Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
Rudy Projectin RX-laseja, joissa voimakkuudet on suoraan lasissa, saa NXT-muovisella ImpactRX-linssillä -5.50 voimakkuuteen saakka ja ohennetulla HI+ 1.6 -linssillä -6.0:een saakka. Maksimivoimakkuudet vaihtelevat malleittain. Rydon II -malliin saa suurimmat voimakkuudet, mutta mallikohtaiset maksimivoimakkuudet riippuvat myös silmäterävälistä. Eli jos PD(=KV)-mittasi on pieni (silmät lähekkäin) on mahdollista, että voimakkuusrajat eivät riitä. Bollen laseja saanee vähän vielä suuremmilla voimakkuuksilla, mutta niissä fuskataan linssien reuna-alueiden kanssa, koska optinen alue ei ulotu välttämättä linssin reunaan kaikilla voimakkuuksilla. Adapterin kanssa Rudy Projectin laseihin pystyy tekemään voimakkuudet -10.00 asti, mutta noin -4.0:ää isommilla voimakkuuksilla pitää käyttää adapterikäyttöön suunniteltua freeform-linssiä, muuten linssien aurauskulma aiheuttaa epätarkkuutta ja tottumisvaikeuksia.
No siinäpäs oli kattavaa tietoa! Missä menee "pienen" PD:n raja? Itsellä on muistaakseni se jotain 61-62.
Olen yrittänyt etsiä tietoa noista eri linsseistä, mutta esim. rxsportsin sivuilta ei selviä, käyttävätkö he tuota freeform-linssiä. Hiottuja linssejä ei heiltä saa kuin Horukseen minun vahvuuksilla. SelectSpecsistä olen myös hieman katsellut noita, mutta he eivät ainakaan niitä käytä. Hinnat ovat toisaalta todella edulliset.

Optikkoliikkeistä olen kysellyt, että tietävätkö he asiasta mitään, mutta useassa paikassa pyöritellään päätä ja kysyvät, että mikä ylipäätään on RudyProject!

Kuinka kovilla vahvuuksilla on ulkomailta linssejä tilattu? Ovatko linssit olleet laadukkaita?