ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 218 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 118 168 208 216 217 218 219 220 228 268 318 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.511 - 6.540 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #6511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Lumenit taivaalle heijastettuna eivät myöskään auta tienpinnan näkemisessä.
    Hyvin sanottu. Mutta eikö ole aika tärkeää nähdä tien lisäksi myös tienpinnan päällä liikkuvat objektit? Kuten ppikkupe tuossa toteaakin, on tärkeää nähdä muut tien käyttäjät riittävän kaukaa - myös ne, joilla ei ole minkäänlaisia heijastimia tai valoja pyörässään, vaatteissaan tai lemmikkieläimessään. Havaintojeni mukaan tämä toteutuu parhaiten valolla, joka vuotaa riittävästi valoa ylöspäin ja jonka tehoa ja suuntausta (kumilenkkikiinnitys ohjaustangossa).voi helposti käännellä tilanteen mukaan.

    - Tomi

  2. #6512
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    helpoin ratkaisu kuten jo tässä samassa joku olikin kokeillut niin on teipata tms 1/3osa lampun yläosasta niin silloin saa terävän rajauksen "ylävaloon" ja kun tuon suuntaa oikein niin vastaantulevat ei häikäisty ja silti valoa riittää mukavasti eteenpäin.
    (teippaus tosin toimii parhaiten yhden ledin lampuissa sillä niissä suuntakuvio on tasalaatusempi kuin esim 3x lampuissa joissa pienemmät heijastimet ovat limittäin toisissaan kiinni ja siten myös valo on limittäisempää)
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  3. #6513
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    En voi olla eri mieltä blogikirjoituksen kanssa, mutta hiukkasen siitä tuoksahtaa, että nyt on päästetty tekniikan ylioppilas pohtimaan polkupyörävalon syvintä ongelmaa ja optimaalista valokeilan symmetriaa...

    Pääasiassa droppitangolla ajaessa itse haluan parhaimman valaistuksen siihen n. 15-20 metrin etäisyydelle eturenkaasta. Tai mitannut en ole koskaan, mutta hiukan sen pisteen etupuolelle, mihin katse normaalisti kahvoilta ajaessa on pääsääntöisesti suunnattu. Silläkin suuntauksella tienpinta valaistuu ihan hyvin ainakin 30-40 metrin matkalta, jonka pitäisi olla riittämiin, että ennättää reagoida isoimpiin routarikkoihin tai muihin monttuihin. Kauemmaksi riittää se hajavalo mitä lampusta heijastuu. Silläkin erottaa heijastimet ja liikennemerkit.

    Pystymmässä ajoasennossa tai muunlaisessa ajossa tilanne voi olla eri, joten enpä ala tässä ketään neuvomaan, että tehkää kuten minä teen.

    Täysin pimeällä maantiellä hajavalosta on sellainenkin etu, että vastaan tulevat autoiljat hoksaavat vaihtaa hyvissä ajoin lyhyille...

  4. #6514
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Hyvin sanottu. Mutta eikö ole aika tärkeää nähdä tien lisäksi myös tienpinnan päällä liikkuvat objektit? Kuten ppikkupe tuossa toteaakin, on tärkeää nähdä muut tien käyttäjät riittävän kaukaa - myös ne, joilla ei ole minkäänlaisia heijastimia tai valoja pyörässään, vaatteissaan tai lemmikkieläimessään. Havaintojeni mukaan tämä toteutuu parhaiten valolla, joka vuotaa riittävästi valoa ylöspäin ja jonka tehoa ja suuntausta (kumilenkkikiinnitys ohjaustangossa).voi helposti käännellä tilanteen mukaan.
    En usko, että sellaista valaisinta on edes tarjolla, joka ei vuotaisi jonkin verran valoa yläsuuntaan. Mutta pointti on se, että symmetrisen valokeilan kirkkain piste on keskellä keilaa, kun taas epäsymmetrisissä pyörävaloissa se on valokeilan yläosassa. Kirkkain valoalue pitäisi saada suunnattua sinne kauimmaiseen kohtaan, jonne halutaan nähdä, koska kauas näkemiseen tarvitaan eniten valoa. Jos näin tehdään symmetrisellä valokeilalla, melkoisen suuri osa valokeilasta suuntautuu niin ylös, että siitä ei ole ajajalle itselleen hyötyä, mutta siitä on vastaantulijoille haittaa. Jos taas symmetrinen keila suunnataan maahan vastaantulijoiden häikäisyn välttämiseksi, horisonttia valaistaan pienemmällä teholla. Epäsymmetrisellä valokeilalla saadaan optimoitua näkyvyys kauas (koska kirkkain valokeilan osa osoittaa sinne) ja samalla rajattua mahdollisimman tarkasti se korkeus, jonka yläpuolelle ei haluta suunnata (voimakasta) valoa. Ihan sama juttu kuin auton lähivalojen suuntauksessa.

  5. #6515
    Onko kokemusta:

    Sigma Powerled Evo

    Sigma Karma Evo

    Nuo tuikut kun olisi mahdollista saada 210 eurolla molemmat. 900 lm tankoon ja 320 kypärään.
    Hyviä arvosteluja tai vertailuja ei juurikaan netistä löytynyt.


    ....vieläkin Fenixien julkaisua odotellessa...

  6. #6516
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Onko kokemusta:

    Sigma Powerled Evo
    Kyl.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Mulla on ollut Powerled Evo käytössä viime syksystä asti, taisin kirjoittaa siitä tähän ketjuun kokemuksiakin.

    Käytän Powerled Evoa kypärään kiinnitetyn Lupine Pikon kanssa ja olen ollut ihan tyytyväinen. Powerled Evon valokeila on hieman leveämpi/laaja-alaisempi kuin Pikossa, mutta vastaavasti keilassa ei ole samanlaista kirkasta keskusta kuin Pikossa. Vaikka Powerledissä on nimellisesti enemmän lumeneita kuin Pikossa, oma aistihavaintoni on, että ne valaisevat suunnilleen yhtäläisesti.

    Akkukestoa Powerled Evossa on XL-kokoisen akun kanssa enemmän kuin riittävästi. Miinusta Evo ansaitsee tankokiinnityksestä, jonka oversized-putkille mitoitettu klipsi loppuu lituskaisiksi muotoilluilla maantietangoilla kesken. Käytännössä Evon joutuu kiinnittämään maantietangon alasarveen, joka ei ole mitenkään ihanteellisin paikka valokeilan suuntaamista ajatellen. Maastopyörän pyöreäputkisella ohjaustangolla tätä ongelmaa ei tietenkään ole.

  7. #6517
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Laita ticketti sinne lightmallsin, itse kysyin ennen tilauksen tekoa tuotteiden stock tilanteen. Ja itse tuli maksettua se muutama euro enemmän siitä Singaporen postista joka on se nopeampi vaihtoehto.

  8. #6518
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    AA akut sopivat aina poikkeuksetta myös AA-pattereita syöviin lamppuihin.

    toisin päin voi rajoituksia olla sillä AA akun jännite on vain 1.2v kun taas AA pariston 1.5v joten esim 4kpl akkua pötkössä on vain 4.8v kun pattereilla 6v eli akkukäyttöisessä lampussa voi olla kielto käyttää perinteisiä pattereita.
    Nuo 1,2V ja 1,5V ovat vain nimellisiä jännitteitä silloin kun akku/patteri on täysi. Patterissa voltit vähenevät sitä mukaa kun patteria käyttää. Akussa taas jännite pysyy melko tasaisena. Ohessa esimerkki purkukäyristä:



    Lisäksi uudenkin akun/patterin jännite putoaa kun akusta yritetään imeä ulos kovia tehoja (esim. tehokas lamppu...). Pattereissa jännite kyykkää kaikkein eniten, ja vähiten taas eneloopien tyylisissä hitaan itsepurkautumisen Ni-MH -akuissa.

    On tietty mahdollista että joku laite vaatii korkeampia voltteja kuin akku voi tarjota, mutta ei sellainen laite patterien tehoistakaan sitten käytä kuin pienen osan eikä tuollaista laitetta varmasti löydy taskulampuista.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Tuhannen lumenin riistovalojen keila kannattaa toki suunnata alaviistoon, olisiko itsellä keskikohta jotain 10-15 metriä eturenkaan etupuolella, mutta ei yläviistoon hajoavasta valosta liikenteessä haittaakaan aina ole. Pimeämmillä pätkillä on ihan kiva erottaa hyvissä ajoin koirien, jalankulkijoiden tai vaikka hitaampien pyöräilijöiden heijastimet. Varjoisampia kelvin pätkiä on aika runsaasti ainakin meillä. Pyörätiet kun saavat tyytyä siihen valaistukseen, mitä pusikon lävitse pientareen toisella puolella kulkevalta maantieltä tihkuu.
    Heijastinten havaitsemiseen riittää alle sadan lumenin lampuistakin lähtevä hajavalo. On ne heijastimetkin vaan hyviä keksintöjä.

  9. #6519
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Vertailukohtana voisi pitää auton lyhyitä ja pitkiä valoja, niiden keiloissa on juuri vastaavan tyyppinen ero. Paras tietysti olisi, jos käytettävissä olisi molemmat, koska pääosin maastossa ajavakin joutuu yleensä käyttämään teitä ainakin siirtymisiin. Tämä Philipsin uusi malli Activeride näyttäisi yrittävän tarjota juuri sitä mahdollisuutta: http://www.youtube.com/watch?v=aQJjSYwHEcQ
    Tossa aiemmin linkkaamassani maantieajoon suunnitellussa exposure strada mk4 valossa näyttäisi olevan manuaalinen lyhyt/pitkät -kytkin. "Coupled with a remote switch, the Strada’s mode can be changed between high and dipped beam safely without taking your hands off the bars."

  10. #6520
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Hmm... Ei ole koskaan ollut maantiellä (fillarilla siis) tarvetta pitkille ja lyhyille valoille. Ja vaikka nyt tiedänkin sellaisen valon olemassaolosta, niin edelleenkään en koe tarvitsevani... Riittää ihan hyvin, että valo osuu vakioetäisyydelle pyörän eteen.

    Mutta jonkinlaiselle näppärälle systeemille valotehojen muuttamiseen voisi ollakin tarvetta. Olisi helpompi väistää niitä matalalla kulkevia taaperoita/koiria, joiden silmiä ei halua häikäistä. Kaukosäädin voisi siis olla hyväkin... Esimerkiksi Solarforcen rungoille saatavat:

    http://www.solarforceflashlight-sale...=FA&s=18&id=65
    http://www.solarforceflashlight-sale...=FA&s=18&id=90

  11. #6521
    Ainakin tuossa Philipsin Activeridessa "pitkät" on mainoksista päätellen tarkoitettu maastoajoon. Vaikka miksipä ei niitä voisi tielläkin käyttää, jos ei vastaan tule ketään.

  12. #6522
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Voisi kait "pitkiä" maantieajossakin käyttää, mutta minusta sille ei ole tarvetta. Normaalissa ajoasennossa katse on enimäkseen alaviistoon, ei niin hirveän paljon eturenkaan etupuolelle. Ylös ainoastaan volkuillaan. Eli paras valaistus tarvitaan suht lähelle, ja horisonttiin suuntaava valokeila olisi arvokkaiden lumenien tuhlaamista.

    Tässä kohtaa analogia autoiluun on mielestäni huono, sillä autolla ajaessahan pyritään havannoimaan koko edessä avautuva tieosuus. Kahvoilta tai alaotteelta ajaessa siinä saisi vain niskansa kipeäksi.

  13. #6523
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    En usko, että sellaista valaisinta on edes tarjolla, joka ei vuotaisi jonkin verran valoa yläsuuntaan.
    B+M:n IQ-heijastimet ovat aika lähellä sellaista. Minulla on kokemusta Schmidt Edeluxista ja B+M IQ Cyo:sta. B+M IQ2:ssa on parannettu lähialueen näkyvyyttä, ja sen ensimmäisessä edustajassa on akku sekä liitin USB-laitteiden lataamiseen: http://www.bumm.de/produkte/dynamo-s...iq2-luxos.html
    Epäilen kyllä, ettei akkua kannata jättää jäätymään ulos talvella. Keski-Euroopan talvisäässä ratkaisu voi toimiakin.

  14. #6524
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Hmm... Ei ole koskaan ollut maantiellä (fillarilla siis) tarvetta pitkille ja lyhyille valoille. Ja vaikka nyt tiedänkin sellaisen valon olemassaolosta, niin edelleenkään en koe tarvitsevani... Riittää ihan hyvin, että valo osuu vakioetäisyydelle pyörän eteen.
    Eipä mullakaan, mutta vastaantulijat voivat kai olla eri mieltä kun puhutaan tehokkaista valoista. Mene ja tiedä, tuskin tuota tulisi käytettyä, lähinnä tuo exposure kiinnostaa sen takia, että siinä on katuoptimoitu valokuvio. Varsinaista maastoajoa kun en harrasta.

  15. #6525
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    1.611
    Täytyypä heittää tännekin linkki sananmukaisesti *loistavaan* military-grade tason led-majakkaan.

    http://www.adventurelights.com/indus...p?sid=4&cid=33

    Vesitiivis, iskunkestävä, toimii normaaleilla nappiparistoilla ja on todella tehokas, eikä hintakaan nyt ihan älytön ole. Itse laitoin tällaisen koiran valjaisiin, niin ei tarvitse pimeällä arvailla näkyykö koira muille kulkijoille vai ei

    eBaysta.

  16. #6526
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skela Katso viesti
    B+M:n IQ-heijastimet ovat aika lähellä sellaista. Minulla on kokemusta Schmidt Edeluxista ja B+M IQ Cyo:sta. B+M IQ2:ssa on parannettu lähialueen näkyvyyttä, ja sen ensimmäisessä edustajassa on akku sekä liitin USB-laitteiden lataamiseen: http://www.bumm.de/produkte/dynamo-s...iq2-luxos.html
    Juuri eilen tutkin tuota uutta mallia, valitettavasti siitä taitaa tulla ainakin alkuun vain dynamoversio? Toivottavasti tulee akkuversiokin perästä. EDIT: niin siis tuo nykyisen valaisimen akku on ilmeisesti vain tarkoitettu turvaamaan valo niiksi hetkiksi, kun pyörä ei liiku, muuten virta tulee dynamosta.

    Edelux näyttää tosiaan aika kapeakeilaiselta, ja etuala on pimeän näköinen:
    http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tes...weg3_1.05m.jpg

    Vertailun vuoksi Philips Saferide 80:
    http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tes...-4s-hoog-2.jpg

  17. #6527
    Mulla on kanssa 7.9. lähetetty tilaus edelleen matkalla, olis varmaan itsekin pitänyt maksaa enemmän tuosta nopeammasta toimituksesta. Eipä sitä silloin ajatellut, että tässä syyskuun lopussahan on jo niin pimeä, ettei tässä enää kauaa ilman valoja pärjää.

    Ja kyse ei varmaan ole siitä, että tavaraa ei olisi ollut varastossa, ainakin sieltä tuli ilmoitus paketin laittamisesta matkaan.

