HephaGarminElectrobikeGiant
Sivu 189 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 89 139 179 187 188 189 190 191 199 239 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.641 - 5.670 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti scf_ Katso viesti
    ... Helmisen mukaan aine on joutunut hänen elimistöönsä "normaalin elinympäristön tai ravinnon epäpuhtaudesta".[/FONT][/COLOR]" ...
    Muuten, asuuko Helminen Talvivaaran suunnalla?
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Suomen pyöräily voisi kohentaa dopingmainetta ryhtymällä vapaaehtoisesti julkaisemaan veriarvoja. Top 10 miehissä ja top 5 naisissa. Tämä edellyttäen, että hommaan saa rahoitusta. Jotkut suomalaisetkin hiihtäjät kieltäytyvät tästä tietosuojaanlvedoten. Tällaisella politiikalla ei ainakaan vähennetä dopingepäilyjä. Veriarvot eivät ole pituutta kummempi henkilökohtainen asia.

No on ne vähän eri skaalassa..Et viitsisi julkaista omaa huumeseulaasi tässä palstalla?

Ja miten toi suomalaisten kuskien veriarvoja julkisiksi haluava taho suhtautuu siihen että protourilla ajava kuski sai aikoinaan pari viikkoa kilpailukieltoa veriarvojen vuoksi. Hälventää epäilyjä kun luvut lyödään tauluun? Herättääkö kysymyksiä kun uutisoidaan vuoristoleireistä? Ei tule tapahtumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    No on ne vähän eri skaalassa..Et viitsisi julkaista omaa huumeseulaasi tässä palstalla?
    No tilanne on hieman toinen. Huumeseulani tulokset ovat työnantajan tiedossa. Ero pyöräilijän ja minun välillä on siinä, että minun työnantajaani voidaan luottaa siinä, että minut hyllytetään, jos veriarvoni ovat liian korkeat. Pyöräilijän työnantajaan tai UCI:hin ei voida.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

J. Conrad Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vakevves Katso viesti
    Suomen pyöräily voisi kohentaa dopingmainetta ryhtymällä vapaaehtoisesti julkaisemaan veriarvoja. Top 10 miehissä ja top 5 naisissa. Tämä edellyttäen, että hommaan saa rahoitusta. Jotkut suomalaisetkin hiihtäjät kieltäytyvät tästä tietosuojaanlvedoten. Tällaisella politiikalla ei ainakaan vähennetä dopingepäilyjä. Veriarvot eivät ole pituutta kummempi henkilökohtainen asia.
    Omani, "satunnaisesti" valittu kansiosta...

Hkr 51,8
    HB 173
    193cm

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J. Conrad Katso viesti
    Hkr 51,8
    HB 173
    193cm
    Kiitos. Nyt tuli yleisölle varmuus siitä, että siellä ei dopingia käytetä. Vai mitäs asiaan sanoo vakevves tuollaiset arvot nähdessään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    ...Nyt tuli yleisölle varmuus siitä, että siellä ei dopingia käytetä...
    Noh,noh, äläpäs hätäile. Eikös tuo b-hkr ylitä raja-arvon?
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

J. Conrad Guest
    Kiitos. Nyt tuli yleisölle varmuus siitä, että siellä ei dopingia käytetä. Vai mitäs asiaan sanoo vakevves tuollaiset arvot nähdessään?
    Mä olen hyvä esimerkki siitä kuinka vähän todellista informaatiota tuosta saa... Noi luvut on vielä siltä ajalta etten syönyt paljonkaan lihaa, (Nythän mä syön lähinnä Kebappia) Kaurapuurosta saa paljon rautaa... Toi hemoglobiini mulla on aina ollut korkea.

Jos olisi ollut kisapäivän, eikä testipäivän aamu, niin seuraavan päivän lehdessä olisi ollut pikku-uutinen etten päässyt kisaan veriarvojen takia. Ja kaikki olisivat olleet VARMOJA että ne on aina tienneet että se vetää EPOa... Ehkä vedin, ehkä en.

Joo on rautatabletit popsittu...

J. Conrad Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Joo on rautatabletit popsittu...
    Itse asiassa ei ole. Mutta kaurahiutaleita, vehnänalkioita kyllä...

Jos kaurahiutaleita 240g/vrk niin rautaa 15mg. http://www.fineli.fi/food.php?foodid=153&lang=fi

Vehnänalkiota 100g/vrk niin rautaa 9mg. http://www.fineli.fi/food.php?foodid=115&lang=fi

Joka tekee jo 24mg/vrk...

"Suurimmaksi hyväksyttäväksi päiväsaanniksi on määritelty aikuiselle 25 mg/vrk"

Ei rautaa tarvitse nappeina popsia. Todennäköisesti se ei edes napeista imeydy.

Ja seuraavan kysymyksen ennakoiden... Kyllä, syön puuroa noin paljon. Pidän siitä.

Täältä löytyy:

Hkr 52
    HB 176
    176 cm

Olenko douppaaja?

Edit. **ttu, ***tana! Epäterveelliset elämäntavat ja totaalinen liikunnan puute? Selittäiskö noilla mitään? Talonmies? Valmentaja? Lance ja Ferrari?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rommeli Katso viesti
    Täältä löytyy:

Hkr 52
    HB 176
    176 cm

Olenko douppaaja?
    Jep. Rajan yli heilahti. EPO-o-o-o-o...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J. Conrad Katso viesti

Hkr 51,8
    HB 173
    193cm
    Höö...mulla:
    Hkr 43
    HB 152
    170cm

No mä olenkin tällainen rimpula, aneeminen tappi...

tempokisu Guest

Punapää pientä o

hb 101
    160cm
    55kg
    verenpaineet on ny 116/85 ( huimaa)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    (huimaa)

Okei. Kun ette tajunneet, niin pakko sanoa suoraan, että se oli vitsi. Kukaan ei oikeasti halunnut, että te alatte postaamaan tekaistuja veriarvojanne ammattipyöräilyn dopingia käsittelevään topicciin.

Eli menkää nyt helvetti muualle pelleilemään.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Okei. Kun ette tajunneet, niin pakko sanoa suoraan, että se oli vitsi. Kukaan ei oikeasti halunnut, että te alatte postaamaan tekaistuja veriarvojanne ammattipyöräilyn dopingia käsittelevään topicciin.
    Ei sinulle kohdistettuna, mutta ei tuo vitsi vielä eilen ollut, kun huudeltiin "huippujen" veriarvoja julkisiksi. Vitsiksi se muodostui vasta siinä vaiheessa, kun esimerkkien myötä huomattiin, ettei yleisö noilla arvoilla mitään tee. Ja voipi olla, että veriscreenauksessa mitataan jotain muutakin kuin verenpaine ja hemoglobiini...

Alla esimerkki siitä, mitä avoimemmaksi testauksista tiedottamisen ei tarvitse yleisölle mennä. Siinä on kaikki se tieto, minkä maallikko testaustuloksista "tarvitsee" ja kykenee ymmärtämään - eli että testattu on:

http://www.ainokaisa.com/puhtaasti-paras/dopingtestit/

No tilanne on hieman toinen. Huumeseulani tulokset ovat työnantajan tiedossa. Ero pyöräilijän ja minun välillä on siinä, että minun työnantajaani voidaan luottaa siinä, että minut hyllytetään, jos veriarvoni ovat liian korkeat. Pyöräilijän työnantajaan tai UCI:hin ei voida.
    Hatunnosto työnantajallesi, että testaa Sinua samaan tahtiin kuin ProTour-kuskeja.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Nyt sitten kilautetaan kaverista:
    http://www.hs.fi/urheilu/Kansainv%C3...a1305616333429

"Kansainvälinen pyöräilyliitto UCI on päättänyt perustaa puhelinpalvelun, jossa pyöräilijät voivat kertoa luottamuksellisesti dopingiin liittyvistä asioita."

Hmm... Hyvin katolinen ratkaisumalli, joka ei ehkä ole yllätys. Laji kun on melko Etelä- ja Keski-Eurooppa-painotteinen, ja kattojärjestön puheenjohtajakin näyttäisi olevan Irlannista.

Luterilainen ratkaisumallihan olisi naulata dopingin käyttäjät kirkon oveen, niin siitäpä oppisivat.

Eikös Armstrongilla ollut tuollainen linja UCI:lle jo vuosia sitten kun se vihjasi Hamiltonista?

Ja ilmeisemmin myös UCI:ltä Armstrongille?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Alla esimerkki siitä, mitä avoimemmaksi testauksista tiedottamisen ei tarvitse yleisölle mennä. Siinä on kaikki se tieto, minkä maallikko testaustuloksista "tarvitsee" ja kykenee ymmärtämään - eli että testattu on:

http://www.ainokaisa.com/puhtaasti-paras/dopingtestit/
    +1

Ja voipi olla, että veriscreenauksessa mitataan jotain muutakin kuin verenpaine ja hemoglobiini...
    Käsittääkseni ainakin tuoreiden verisolujen osuus verenkuvassa.

tempokisu Guest

Punapää tosi juttu

Eli menkää nyt helvetti muualle pelleilemään.
    No ei ollut tekaistu, ihan oikeat on ainakin mun arvot. IKÄVÄ KYLLÄ
    Huimaa - tarkoitan että kun nousee ala-asennosta nopeesti ylös, silmissä pimenee. Pariin otteeseen oon pyörtyny eteisessä, mutta onneksi ei nukkevitriiniä päin!
    Mua ainakin kiinnostaa mitä muitten hemoglobiinit on! olis varmaan kiva ajella 150 hempparilla..

EPO auttaa anemiaan.... Onkohan EPOn käyttö sallittu lääketieteellisistä syistä? Ihan siis muuten vaan kysyn. Toisaalta EPOn käyttö voi aiheuttaa vakavaa anemiaa. Tämä nyt ei liity mihinkään. Lance taisi saada hormoneja reseptillä.

Oma hb ollut aina alle 150.
    E.T. muokkasi tätä : 15.11.2012 at 22.30

tempokisu Guest

Punapää pienillä hemppareilla menty

Ainakin kun olin 1995 sairaalassa ja hB painui lukemiin 59 niin sain kokoverta. Elimistö oli myös hieman kuivunu, niin annettiin sitä hemohesssssiäkin ( oli muutakin ongelmaa..)
    Juuri tämän takia tuntuu ei-hyvältä että ihan terve hyväkuntoinen ihminen hamuaa sellaisia aineita joilla yritetään pelastaa toisaalla sairaan ihmisen henki.
    EPO olisi varmasti auttanutkin, mutta a. mistä? b. millä rahalla? ja eihän toi alhainen hB sinänsä menoa ole haitannu, aina ollu aihainen mutta näillä menty.

Epo:n käyttö lääkkeenä on toki muuten siviilissä sallittu. Kisoissa lääkärintodistuksella ehkä voisi....mutta vaikea kuvitella että tyyppi joka tarvii sairautensa hoitoon epoa, pystyy kilpailemaan.
    Ei kai se mahdotonta ole, mutta ...no en ala tässä pohtia mikä ei sovi joukkoon. Näin ajattelisin, ei ole sinänsä varmaa tietoa.
    tempokisu muokkasi tätä : 15.11.2012 at 23.03

Monet tosiaan pärjää alhaisella hb:lla huipullakin. Hyvää ötyä.... aikainen herätys....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Onkohan EPOn käyttö sallittu lääketieteellisistä syistä? Ihan siis muuten vaan kysyn
    Onko EPO:n käyttö sallittu lääketieteellisistä syistä? Siis kilpaurheilussako?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Onko EPO:n käyttö sallittu lääketieteellisistä syistä? Siis kilpaurheilussako?
    Nii-in.. Eikai koko lääkettä olisi ilman kilpaurheilua?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •