ElectrobikeGarminGiant
Sivu 4 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 520

Aihe: Gran Canaria, vinkkejä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chenotte Katso viesti
    Mä olin Syklopaatin kanssa samalla retkellä ja hyvin reissusta selvisi newbie Jekyllilläkin.!
    Terve vaan. Pidettiin suomen lippua korkeella ruottalaisten ja itävältalaisten joukossa.
    Ootko menossa tänä talvena ajamaan espanjaan.?
    syklopaatti muokkasi tätä : 19.12.2012 at 21.38
    - Fear is a mindkiller -

Talvilomalistoja ei ole vielä julkistettu, meillä duunissa, mutta tilanne ei näytä järin hyvältä. Taitaa Kanarian talvi jäädä vain haaveeksi.
    Täytyy kehitellä jotain sitten syksymmällä...

Mä olin Syklopaatin kanssa samalla retkellä ja hyvin reissusta selvisi newbie Jekyllilläkin. Kahdessa kohtaa jouduin jalkaantumaan, mutta siihen ei olisi Claymorekaan meikäläistä auttanut. Hieno retki!

Todella hienoja pätkiä löytyy retkien ulkopuoleletakin. Eli shuttlebus vaan ylös ja sitten kartan avulla seikkailee takaisin. Mulla oli opas mukana, joten ei tarvinnut itse suunnistaa Vaelluskartan avulla päässee jo liikkeelle, varmaan kaupalta voi myös kysellä lisävinkkejä!
    Siis mitenhän tuolla nyt sitten selviää noilla 4/4 vaikeustason reiteillä tällainen pk-seudun endurotyyliset polut sujuvasti selvittävä kuski? Alamäkiajoa tai hissienduroa en tosin ole kokeillut ja isommat hypyt eivät ehkä ole mun uskalluksen rajoissa mutta jotkut porrasdropit metriin asti kyllä menee. Toisaalta jäisi harmittamaan, jos joutuu joidenkin täysin turistien kanssa ajamaan jotain lähinnä hiekkatietä tai vastaavaa ja siksi mieluummin kyllin vaikean porukan haluaisi valita.

Ja mites varustepuoli. Kannattaako oma kypärä ja polvisyndit ottaa mukaan vai saako tuolta Free Motionista pätevät? Omat kengät nyt varmaan ainakin pakkaan matkalaukkuun.

Hyvin selviää! Mä ostin maastopyörän viime vuonna eli olin reissussa lähes nolla kokemuksella ja hyvin sujui. Droppeja ja hyppyreitä reitillä ei juurikaan ollut tai ainakin onnistuin ne kiertämään!

Omat polvisyndit kannattaa ottaa mukaan, niitä ei tainnut liikkeellä olla. Kypärät oli ihan perusok tasoa, muistaakseni Foxeja.

Ok, tuota mä vähän arvelinkin että reittien vaikeustaso on kuvattu vähän yliampuvasti.
    Varasin eilen perheellemme matkan Gran Canarian lounaisrannikolle maaliskuun alkuun ja tarkoitus oli yhdelle päiväretkelle karata. Olin viime vuonna viikon Teneriffalla enkä saanut jotenkin aikaiseksi lähteä ajamaan ja se jäi kismittämään.

Noi teknisesti helpommat reitit taitaa olla pääsääntöisesti hiekkatieajelua. Eli mikäli haluaa enduro-tyyppistä ajelua niin ehdottomasti 4 tason reittejä tahkoamaan!!

Vuosi sitten nähtiin yks enduro-porukka vuoristossa. Aikamoisia droppeja tulivat alas... meillä oli maantiepyörät alla, pikitietä...

Free Motionissa on sen verran osaava henkilökunta, että sinne vaan kyselyä mitä suosittelevat sinun tasoiselle kuskille.
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Luulen, että jos isompia droppeja jossain on, niin ne voi myös halutessaan kiertää. Vaikeusasteet lienee pakko kuvata hiukan yliampuvasti ("professional skills" tms.), jotta ihan täydet turistit eivät eksyisi haastavammille retkille telomaan itseään. Olin kerran muistaakseni erään toisen paikallisen firman (Happy Biking) myöskin hiukan haastavammaksi luokitellussa ajelussa, jossa noustiin bussilla vuorille ja sitten lähdettiin alaspäin. Eräs oletettavasti saksalainen nainen lähes heti saatuaan pyörän alle veti mutkan pitkäksi ja kaatui ennen kuin olimme edes päässeet polulle - asfalttitiellä. Loppumatka hänellä meni kyllä ihan hyvin, kun oppi käyttämään jarruja ja otti rauhallisesti. Minun ajotaitojani oppaat kehuivat, vaikkei siellä todellakaan ollut mitään erityisempiä taitoja vaativaa - jos olisi ollut, niin tuskin olisivat päässeet kehumaan...
    "All mountain has more beer than Trail (XC has no beer) and less than DH."
    - nimimerkki highdelll mtbr.com-foorumilla

Lähden luultavasti Gran Canarialle pariksi viikoksi harjoittelemaan. Kuinka pitkiä pätkiä 15-20% nousua tuolta löytyy? Mulla on pyörässä 50/34 kammet. FTP-teho on 4W/kg ja paino 70kg. Olen ajanut pitkiäkin nousuja, mutta en pitkiä yli 10% osuuksia. Riittääkö vaihteet?

-Aku

Cool

Nyt on sitten kanarian reissu reissattu ja vuoden pyöräilyt pyöräilty. Ei ihan tullut pyöräiltyä sitä mitä suunnitteli, mutta sellaista se perhelomalla.
    Free mototion toimi moiteetta ja pyörä tuli haettua sieltä pienen säädön kerä. Elikkä mukana oli 3 v pikkuneiti ja näinollen fillarointi ei onnistunut pyöräliikkeestä hotellille. No, pyörä linja-auton alle ja hotelliin.
    Illalla ennen pimeyttä pääsi pienen testilenkin suorittamaan. Pyörittelin kevyesti pitkin gc-500:aa ja maisemat oli komeita. Varsinkin kun aurinko alkoi siirtymään horisontin taakse.
    Seuraavana aamuna matka suuntautui tielle 505. Tarkoitus oli vaan ajaa tietä eteenpäin ja kääntyä jossain vaiheessa takaisin. Tie kulki jyrkässä solassa ja tuntui kun koko aika olisi vastatuuli (jota ei ollut). Todellisuudessa tie nousi lievästi koko aika, mutta näytti kuin olisi ollut "tasaista". Ekat kilometrit olivat keskellä ei mitään. Ei asutusta, eikä aikaisin aamusta mitään liikennettäkään. Runttasin eteenpäin ja katselin maisemia. Hieman ennen näköalapaikkaa, jonka nimeä en nyt muista käännyin takaisin. Olisi kyllä voinut polkea pidemmällekin, jos olisi ymmärtänyt kuinka helppoa oli tulla takaisin. Koko se matka, jonka olin polkenut oli nyt alamäkeä ja annoin sitten mennä.... kivaa.

Seuraavana ja viimeisenä polkupäivänä ensin tietä 500 Melonerasiin ja tarkoitus oli mennä tielle 90. Yhtä liikenneympyrää liian aikaisin lähteneenä päädyin tielle
    504. Tie oli samankaltainen kuin tuo 505 mutta ehkä aavistuksen jyrkempi, vastaan tuli paljon maastopyöriä ja mietinkin kummoista maastoa mahtaa vastaan tulla. Varsinkin kun alussa oli luvattoman huonoa asfalttia joka sitten loppujenlopuksi oli ihan hyvää. Tämän tien otin huomattavasti rennommin ja pysähdyin sillointällöin ottamaan valokuvia.
    Lopuksi taas pyörä ympäri ja laskettelua Melonerasiin.
    Meinasin siellä vielä tehdä lenkin, mutta Free mototion tuli ehkä vähän yllättäen vastaan niin eikun pyörä sinne ja linja-autoa odottamaan.

Mukavaa oli ajella, vaikka kilometrejä tuli vähemmän kun ajattelin. Pyörä oli ihan ok, toimi hyvin mutta hiilikuituinen etuhaarukka olisi saanut olla. Jäi kyllä vähän sellainen maku, että tarvitsee tuonne mennä uudelleen paremmalla ajalle jotta niitä kilometrejä saa enemmän alle. Saaren keskiosa ja isot mäet jäi nyt melkeimpä kokonaan ajamatta.
    Flash67 muokkasi tätä : 28.12.2012 at 16.41

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ok, tuota mä vähän arvelinkin että reittien vaikeustaso on kuvattu vähän yliampuvasti.
    .
    Juurikin näin. todella yliampuvasti kuvattu reitit ja perus maaastoajotekniikan hallitseva pärjää mainiosti.
    Haastetta saa sitten ,jos pysyy erossa jarruista enemmän ,niinkuin paikallinen opas näytti pariin kertaan. Kyllä siellä ilmaan pyörän saa jos tarpeeks kovaa ajaa ja valitsee ajolinjat silleen.

Porukka ratkaisee todella paljon retken onnistumisessa. Jos sinne sattuu arka tyttö/poika jota pelottaa jokapaikka ja jota muut joutuva paljon oottamaan niin se hieman latistaaa tunnelmaa.

Sanotaanko ,että perus suomi kivikko-juurakkoon tottuneella ei ole mitään hätää. Pahimpia mulle oli ,ehkä jyrkät kohdat ,missä polku meni siksakkia ,eli tuli ysikymppikäännöksia. Ei oo täällä semmoseen tottunut. Sit siellä on semmosta irtokivee välillä ,että on todella liukasta vaikka on rutikuivaa.

Omat kengät ja polvisuojat oli mulla mukana. Suojia sai kyllä myös vuokrattua pientä korvausta vastaan. Pakko sinne on vielä joskus lähtee ,vaikka ei ens talvena pääsekkään.
    - Fear is a mindkiller -

Ok. Polvisyndit ei paljoa paina, joten otan ne kenkien lisäksi siis messiin. Mitenkäs suositteletteko noita alamäkivoittoisia reittejä ajaneet hintaan kuuluvaa Jekylliä 150 mm joustolla vai kuuden euron sinänsä minimaalisella lisähinnalla tarjolla olevaa 180 joustavaa Claymoria? Oma kalusto, jolla olen tottunut täällä ajamaan on 150/140 joustava Commencal Meta. Olishan tuossa hyvä tilaisuus päästä testaamaan pidempijoustoista ja Northern Traillissä ei vissiin ole hirveesti ylämäkeä ja siten ongelmaa pidempijoustoisenkaan kanssa?

Nimenomaan perjantain Northern trailssille kannattaa ottaa Claymore kun kiipeämistä on niin vähän ja ihan eri epeli alamäkeen kun jekyll.
    Tiistain retkellä taas oli sen verran myös ylämäkee ,että jekyll oli sillä reissulla parempi valinta.
    Muita minä en ole ajanutkaan. Se Claymore kiipeää muuten yllättävän ketterästi niin järeäks pyöräks.
    - Fear is a mindkiller -

9.-16. maaliskuuta paikan päällä ja tarkoituksena olisi osallistua 3-4 Free Motionin järjestämälle lenkille. Oma maasturi lähtee mukaan. Kiitos vaikeustasojen selvennyksistä. Arvelinkin vähän, että ehkä ne ovat yliampuvia. Tietää sitten valita ne teknisimmät

No minä olen sitten osin samaan aikaan siellä, sillä meidän reissu on 6-13.3. Perjantain 8.3 Northern Trails vahvimmin suunnitelmissa ja Claymorilla siis. Kiitos vinkeistä. Jos perheeltä saa jotenkin keploteltua toisenkin vapaapäivän (kun luultavasti halu on kova perjantain kokemusten jälkeen), niin se Chira Trails tiistaina 12.3 vois olla todennäköinen. Toisaalta tekisi mieli vuokrata maantiepyörä jollekin loppuloman päivälle ja käydä ajamassa pikiteitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akujoe Katso viesti
    Lähden luultavasti Gran Canarialle pariksi viikoksi harjoittelemaan. Kuinka pitkiä pätkiä 15-20% nousua tuolta löytyy? Mulla on pyörässä 50/34 kammet. FTP-teho on 4W/kg ja paino 70kg. Olen ajanut pitkiäkin nousuja, mutta en pitkiä yli 10% osuuksia. Riittääkö vaihteet?

-Aku
    Terkut Las Palmasin kentältä! Lomat on sitten taas lusittu ja ajot ajettu, ainoastaan lento kotiin on jäljellä. Itselle tuli 11 ajopäivää ja vajaat tuhat kilometriä tällä kertaa. Tosin ei näitä kilsoja oikein voi verrata kotimaan ajoihin. Mäkeä kyllä riittää.

Itse ajoin neljä kertaa Playa de Amadoresista Moganin kautta joko Ayacataan tai Sorian puolelle. On tosi mukava nousu; vähän vajaa kymmppi ja jyrkkyys vaihetelee, ei kuitenkaan juuri yli kymmentä prossaa missään vaiheessa.

Kyllä sinä Aku hyvin pärjäät täällä. Minullakin oli 50/34 kammet ja 26 takaratas. Näillä kyllä mäki nousee paksultakin vanhukselta kuten minä, kunhan mäki ei ole pitkää aikaa yli 12-%. Tosin semmoinenkin tie tuli löydettyä, kun lähdettiin Aldeasta Ayacataan jotain pikkutietä joka meni El Carrizalin ja El Chorriolin kautta Ayacataan. Tuo nousu oli täyttä murhaa. Ajelin sitä yhden hollantilaisen kanssa, jolla oli vain 53/39 kammet ja vaikka oli ihan ajomies, niin talutti pyörää suuurimman osan tuosta kympin mäestä. Niin että kaverin klossit räjähtivät. Itsellä oli kiiepeämisvauhti huonoimmillaan n. 6 km/h tuossa mäessä.

Niin tuli myös matkalla nähtyä pari muutakin suomalaista - tod. näk. Lotta Lepistö SM-paidassa ja jotain Team Medilaserin naiskuskeja eilen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    No minä olen sitten osin samaan aikaan siellä, sillä meidän reissu on 6-13.3. Perjantain 8.3 Northern Trails vahvimmin suunnitelmissa ja Claymorilla siis. Kiitos vinkeistä. Jos perheeltä saa jotenkin keploteltua toisenkin vapaapäivän (kun luultavasti halu on kova perjantain kokemusten jälkeen), niin se Chira Trails tiistaina 12.3 vois olla todennäköinen. Toisaalta tekisi mieli vuokrata maantiepyörä jollekin loppuloman päivälle ja käydä ajamassa pikiteitä.
    Itse ajattelin osallistua tuolle tiistain Chira Trailsille...

Jos oikein muistan niin henkilökunnan/oppaiden suosikit oli keskiviikon Guayadeque Trails ja perjantain Northern Trails
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lehisj Katso viesti
    .....
    Selvä homma, kiitti tiedoista!

Eilen tuli sitten tuo saari kierrettyä.

Ihan kiva lenkki ja sopivasti haastettakin, kun valoisaa on se vähän reilu 10h. Las Palmasista lähdettiin vastapäivään GC-2:ta, joka ainakin sunnuntaiaamuna oli ihan siedettävä ajaa. Takaisin Las Palmasiin tultiin GC-100:aa Ingeniosta Telden kautta Jinamariin ja sieltä GC-801:n kautta CG-110:tä keskustaan. Matkaa kertyi 198 km ja nousua noin 3400m.

Noin ylipäätään pyörälomailu toimii joten kuten täältä Las Palmasistakin käsin, ainakin vaihtelun nimissä, mutta kyllähän eteläpuolelta lenkkeily on liikenteen kannalta selvästi sujuvampaa.

Saaren eteläpuolella on tullut käytyä muutamana talvena ajamassa maantiellä. Mielestäni GC-500:n voi unohtaa kaikkena muuna kuin siirtymäajotienä. Se on paperilla hyvä, eli on tuulta, tasaista, ylä- ja alamäkeä. Lisäksi on välillä omasta mielestäni ikävähkön kova bussiliikenne. Tiehän on melko kapea. Mutta yhdistää siis mainiosti saaren keskelle suuntautuvat tiet toisiinsa.

Ilmeisesti monilla turisteilla on tapana vuokrata moottoripyörä ja ajaa melko kovaa. Toissavuonna todistimme pyörälenkillä tapausta, jossa samaan suuntaan ohitsemme ajanut moottoripyöräilijä oli pelkkää verimössöä kallionseinää vasten hetken ajomatkan päästä. Hyi. Näitä pyöräilijöitä kyllä näkyi myös vuoristoon suuntautuvilla teilläkin.

Flash67:lle voin todeta, että ainakin viime- ja toissavuonna GC-505 oli ihan ajettavissa alusta (alhaalta) loppuun (huipulle) asti. Ajoin sitä monta kertaa eri suunnista. Ihan viimeisimmät yli 20% nousukilometrit Sorian risteyksen jälkeen olivat hieman hiekkaisia, mutta täysin ajettavia. Minulla olivat vanhahkot Veloflex-tuubit alla, eikä pelottanut joutua renkaanvaihto-operaatioihin. Kännykkä ei ylhäällä toimi.

Tuon tien lopussa oleva GC-605:n risteys on hieno. Siitähän pääsee joko Moganin kauniille serpentiinille tai samannimistä tietä itäänpäin, jolloin päätyy Nievesin juurelle. Mielestäni tuo GC-605:n pätkä on erittäin kaunis (ja yksinäinen) ja samalla ehkä se huonokuntoisin tie saarella, kun lomailee etelässä. Mikäli joku on lähdössä Maspalomasiin päin, pistän linkiksi alle viimekertaiset lomalenkit pohjaksi omille reiteille. Minulla oli 39-53 edessä, 12-25 takana enkä omalla W/kg -suhdeluvulla kaivannut kevennystä.

Suurin ongelma ainakin talvikautena on tuo valon puute saarella. Sitä toki on, mutta pisimmille lenkeille on lähdettävä hyvin aikaisin, jotta pimeä ei ehdi yllättää ennen kotimatkaa.

* "Lämmittelylenkki", jonka ehtii hyvin ajaa saapumispäivänä, 460m nousua, GC-503.
    * Maspalomas - Soria - Tasarte - Mogan - Maspalomas, 2175m nousua, GC-500, GC-505, GC-200 (moottoripyöräilijäturisteja). Jos olisi enemmän valoisaa aikaa, sukeltaisin GC-200:n kääntöpaikalta pohjoiseen.
    * Maspalomas - Aguimes - Santa Lucia - Taidia - Fataga - Maspalomas, 2057m nousua, GC-500, GC-65, GC-551, GC-654 (nousua varmasti yli 30% paikoittain ja tien haatu luokkaa soratie, mutta mukavaa vaihtelua normaaleille kyseisen alueen pyöräteille), GC-603, GC-60
    * Jokaisen saarellakävijän must see, eli Pico de las Nieves, 2607m nousua, muuten lähes sama reitti kuin edellä
    * Sorian nousun laakson toisella puolella menee hieno kiemurteleva pikkutie jyrkänteen reunalla pienien viinitarhojen välistä, 450m nousua, GC-504, sopii hyvin lyhyemmäksi lenkiksi

Muitakin reittejä löytyy, mutta mielestäni ylläolevat kattavat aika tehokkaasti normaalin valoisan aikana ajettavan tieverkoston. Ihan kaukausimmille teille en ole yksin uskaltanut onnettomuuksien pelon vuoksi. Jotkut tuttavat ovat viettäneet saarella kolmekin viikkoa putkeen aikaa, jolloin on ollut paremmat mahdollisuudet lähteä esimerkiksi GC-200:ta San Nicolakseen asti. Itseltä tämä reissu on vielä jäänyt haaveeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
    Saaren eteläpuolella on tullut käytyä muutamana talvena ajamassa maantiellä. Mielestäni GC-500:n voi unohtaa kaikkena muuna kuin siirtymäajotienä. Se on paperilla hyvä, eli on tuulta, tasaista, ylä- ja alamäkeä. Lisäksi on välillä omasta mielestäni ikävähkön kova bussiliikenne. Tiehän on melko kapea. Mutta yhdistää siis mainiosti saaren keskelle suuntautuvat tiet toisiinsa.

Ilmeisesti monilla turisteilla on tapana vuokrata moottoripyörä ja ajaa melko kovaa. Toissavuonna todistimme pyörälenkillä tapausta, jossa samaan suuntaan ohitsemme ajanut moottoripyöräilijä oli pelkkää verimössöä kallionseinää vasten hetken ajomatkan päästä. Hyi. Näitä pyöräilijöitä kyllä näkyi myös vuoristoon suuntautuvilla teilläkin.

Flash67:lle voin todeta, että ainakin viime- ja toissavuonna GC-505 oli ihan ajettavissa alusta (alhaalta) loppuun (huipulle) asti. Ajoin sitä monta kertaa eri suunnista. Ihan viimeisimmät yli 20% nousukilometrit Sorian risteyksen jälkeen olivat hieman hiekkaisia, mutta täysin ajettavia. Minulla olivat vanhahkot Veloflex-tuubit alla, eikä pelottanut joutua renkaanvaihto-operaatioihin. Kännykkä ei ylhäällä toimi.

Tuon tien lopussa oleva GC-605:n risteys on hieno. Siitähän pääsee joko Moganin kauniille serpentiinille tai samannimistä tietä itäänpäin, jolloin päätyy Nievesin juurelle. Mielestäni tuo GC-605:n pätkä on erittäin kaunis (ja yksinäinen) ja samalla ehkä se huonokuntoisin tie saarella, kun lomailee etelässä. Mikäli joku on lähdössä Maspalomasiin päin, pistän linkiksi alle viimekertaiset lomalenkit pohjaksi omille reiteille. Minulla oli 39-53 edessä, 12-25 takana enkä omalla W/kg -suhdeluvulla kaivannut kevennystä.

Suurin ongelma ainakin talvikautena on tuo valon puute saarella. Sitä toki on, mutta pisimmille lenkeille on lähdettävä hyvin aikaisin, jotta pimeä ei ehdi yllättää ennen kotimatkaa.

* "Lämmittelylenkki", jonka ehtii hyvin ajaa saapumispäivänä, 460m nousua, GC-503.
    * Maspalomas - Soria - Tasarte - Mogan - Maspalomas, 2175m nousua, GC-500, GC-505, GC-200 (moottoripyöräilijäturisteja). Jos olisi enemmän valoisaa aikaa, sukeltaisin GC-200:n kääntöpaikalta pohjoiseen.
    * Maspalomas - Aguimes - Santa Lucia - Taidia - Fataga - Maspalomas, 2057m nousua, GC-500, GC-65, GC-551, GC-654 (nousua varmasti yli 30% paikoittain ja tien haatu luokkaa soratie, mutta mukavaa vaihtelua normaaleille kyseisen alueen pyöräteille), GC-603, GC-60
    * Jokaisen saarellakävijän must see, eli Pico de las Nieves, 2607m nousua, muuten lähes sama reitti kuin edellä
    * Sorian nousun laakson toisella puolella menee hieno kiemurteleva pikkutie jyrkänteen reunalla pienien viinitarhojen välistä, 450m nousua, GC-504, sopii hyvin lyhyemmäksi lenkiksi

Muitakin reittejä löytyy, mutta mielestäni ylläolevat kattavat aika tehokkaasti normaalin valoisan aikana ajettavan tieverkoston. Ihan kaukausimmille teille en ole yksin uskaltanut onnettomuuksien pelon vuoksi. Jotkut tuttavat ovat viettäneet saarella kolmekin viikkoa putkeen aikaa, jolloin on ollut paremmat mahdollisuudet lähteä esimerkiksi GC-200:ta San Nicolakseen asti. Itseltä tämä reissu on vielä jäänyt haaveeksi.
    Juu, jäi se 505 kyllä harmittamaan. Ehkä ensi vuonna uudelleen . Kummonen tie se gc-90 on? Siitä vaan oli jossain hotellin esitteessä.
    Hyviä uusia vuosia vaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti

GC500 Inglesistä itään (Tai tarkemmin San Agustin) ei minun mielestä ole paha, onhan se vähän tylsä. Mutta muötätuuleen lentokentän suunasta palatessa "isoa kovaa" liikenneympyrät menee kuin tour:illa konsanaan (ympyrää lähestyttäessä pystyi havannoimaan ettei liikennettä ole) kuin pieni shikaani johon ei tarvi ehdes himmata,nam. Mutta toisaalta vastatuuleen kinnaaminen... ja tuuli harvoin maksaa itsessä takaisin toisin kuin ylämäki.

Tuon GC503 ja GC504 voi ajaa ympäri.

Nuo GC504 ja GC505 ovat kivoja 1-2% rantaa kohti laskevia teitä joita on kiva ajaa, voi hetken luulla olevansa oikea pyöräilijä, varsinkin jos tuuli ei ole vasten.

Moi. 26-28.1 tietämillä ajattelin lähteä käymään Gran Canarialla noin viikoksi, otan mukaan oman 100mm täpärin joilla ajelua kartoilla+gpsllä.
    Kiinnostaa myös päivänä parina osallistua täällä kehutuille Free Motionin teknisille alamäkiretkille lainaCännärillä (claymore).

Majoitusta mietin, suositteletteko rannikkoa, esim Maspalomas, vai olisko parempi sisäsaarella syrjemmässä esim kehutussa Las Tirajanas hotellissa?
    Onkohan tuolla syrjässä urheilun lisäksi muuta tekemistä?

Tarviiko rannikolta ajella pitkään, että pääsee kaupungeista ulos hiljaisille teille ja poluille?

On kyllä upeat maastot ja maisemat täällä Suurella Kanarialla. Tänään maasturilla neljä tuntia Maspalomas - Fataga - Ayagaures - Monte Leon - Maspalomas, Ayaan asti enimmäkseen kivistä hiekkatietä. Free Motionilta uusi Cannondale F29 Carbon (30e) alle ja kypärä (3e) päähän. Täydet pisteet heille, homma toimii saksalaisella perusteellisuudella. Pisteet myös Fatagan ensimmäiselle baarille tuhdista ja rasvaisesta pizzasta.

Kyllä urheilijalle voi tuota vuoristohotellia suositella, jos vaan budjetti kestää. Näyttäisi kustantavan 868e/viikko 2hh. Täältä turistihelvetistä saa huoneiston viikoksi kolmella sadalla.

Ei ole pitkä matka poluille. Heti moottoritien pohjoispuolelta alkaa "erämaa".

Todella hienoja pätkiä löytyy retkien ulkopuoleltakin. Eli shuttlebus vaan ylös ja sitten kartan avulla seikkailee takaisin...
    Itse tuli käytyä tuolla nelisen vuotta sitten, ja ainakin silloin kartat olivat aika summittaisia. Ainakaan minä en uskaltaisi lähteä yksistään ajelemaan niiden perusteella...

Tai sitten minulla oli vaan huonot kartat...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Google Maps toimii. Hotellin wlanista kartta mukaan, myös satelliittiversio josta näkee yllättävän hyvin pienemmätkin polut. Koska offline-moodi ei jostain syystä toimi Kanarialla, joutuu suunnitellun reitin / ajoalueen selaamaan manuaalisesti läpi (kaikilla zoomaustasoilla). Jos haluaa säilyttää vähän jännitystä, ei kannata vilkaista kolmeulotteisia näkymiä Google Earthin puolelta...

Saattaisi muuten olla hyvä idea ottaa kyyti paikallisbussilla jonnekin saaren keskiosaan, esim. San Bartolomeen. Kai sinne saa ottaa pyörän mukaan. Ei tullut kokeiltua.

Noniin nyt on lennot ja tuo mainitsemani hotelli 28 tammikuuta. 431 puolihoito kuudelta yöltä, ei hirveen paha.
    Pitää rupee ettimään gps jälkiä..

Heps,

missä olette säilyttäneet pyöriänne reissuilla? Tulevalla omalla matkalla hotelli meni vaihtoon, kun ilmoittivat, ettei pyörien vienti huoneeseen onnistu.
    Ilmeisesti huoneistohotellien kanssa "pyörä makkarissa" -järjestely onnistuu?

Huoneessa on pidetty fillareita, jos ei pyörävarastoa ole hotellilla tarjota. Eikä siitä ole kukaan koskaan valittanut.

Mikäs hotelli torppasi pyörän viennin huoneeseen? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen...
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •