GarminElectrobikeGiant
Sivu 5 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 520

Aihe: Gran Canaria, vinkkejä?

Ok.
    Maspalomas Princess taisi olla hotelli, joka torppasi pyörät sisällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Nimenomaan perjantain Northern trailssille kannattaa ottaa Claymore kun kiipeämistä on niin vähän ja ihan eri epeli alamäkeen kun jekyll.
    Tiistain retkellä taas oli sen verran myös ylämäkee ,että jekyll oli sillä reissulla parempi valinta.
    Muita minä en ole ajanutkaan. Se Claymore kiipeää muuten yllättävän ketterästi niin järeäks pyöräks.
    On näköjään tarjolla olevat mallit vaihtuneet. Claymorea ei ollut enää lisähintaan tarjolla vaan kuuden euron lisäpanostuksella saisikin nyt Jekyll mx-fillarin. On näköjään 160/150 mm joustava vehjes.
    http://www.free-motion.net/en/mounta...mountain-fully

No ehkä mä päivitän tuohon. Ihan päheen näköinen peli. 36 mm float keulalla, xt:n jarrut, hissitolppa.
    Niin ja olenkin menossa varmaan perjantain 15.3 Northern Trailsille, koska matkapäivämme ovat vaihtuneet muutaman päivän myöhemmiksi.

edit: Kysyin varauksen yhteydessä claymorista ja laitoin mx:n optiona. Varausvahvistus tuli pikaisesti kommentilla:
    Bike: Jekyll 3 **UNFORTUNATELY, NEITHER THE JEKYLL MX NOR THE CLAYMORE ARE ANYMORE AVAILABLE.

No sama se sitten on vaikka ajais supersixillä
    En kyllä tuosta nyt ymmärtänyt eikö MX:ää ole heillä enää valikoimassa muka vai eikö niitä ollut enää vapaana tuolle päivälle. No turha siitä on enää kysellä, kun jos ei ole niin ei ole. Toisaalta sanoivat, että retki saattaa vielä peruuntua, jos osallistujia ei ole tarpeeksi eli ei luulis pyörien olevan lopussa.
    Taidan soittaa sinne jo alkuviikosta lomalla ja kysyä varaustilannetta. Jos perjantain Northern Trails uhkaa peruuntua vaihdan jollekin viikon aikaisemmalle retkelle kuten Suvannon suunnittelemalle tiistain Chira Trailsille.
    kauris muokkasi tätä : 16.02.2013 at 19.33

Me vietiin Inglesissä fillarit parvekkeelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kai_81 Katso viesti
    Ok.
    Maspalomas Princess taisi olla hotelli, joka torppasi pyörät sisällä.
    Cay Beach Princess tjsp? Jos tuo, niin ainakin me roudattiin cännärit pokkana respan ohi. Tosin meidän tapauksessa kyseessä oli bungalow. Inglesin puolella Caseriossa oli nihkeämpi suhtautuminen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
    Itse ajattelin osallistua tuolle tiistain Chira Trailsille...
    Surffaillessa tuli vastaan tuollainen uudempi videonpätkä kyseisestä trailista
    http://youtu.be/WS52DpG_vXg

Huh, aikamoista terävännäköistä kivikkoa koko matka.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pelkoneu Katso viesti
    Surffaillessa tuli vastaan tuollainen uudempi videonpätkä kyseisestä trailista
    http://youtu.be/WS52DpG_vXg
    Ai perhana, että näyttää hyvältä. Vähän alkaa kyllä jo odotella reissua, että pääsisi polkemaan muitakin kuin lumisia polkuja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Cay Beach Princess tjsp? Jos tuo, niin ainakin me roudattiin cännärit pokkana respan ohi. Tosin meidän tapauksessa kyseessä oli bungalow. Inglesin puolella Caseriossa oli nihkeämpi suhtautuminen.
    Tuo pyörät evännyt paikka oli tosiaan hotelli..valittiin paikka uusiksi ja nyt on myös oma huoneisto omalla ulko-ovella

Tämän säikeen nimi on "Gran Canaria" vinkkejä, niin sopinee kysyä tätäkin.
    Ei olla ns. valmismatkalla, niin pitää itse hoitaa kulku lentökentältä Playa Del Inglesiin. Siellä siis hotelli, jossa majoitumme. Osaako joku kokeneempi kertoa pääseekö tuon välin (siis lentokentältä Inglesiin) jollain paikallisbussilla kätevästi vai onko Taxi parempi tai ainut vaihtoehto? Matkaseurueessä 4 henkilöä ja normaalit matkatavarat; fillareita ei ole tällä kertaa vaan otetaan vuokrapyörät Free Motionista. En ole aiemmin käyttänyt taxia noilla saarilla, niin onko niissä vaara joutua maksamaan jotain kohtuutonta ylihintaa, vai miten toimii?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inline Biker Katso viesti
    Tämän säikeen nimi on "Gran Canaria" vinkkejä, niin sopinee kysyä tätäkin.
    Ei olla ns. valmismatkalla, niin pitää itse hoitaa kulku lentökentältä Playa Del Inglesiin. Siellä siis hotelli, jossa majoitumme. Osaako joku kokeneempi kertoa pääseekö tuon välin (siis lentokentältä Inglesiin) jollain paikallisbussilla kätevästi vai onko Taxi parempi tai ainut vaihtoehto? Matkaseurueessä 4 henkilöä ja normaalit matkatavarat; fillareita ei ole tällä kertaa vaan otetaan vuokrapyörät Free Motionista. En ole aiemmin käyttänyt taxia noilla saarilla, niin onko niissä vaara joutua maksamaan jotain kohtuutonta ylihintaa, vai miten toimii?
    Bussit kulkee ja hinta taitaa olla n.7e/hlö/suunta.

Taxilla n.30-50e/suunta. Riippuen taksista (henkilöauto, minibussi).

Bussi on OK, joskin hitaanpuoleinen. Neljän porukalla taxi on hyvä vaihtoehto, jos matkalaukut mahtuvat yhteen taksiin.

Bussin hinta 3,50e/nenä, aikataulu tuolta:

http://www.globalsu.es/lineas/linea66.pdf

Tää linja ajaa useammin, mutta sen pysäkki on motarin varressa eli noin 150m kävely terminaalista:

http://www.globalsu.es/lineas/linea1.pdf

ja se on aika hidas, kun pysähtelee joka välissä.

Terveisiä gran canarialta! Melkoisesti maantiepyöräilijöitä vilistää koko ajan tosta hotellin edustan tiellä eli maspalomaksen ja puero ricon välisellä tiellä. Tekis mieli mukaan mutta yritän odottaa toivottavasti perjantaina toteutuvaa maastokeikkaa. Ilmat on hyvät, melko tyyntä, puolipilvistä 25 astetta. Nyt tosin ilta ja joku lastenshow menossa uima-altaan vieressä esiintymislavalla ja viinilasi edessä. Piti ihan hupparikin vetää päälle, jalassa sentään vain shortsit.

Viime viikolla palattiin viikon reissulta samoihin Inglesin ja Maspalomasin kulmille. Paljon oli todellakin pyöräilijöitä liikkeellä.

Pojan bmx-pyörä meni isossa kassissa purettuna molempiin suuntiin, eikä tarvinnut maksaa erikoismatkatavaramaksua :-)

Kolmeksi päiväksi oli kaksi maastopyörää vuokralla Free Motionista. Ajeltiin tuota puerto ricoon menevää tietä Arguenegoniin (väärin kirjoitettuna...) yksi reissu ja pari reissua ylöspäin Fatagan suuntaan, josta laakson toispuolen soratietä alaspäin.

Pojan ajovideoita niille, jotka ymmärtävät bmx-pyöräilyn päälle:
    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=0AY2AgIS8VM

Hyvä ajopaikka vaikka skeittipuisto olikin, mutta eipä vaan ollut juuri ketään paikalla koko viikolla.

Viikon shortseissa kulkemisen jälkeen pitää vielä yrittää sopeutua näihin kotimaisiin talvisiin keleihin ennenkuin kesä koittaa tännekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jos oikein muistan niin henkilökunnan/oppaiden suosikit oli keskiviikon Guayadeque Trails ja perjantain Northern Trails
    Kävin tammikuussa viikon reissun vaimon kanssa. Oma pyörä mukana ja kävin tiistain Chira trailssin ja tuon keskiviikon Guayadeque Trailssin. Niistä tuo keskiviikko selkeästi parempi. Ei Chira traillssissakaan mitään valittamista. Kivoja päiviä kun sattu hyvät ja pienet porukat minkä kanssa ajaa. Todella paljon todella teräviä kiviä, joten flättejä tuli porukassa ihan urakalla. Oisko molempina päivinä ollu noin 6-7 flättiä. Itsellä ei yhtään kun oli omassa pyörässä tubelekset alla ja riittävästi painetta. Vuokrapyörissä joutuvat pitämään kovia paineita renkaissa. Hyviä reissuja ja kannattaa tehdä, mutta en ehkä menisi uudelleen. Reissuun menee koko päivä (n.9-16) ja tracker näyttää ajoaikaa alle 2 tuntia. Mielenkiintoisempaa olisi jos löytyisi joku alue missä voisi vaikka ajella tietä aina ylös ja sitten eri traileja takaisin alas. Oiskohan teneriffalla?
    "Hän jarruttaakin nenällään"

-Muumipeikko ja pyrstötähti-

No mulla on nyt sitten huomenna oma northern trails edessä, kun eilen vihdoin selvisi, että retki varmasti toteutuu. Ilman pitäisi olla kohdillaan, +20 ja puolipilvistä. Sitten onkin kotimatka Suomen talveen edessä. Kolmen viikon päästä seuraava reissu vuorostaan Saksaan bundesliigaa katsomaan ja olutta juomaan. Eiköhän sielläkin ole jo silloin taas keväisempää terassisäätä toivottavasti.

Ajelin kolme Free Motionin lenkkiä:

Chira Trails: Kivaa loikottelua ja välillä teknisempää settiä. Yksi vähän pidempi tunkkauspätkä oli, mutta ei mitään kriittistä. Tuo neljän tähden teknisyys tuntui vähän yliampuvalta, mutta olihan tuossa paikkoja, joissa oli hyvät pannutusmahdollisuudet. Jos Suomen enduropätkät taittuvat, niin ei tuota ongelmaa. Polvarit kannattaa silti ottaa messiin, koska maasto on terävän kivistä.

Soria-Venguera Trails: Alussa hyvä ylämäki, jossa puolet sakista hyytyi ihan totaalisesti, kun lähtivät repimään täysillä. Reitti oli pääosin helppoa/helpohkoa kivistä hiekkatietä ja välillä asfalttia. Trails-versiossa oli muutamat todella hyvät tekniset tykityspätkät. Lopussa oli reilunpuoleinen nousu. Vähän turhan paljon joutui odottelemaan muita ja varsinkin ylämäet hyydyttivät suurimman osan sakista. Itsellä oli paukkuja vielä viimeiseen ylämäkeen ja tykitin reilu puoli tuntia kestäneen ylämäen suht täysillä ja sitten odottelinkin muita toiset puoli tuntia Tämä oli näistä kolmesta ajamastani retkestä selvästi paras.

Montana De Tabaibas: Teknisesti helppo pätkä, jossa kiivetään mäen huipulle ja tullaan samaa reittiä alas. Vetäisin itse nousun noin tunnissa ja seuraava tuli ~20 minuuttia myöhemmin ja jatkamaan päästiin kolme varttia myöhemmin. Eli aikamoiseksi odotteluksi meni. Alaspäin saikin tykitellä täysiä ja kivistä hiekkatietä kun veti urku auki, niin potentiaalisia tonttiinvetopaikkoja oli n+1 kappaletta. Tällä reissulla eniten väsyivät kädet, kun Suomessa ei ole tottunut näin pitkiin alamäkiin.

Yleisesti ottaen reissut olivat Free Motionin osalta hyvin järjestettyjä ja mukana oli mukavia oppaita. Hyväkuntoisille polkijoille vauhti on turhan rauhallinen, mutta ehtiipähän napsimaan kuvia ja fiilistelemään maisemia. Maasto on käytännössä pelkästään hiekasta ja kivestä koostuvaa settiä, joka kuluttaa renkaita "hieman" eri tavalla mitä Suomessa.

Northern Trails jäi valitettavasti omalta osaltani väliin, kun se oli torstaina varattu täyteen, kun kävin paikan päällä. Ensi kerralla sitten...

Hiukan vanhaa tarinaa, mutta mainitsenpa minäkin, että kävin tammikuussa Northern Trails -kiertueella. Päällimmäisenä jäi mieleen se, että kun olen joskus ollut saman firman järjestämällä enemmän nousumetrejä keräävällä (mutta teknisesti helpommalla) lenkilllä ja jopa joutunut/päässyt välillä odottelemaan hitaampia, niin nyt vuoden aikana kertyneet 10 lisäkiloa aiheuttivat kyllä sen, että olin näissä suhteellisen lyhyissäkin nousuissa hätää kärsimässä. Saavuin taukopaikalle lopen uupuneena, kun muut olivat jo syöneet puolet eväistä. No, tästä on suunta vain ylöspäin (ja painon suhteen toivottavasti alaspäin) ja tuon reissun jälkeen pyöräilykunto on jo parantunut selvästi ja jokunen kilokin häipynyt (se vain harmittaa hiukan, että jouduin takaisin neuvolassa punnittavien joukkoon).

Alamäet olivat kyllä hienoja, ja oli mielenkiintoista tutustua lähemmin saaren pohjoisosan etelästä täysin poikkeavaan maastoon: rehevää paikoin lähes sademetsää muistuttavaa kasvillisuutta, ja valitettavasti myös mutaa.

Claymorea ei tosiaan ollut tarjolla, joten piti ajaa kotoisasti 160-millisellä keulalla varustetulla Jekyllillä. Aluksi kyllä ihmettelin, miten pyörä tuntui omaan Jekylliin verrattuna jotenkin omituiselta, mutta sitten selvisi, että keula oli säädetty 70-kiloiselle, ja pieni fiksaus sai ajamisen tuntumaan vakaammalta.
    "All mountain has more beer than Trail (XC has no beer) and less than DH."
    - nimimerkki highdelll mtbr.com-foorumilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
    Yleisesti ottaen reissut olivat Free Motionin osalta hyvin järjestettyjä ja mukana oli mukavia oppaita. Hyväkuntoisille polkijoille vauhti on turhan rauhallinen, mutta ehtiipähän napsimaan kuvia ja fiilistelemään maisemia. Maasto on käytännössä pelkästään hiekasta ja kivestä koostuvaa settiä, joka kuluttaa renkaita "hieman" eri tavalla mitä Suomessa.
    Itse kun olin heidän MTB Campillä(mulla oli treenileiri siellä), niin Danny antoi ensimmäisestä päivästä saakka ajaa omaa tahtia edes takasin. Ja toisesta päivästä lähtien heitti mulle ohjeita, mitä kannattaa ajaa, jotta saan treenin maksimoitua ja odottelun minimiin Toki, ylös-alas-ylös ajaminen ei kaikille sovi, mutta itse oon sitä aina harrastanut. Lapsena tein sitä suksilla, kun hiihdin vanhempieni kanssa
    Ilmeisesti olin hyvään aikaan, kun olin yksi kolmesta koko viikon paketin ostaneista. Eikä tosiaan ollut ruuhkaa noilla retkillä Helmikuun alussa olin siis.

Pyöräpummi Guest
    Löytyisikö mahdollisesti vinkkejä rauhallisesta hotellista maantiepyöräilijälle?
    Buffet-amiainen mielellään jo 7.30 ja lounaspöytä auki 15.30 saakka (näitäkin hotelleja on).
    Yksikin hotelli mainosti sporttigastronomiaa, mitä se sitten onkaan?

Mitenköhän Puerto Ricon ympäristöstä lenkit sujuu liikenteen puolesta. Onko tunneleista ym. suurta kiusaa?
    Siinä rantatiellä on tunneleita mutta en oiken tiedä sijainneista.

Pyöräpummi Guest
    Ikävä kyllä minun pitää mennä sinne rahvaan rehulaareille täyttämään ruokakuppini.
    Grand Hotel on niille joilla on unelmapyörä ja minulla on vain ruma Giant.
    Heittävät sen vielä roskiin sieltä silmiä hivelevien pimppirellojen ja pervelojen seasta.

onkos porukalla kokemusta Free Motionin maantieretkistä? maastopuolelta löytyi monenmoista juttua, mutta vähemmän kapeakummisista. tämän talven reissulla olisi tarkoitus mennä kapeammalla renkaalla..joko ohjatusti tai omin päin.

Moganin suuntaan näytti olevan moni suosinut..sinne ainakin taitaa olla ihan ookoo teitä?

Free Motionin maantielenkit kiinnostavat kovasti täälläkin. 30.12 alkaisi 2 viikon loma Melonerasissa.

Mä ajelin viime vuonna viisi maantieretkeä, niitä "helpompia", mutta nekin riittivät mulle. Tykkäsin kyllä, erityisesti Soria ja olikohan tuo nyt Santa Lucia east coast olivat mieleen. Nuo reissuthan on saaren maantieteen vuoksi pääsääntöisesti rantaa jonnekin, sitten nousu, lasku ja rantaa takaisin-tyyppisiä. Ajettiin porukassa kunnes saavuttiin mäen alle, jonka jälkeen nousu tapahtui omassa tahdissa. Itse en ollut aiemmin mitään Suomen mäkiä kummempia ajanut ja luulin ekassa mäessä kuolevani, mutta niin vaan pääsin huipulle ja tuntui kyllä hyvältä! Oli kyllä parasta maantieajoa mitä olen ajanut. Free Motionin tyyppejä oli aina pari mukana ja ne opastivat ja huolehtivat ettei kukaan tipahtanut kyydistä. Kahvitauko pidettiin aina, ja mukaanhan sai lähtiessä veden lisäksi myslipatukan tyyppisen energiapatukan. Porukkaa oli mukana parikymmentä per päivä, ajajia eri tasoisia, ja mukavaa porukkaa tuntui olevan.

tunnelit on lyhyitä alle 500m mutta valot pitää olla vissiin ettei saa sakkoja jos poliisit tulee vastaan. sillä verukkeella ne ainakin free motionissa ne sai mulle vuokrattua.
    kandee reittiä suunnitellessa ottaa huomioon että tuo rantatie maspalomaksesta moganiin on täynnä suomen mittapuulla isoja mäkiä. vielä kun oli vastatuuli niin tuo väli tuntui raskaammalta kuin varsinaiset vuorinousut.

näytti Free motionin sivuilta tulevan vastaan, et vuokraavat minimi 3 vrk..pitääkö paikkansa? sain hallitukselta puhuttua vaan yhden päivän ajoaikaa, ei viitsisi turhaa vuokrata noin pitkäksi aikaa. Maspalomasis oli cyclo canaria tai sinnepäin joka vuokraa spessun pyöriä. onko muita akselilla Ingles-Maspalomas-Meloneras?

sattui muutenkin Free motionin reissut huonoille päiville meidän lomaan nähden. pitää ottaa vaan fillari ilman retkeä ja lähteä itse ajeleen yksikseen. Aattelin aloitella tietä 504 ylös 503 alas rannalle. kokemuksia? tai muita vastaavia suht lyhyitä alotuksia päivälle?

Ainakin viime vuonna sain vuokrattua yhdeksi päiväksi. Menossa ensi viikoksi

Jari

itse tykkäsin ajaa 503 ylös ja 504 alas mutta makuasia. 503 jyrkempää ja huonokuntoisempaa. 504 alkuun loivaa noisua ja mäki vasta lopussa kun 503 taas alkaa pirun jyrkkänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jussi kanerva Katso viesti
    itse tykkäsin ajaa 503 ylös ja 504 alas mutta makuasia. 503 jyrkempää ja huonokuntoisempaa. 504 alkuun loivaa noisua ja mäki vasta lopussa kun 503 taas alkaa pirun jyrkkänä.
    Tosiaan, makuasia. Muutaman kerran perusteella jäänyt se mielikuva, että jotenkin mukavampi aloittaa 504. Saa hieman lämpöä päälle ja mäki on tässä suunnassa ehkä mukavampi nousta näköalojen osalta. Sen sijaan alas ajaminen 503:sta pitkin on kinkkisempi homma huonon pinnan takia. Ekalla reissulla noustiin 503 ja ajettiin alas parempaa pätkää. Sen jälkeen on menty toisin päin. Setämiehiä kun olemme. Kummin päin tahansa, mukava pikku ilta- tai palautuslenkki. Keväällä 2013 siellä tehtiin jotain oikaisu tms.tiehommia heti 504 nousun alussa olevan kylän jälkeiseen mutkaan.

Tällä on hyvä lämmitellä ensimmäinen päivä ja sen jälkeen voikin suunnata rantatietä Mogania ja Soriaa kohti tai toiseen suuntaan Vecindarioon ja sieltä ylös 191:n kautta 500:lle josta 551:lle ja 550, josta taas pääsee uutta asvalttia pitkin Santa Lucia de Tirajanaan. Sieltä kaffen jälkeen 60:sta takaisin rantaan. Ja jos haluaa oikein kovaa nousua niin ei muuta kuin Moganin kautta keula kohti Saint Nicolasta ja sieltä ylös 606:sta, josta alkaa saareen pahin nousu, VOTT. En ole ajanut kuin kerran mutta se riitti.
    Munamankeli muokkasi tätä : 08.10.2013 at 09.34

Tämän triidin perusteella olisi ilmeisesti tulkittavissa, että Free-Motionin maastoluokitukset ottavat hiukan varman päälle? Itselle ajallisesti sopisi parhaiten tuo maanantain Grand Canyon, mutta ei toisaalta ole mitään suuria luuloja omista kyvyistä vasta tämän kesän maastonöösinä. Tiistain Chira Tour tai keskiviikon Risco Blanco olisi muuten varmaan hyvä kokeilu, mutta meinaan pääasiallisesti lomalla sukeltaa, ja maanantai on ainoa päivä jolloin sukellusretkiä ei järjestetä. Kotimaastot on Espoon keskuspuistossa. Mitä raati tuumaa reiteistä?

Melonerasiin pitäisi mennä 48 viikolla, ja pyörävuokraamoa olisin vailla. Onko sillä puolella niemenkärkeä millaisia vuokraamoja, vai pitääkö suosista mennä Free-Motionia tsekkaamaan? Jotain perus hyrbiidi-retki-ulkoilu konkelia olisin vailla.

No kas, siellähän olikin jo oma toimipiste valmiina. Oikein hyvä...
    http://www.free-motion.net/en/cycling-gran-canaria

Mutta mites se olikaan niiden muiden romppeiden kanssa? Kypärä yms vievät pirusti tilaa matkalaukusta...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •