http://www.lampopohjalliset.fi/
tuolta juuri tilasin, nopea googlaus ei antanut paljon muuta suomesta.
http://www.lampopohjalliset.fi/
tuolta juuri tilasin, nopea googlaus ei antanut paljon muuta suomesta.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Voi pyhä isä! Eikö noilla pohjallisilla kannattaisi päällystää talokin niin ei tarvitsisi lämmittää enää ikinä?
Ihan sama minulle mihin rahanne heitätte, mutta hiukan kriittistä asennetta pitäisi olla tuollaisia "testejä" kohtaan.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Mulla on ajoasento semmonen että kengänpohjat edellä mennään. Käytössä on sekä kesäkenkiä kenkäsuojilla, maastokengät suojilla ja NorthWest Fahrenheit talvikengät (ei ole suojia vielä tarvittu).
Kaikissa näissä kylmä tulee lopulta kengän pohjan läpi. Jotta talvella tarkenee ajaa kengillä joissa suojat päällä on yksi tapa parantaa eristävyyttä lisäämällä lämpöpohjalliset. Käytössä on ollu täys-villaset alumiinilla pohjasta pinnoitetut joilla tarkeni jo paremmin kuin pelkästään kenkien pohjallisilla. Samoin eilisen -18 lämmöissä ajetun tunnin lenkin perusteella tupla merinovilla sukat auttaa myös reippaasti.
Itseä ei pätkääkään kiinnosta alkaa sähköistämään vielä kenkiäkin. Tai ostamaan 300-500 euron tosimiehen talvipyöräilykenkiä, NW:t ja 179 € oli jo reippaasti kipurajan yli vaikka mainiot kengät onkin syksy-talvi-kevät käyttöön.
Turha väheksyä tulevaisuuden materiaaleja, jos ne toimii. Samaa naureskelua oli aikanaan komposiittisista pyörän osista (=hiilikuidut) mutta mistäs ne arvostetut osat ja pyörät nykyään tehdään ? Ja millaset pohjalliset noissa tosimiehen pyöräilykengissä onkaan ?
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Edellisellä sivulla linkki josta nuo 5e edukkaammin: http://www.energianerokas.fi/index.p...emart&Itemid=2
edit: jaa, hinta onkin 19,90 + alvi eli lähes sama
Enhän minä väheksynyt materiaalia, vaan testiä. Siitä on objektiivisuus kaukana kun muutama pilkkiukko kokeilee pohjallisia. Oikealla testillä pystytään osoittamaan, että materiaalissa on jotakin erinomaista. Ainoa todiste mitä tarjotaan on mainoslause webbisivulla.
Nano-, geeli- aero- ja muut vastaavat "taikasanat" saavat ihmeitä aikaan. Ihan niinkuin "luomu" ruokakaupassa. Lääkkeitä testataan sokkotesteillä koska placebovaikutus on niin suuri.Alkujaan tämän lähetti Webbikauppa
Edit: tiedän kyllä mitä on aerogeeli ja tiedän sen lämmöneristysominaisuudet. Oikealla aerogeelillä tuskin on mitään tekemistä noiden pohjallisten kanssa.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Onpa hyvä kun otit tuollaisen "kengät jalassa" -kuvan, nehän näyttääkin ihan siroilta. Promokuvista voisi päätellä niiden olevan hirmuiset muhkut.
Olipas pintapuolista. Jäi kyllä sellainen vaikutelma, että se testiporukka ei tiedä jalkojen palelusta paljoakaanKuningasvalittaja -ohjelman lämpöpohjallisten "testin" referointia![]()
Yritin minäkin tekohengittää Laken kenkiä uusilla pohjallisilla. Pirsmasta ostin, paksua huopaa ja foolio pohjassa. Äkkiseltään tuntui oikein lämpimälle, suorastaan hehkui alta, mutta tunti ajoa, niin jo alkoi kylmä purra. Pohjalllisen huopa kostuu ja painuu, eikä enää eristä. Liekö iän tuomaa kylmäherkkyyttä jaloissa tai kenkä on vuosien varrella kylmennyt. Joskus pärjäsin - 10 C:ssä noilla ja paksuilla trikoilla monta tuntia. Nykyisin ei pärjää kuin vaivoin nollakelissä. Että jos pyöräkalustossa on henkilöauton hinta kiinni, niin ei niitä kannata jättää käyttämättä neljännestä vuodesta, jos se on parin prosentin lisäinvestoinnista kiinni.
Hmmm...
Koodi:"Talviajokengät" 150 Kengänsuojat 50 Sähköpohjalliset 150 --------------------- Yhteensä 350(mittailee jalan kokoa, tutkii lompakon sisältöä ja ravistelee toiveikkaasti pojan säästöpossua)Koodi:Wölvhammer 350 --------------------- Yhteensä 350
Onkos objektiivista mittaustulosta että nuo sateentekijä, vai olisiko tässä tapauksessa parempi termi kesäntekijä, wölvhammerit ovat lämpimämpi kuin talvikenkä-kengänsuoja-sähköpohjallinen kombo? Minusta tossa em. kombossa on hyvää se että asioita voi poistaa tai lisätä kelin mukaan. Mulla ainakin pikkupakkasilla pelkät kengät+lumilukot, vähän kovemmalla pakkasella kengän suojat+ kengät, ja reilun kympin pakkasilla sit kaikki käytössä. Metsäpoluilla sit ei oikein hyvät ole nuo kengänsuojat mut siel pärjääkin nuil lumilukoilla, ku tulee kävelyä väliin.
I don't want to break these chains
Samaa aerogeeliä mitä on käytetty pohjallisissa on kyllä omien tietojeni mukaan myös käytetty talojen eristämisessä. Ainakin niin minulle yrityksen edustaja asian selvensi. Kyseessä ei ole mikään huuhaa juttu. Itse olen niihin ainakin talvipyöräily käytössä ollut ihan tyytyväinen 2 kk. Kuningaskuluttajien testithän tehdään aina sillee mikä fiilis mistäkin tuotteesta tulee ja mikä tuntuu parhaimmalta ja kätevimmältä jee. Mutta itse olen ainakin tyytyväinen. Ja tosiaan ostin ne jo 2 kk sitten ennen testejä..
Nämä nyt ei ole talviajoon mutta olisko kellään kokemuksia syksy/ kevätkengäksi, tekeekö mitään?
Suplest Off Road Vibram Shoe 2010
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=93640
Vanha äijä, ja tarttee kaikki rapakot ajella...Konalla 12 vuotta. Nyt Haibike FULLFATSIX 10
Testasin tänään volhammereita. Mun jalka on kokoa 43/leveä, ja esim Celsiukset 45 ja MT91 46. Hyvä etten kokeilematta ostanut, numero 44 tai jopa 43 olis passeli. Kengässä tuntui olevan hyvin tilaa.
Nyt kun saisi jonkun suomalaisen firman tekemään moisia, luulis että parinsadan kustannuksella kannattais jo itse tehdä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Wölvhammerit olivat ensilenkillä tänään. -14 C pakkasta ja kevyttä maastopyöräilyä korppulumisilla vähän tallatuilla poluilla puolitoista tuntia. Jalassa Smart Woolin vaellussukka ja ohut villasukka. 44 kenkä 43 numeron jalassa ja tilaa oli hyvin, olisi mahtunut vieläkin paksumpi sukka. Kenkä istuu hyvin jalkaan ja on tukeva ja varsi on silti sopivan taipuisa. Poljinta pystyy myös nostamaan ja jalka pysyy hyvin paikoillaan, eikä mitään moonbootsimaista vaahtosienifiilistä synny. Klossi piti laittaa aivan reunaan Eggbeatterin polkimien kanssa, ettei kenkä hankaisi kampea ja silti jäi turhan hilkulle. Tosin nyt käytetyt SLX kammet ovat profiililtaan kaikkein epäedullisimmat mun kalustossa. Noin lyhyessä ajassa ei paljoa tarkenemista pysty arvioimaan, mutta sanotaan nyt, että vilu ei tullut, mutta eivät nämä mitkään ylikuumat ydinreaktoritkaan ole. Klossista ei hohkannut kylmää. Kaikenkaikkeaan erittäin hyvä ostos ja uskon, että Wölvhammerit mahdollistaa ainakin täällä Varsinais-Suomen talvessa rajoittamattoman talviajon niin kelien, kuin lenkin pituudenkin suhteen. Ja ihan hyvä niillä oli pyörää työntääkkin, niin kuin talveen kuuluu.
10 vuoden tauon jälkeen vaihdoin eilen lukkopolkimet pois ja flätit tilalle. Osittain jalkojen palelun vuoksi, halusin kokeilla onko sillä klossin hohkaamisella mitään merkitystä. Talvikenkinä aimmin Shimanon loistavat MT91, nyt 5-10 Impact High:t, jotla olivat Yläviitosessa tarjouksessa. Läskiajeluun flätit istuivat erittäin hyvin, ja eilinen -16 C lenkki talven ensimmäinen kun varpaita ei pakkasella kipristellyt. Vaikka fläteissä on myös huonoja puolia tulivat ne ja Impactit talvikäyttöön todennäköisesti jäädäkseen. Paljolti juuri lämpivyyden ja yleismukavuuden ansiosta.
Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise
Onko jollakin tietoa, missä Helsingin keskustan liikkeessä olisi hyllyssä talviajokenkiä? Olen tulossa pikaiselle käynnille perjantaina, joten aikaa ei olisi seikkailla myymälästä toiseen ostamassa ei oota. Merkillä ei ole väliä, kunhan ovat sen kokoiset, että villasukka mahtuu kengän sisään.
Aerogel pohjalliset saa minulta kannatusta parin lenkin kokemuksella, sillä nykyisten talvitossujen kanssa ajaessa klossien kautta tuleva kylmyys ei tunnu enää niin pahalta, kuin ilman aerogeeliä. Villasukka ei vaan mahdu kenkään (kenkien pienen koon vuoksi), joten pidemmillä lenkeillä kylmyys tunkee joka tapauksessa varpaisiin...
-10 pakkasta, 3,5 h maastoilua. Laken talvikenkä, tuplapohjalliset, linersukka ja villasukka, säärystimet. Ei ongelmia palelemisen kanssa.
Hyvät kengät ne on.
http://www.cyclecenter.fi/PublishedS...e=Lake+MXZ+303
tänään jalassa 78 km lenkillä, alla 1 ohuet tehdasvalmisteiset villasukat + 2 mummon kutomaa villasukkaa. Juuri sopiva -10 kelille. Eli kannattaa ottaa reiluhko koko, johon mahtuu sukkaa alle.
Yksilöllistä ja makuasioita, itse ajelen halpis maastokengällä (cytec), paksulla kenkäsuojalla mallia 20v vanha, ja huopapohjallisella. Jos jalat palelee, niin ajan sisällä. Isompi ongelma mulla on sormet.
Ville Ilves
Aktiivityömatkailijana suosittelen Lakea. Pari nroa isona, päälle Vaude-Minsk kengänsuoja tai vastaava, niin ennen naama tai sormet jäätyy ku jalat.
Mulla on vähän jäänyt hämärän peittoon tää idea, että hommataan 2 numeroa isot kengät ja tungetaan monta villasukkaa väliin. Onko lukkokengistä enää mitään hyötyä? Kuulostaa kyllä siltä, että ei tollasella virityksellä enää paljon pyöritetä.
Onnekseni en kuunnellut vinkkejä isoista kengistä, vaan ostin normaalin kokoiset. Nyt pärjää pari tuntia -15 pakkasessa yhdellä merinovillasukalla ja voin käyttää samoja kenkiä syksyn viileillä keleillä ja kengät ei pyöri jalassa.
Ride the snake, he's old, and his skin is cold.
Samoja havaintoja. Impact Hight jäivät Yläfemmasta suoraan jalkaan sovituksen jälkeen, reissulla jolla tarkoitukseni oli ostaa 2€ gripit eikä mitään muuta, enkä enää edes muista miksi läskeilin viime talven lukkopolkimilla. Syksyllä hankitut MXZ-302:t ovat jääneet ajamattomina kaapin pohjalle. Tuntumahan Impacteissa on paljon parempi kuin mitä kolho ulkonäkö antaa ymmärtää.
Northwave Celcius Articit käytössä. n.4h pk lenkki meni mukavasti n.-10°Cssa, yhdellä pullakahvilla. Jalassa ei ollut lisäksi kuin tennissukat (valkoiset).
--
Hiljaa hyvä tulee.
Tuossa myös "testissä" pohjallisia, asettaa aerogelin vähintäänkin "kyseenalaiseen" valoon. http://rideonpurpose.blogspot.fi/201...ke-winter.html
Kyseessä siis Wölvhammereiden mukana tuleva pohjallinen, jota saa myös erikseen.
45NRTHin Wölvhammerit alennuksessa Bikepalast.comissa.
http://www.bikepalast.com/product_in...t.html?x=0&y=0
Kirjanmerkit