HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 35 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Eilen saapuivat Foxcompista... jalassa tuntuvat loistavilta. Koko 44 mikä pätee muissakin jalkineissa, selvästi tilaa jalkapöydän ympärillä.
    Minun saapikkaani kuriiri kiikutti tänään ovelle. 44 on myös muiden jalkineiden koko ja näihin tuntui mukavasti vielä mahtuvan räpylä ja kaksi sukkaa. 45NRThin sivuilla olevan mittataulukon avulla "buutsini" valitsin.
    http://45nrth.com/files/pages/45N_Wo...zing_Chart.pdf
    Bikepalast oli laittanut mukaan myös 500 sivuisen tuoteluettelon. En edes tiennyt, että nykyään vielä painetaan yhteen asiaan keskittyneitä luetteloita, ainakaan noin massiivisia.
    290 kustansi, postikuluja ei mennyt, kun oli noin tyyris ostos.

Kengät talveksi

Tässä katsellessani usalaisen Brad Herner:tin youtube-kanavaa, huomasin hänen löytäneen kunnon talvikengät. En itse näitä omista, mutta hyvältä näyttää videolla. En myöskään tiedä onko näistä kengistä ollut aikaisemmin puhetta. Viitsi puhelimella etsiä.
    Kengät on 45NRTH l. 45North. Video 45North mountain bike shoes review

No siinähän ne arvostellaan yläpuolella. Kätevä tämä puhelin
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Onko kokemuksia noista wölvhammereista? Saako extra noin sadalla rahalle vastinetta? Kengän suojia joutuu varmaan käyttämään noidenkin kanssa ettei kallis kenkä tule suolan ja skeidan raiskaamaksi.

sunnuntaina veti varpaat sen verran jäähän, ettei loppumatkasta edes tuntunut kylmältä, eli jotain pitäis tehdä.
    6.7 WTF/kg

Viitisen tuntia olen nyt noilla Wölvhammereilla tunnin pätkissä huristellut ja pakkasta oli noin -5.
    Sukkana oli ohukainen kesäsukka. Noin lyhyillä pätkillä ei varpaissa ole kylmä tuntunut.
    Klossit olin viritellyt omasta mielestäni samoihin kohtiin molemmissa kengissä. Kuitenkin vasen kenkä hinkkasi kampea. Jouduin vetämään klossin niin reunaan kuin mahdollista, ennen kuin tilanne korjaantui. Kengän rakenne on tehty melkoisen tiukaksi ja tällä tarkoitan sitä, kun räpylää pujottaa kenkään saa olla aika fakiiri. Seuraavaksi kun menen paikalliseen sekatavarakauppaan taidankin ostaa kenkälusikan. Jalan ollessa sisällä tuntuvat kyllä todella mukavilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kengän suojia joutuu varmaan käyttämään noidenkin kanssa ettei kallis kenkä tule suolan ja skeidan raiskaamaksi.
    En kyllä ajatellut enää mitään suojia käyttä noiden kanssa, kestävät sitten mitä kestävät...

ps. Yhtä asiaa vaan kadun raskaasti, etten ole hankkinut jo vuosia sitten jonkinlaisia talvikenkiä. Kyllä se vaan on ollut helvetistä ajella kesäkengillä ympäri vuoden vaikkakin on ollut moninkertaisia sukkavirityksiä.
    Edit: pss. En tiedä onko muissa talvikäyttöön tehdyissä kengissä Vibram-pohja. Vaelluskengissä semmoiset mulla on ollut jo iät ja ajat. Vibramin pohjat pitävät erittäin hyvin liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, toivottavasti sama pätee näihin Wölvhammereihin.
    puffe muokkasi tätä : 09.01.2013 at 10.48

Onko tietoa, saako 45NRTH Wölvhammer talvikenkiä jostain kotimaasta järjellisessä ajassa? Foxcompista ilmeisesti sai mutta jäikö mitään hyllyyn?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puffe Katso viesti
    En tiedä onko muissa talvikäyttöön tehdyissä kengissä Vibram-pohja. Vaelluskengissä semmoiset mulla on ollut jo iät ja ajat. Vibramin pohjat pitävät erittäin hyvin liukkailla ja epätasaisilla alustoilla, toivottavasti sama pätee näihin Wölvhammereihin.
    Joo siis on samannäköiset Vibramit Laken kengissä. Mulla tuppaa sellaisissa pukkaamaan klossin kohdista kylmää jarpaille. Mutta mä oon tällanen vilukinttu ja varpaat on monesti paleltuneet niin ei niitä kai mikään lämpösinä pidä. Vaikka sukkiakin mahtuu monet alle. Olis kiva ainakin kokeilla noita Wölvhammereita kun niitä on niin kovasti hehkutettu.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Tänään testasin shimanon mt-91 kenkiä -6 asteen pakkasessa n. 2.5h. Jalassa yhdet merinovillasukat ja kyllä lopussa alkoi paleltaan aika lailla jalkoja. Onneksi on tilaa laittaa enemmän sukkia ja kunnon pohjalliset vielä. Muuten tuo tuntui kyllä todella hyvältä mallinsa puolesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Joo siis on samannäköiset Vibramit Laken kengissä. Mulla tuppaa sellaisissa pukkaamaan klossin kohdista kylmää jarpaille. Mutta mä oon tällanen vilukinttu ja varpaat on monesti paleltuneet niin ei niitä kai mikään lämpösinä pidä. Vaikka sukkiakin mahtuu monet alle. Olis kiva ainakin kokeilla noita Wölvhammereita kun niitä on niin kovasti hehkutettu.
    Metallia kiinni kengänpohjan metallisessa vastakappaleessa. Koko lenkki ollaan päkiöillä kylmän metallin päällä. Kylmä tulee läpi vaikka jalat ei olis koskaan paleltuneet. Kyse on vaan ajasta, yksilöstä riippuen joskus pidemmästä joskus lyhyemmästä ajasta, ei kengän merkistä. 45NRTH:n sivuilla on melkeinpä ihmeen lupaavat pohjalliset, aloittaisin noista ennen satasten kenkien ostamista. Jos ne toimii niin mihin uusia kenkiä enää tarvitsee. Pohjallisten materiaalia markkinoidaan käytettävän astronauttien pukujen eristeenä, ok, mutta onko niissä puvuissa vastaavaa systeemiä kenkien pohjissa kun pyöräkengissä?

Samaa mieltä scf:n kanssa tosta metallisesta vastakappaleesta. Sieltä se kylmä hohkaa. Eipä juu ole aikomusta uusia kenkiä ostaa, varsinkaan kun talvella tulee harrastettua muita lajeja enemmän kuin pyöräilyä, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva testata onko nää Wölvhammerit kummemmat kuin Laket. Kymmenen raatin pakkasessa pari tuntia lakeilla menee vielä kohtuu mukavasti. Se riittäköön mulle toistaiseksi.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scf_ Katso viesti
    45NRTH:n sivuilla on melkeinpä ihmeen lupaavat pohjalliset, aloittaisin noista ennen satasten kenkien ostamista.
    Jos viittaat satasella Wölvhammereihin, niin tossa edellä tarkoitettiin, että satanen enemmän kuin Laken talvikengistä. Wölvhammerit maksaa siis noin 350 €! Ja olen nähnyt ne livenä ja koittanut jalkaanikin kaverin kenkiä. Laket talvikengät mulla on ollut jo yli puolen vuosikymmentä ja niin hyvät kuin Laketkin ovat olleet, niin Wölvhammerit ovat paksuudeltaan täysin omassa luokassaan.

Vibram on yleisnimitys yhden kengän pohjiin erikoistuneen valmistajan mallistolle ja Vibram nimellä myydään vaikka kuinka paljon erinlaisia pohjia. Jos yksi laatu pitää pakkasella, niin toinen ei välttämättä. Omissa Hanwag vaelluskengissä olleet Vibramit eivät oleet mitenkään ihmeellisen pitävät pakkasella, vaikka muuten olivat kestävät ja ihan ok.

Kävin hakemassa illalla juuri ennen sulkemisaikaa Konalan IKH:lta Sievin Thermo Alu XL -lämpöpohjalliset NW Arctic kenkiin ja Shimpan varrellisiin kesäkenkiin, joita käytän välikelin kenkinä työmatkoilla. Huomenna lenkillä NW:t testiin uusilla pohjallisilla. Valkkasin pituuden mallaamalla alkuperäiseen pohjalliseen ja leikkasin saksilla jalkaterän osan muotoon. Nyt ei pitäisi tulla klossin kylmyys läpi enää. Hintaa 11€/pari.

Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Lakeissa klossi rauta ei ole suoraan sisä pohjassa, vaan ulkopohjassa toisin, kuin kesägissä ja suurimmassa osassa "talvikengissä" missä on vain yksi pohja+pohjallinen ja klossin vastakappale suoraan pohjallisen alla. Uskoisin, että Wölvhammereissa saman lailla, kuin Lakeissa. Kyllä minunkin varpaat 2h ja kympin pakkasilla rupeaa Lakeissa kylmenemään, mutta sen tekee myös pilkkisaappaissa vaikka ei ole rautaa muuta kuin kairassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Kävin hakemassa illalla juuri ennen sulkemisaikaa Konalan IKH:lta Sievin Thermo Alu XL -lämpöpohjalliset NW Arctic kenkiin ja Shimpan varrellisiin kesäkenkiin, joita käytän välikelin kenkinä työmatkoilla. Huomenna lenkillä NW:t testiin uusilla pohjallisilla. Valkkasin pituuden mallaamalla alkuperäiseen pohjalliseen ja leikkasin saksilla jalkaterän osan muotoon. Nyt ei pitäisi tulla klossin kylmyys läpi enää. Hintaa 11€/pari.

Hyvä löydös ! Mulla on ollu jotkut villapohjalliset joissa alumiinikalvo pohjassa. Nämä vaikuttavat vielä paremmilta... pitääpäs metsästää käsiin.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Pikahalpis ja testattu eriste sinne olemassaolevien pohjallisten alle on kaffipaketin se kuori, eikai se alumiinia oo mutta jotain foliota. Laitoin semmoset Laken pohjallisten alle ja kaippa ne pikkasen lämpöäpitelee..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Hyvä löydös ! Mulla on ollu jotkut villapohjalliset joissa alumiinikalvo pohjassa. Nämä vaikuttavat vielä paremmilta... pitääpäs metsästää käsiin.
    Eivät toimi mitenkään erityisen hyvin. Alumiini on jees, mutta tuo eriste on ihan onneton ja ilmastointireiät ovat juuri siellä missä niitä ei lämmöneristyksen kannalta tarvittaisi lainkaan. Itse ajattelin hankkia juurikin nuo kalvolliset villapohjalliset jos ne toimisivat vähän paremmin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eivät toimi mitenkään erityisen hyvin. Alumiini on jees, mutta tuo eriste on ihan onneton ja ilmastointireiät ovat juuri siellä missä niitä ei lämmöneristyksen kannalta tarvittaisi lainkaan. Itse ajattelin hankkia juurikin nuo kalvolliset villapohjalliset jos ne toimisivat vähän paremmin.
    No totta tuokin. Mulla on noi villapohjalliset olleet noiden kenkien omien päällä. $haissen maantiekenkiin mahtuvat ihan kohtuudella mutta Pearl Izumin kengän tekevät vähän liian ahtaaksi, ainakaan sukkia ei mahdu kuin kahdet ohuehkot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Onko tietoa, saako 45NRTH Wölvhammer talvikenkiä jostain kotimaasta järjellisessä ajassa? Foxcompista ilmeisesti sai mutta jäikö mitään hyllyyn?
    Joo, oli siellä Shock therapy/foxcompissa Wölvhammereita ja vielä jäi muutama hajakoko jäljelle. Odotellaan...

Arvon edelleenkin noiden wölvhammereiden kanssa. Hinta hirvittää sen verran, että jos ne eivät sitten toimikaan pakkasella, niin joutuu puremaan ranteet auki. Ehkä hankin halpikset täksi talveksi, totean ne täydeksi kuraksi, ja maksan sitten sen $400 noista kengistä ensi talvena.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eihän nuo kesää tee, mutta toimii paremmin kuin NW:n alkuperäiset pohjalliset. Isovarpaat viilenee edelleen, sukkavalinnalla varmasti oma osansa. Pitänee vielä teipata nuo reiät umpeen jollain aluteipillä, josko olisi edes psykologista vaikutusta.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scf_ Katso viesti
    (...)45NRTH:n sivuilla on melkeinpä ihmeen lupaavat pohjalliset, aloittaisin noista ennen satasten kenkien ostamista. Jos ne toimii niin mihin uusia kenkiä enää tarvitsee. Pohjallisten materiaalia markkinoidaan käytettävän astronauttien pukujen eristeenä, ok, mutta onko niissä puvuissa vastaavaa systeemiä kenkien pohjissa kun pyöräkengissä?
    Lienevät samat kuin Suomessakin jo myytävät "Aerogel lämpöpohjalliset" eli Polarwrapin "Toasty Feet insoles". Joku rohkea, palelevajalkainen ja varoissaan oleva voisi kenties ruveta koekaniiniksi yhteiseksi hyväksi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Lienevät samat kuin Suomessakin jo myytävät "Aerogel lämpöpohjalliset" eli Polarwrapin "Toasty Feet insoles". Joku rohkea, palelevajalkainen ja varoissaan oleva voisi kenties ruveta koekaniiniksi yhteiseksi hyväksi?
    Kun yllä olevat aika hyvin kuvaa mun koipia niin pistin tilauksen vetämään. Hinta sivuilla on ilman alvia mutta tulee ilmatteeksi kirjeenä laskun kera. Katsotaan kuinka nopeesti ja sitten miten toimii. Perästä kuuluu, näissäkin merkeissä

Täältä välikommentti puolipalelevakoipiselta.
    Mulla on talvikenkinä ViisKympän ne korkeavartiset Impactit, (High Impact/Impact High?) ja niihin ostin jostain markkamarketista lämpöpohjalliset,
    varmaan sentin paksuiset
    Villaa päältä ja jotakin foliomaista alla, ja näiden kanssa vielä pitkävartiset (polveen asti) villasukat ja kenkien päälle villasäärystimet. Eipä ole koipia palellut.
    Toki nuissa kengissä ei ole klosseja, pohja on aivan umpinainen niin vuotokohtiakaan ei siten ole.

Tästä ketjusta kyllä huomaa miten erilaisia varpaita tuolla ulkona oikein vipeltää.
    Olisipa varaa nuihin megakenkiin, hintalapuissa lukemat on melko kohtuullisia
    Ride happy!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    Toki nuissa kengissä ei ole klosseja, pohja on aivan umpinainen niin vuotokohtiakaan ei siten ole.

Tästä ketjusta kyllä huomaa miten erilaisia varpaita tuolla ulkona oikein vipeltää.
    Olisipa varaa nuihin megakenkiin, hintalapuissa lukemat on melko kohtuullisia
    Tuo pohjan rakenne on tärkein. Näin se on tehty NorthWaven kengissä ainakin.

Noita pohjalisia odotellessa kävin kopaseen partioaitasta parit merinovillaset sukat, ohuemmat ja vähän paksummat. Molemmat mahtuu NW:n kenkiin ja paksummat ainakin Pearl Izumi -kenkiin. Kun on vain -24 pakkasta ulkosalla... ei kehdannu eilen vielä testata.

Kun nyt pohjallisista on puhetta niin Kuningaskuluttajassa testataan tänään lämpöpohjallisia, yle1 klo 20.

Nopea toimitus ja hyvälle tuntuu. Normikenkä on 43 ja nuo kokoa 44. Vaellussukka ja ohut villasukka menee hyvin. Lesti ihan ok vaikka mun räpylälle voisi olla vähä leveämpikin päkiän kohdalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Noita pohjalisia odotellessa kävin kopaseen partioaitasta parit merinovillaset sukat, ohuemmat ja vähän paksummat. Molemmat mahtuu NW:n kenkiin ja paksummat ainakin Pearl Izumi -kenkiin. Kun on vain -24 pakkasta ulkosalla... ei kehdannu eilen vielä testata.
    Mutta tänään sain hilattua habituksen nojakin päälle, oli vain -18 pakkasta. Hyvin pelas molemmat merino-sukat päällekkäin. Ei sitten yhtään viluttanu koipia tunnin lenkillä pikku tuulessa, edellisillä sukilla alko jo viluttaan -8 kelillä puolen tunnin jälkeen. Vaikka lähtiessä oli vilunen olo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Nopea toimitus ja hyvälle tuntuu. Normikenkä on 43 ja nuo kokoa 44. Vaellussukka ja ohut villasukka menee hyvin. Lesti ihan ok vaikka mun räpylälle voisi olla vähä leveämpikin päkiän kohdalta.
    Siistinnäköiset ja kevyemmän, kuin Laket.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Eilen oli kuningaskuluttajassa pilkkijöiden testissä lämpöpohjalliset. Mummu ja papat testasivat ensin akku/paristokäyttöisiä pohjallisia ja sen jälkeen Aerogelejä. Aerogel vei melko selvänkin voiton näistä. Täytyypä laittaa tilaukseen moiset.
    EDIT: tässä vielä linkkiä eiliseen http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3242

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Eilen oli kuningaskuluttajassa pilkkijöiden testissä lämpöpohjalliset. Mummu ja papat testasivat ensin akku/paristokäyttöisiä pohjallisia ja sen jälkeen Aerogelejä. Aerogel vei melko selvänkin voiton näistä. Täytyypä laittaa tilaukseen moiset.
    EDIT: tässä vielä linkkiä eiliseen http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3242
    Odotukset nousee korkeammalle. Saattaa NW:n kengissä jo tulla hiki kaksilla merinosukilla...

Kumma ettei pilkkijöillä riitä pinna värkkäämään lämpimiä kenkiä jalkaansa. Niillä pitäis testauttaa (kesä-) pyöräilykenkien käyttöä kenkäsuojilla ja muilla virityksillä.

Mistähän moisia pohjallisia saa, vai meneekö tilaushommiksi?
    O

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •