Helppo reitti? Miksi se sitten oli helpompi skylle kuin muille? Kuskit tekevät kisasta kovan, ei reitti. Mikä vaan reitti on vaativa jos ajetaan kovaa ja repien. Toki on helppoja ja vaikeita reittejä, mutta ei mikään touri ole helppo. Toki clenta ja pikkuhoikka oli poissa, mutta ei wigginskään ollut ennen voittanut suurta ympäriajoa. Joten ei itsekään ollut mikään ylivertainen kaiken tehnyt verrattuna muihin. Esim Nibali oli ja on paljon kokeneempi 3 viikon ajoissa.
Mihin vertaat tämän vuoden dataa jos se kerran on varsin inhimillistä? Aika monessa edellisessä tourissa on satsitettu todistetusti. Mielestäni et voi datan perusteella sanoa satsittaako joku vai ei. Veikata voi.
Oon saletti että wiggo on satsittanu. Varmasti reilusti vähemmän kun Lance, mutta silti. On myös ollut niin varovainen annoksissaan, niinkuin nykyään varmasti muutkin, ettei välttämättä (ehkä jopa tod näk) ikinä jää kiinni.
Niin ja lisäys vielä: Olen kuullut sanottavan että jos kestävyysurheilijan suorituskyky nousee merkittävästi lyhyessä ajassa on doping todennäköistä. Olen samaa mieltä. Wiggon tulokset suurissa ympäriajoissa ennen vuotta 2009 on melko keskinkertaiset. Toki se laihdutti, mutta niinkun Luigi Cecchini sanoo, aivan sama mitä aineita käyttää, ensin pitää olla erittäin hyvässä kunnossa ja erittäin laiha. Muuten satsittaminen on turhaa.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit