FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 106 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 56 96 104 105 106 107 108 116 156 206 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.151 - 3.180 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #3151
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Putkenkatkaisijalla ei tule niin helposti "oho veni vinoon lyhennän lisää"-keulaa
    Putkenkatkaisijalla katkaiset sitten hiilikuituisen kaulaputken?

  2. #3152
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Pyöräprojekti

    Saa sillä ainaskin takuuvarman suoran naarmuviivan
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  3. #3153
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Aloin katkoa keulaputkea K-raudan putkenkatkaisimella, joka onkin veikeä vekotin...
    Sieltä samasta kaupasta löytyy myös laadukkaampi putkenkatkoja, jonka valmistaja taisi olla Ironside. Hiilikuituisella kannattaa tehdä loppu rautasahalla ettei kuidut murru.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  4. #3154
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Putkileikkurilla ainakin aluumiininen kaulaputki tyssääntyy leikkauskohdan vierestä paksuksi. Tämän tyssäytyneen reunan saa toki viilalla joten kuten tasoitettua, mutta ei ole täysin vaivaton tapa minusta.

  5. #3155
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Paikallinen liike lyhensi kaulaputken kympillä joten kannattaa harkita onko tarpeellista investoida parinkympin ohjureita että saa ite tehtyä.
    Lähinnä näpertelyn ja oppimisen ilostahan näitä DIY-projekteja tehdään, ei niinkään taloudellisen kannattavuuden vuoksi.

  6. #3156
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Siksi siinä putkenkatkaisijassa on sellainen purseenpoistajaterä. Pahempi purse mielestäni jää rautasahasta. Sisä- että ulkoreunaan
    Leikkurilla kun lyhentää niin siinä tosiaan käy niin että putken pää leviää ikävästi koska leikkuri ei poista materiaalia vaan työntää sen sivuille.
    Ei sillä terällä kyllä putken ulkoreunaa pysty silottelemaan. Viilaa tai smirgelituukia pitää käyttää.
    Rautasaha on ehkä parempi laite kaulaputken katkaisuun kun ei sillä ole mitään väliä onko se putken pää ihan suora.

  7. #3157
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Rautasaha on ehkä parempi laite kaulaputken katkaisuun kun ei sillä ole mitään väliä onko se putken pää ihan suora.
    Näinpä. Leikkurin jälkeä saa tosiaan vain putsailla eikä mitään lisähyötyä tule. Ohjuria voi toki hifistelymielessä käyttää, mutta ihan pelkällä rautasahalla pärjää hyvin.

  8. #3158
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Lähinnä näpertelyn ja oppimisen ilostahan näitä DIY-projekteja tehdään, ei niinkään taloudellisen kannattavuuden vuoksi.
    Joo siis näinhän se on. Itselläni on sen verran jo kaikkea hilavitkutinta kaapeissa, että pyrin välttämään sellaisten ostamista joita ei oikeasti tarvitse ja tuollaisia tarvitsee erittäin harvoin, mutta jos haluaa kaiken tehdä itse niin mikä ettei.

    Ettei mene ihan turhaksi höpöttämiseksi niin laitetaan kuva oman projektin nykytilasta.



    On tullut kaipailtua jäykkäperää talliin jo jonkin aikaa kun myin reilu vuosi sitten 26 tuumasen jäykkiksen täpärin tieltä pois. Nyt tuli halpa Inbredin runko vastaan ja joustokeulaakaan en kaipaa joten rakentelu ehkä kannattaakin kun täysjäykkiä 29ereitä vaihteilla ei ihan joka kaupasta löydä

    Tavoitteena oli saada projekti ajoon ensilumille ja siihen ehkä päästään.

  9. #3159
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    saa tehdä niinkin
    Erästä jenkkiautoharrastajaa siteeratakseni, "itse kun tekee niin saa mieleisensä" (soveltuu DIY-viritysten ohella myös työtapoihin)

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  10. #3160
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Erästä jenkkiautoharrastajaa siteeratakseni, "itse kun tekee niin saa mieleisensä" (soveltuu DIY-viritysten ohella myös työtapoihin)
    Meilläpäi tuo o muodossa "ite ko tekee nii saa semmosen ku sattuu tulemaa"

  11. #3161
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Tavoitteena oli saada projekti ajoon ensilumille ja siihen ehkä päästään.
    Hyvännäköinen projekti. Käykö takahaarukka yhtään ahtaaksi ton 2.4" Mountain Kingin kanssa?

  12. #3162
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Hyvännäköinen projekti. Käykö takahaarukka yhtään ahtaaksi ton 2.4" Mountain Kingin kanssa?
    Ihan ok sinne jää tilaa. Tuo etuvaihtaja taitaa rajoittaa enemmän renkaan leveyttä.

  13. #3163
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116


    Ei tarvii sanoo muuta kun että mies liikuntakiellossa ja 10m2 huone täynnä fillarin ruuveja ja paloja. Noh, laskelmien mukaan pitäisi keventyä melkein kilon verran. Uudet kiekot, voimansiirto 2x9 -> 1x9 ja sellast pientä hommaa.
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

  14. #3164
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti

    Ei tarvii sanoo muuta kun että mies liikuntakiellossa ja 10m2 huone täynnä fillarin ruuveja ja paloja. Noh, laskelmien mukaan pitäisi keventyä melkein kilon verran. Uudet kiekot, voimansiirto 2x9 -> 1x9 ja sellast pientä hommaa.
    Onko tuo ambulanssivani pyöränkuljetusajoneuvosi?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  15. #3165
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Ois kyllä siisti peltipurkki kuljettamiseen mutta ei kyllä ole. Itse asiassa kyseinen purkki ei ole edes liikkunut moneen kuukauteen.

    Ois muuten varmaan melko mainio huoltoauto kun löytyy valmiiksi kaikki kaapit ja muut paikat mihin voisi änkeä kaikkia osia, työkaluja ja muuta kivaa.
    Ropples muokkasi tätä : 24.10.2012 at 16.01
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

  16. #3166
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Tänään sai pyörä jarrukahvojen huput ja tankonauhan. Vaijerit lyhennettiin ja laitettiin nipsut niiden päihin.

    Sen verran on selvinnyt että runkonumeron mukaan pyörän runko on valmistettu Toukokuussa 1981.

    Runkonumeron ensimmäinen numero on vuosi ja kirjain on kuukausi.

    Eli kun runkonumero on 1 E 1 6334 niin silloin tuo 1 on 1981 ja E on vuoden viides kuukausi eli May / toukokuu.

    Tuossa Panasonic merkissä pyörän keulalla on numero 3061 ja sen kolme enismmäistä numeroa tarkoittaa vuodenpäiviä ja viimeinen numero vuotta.
    Eli 306 päivää vuoden alusta tarkoittaa siten Syyskuun 2 päivää ja 1 tarkoittaa vuotta 1981.

    Tästä voi tehdä sen johtopäätöksen että pyörän runko on valmistettu toukokuussa 1981 ja varastoitu sen jälkeen odottamaan lopullista kasausta.
    Myyntikuntoon ja kauppaan toimitettavaksi on sitten tehtaalla kasattu Syyskuun 2 päivä 1981.

  17. #3167
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    802


    Ogren versio 1.0 koeajolla. (Sori huono kuva)

    Tuntuu melkein köyhän miehen läskipyörältä noilla renkailla.

  18. #3168
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743


    Talven iltakahveelenkit odottavat.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  19. #3169
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    400
    Näyttää hyvältä ja ripeeltä.

  20. #3170
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Projekti etenee:

    Seuraavaksi syvä etukiekko ja kampisatsi.
    Syvä etukiekko tulee tässä kuussa mutta muuten ei ole edennyt, alla kuitenkin uusi ihqmpi kuva.


  21. #3171
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    116
    Laakerikaupan pakettia odotellessa projekti edistyi hiukan kun toinen paketti saapui. Kiinastakin pitäisi saada pakettia ennen kun valmistuu.
    Vähän harmitti että samassa tilauksessa olleet kaksi flow vannetta tuli eri grafiikoilla..

    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

  22. #3172
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    12
    japanilainen National 7000 maantiekisafillari dura-ace tekniikalla

    Tuli tuossa hommattua kyseinen kilpuri.

    kuva: http://picsit.fi/k/2012/11/04/Qsx1w.jpg

    Runko: National valmistettu tangen ohennetusta putkesta korkeus n. 58. Runkonumero on 3G12525 ensimmäisestä merkistä en ole varma sillä se jää vaijerin alle

    Tekniikka:

    -vaihteet, jarrut ja kammet shimano dura-ace
    -araya tuubikehät ohennetuilla pinnoilla ja shimanon d-a navoilla
    -3ttt tanko ja stemmi
    -kashimax penkki
    -sr satulatolppa

    Pyörä on hyväkuntoinen ja hyvin vähän ajettu.

    haluaisi tietää lisätietoja kyseisestä fillarista ja merkistä. Selvitin juuri, että runkonumeron eka kirjain onkin 2 joten käyttäjänimen pyörällä ja autolla antamien neuvojen mukaan pyörä lienee vuodelta 1982
    koge muokkasi tätä : 04.11.2012 at 15.25

  23. #3173
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti koge Katso viesti
    japanilainen National 7000 maantiekisafillari dura-ace tekniikalla

    Tuli tuossa hommattua kyseinen kilpuri.

    kuva: http://picsit.fi/k/2012/11/04/Qsx1w.jpg

    Runko: National valmistettu tangen ohennetusta putkesta korkeus n. 58. Runkonumero on 3G12525 ensimmäisestä merkistä en ole varma sillä se jää vaijerin alle

    Tekniikka:

    -vaihteet, jarrut ja kammet shimano dura-ace
    -araya tuubikehät ohennetuilla pinnoilla ja shimanon d-a navoilla
    -3ttt tanko ja stemmi
    -kashimax penkki
    -sr satulatolppa

    Pyörä on hyväkuntoinen ja hyvin vähän ajettu.

    haluaisi tietää lisätietoja kyseisestä fillarista ja merkistä.
    Aloitetaan ihan alusta. Täältä löytyy tietoa Panasonic / National pyöristä http://panasonicbikemuseum.info/
    Panasonic merkillä fillareita myttiin lähinnä Jenkeissä ja muualla sitten samaa pyörää National merkkisenä.

    Pyöräsi on mitä suurimmalla todennäköisyydellä Panasonic / National Professional 7000 ja on värin puolesta ( Royal Silver ) vuodelta 1981 tai 1982. https://picasaweb.google.com/1021080...39625462873074
    Kuitenkin tuo runkonumero 3G12525 viittaa vuoteen 1983. Ensimmäinen numero tarkoittaa vuotta ja ensimmäinen kirjain kuukautta, eli numero 3 tarkoittaa vuotta 1983 ja G kirjain Heinäkuuta ( A on Tammikuu jne jne ).
    Oletko aivan varma että siinä lätkässä mikä on kiinni ohjainputkessa missä lukee National Made in Japan ei ole pystysuunnaassa edestäpäin katsottuna vasemalla puolella hyvin pienillä numeroilla stanssattuna neljää numeroa.
    Tietääkseni kaikissa Panasinic / National pyörissä on nuo numerot sillä nämä numerot kertovat pyörän kokoonpanopäivän.
    Omassa DX-2000 pyörässä tuo numero tuossa Panasonic merkissä pyörän keulalla on 3061 ja sen kolme enisimmäistä numeroa tarkoittaa vuodenpäiviä vuoden alusta laskettuna ja viimeinen numero sitten vuotta.
    Eli 306 päivää vuoden alusta tarkoittaa on Syyskuun 2 päivää ja 1 tarkoittaa vuotta 1981.

    Täässä linkki omaan fillariini Vanhatvelot sivuille ja siellä on kuva tuosta lätkästä ja numeroista siinä ohjainputkessa.

    http://www.vanhatvelot.org/keskustel...pic.php?id=980

    Mitä osiin tulee niin tämän vuoden 1981 esitteen lopussa sivulla 16 on osalista millä Profession 7000 pyörä on varustettu tehtaalta lähtiessä.

    https://plus.google.com/photos/10210...39602704301698

    Mainitsit Yksivaihteen puolella että stemmi ja tanko on Italialaiset joten ne eivät ole alkuperäiset vaan jossain vaiheessa vaihdetut.
    Alkuperäinen stemmi on 80 mm ja kuvasta päätellen nyt pyörässä on 110 mm stemmi.

  24. #3174
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    12
    Ei siinä ohjainputken lätkässä ole stanssausta. Tarkemmin katsoessa runkonumeroa huomasin, että ensimmäinen numeri on 2 joten lienee siis vuosimallia 82 eli tuollainen: https://plus.google.com/photos/10210...290?banner=pwa Tanko ja stonga on tosiaan italialaiset 3ttt ja stemmin pituus 11cm tangossa lukee mod. competitzione. Ne siis eivät ilmeisesti ole alkuperäiset. Myöskin tuubit on tuohon vaihdettu, mutta muuten osat vastaavat linkkaamasi kuvan osia.

  25. #3175
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti koge Katso viesti
    Ei siinä ohjainputken lätkässä ole stanssausta. Tarkemmin katsoessa runkonumeroa huomasin, että ensimmäinen numeri on 2 joten lienee siis vuosimallia 82 eli tuollainen: https://plus.google.com/photos/10210...290?banner=pwa Tanko ja stonga on tosiaan italialaiset 3ttt ja stemmin pituus 11cm tangossa lukee mod. competitzione. Ne siis eivät ilmeisesti ole alkuperäiset. Myöskin tuubit on tuohon vaihdettu, mutta muuten osat vastaavat linkkaamasi kuvan osia.
    Vähän epäilinkin että tuo runkonumeron ensimmäinen ei voinut olla 3 koska profession 7000 mallia on valmistettu Royal Silver värillä vain 1981 ja 1982.
    Nyt ei sitten muuta kuin metsästämään alkuperäistä stemmiä ja ohjaustankoa, kuten myös pinnaheijastimia ja etu sekä takaheijastinta ja entisöimään pyörä alkuperiseen kuntoonsa.

    Omasta fillaristani puuttuu etuheijastin ja eturenkaan keltainen pinnaheijastin ( Takarenkaan punainen pinnaheijastin on tallessa, mutta ei ole kiinni pyörässä ) ja lisäksi pitäisi saada ehjät poljinheijastimet.
    Helpommin sanottu kuin tehty sillä heijastimet ovat Made in Japan ja poljinheijastimet olen löytänyt vain Uudesta-Seelannista mutta kyseinen myyjä ei lähetä Eurooppaan tavaraa.
    Pinnaheijastimen ja etuheijastimen kanssa sama juttu, löytyisi Jenkeistä mutta ei lähetä Eurooppaan.
    Omassa pyörässäni on myös kaikki osat alkuperäisiä paitsi tietenkin vaihdetut osat jotka ovat vaijerit, jarrupalat, ketju, sisä / ulkorenkaat, tankoteippi ja kaikki reilut 150 kuulalaakeripalloa.
    Poljinhäkit ja niiden nahkaremmit ovat myös alkuperäiset ja tallessa koska en niitä laita kiinni ennenkuin saan poljinheijastimet jostain.

    Tässä oman pyöräni osalista.

    Panasonic DX-2000 12 Speed Hand Made In Japan.

    Musta teräsrunko, Pystyputken tarrassa lukee High Tension Reliable Strong 1020 Butted.
    Toisessa tarrassa Panasonic Hand Made ja kolmannessa tarrassa Monaco Grand Prix.
    Vanteet: ARAYA 27x1 1/4 w/o Japan
    Vanteiden navat: Shimano VIA
    Kammet: Torney Takagi 170 mm Japan
    Keskiö: Kuppi ja akselikeskiö.
    Polkimet: KKT 50 ja varvaskouluissa lukee KKT PETITE KYOKUTO Made In Japan.
    Varvaskoukkujen nahkaisissa remmeissä lukee SR SAKE.
    Eturattaat. 52 / 42 Shimano.
    Etuvaihtaja: Shimano ALTUS LT
    Takavaihtaja: Shimano ALTUS LT
    Vaihdevivut: Shimano ALTUS Alaputkessa kiinni
    Jarrut: DIA COMPE Deluxe
    Jarrukahvat: DIA COMPE Regular
    Ohjaustanko: SR Sakea Custom Road Champion
    Stemmi: SR 80 Japan
    Renkaat: 27x1 1/8 To Fit K2 Rim
    Satula: Panasonic Ariake Jaguar II
    Ketjut: VIA UG
    Takapakka: Shimano 6D

  26. #3176
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    87

    Re: Pyöräprojekti


    syksyllä hommasin tollasen '05 fuel 8sin, millä oli ilmeisesti ajettu kisaakin niin huoltoa kaipaisi. voimansiirto meni heti uusiks ja keskiö oli vejetty kans aivan loppuun. useemmat metsurireissut meni mainiosti kunnes sunnuntaina räjähti ketjut niin ajattelin pistää parkkiin ja huoltaa kunnolla. samaten häiritsi tuo takahaarukan laakerointi kun nuljus hiukkasen ni tänään sain levälleen tuon takapään. laakeri on omituisesti väljä pesään nähden, mietin että onko joskus joku laittanut vääränkokoiset laakerit...? pesä näyttää ainakin aivan ehjältä ettei olisi siitä kulunut tavaraa pois. täytyy käydä laakerikeskuksesta metsästämässä oikean kokoista laakeria. eihän täällä ole kellään tietoa minkäkokoiset laakerit tuossa pitäisi olla (alalaakerit tuossa keskiön yläpuolella)? saisi tuon pesän varmistettua ettei ole lähtenyt lastua...

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  27. #3177
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Väljät laakeripesät lienee ainakin toisissa Trekeissä olleet ihan tyyppivika (siis ihan tehtaan jäljiltä). Kannattaa laittaa uudet laakerit laakerilukitteella laakeripesään jos yhtään on väljyyttä. Molemmat pinnat (laakeripesä ja laakerin ulkokehä) kannattaa puhdistaa kunnolla ennen lukitteen käyttöä.

  28. #3178
    Liittynyt
    09/2010
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    Väljät laakeripesät lienee ainakin toisissa Trekeissä olleet ihan tyyppivika (siis ihan tehtaan jäljiltä). Kannattaa laittaa uudet laakerit laakerilukitteella laakeripesään jos yhtään on väljyyttä. Molemmat pinnat (laakeripesä ja laakerin ulkokehä) kannattaa puhdistaa kunnolla ennen lukitteen käyttöä.
    saa nähä pitääkö ne lukitteen kanssa, mielestäni tuo välys oli sen verran reilu ( ei nyt sentään millistä puhuta mutta perstuntumalla ehkä 0.5mm?, vanha laakeri tuntuu hololta kuitenkin pesässä ) oisko tuo sitten juuri sen verran tuota pesää kuitenkin hangannut suuremmaksi.tuohon on onneks suht helppo rakentaa holkkivirityksiä eri kokoisella laakerilla tarvittaessa. jenkit on rakentanu fillarin ilmeisesti sillä tuumatarkkuudella

  29. #3179
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.793


    Laitetaan nyt tännekin tämä omien projektien kruununjalokivi.
    Hyvin on toiminut ensimmäisen vähän vajaan vuoden. Kilometrejä ei tosin ole tullut edes 500:aa, kun on lähinnä ajanut muilla pyörillä. Ensi talvena varmaankin tulee vähän pidempiä siivuja.

  30. #3180
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0201346 Katso viesti
    saa nähä pitääkö ne lukitteen kanssa, mielestäni tuo välys oli sen verran reilu ( ei nyt sentään millistä puhuta mutta perstuntumalla ehkä 0.5mm?, vanha laakeri tuntuu hololta kuitenkin pesässä ) oisko tuo sitten juuri sen verran tuota pesää kuitenkin hangannut suuremmaksi.tuohon on onneks suht helppo rakentaa holkkivirityksiä eri kokoisella laakerilla tarvittaessa. jenkit on rakentanu fillarin ilmeisesti sillä tuumatarkkuudella
    Jep, noin suurella välyksellä tosiaan ei varmaan pelkät lukitteet toimi. Holkit + lukitteet virityksellä saattaisi tosiaan onnistua...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •