Ja otsikkohan oli Grammanviilausta raharajoitteisille...Ruotuun, mars!
Ja otsikkohan oli Grammanviilausta raharajoitteisille...Ruotuun, mars!
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Pitäsiköhän perustaa uusi/rinnakkainen ketju "Grammanviilausta" ilman lisämääreitä, taikka joku "Grammanviilausta hinnalla millä hyvänsä", kun raharajoitteisuus ei näköjään omassakaan taloudessa ole niin yksiselitteistä. Vaikka tarvetta tai ylipäänsä varaa ei pitäisi olla, rahaa revitään jostakin (luoton puolelta), ja mennään r2-biken nettisivuille ja stoori siitä eteenpäin on tuttu ja perinteinen. Se että on raharajoitteinen, ei tarkoita etteikö voisi viilata grammoja kalliilla. Raharajoitteisella ei ole varaa keventää halvalla? Eiku..
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Minunkin tavoitteena on tosiaan, että pyörän kaikki osat olisivat luotettavia (siksi putkiosat syntacea) ja turvallisia. Viimeisiä grammoja ei harrastajan ole mitään tolkkua pyörästään tiputtaa, mutta silti on mukava etsiä aina vähän keveämpiä vaihtoehtoja.![]()
+1
Ketjun aloittajana ja edelleen raharajoitteisena olen murheellisena seurannut tämän topikin muuttumista ihan grammanviilausta hinnasta piittaamatta aiheeksi.
OT: No, kunhan tulee joku "6,9 kg täysjousto"-topikki niin sitten rahamiehet siirtyy sinne ja me ¢entin venyttäjät saamme taas keventää pyöriämme emmekä lompakoitamme.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Onko näkynyt keveitä 152 millisiä nelipulttisia kampia missään? Junnupyörään pitäisi saada taas vähän kevennystä.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
OT:
Äläpä suotta, yksi erinomainen aihio löytyy jo: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...yv%E4osaisille
/OT
Roselta ostin sisäkumit. En ostanut merkkiä a kun se painoi 165g ja maksoi 4,95e
Vaan ostin tuotteen b jaka painoi 105g ja hintaa 3,50e. Eka kertaa elämässä vertailin tuotteen painoja
Ja alle tulee 28mm misukkaa
Jake_Kona muokkasi tätä : 30.01.2013 at 21.39
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Joopajoo, ei sitten sen enempää leimaava otsakeIlmankos ei saavuttanut suosiota. Mutta mielestäni tämä ketju on hyvä juuri noille kohtuuhintaisille kevennyspäivityksille, ja sitten pyöräsi kuvassa tai pyöräprojektissa voi esitellä totaalisemman lompakontyhjennyksen lopputulokset.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Mun nykytuloilla tän topiikin seuraaminen on jääny aika vähäiselle. On mullakin vaaka tallilla, mummon itä-saksalainen keittiövaaka... pari kalibrointimötikkää punnittin kaupan vaaoilla, kolmella ja sitten keski-arvo.
Soita
Lähetä tekstari
Lisää Skypeen
Tarvitset Skype-saldoaIlmainen Skypellä
I väntan på ännu dåligare tidet
Löytyisiköhän alu compact kampien tilalle jotain huokeita hiilareita? Nykyisten painoksi punnasin 595 grammaa, ei hajuakaan mitä hiilikuituiset painaa. Mutta olisiko tässä keventämisen paikka? Keskiö on mallia nelikantti.
30T
Ebaysta löytää ainakin kohtuullisen hyvin tuollaisia (siis kuitukampia). Ongelmaksi muodostuu useimmiten lähetys, kun eivät kaikki suostu lähettämään Suomeen.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Ebaysta löytyi kampia, mutta olivat vain uudemmalle keskiölle.
30T
[QUOTE=30 hampainen;1970775]Löytyisiköhän alu compact kampien tilalle jotain huokeita hiilareita? Nykyisten painoksi punnasin 595 grammaa, ei hajuakaan mitä hiilikuituiset painaa. Mutta olisiko tässä keventämisen paikka? Keskiö on mallia nelikantti.[/QUOTE
Jos olet tosissasi, niin tuskin biltemasta. Nelikanttiajan hipo carbon kampisatsit maksaa nykyään niin paljon, että täällä sen lausuminen aiheuttaa mielipahaa. Painossa et kyllä voita juuri mitään, et kertonut onko toi paino rattaitten kera ja onko maasto vai maantie. Jos joku nykyvalmistaja tekee nelikantille edulliseti kevyen, voin olla mukana tilauksessa.
^ Cyclo, jolla ajelen vain maantiellä. Paino on ilman rattaita.
30T
Kokolailla eri mieltä tästä asiasta, 6kg pinnassa olevat pyörät kestävät isommankin ukon alla ongelmitta. Tilanne on se että kisapyöriin laitetaan wattipelejä, sähkövaihteita akkuineen ja muita lisälaitteita niin paljon että UCI:n minimipainoon päästään. Esmes Spartaguksen viime suven Trek7 on kevyt raamiaihio ja jos siihen laittaa vaikkapa Redit ja hyvät avokiekot niin perus painoisilla palikoillakin koko pyörän paino jää alle 6,5kg... keposilla tuubeilla mennään alle 6kg, kevennyspalikoilla selvästi alle 6kg ja alla on pyörä joka takuulla (esmes Trekillä elinikäinen raamitakuu) kestää normaalia käyttöä... samanlaista katatusta löytyy Spessulta ja hyvin monelta muultakin merkiltä.
Hansin mielestä UCI:n pitäisi pudottaa minimipaino 6,0-6,5kg... nykyisen kokoinen minimipaino on tietysti eduksi sähkövaihteiden, wattipelien ja muiden härpäkkeiden kehitykselle joilla ei kylläkään ole pyöräilyn turvallisuuden kanssa juurikaan tekemistä... nykyään huomattava osa hararstajista taitaa ajaa kevyemmillä pyörillä kuin prot...
Hannes polkee - kunnes halkee.
KOmppaan Hansia,koska oma alle 5kg pyörä on kestänyt 4500km ilman mitään ongelmia.Suurin ongelma ollut et joka toinen lenkki on ajajan jalka mennyt rikkitää painoraja on vähän kiviajan juttu.Nykyään kun joutuu laittaa lisäpainoja vaikka koko pyörän osilla mitä löytyy kaapista.
Menee hieman ohi grammanviilauksen. Cyclingnews on tehnyt pienen katselmuksen Ausseissa olleiden tiimien pyöriin. Viiden pyörän otannalla kevyin oli Gilbertin BMC, fillari painoi vain 7.25kg. Painavin oli G Thomasin Pinarello, minkä paino on 7.76kg. Bianchi, Scott ja Giant menivät sitten tuohon väliin.
*)typo korjattu lainauksesta
Vartioharjun Voigt
no ei oo,, pari laisa vettä vähemmän ennen lenkkiä ja painoero kurottu umpeen
Never pass the bathroom,
don´t waste a hard-on,
and never trust a fart.
No johan on ankkuri, pelkät kammet 600g. Hommasin "halavalla" CRC:stä FSA:n K-Force Light Carbon Compact kampisetin ja se paino muistaakseni 610 grammaa 50/34 rattailla (sekä tehtaan että omatekosilla 10% ovaaleilla), painossa mukana myös mukana tullut keraaminen GXP-keskiö.
Kyllä neliökeskiökin voi olla kevyt. Tarttet vaan laadukkaan akselisarjan ja kampisarjan. Ja lopulta hintaa tulee enemmän kuin näille ulkoisilla laakereilla oleville, siis jos/kun joutuu uutena hommaamaan.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Punnitsin männäpäivänä oman Kanjonin ajokunnossa juurikin tuohon 7.25 kiloon. Tavoite olis puristaa tuo alle seiskan ennen kesää mutta tuon varjossa mä voisin ehkä just ja just selvitä ilmankin. Varsinkin kun kuski painaa reilut 90kg.
Kiekoilla (Mavic Ksyrium Elite) ja renkailla (Schwalbe Ultremo)+ kevyillä sisureilla tuon varmaan kyllä saisi, ei vaan taida 1g/1€ oikein riittää..
E: Esim uudet R-Syssit olisi renkaineen Mavicin sivujen mukaan justiinsa sen 200g kevyemmät.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Totta varmasti, jotenkin tuntuis vaan törröltä sotkea Dura-Ace-settiin Campan tekeleitä mutta lieneekö tuolla väliä (enää nykypäivänä). Mulla saattas myös olla jonkunlaista rabattisaumaa Mavicin suhteen mutta tuo pitää vielä tarkistella. Ja sittenhän tässä on vielä tää estetiikkapuoli, eli kun filo on "stealth"-musta niin joku samanhenkinen väritys mahd punaisilla navoilla olis se ykkösvalinta. Mutta tää ei taida taas sopia topicciin ei rahan eikä muunkaan suhteen..
Teipit poistamalla Fulcrum 3 2012 mallista sais matta mustat muuten paitsi navoissa punanen Fulcrumin logo. Näistä sais ainakin hyvät treenikiekot.
Osaako joku kertoa painot Shimanon 180mm jarrulevyille SM-RT98 (XTR) ja SM-RT76 (XT)? XTR:lle löysin ilmoitetun painon, 180g @ 180mm. Pitääkö kutinsa?
Mud, sweat and beers.
Olisko näistä osviittaa? XTR centerlock, XT 6-pultti:
http://r2-bike.com/Shimano-bremsscheibe-xtr-180-sm-rt98
http://r2-bike.com/Shimano-bremsscheibe-xt-180-sm-rt86m
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
SM-RT98M:
![]()
The end of the road is just the beginning...
Käytetystä hioutunut vissiin muutaman grammaa pois uuteen verrattunaOliko se 6-pultti vai CL joka oli hakusessa?
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Kirjanmerkit