Monet etunavat saa muunnettua 20mm akselille, muttei kaikkia. Yleensä yli 150mm keuloissa on 20mm akseli...
pitänee katsoa tuota omaa napaa, saako sitä muutettua.
Tsekkaa youtubesta huoltovideot ja manuskathan löytyy sramin sivuilta kans. Niillä pärjää mainiosti. Alapään huoltoon tarvi kuin muistaakseni (eilen viimeks purin ja kasasin yhen Reven, mutta...) 4mm kuusion ja 10mm kiintoavaimen (tai räikkä ja hylsy, tosin joissain malleissa tarvii olla pitkähkö hylsy). Niin ja vasaran tai jonku muun kevyen lyömäaseen.
Minnes imatralla sitten joskus uskaltaisi fillarin viedä ohjainlaakerin vaihtoon?
Muistanko väärin, vai oliko olemassa adaptereita, millä saa 15mm akselin sopimaan keulaan missä kuuluisi käyttää 20mm akselia? Onko hengellä leikkimistä sellaisten käyttäminen?
Fun Works 3way pro 6-bolt?
Ajelin aiemmin hardtaililla joskus talvet samoilla öljyillä kuin kesällä ja kylmällä keula meni jäykäksi (vanha Marzocchin Z2-keula, ei vaimennussäätöjä). Nyt olisi maasturissa foxin keula vaimennussäädöillä ja kiinnostaisi tietää onko näissä moderneissa keuloissa tarvetta vaihtaa ohuempia öljyjä talveksi vai riittääkö säätöjen muuttaminen kylmälle kelille ?
Jos noita tarvitsee vaihtaa, mitä laatua olette laittaneet ?
Myös vm.-00 Rockshox Judy XC:stä otetaan mahdollisia kokemuksia vastaan, kun vaimolla on pyörässään sellainen - riittääkö vaihto 5w->2.5w ? Tai pitäisikö olla suosituksia ohuempaa öljyä, kun on vähän yli 65kg painava kuski ?
(Meinaan katsoa taulukosta viskositeetilta vastaavan ja laittaa RedLinea tms. prätkäpuolen öljyä, jota saa esim. Motonetistä)
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
Ilmakeulassa on mukava kun on lämpötilan mukaan säätyvä paine ja samalla reboundikin käytännössä hidastuu. Tämä automaattisäätö on itsellä toiminut aika hyvin, kylmällä ja liukkaalla kun ajetaan hiljemmin ja rauhallisemmin. Sisällä laitettu 200 PSI, kun on jo 0-asteessa 186 PSI.
Tämä sää(n)töhän on kaikille tuttu koulusta.
Vaatiiko Foxin FIT (öljy ja ilma toisistaan erotettuna) keula yhtä tiheän sisuskalujen huoltovälin kuin normiFox?
Mietin että pitäiskö vaihdattaa öljyt vuoden välein kuten aiemmissa keuloissa vai meniskö vielä talven yli
FIT patruunassa on öljyä, alajaloissa on kanssa öljyä, FIT patruunan olemassaolo ei mitenkään poista tarvetta vaihtaa roiskevoitelua alajaloille.
FIT öljyn vaihtoväli on taas eri asia ja siitä on varmaankin eriäviä mielipiteitä miten usein se pitäisi vaihtaa.
Ois Reba Race haarukka 29erissä ja siinä pitäisi olla 100mm jousto, mutta keulassa olevat jouston paljaat osat ovat 90mm. Eikö tuon pitäisi olla se 100mm silloin?
Entä onko jotain adapteria ilmanpaineen lisäykseen että voisi käyttää järeämpää pumppua vai kannattaako suoraan olla tarkempi hommaan sopiva pumppu?
Ilmatilavuus keulassa on niin pieni, että kannattaa käyttää siihen tarkoitettua keulapumppua.
Huomenna lenkille...
Tietääkseni Reba Racessa muiden Rebojen tavoin (mikäli ei puhuta vuosimallista 2013) on kaksi ilmakammiota, positiivinen ja negatiivinen. Positiivisen tarkoitus on kannatella ajajan painoa sekä vastustaa joustoa, negatiivisen tarkoitus on herkistää keulaa pienissä iskuissa, ideaalitilanteessa keula "kelluu" n. 90-95% maksimipituudessa ilman kuljettajan painoa. Jos keulassasi on kaksi ilmakammiota, negatiivisen puolen venttiili löytyy vasemman jalan alapäästä. 100mm keulassa liukuputkien näkyvät osat ovat n. 100mm esillä keulan ollessa maksimipituudessaan. Rebojen liukuputkissa on tyypillisesti merkinnät joista selviää missä kohtaa liikealueen alkupäätä suunnilleen ollaan.
Käytä iskaripumppua.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Onnistuuko näillä sen ohkasen Qr akselin käyttö foxin keulassa missä pitäisi olla 15mm akseli?
No joo jäi linkki pois, ja olikin ihan väärät osat... :/
samu88 muokkasi tätä : 14.10.2012 at 09.49
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Hmm... Tuo on vanha Reba Race vm. 2009 ja siinä jostain syystä ei ole sitä merkintää joista selviäisi missä kohtaa liikealuetta ollaan. Täytynee siis jostain kaivella iskaripumppu ja pistää reilusti painetta pesään kun mun alla tuo joustaa jo melkein puolet joustovarastaSamoin herkkyyttä voisin säätää jotta ottaisi herkemmin noita iskuja vastaan. Mutta tuo 90mm näkyvää osaa on silloin kun ei ole mitään painoa tuon keulan päällä.
Olisiko joku taidokas tyyppi Pasilan tienoilla joka voisi hieman opastaa ilmajousituksen säädöissä ja kenties lainaisi iskaripumppuakin?
Päästä ensin nega- ja sitten pos-puolen paineet pois, niin saat selville tuon oikean joustomatkan, joka voi olla myös 80 mm.
Tietääkö kukaan mikä tuo EUR merkintä on fox van 170&180 2011-2012 kohdalla oljymäärätaulukossa.
Nimittäin mulla tuli enduron mukana kyseinen keula ja nyt ajattelin vaihtaa siihen öljyt.
On vaan aika iso ero damper-puolen oljymäärissä. 160/220???? Ei mitään käryä kumman taulukon mukaan laitan öljyt.?
Tietääkö kukaan asiasta?
70) 2011-2012 36 VAN 170 & 180
(O/B R damper)FOX Green 10 wt. Damper-side oil bath 160.0 Spring-side oil bath 40.0
71) 2011-2012 36 VAN 170 & 180
(O/B R damper EUR)FOX Green 10 wt. Damper-side oil bath 220.0 Spring-side oil bath 40.0
EDIt:Keula on siis fox van 170R joka tuli spessun enduro expert evon mukana.
- Fear is a mindkiller -
Aftermarket mallit pitäis olla 80-120mm mutta noissa fillarinvalmistajien asentamissa keuloissa voi olla jotain aivan muuta..
The end of the road is just the beginning...
Sain hankittua nyt iskaripumpun ja paineet ovat kunnossa, olivat yllättävän hyvät jo ennen lisäilyä. Seuraavaksi varmaan tulee keulan purku ja spacereiden poisto jos niitä on.
Kirjanmerkit