    Tctic muokkasi tätä : 07.02.2013 at 12.45

Saldenilta jouduin tilaamaan Dedacciain Black Magic 2 haarukan alufelttiin. Originaali painaa jonkin tiedon mukaan 630g ja tämä 380g. Hintaa kotiintuotuna 115€.
    -250g ja 0.46 ekua per gramma. Kokovalkoisen pyörän valkoisen keulan vaihtumista hiilarimustaan en noin värikoodauksen kannalta pane pahakseni ollenkaan...
    Alle 70 kilon kuskina syvästi uskon Dedan keulan jäykkyyden riittävän erinomasesti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Citypyöräilijä Guest
    Eturattaista 2 joutaisi pois, samoin vaihtaja. Näyttävät olevan jotenkin niitatut toisiinsa nuo rattaat. Ei taitaisi välttämättä istua enää se jäljelläjäänyt keskimmäinen ratas oikealle linjalle keskiöön, jos kaksi on poistettu? Viime kesänä vaihdettu uusi tanko on noin 200% kevyempi kuin vanha verkonpaino. Seitsemän vaihdetta riittää katuajoon hienosti. Tämä kevennys olisi hyvin raharajoitettu, ilmainen

Kyllä eturattaat pääsääntöisesti ovat ihan kierteellisillä pulteilla kiinni. Pitäisi kuusiokololla aueta ihan ilman väkivaltaa.
    Mud, sweat and beers.

Re: Grammanviilausta raharajoitteisille

Halvoissa kampiseteissä on niitattuja rattaita. Vai oliko jopa pistehitsattuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Halvoissa kampiseteissä on niitattuja rattaita. Vai oliko jopa pistehitsattuja.
    Niitatun tai hitsatun ratassetin voi rälläkällä purkaa. Leikkaa pienemmän ja suuremman rattaan kiinnityksistään irti ja jättää keskimmäisen. Ei tule ehkä hieno mutta saattaa toimia.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Citypyöräilijä Guest
    Kiitos vastauksista. Otan työn alle tässä keväällä tuon. Eiköhän ne siitä jotenkin irti saada. Paljon muuta kevennettävää en tässä pyörässä enää keksi, pysyttäessä matalan budjetin raameissa. Etuvanne oli jo ostaessa joku haitekki kevytmetalli. Takavanne on vielä ihan perus kromattu rautarinkula. No kammet nyt tietysti joo, ja runko, mutta sitten se olisi toinen pyörä. Tuunaan tätä vanhaa ratsua kun runko sattuu olemaan pitkälle varrelleni just sopiva.

Crossarin satulatolpan kevennys 317g -> 157g 79€:lla.
    Vanha oli joku FSA:n järkyttävän painava tolppa ja uusi Eastonin EC90 jonka vielä lyhensin 250mm pitkäksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Crossarin satulatolpan kevennys 317g -> 157g 79€:lla.
    Vanha oli joku FSA:n järkyttävän painava tolppa ja uusi Eastonin EC90 jonka vielä lyhensin 250mm pitkäksi.
    kaippa otit huomioon ettei ihan kaikkia kuitutolppia ja varsinkaan tankoja oikeestaan sais lyhentää?

Soita
    Lähetä tekstari
    Lisää Skypeen
    Tarvitset Skype-saldoaIlmainen Skypellä

Mä ajattelin keventää läskiä tangosta. Tällä hetkellä tanko on tuollainen Syncros AM 710mm 410g monsteri, jolla ajaisi vaikka Red Bull Rampagea.

Kevennykselle saa helposti yli 1€/g hyötysuhteeen, vaikka millaista hipohiilaria ostaisi. Onko raadilla jotain ehdotuksia mustavalkoisella väriteemalla? Tuo nykyinen on varsin passeli, vissiin ½" ja 9 asteinen riseri. Saisi vähän rajattua valikoimaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    kaippa otit huomioon ettei ihan kaikkia kuitutolppia ja varsinkaan tankoja oikeestaan sais lyhentää?
    Tuli itseasiassa otettua huomioon ja ohjelapussakin varoiteltiin ainoastaan leikkaamasta liian lyhyeksi.
    Oikeastaa ton lyhennyksen jouduin tekemään osin pakon edessä, kun etuvaihtajan kaapelistoppari on niitattu runkoon ja se niitti estää putkea menemästä riittävän syvälle.

http://www.bike-components.de/produc...ly-Gabel-.html
    Tommosen ostin jo pari vuotta tahi kolme sitten. Logiikka oli etten talvella joustoa edessä kaipaa ja turhaa kulutan Rebalaista. Itte asiassa ihan hyvin toimii. Tänään tuli oikein kateltua kuin hyvin se pikku patikossa väpättää. Ei ny kevein mutta aika monta grammaa vähemmän verrattuna talvella mulle tarpeettomaan joustokeulaan.
    ja hyvä Nufan,sulla oikia homma, kaikkia kuituisia ei mun käsityksen mukaan kannata katkoa.

Kolistelija, voisit kattoa Syntace low riser tarjontaa.

Mä ajattelin keventää läskiä tangosta. Tällä hetkellä tanko on tuollainen Syncros AM 710mm 410g monsteri, jolla ajaisi vaikka Red Bull Rampagea.

Kevennykselle saa helposti yli 1€/g hyötysuhteeen, vaikka millaista hipohiilaria ostaisi. Onko raadilla jotain ehdotuksia mustavalkoisella väriteemalla? Tuo nykyinen on varsin passeli, vissiin ½" ja 9 asteinen riseri. Saisi vähän rajattua valikoimaa.
    Tollanen itellä "xc"-pyörässä ja cobalt 2:sia 720 leveinä alumiinisina noissa "kovemman ajon" pyörissä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •