^^Eikös tuo samainen peikko ollut kesällä humppilan venäjänlammilla kuvattavan laiturilla? Vai muistanko väärin?
^^Eikös tuo samainen peikko ollut kesällä humppilan venäjänlammilla kuvattavan laiturilla? Vai muistanko väärin?
kävin hakees uudet laakerit (18e kipale) ni ne onkii vähä napakammat tuoho pesään, nyt ei oo sormin tuntuvaa välystä lainkaa tosin paikallee menee senkun laittaa vaan ettei tarvii prässäillä. sit laakerikeskus myi samaan syssyyn sellasta lukitetta mikä täyttää 0.5mm heitot ni katotaa kuinka se kestää.
runko on kyl nyt purettuna täysin nippeleiksi, kun näin tuolla "pyöräsi kuva vol. II" -threadissä makeen värisen top fuelin ni saa samalla kolhut pois tuosta kun käyttää soodapuhalluksessa ja värjäyksessä. taas karkas pyörän huolto käsistä![]()
mites kun ajatuksiin on eksynyt armaani pyynnöstä kasailla hänelle ympärivuotinen pyörä, ja lähtökohdaksi tälle on muodostunut tuo inbredin 29 runko jäykällä keulalla. Mutta kokoa en oikein osaa varmaksi sanoa niin olisiko joku viksumpi tietoinen että minkä kokoinen inbredi kannattaisi ottaa 170 mittaiselle ja 80 inseamin omaavalle naiselle? ja jos joku osaisi vielä heittää ajatusta ohjainkannattimen pituudesta samaan pakettiin?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Jakko-pyörälle uusi väritys.
En tiedä laittaisiko tuohon mitään tekstiä/tarroja/kuvioita. Pidän siitä ihan tuollaisenaan.
Kahden sävyn maalaus. Tummempi alaosa.
![]()
Etukiekoksi tuli FFWD F9R DT240s Veloflex Recordilla, koko paketin paino tällä hetkellä 6300 g. Seuraavaksi Rotor 3D+ Aero -kammet 55/42 Aero Q-ringeillä. Vaihteet ja jarrukahvat tulevat sitten kun uusi Dura-Ace Di2 9070 on saatavilla (kahvat, tangonpäänapit ja kytkinrasia D-A, muu Ultegraa) eli ilmeisesti ensi vuoden alussa.
Takuurunko pienellä päivityksellä noin kokonaisuudessaan. Kiekkosettiä vielä uupuu, mutta muuten taitaa osat löytyä tallista ensihätään.
![]()
---
Parempi pipo taskussa kuin oksalla.
Tuo lienee oikea vastaus. Minä olen 174cm / 81cm ja 16" inbredillä ja scandaalilla olen ajanut (29er skandaalilla edelleen) ja koko on justiin oikein. Stemminä 9 tai 10cm.
Eli lähtisin 16" ja jostain 7-8cm stemmistä. Kun inseam on lähes sama kuin mulla niin tiedän että satulatolpan on oltava mielellään 35cm pitkä tai yli. Mulla on 35cm ja varoitustarra jo ihan vähän näkyy.
Pikkaisen jo kasailtuna, täysjäykkää terässinkulaa.. ans kattoo mitä tuosta valmistuu =)
![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Ihku!
Tutunnäköiset kiekot ja keula![]()
thuosta...
![]()
Valmis
![]()
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
tällane rojekti täällä meneillään, kesällä ostettu trekki kaipas pientä huoltoa ku takahaarukan laakerit alkoi olla valmiit, ja keskiö, ja jne jne
lähtökohtana 05 fuel ex 8:
sit meni palasiks:
runko sai soodaa päälle ja maalit läks:
ens viikolla menee pulverimaalaamoon runko jonka jälkeen pääseekin joskus kasailemaan. väri tulee olemaan jotain topfuelin punasen kaltaista peruspunaista.
uutta osaa tulee mm. ohjainlaakeri fsa orbit 2 (kiitos vinkistä palstalla), vähän käytetyt xtr dual control kahvat, xt etuvaihtaja, xtr ketjut, xtr bb-90 keskiölaakeri, runkoon ja kiekkoihin kaikki laakerit uusiks (löyty laakerikeskukselta kaikki hyllystä) . valmiiksi fillarista löytyikin xtr takavaihtaja, xtr polkimet, orkkis bontragerin tubeless vanteet jossa 2.4 mountain kingit, bontragerin stemmi ja tanko, rock shoxin reba dual air keula joka huollettu vasta, rock shoxin mc3 takaiskari, selle italian carbon penkki. vapaarattaan sisuskalut vaihtuu uuteen takakiekossa kun pitää aikamoista ruksetta. vaijerit tulee joko kahvojen mukana tulleisiin punasiin nokoneihin tai sitten crcstä tulleisiin valkoisiin goodridgen kaapelit...
toivotaa jotta tällä kokoonpanolla pääsis vaik ens kesän ajelemaan![]()
Kesää odotellessa mäkipyörä siirtyi taas projektiasteelle.. Läpikäyntiä luvassa moneen paikkaan, mutta pakkohan sitä oli saada nuo uudet rattaat ruuvattua alle että pääsi näkeen miltä pyörä sitten joskus taas näyttää, kun se välissä käytetään kilon kappaleina. Niitä kilon kappaleita muuten tulee tuosta kokonaisuudesta tasan 16.8 kappaletta
Pahoittelen kuvan kehnoutta, vaan kai se projektiasteella sallitaan että kuvatkin on kännyräpsyjä![]()
member of #tou mtb team
Heh, joo, tuo runkohan painaa ns. riittävästi ja alkaa kyllä kieltämättä olla ainoa paikka mistä enää merkittävämmin painoa voi viilata. Uuskoppanen gloryn runko ois kai sen kilon luokkaa tuota keviämpi, ja onhan noita toki muitakin alumiinitölkin paksuudella toteutettuja ihmeitä olemassa. Puhumattakaan tietysti jostain SC V10c rungosta, runko+ilmakannu 3.2 kiloa =D Eli periaatteessa runkoa vaihtamalla vois päästä jonnekin 15 kilon lähelle, mutta vielä enempi siinä vaiheessa kyllä kevenee lompakko
Mutta, tällä mennään nyt, ja kyllä tuostakin vielä jotain projektoidaan ennen ens kesääRaportoidaan sitten mihin suuntaan homma kehittyy...
member of #tou mtb team
Osaatteko rakentelijat kertoa minkä hintasta olisi maalauttaa runko vaikkapa helmiäisen punaiseksi?? Itseäni hieman himmentää tuo Norco Indie 1:n harmaa..![]()
Tuommonen siitä sitten tuli. Tanko pitää vaihtaa vielä leveämpään, että saa hieman vakautta teknisempiin paikkoihin. Tuntuu tuo iso renkainen sen verran luonnolliselta ajettavalta ja käteen sopivalta, että saa nähdä tuliko tästä todella kallis projekti ja täysjousto menee vaihtoon kesän kynnyksellä.
Nyt pitäs lähteä rakentemaan -jokapaikanhöylää- talven aikana. Muutamia tavotteita olen asettanut; "kevyehkö, poljettava ja enskaan soveltuva. Suunnitelma on tällä hetkellä varsin avoin, saas nähdä mitä on keväällä on käsissä. Näistä lähdetään aluksi liikkeelle:![]()
![]()
Edit. Sori sekavista ja liian isoista kuvista
Embrace the moment
Tästä se lähtee...
![]()
Ai että. Mistä hommasit rungon? Saiko tähän aikaan vuodesta mihin hintaan?
eBaystä saa hyvään hintaan ja nopeasti... JOS sattuu löytämään. Eipä tuo paljon uutta häpeä, eikä mun kärsivällisyys riittäisi uusien runkojen toimitusajoille![]()
Jos saisi huomisen sairaslomapäivän kulumaan tallissa tämän kanssa.
![]()
Tässä tää oma mankeli
![]()
Terve! Talvipyöräilystä innostuneena olisi tarkoitus rakentaa ensimmäinen sinkula maastorunkoon. Rungoksi olen katsellut karate apinaa sekä inbrediä. Kiinnostusta on paljon, kokemusta ei, eli käytännössä jos joku voisi kiteyttää (mieluiten linkkien kera) mitä osia tulee kaikenkaikkiaan takapäähän, jotta projekti pääsisi alkuun osatilausten osalta. Auttakaahan nöösiä, ettei maantiepyörällä tartte ajaa tuolla lumessa![]()
Kirjanmerkit