  18. #6528
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Mutta eikö ole aika tärkeää nähdä tien lisäksi myös tienpinnan päällä liikkuvat objektit? Kuten ppikkupe tuossa toteaakin, on tärkeää nähdä muut tien käyttäjät riittävän kaukaa - myös ne, joilla ei ole minkäänlaisia heijastimia tai valoja pyörässään, vaatteissaan tai lemmikkieläimessään. Havaintojeni mukaan tämä toteutuu parhaiten valolla, joka vuotaa riittävästi valoa ylöspäin ja jonka tehoa ja suuntausta (kumilenkkikiinnitys ohjaustangossa).voi helposti käännellä tilanteen mukaan.
    Mulla on tollanen vajaan kolmanneksen verran teipattu valo. Ongelmia jalankulkijoiden havaitsemisessa tai omassa erottumisessa ei ole, koska tuostakin karkailee hajavaloa ja toisaalta eihän ne kulkijat ilmassa leiju. Ongelmia on sen sijaan esim. 1,5-2m korkeudella olevan kappaleen havaitsemisessa (esim. puun oksa metsässä). Kun setuppi ei häikäise muita, voi tuota herkemmin käyttää myös täysteholla, joka vaikuttaa paljon hajavaloa enemmän muiden havaitsemiseen.

    Varmasti jalankulkijatkin erottuisivat hieman paremmin isommalla hajavalolla (ei merkittävä ero mun setupilla ainakaan). Tosin erottuisi ne jalankulkijat paremmin autollakin aina pitkät päällä ajellessa.

    Kuminauhakiinnike on myös kätevä, voi nostaa kiilaa korkeammalle jos muita ei ole ja ajellaan vähän reippaampaa vauhtia. Tuollaista keinauttamalla saa aikaan myös "kaukovalovilkun", jolla voi osoittaa mieltään kun pimeässä autoilijat ajaa vastaan pitkät päällä.

  19. #6529
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RKin Katso viesti
    Ja toinen kysymys koskien noita DX ja lightmalls-sivustoja. Ilmeisesti aina tulee mukaan US-pistorasiaan käypä laturi, vai onko mahdollista valita laturi, joka käy eurooppalaisiin pistorasioihin? Vai täytyykö hommatta adapteri lataamista varten?
    Lightmalssista yleensä pyrkivät lähettämään sopivan laturin tai sitä voi ainakin tilauksen yhteydessä pyytää. Ledsupermallissa on yleensä tilauksen yhteydessä vielä valikko josta voi valita sopivan pistorasiastandardin omaavan laturin.

  20. #6530
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Itsellä on yleensä yksi leveäkeilainen yhden akun riistovalo satunnaiskäytössä ja toinen samanlainen sekalaisia lenkkejä varten. Ajattelin teipata alumiiniteipillä tuon 'arkivalon' ylälaidan, jotta sitä viitsii nostaa ylemmäksi ilman vastaantulijoiden häikäisyvaaraa. Kylläs sieltä hajavaloa heijastimia yms. kevytliikenneväyläkäyttöä varten riittää. Toinen valo saa sitten toimia 'apupitkänä'. Lisäksi telineet kääntyvät helposti ylös-alas.

  21. #6531
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Juuri eilen tutkin tuota uutta mallia, valitettavasti siitä taitaa tulla ainakin alkuun vain dynamoversio? Toivottavasti tulee akkuversiokin perästä. EDIT: niin siis tuo nykyisen valaisimen akku on ilmeisesti vain tarkoitettu turvaamaan valo niiksi hetkiksi, kun pyörä ei liiku, muuten virta tulee dynamosta.
    Onhan siellä se Luxos E joka on tarkoitettu sähköpyöriin ja ottaa virran akusta.
    Toimii varmaan muillakin akuilla. Jostain luin että huolii jotain 6-40V jännitettä. (Saatan olla väärässä tuon jännitteen suhteen kun en pistänyt linkkiä ylös).

    Siinä on tehoakin reilusti enemmän kuin dynamomalleissa, 140 LUX joka on sama teho kuin BigBang lampussa.
    hartsu muokkasi tätä : 24.09.2012 at 19.20

  22. #6532
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Poikkeuksena nuo Led Lenserit joissa ei virallisesti sais akkuja käyttää mutta jotka on mulla kestänyt kyllä.
    Led Lenser X21:n manuaalissa lukee että virtalähteeksi käy 1,5 V paristot tai 1,2 V akut.

  23. #6533
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Ja mulla ainakin tuli eurolaturit mallsista.

  24. #6534
    Mikä takavalo näistä kannattais ostaa:

    http://www.bike-discount.de/shop/k99...highlaser.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k99...tl-ld-130.html
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec007953
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec016135
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec039133

    BBB:ssä ja Blackburn Mars 1.1:ssä näyttäis olevan nopea kiinnitys koko paketille. Muissa ilmeisesti vain valon saa nopeasti irti.

    Testimielessä hommaan lisäksi myös tämän: http://www.bike-discount.de/shop/k99...ear-light.html

  25. #6535
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.795
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Mikä takavalo näistä kannattais ostaa:

    http://www.bike-discount.de/shop/k99...tl-ld-130.html
    Noita minä ainakin olen hyvällä menestyksellä rikkonut ja hankkinut lisää. Halpa, paristot kestää pitkään ja erittäin yksinkertainen. Ongelmana on tiivistekumilenkin häviäminen. Sitä ei oikein voi helposti korvata.

    Riippuu vähän mihin käyttöön olet hankkimassa.

  26. #6536
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Mikä takavalo näistä kannattais ostaa:

    http://www.bike-discount.de/shop/k99...highlaser.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k99...tl-ld-130.html
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec007953
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec016135
    http://www.evanscycles.com/products/...light-ec039133

    BBB:ssä ja Blackburn Mars 1.1:ssä näyttäis olevan nopea kiinnitys koko paketille. Muissa ilmeisesti vain valon saa nopeasti irti.

    Testimielessä hommaan lisäksi myös tämän: http://www.bike-discount.de/shop/k99...ear-light.html
    Mulla on ollut Blackburn Mars 3.0 http://www.evanscycles.com/products/...light-ec006864 käytössä pari vuotta ympärivuotisessä käytössä eikä ole valittamista.
    Tuntuu kestävän vesiroiskeet, loskan ja pakkasen. Pikakiinnitys on hyvä ja nopea, lisäksi valon saa muuallekin kiinni, esim. Topeakin satulalaukkuun http://www.topeak.com/mediafiles/products/94/ Telineitä saa myös erikseen http://www.evanscycles.com/products/...clamp-ec039141

  27. #6537
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    van dammen listalta mulla on Mars 4.0 ja hyvin on toiminu. Ainut miinus on tuo virtanäppäin joka on aika pieni ja vähän hankala sammuttaa hanskat kädessä.
    Ja mun satulalaukku osuu joskus virtanappulaan (jos siellä on jotain raskaampaa) ja sammuttaa takavalon, mutta ei sitä hirveen usein tapahdu.

    Valo on riittävän kirkas ja varmasti näkyy, mutta niin tekee jokainen noista listalla olevista eli sen suhteen tuskin on suurta merkitystä.

    Mikä on nopea kiinnitys? 4.0:n kiinnikkeen ottaa pois ja laittaa takaisin ehkä n. 10 sekunnissa ja pelkkä lamppu lähtee telineestä vetämällä.

  28. #6538
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    93
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Mikä on nopea kiinnitys? 4.0:n kiinnikkeen ottaa pois ja laittaa takaisin ehkä n. 10 sekunnissa ja pelkkä lamppu lähtee telineestä vetämällä.
    Tulipa laitettua epäselvästi(?). Tarkoitus ei ole irroitella telinettä eestaas vaan lamppu asettuu telineeseen ja lähtee telineestä helposti.

  29. #6539
    Kai sitä vois jomman kumman noista Backburnin malleista (4.0 tai 1.1) hommata.

  30. #6540
    Onkohan nää uudet Lezynen etuvalot mistään kotoisin:

    Super Drive XL: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=86390
    Power Drive XL: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=86392
    Mini Drive XL: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=86301

    Vaihdettava akku USB latauksella ja ilmeisesti valo palaa täydellä teholla niin kauan kun akkua riittää.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •