Alkujaan tämän lähetti
Hepe
Loskakeleillä kosteus meni läpi, vaikka goretexiä pitäis olla. Hikimarinaatio kylmetti jalat pakkasilla pitkillä lenkeillä.
No mulla on Fahrenheit-varianssista kokemusta ekalta pidemmältä lenkiltä pakkasilla. -12 - -14 oli ja vähän tuuleskeli. Neljä tuntia olin ulkosalla ilman kahvittelua lämpimässä. Jalassa vain ohuet sukat joiden päällä normaalisti pidetyt sukat. Ei siis lämpöpohjallisia tai kenkäsuojia.
Kahdesti tuona aikana pysähdyksen yhteydessä vähän hölkyttelin jotta saa veren paremmin kiertämään jalkaterissä. Silti vasta viimeisellä puolella tunnilla tuli vähän viileempää, ehkä siksi että vauhtia oli hiukka enemmän. Mulla ei ole näissä popoissa ollu mitään ongelmia sateessa veden läpäisyn suhteen tai että jalat hikoilis mitenkään voimakkaammin (+8 C keleissä on tullu ajettua 2+h lenkkejä näissä).
Että ovat parhaat talvikengät tähän asti jalassa käyneistä. Ja valmistaja lupaa mukavuutta vain -5 C keleille. Koivet on aina palelevaa sorttia joten ei paha. Varmaan vaikutusta on sillä että pitää myös reidet ja kropan riittävän lämpimänä ja että nojaillessa ei ainakaan hiki valu koipiin asti
.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Kirjanmerkit