Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
Ainakin Björkenillä on todella vahvaa (vahvinta?) astmapiippua, sellasta missä on kortisoonia. Itellä ollut krooninen poskiontelontulehdus (ennen leikkausta) ja minulle on vain yhden kerran määrätty nenäsumutetta jossa on kortisoonia. Se siis hoitaa myös pidemmän päälle se kortisooni eikä vaan hetkellisesti avaa (näin olen ymmärtänyt). Mutta itse kysymykseen: Ei ole todellakaan tietoa, mutta en usko että kilpaurheilussa ihan joka lääkettä saa käyttää vaikka olisi vaivainen. Aika outoo jotain EPOon poikkeuslupa. Kortisooniin toki saa, Lancekin on jäänyt kiinni siitä. HGH:ta käytetään mm turnerin syndrooman hoitoon, joten ehkä sillekin voisi saada poikkeusluvan?
Minä koin viime vuonna pahan kroonisen poskiontelontulehduksen josta seurasi paha polypoosi. Sain tutustua kortisonin ihanaan maailmaan siinä samassa. Tuo kortisonisuihke ei vaadi mitään todistuksia tai lupia. Se ei käsittääkseni imeydy nenästä mihinkään. Joudun käyttämään tuollaista suihketta melkein jatkuvasti jos haluan pitää nenän toimivana.

Samalla sain myös kokeilla tuota kaikkien lempparia Prednisolonia. En tiedä onko saako siihen oikeasti hyväksyttävän poikkeusluvan, mutta lääkäri kysyi että tarvitsenko todistuksen sitä varten. Mä vähät piittasin ja ajoin TDH:n aivan mömmöissä () PK vauhtia.