Ok kiitos vastauksista. Koitan vielä ensin tuota vaijerin kiristämistä niin, että varmasti on lukitus pohjassa kiinni asennossa ja siten samalla vähän valmiiksi ns. päällä auki-asennossa. Tosin ennen huoltoa olin lukituksen asentanut aikanaan itse ilman näitä toimia normaalisti ja hyvin oli pelannut.

edit. Tosin tuo ensimmäisessä viestissäni mainitsema paluuvaimennuksen vähyys ilman, että paluuvaimennusnaksut on aivan "kilpikonnalla" sai myös miettimään liittyisikö sekin aavistuksen liian pieneen öljymäärään.
Olin kyllä öljyn mitannut lääkeruiskulla juuri esitetyn öljymäärähaarukan puoliväliin. (siis jos haarukka nyt oli 125-130 ml, niin olin laittavinani 128 ml. Toki 50 ml ruiskulla kaksi täyttä ja yhden 28 ml mittaillessa muutamien millilitrojen heitto syntyy helposti ja nämä keulat lienevät aika tarkkoja oikeasta öljymäärästä.

edit 2: Öljyt eivät myöskään ole tällä kertaa mielestäni valuneet yläpuolelta alapuolelle, sillä testasin joustomatkan olevan tallessa siten, että poistin paineita reilustai ja painoin keulan ns. pohjaan.