Toimiihan tuo tosiaan riittävä hyvin, mutta koska mittarissa asteikko on karkea ja skaala kortissa epälineaarinen, niin lukema on aika viitteellinen noin absoluuttisesti. Siihen tuo vakiovenymämittari on varmasti tarkempi. Lisäksi jos tarkkoja ollaan, niin pinnojen vetolujuus ja myötöraja on erilainen, myös 1.8mm teräspinnojen sisällä, joten kalibroimatta tarkkaa lukemaa ei saa Parkin vakiotaulukosta. Minä olenkin sitä käyttänyt enemmänkin niin että olen katsonut kortista millä tasolla ollaan ja sitten lähinnä siihen että onko kaikilla pinnoilla riittävän lähelle sama lukema, siihen se käy ihan hyvin. P.S. ei tuo Parkin mittari kai niin kallis ole (80e), muistelisin että maksoin nettikaupassa jonkun kolmekybää, ja tilattiin vielä kimpassa penkki je helppeet niin ei tullut nuppia kohti muutenkaan kalliiksi.)
Mitä sitten tulee tuohon itkuun mittarista, niin sillä tavalla kun minä sitä käytän, niin eihän sitä nyt varsinaisesti tarvitse koska sormella tapailemalla saa säveltuunattua ne pinnat samalla lailla kohtuullisen tarkasti tasakireyteen. Siinä mielessä mä ymmärrän argumentin että "mittari on turha, koska..", vaikka en varsinaisesti sitä mittarifasismia. Eihän se nyt pitäisi olla mistään tai keneltään pois jos sitä joku haluaa käyttää. Sitä paitsi jos haluaa vannevalmistajien suositusta noudattaa, niin sävelestä sitä absoluuttista kireyttä on kohtuu haastava päätellä.)
Sitten

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit