HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 19 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #541
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Onko Elite Ride tosiaan niin surkea rullaamaan?

    mutta miltä sitten tuntuisi kunnon renkaat?
    Sun täytyy kokeilla.

  2. #542
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Ei tarvitse vain kokeilla - tarvitsee lukea, tietää ja sitten kokeilla Tietoa tästä.

    J.k. Aina tulee uutta väkeä, joka ei tiedä perusasioitakaan... huokaus... ei lopu valistuksen "työsarka"...
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  3. #543
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munamankeli Katso viesti
    Muuten samanalainen setti mutta massaa hieman vähemmän, jotain 67 kiloa. Painetta silti 9-10 baaria. Kiekkona Campan Bora Ultra. En edes ymmärrä miksi Vittorian tapaista hienoa rengasta pitäisi ajaa liian alhaisilla paineilla?
    Ei liian alhaisilla, vaan sopivilla. Pekka tuossa linkittikin tire dropista… Idea on se että jos rengas on liian kova, energiaa hukkuu pomppimiseen ja kuskin+fillarin tärinään. 15% taitaa olla aika yleinen painaumasuosittelu?

    Mulla on jossain toi kaavio millä voi laskea paineita, hetki…

    https://dl.dropbox.com/u/4761700/tir...e_setup_si.xls (omalle koneelle)

    Edit: https://docs.google.com/spreadsheet/...lhtdHU2WHJnZGc (internätissä)

    Tosta muokataan lähinnä vain rengaskokoa ja painoa. Balanssia voitte muuttaa jos olette itsellenne mitanneet (oma on jotain 59.4% takana). Ette sitten sotke niitä kaavoja :P

    Suosittelisin ainakin katsomaan mitä se antaa arvoksi ja kokeilemaan jotain sinnepäin. Jos tuntuu löysältä tms., lisää painetta.

  4. #544
    Kuinkahan moni todella laittaa paineet tuon laskurin mukaisesti, esim. 8 taakse ja 5.2 eteen?

    Toisaalta tuon mukaan voisi ihan hyvin käyttää edessä pykälää kapeampaa kumia. Minulla onkin yksissä (tuubi)kiekoissa edessä 19 millinen ja takana 22 millinen, ja olen ajatellut, että paineet voisi tässä tapauksessa olla samat edessä ja takana. Tuon laskurin mukaan siltikin edessä siinä kapeammassa nakissa pitäisi olla toista baaria vähemmän painetta.
    http://www.kaupinkanuunat.fi

  5. #545
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    En tiedä; täytyy myös muistaa että renkaiden joustavuudessa on eroja jne. Itselläni tosiaan 6-/7+.

    Mutta siis jos nyt on painoa <80 ja ajelee 10 barilla, voisi kokeilla vähän tiputella (ja nimenomaan epäsymmetrisesti).

  6. #546
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    499
    Kokeilkaapa joskus kantata tuubirenkailla 90 asteen mutkaan "kisavauhdeilla" ensin 9-10 barin paineilla ja sitten vaikka tuon laskurin mukaisilla paineilla. Jos pysytte pystyssä jälkimmäisellä kerralla, niin tuleeko tunne, että kiekko antaa periksi tai pikalinkku on löysällä? Eihän tuollaisia 5 barin paineita pidetä edes lapsilla tai kevyillä naisimmeisillä.

    Itselle n. 80kg painoilla avokeilla 7.5/8bar ja tuubeilla 9/9.5 bar. Oikein pitkille lenkeille laitan 0.5-1 baria lisää kun se lateksi tihkuu läpi esim. 7 tunnin aikana helposti sen reilun barin.
    Ja renkaina käytetty pitkälti Vittoriaa ja avokeissa lisäksi Misukkaa.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  7. #547
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    23/25 avorenkailla ja kyllä aika likelle noita laskurin paineita olen päätynyt, edessä laskurin mukaan pitäis olla 4.61 mutta 5,4 pidän. Mitattuna erillisellä mittarilla. Huomautan etten mitään kisavauhtia tai ees kisoja aja... 30 keskari on mun kesän paras noteeraus. Pappavauhtia.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  8. #548
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Munamankeli Katso viesti
    Olen huomannut saman asian useimmissa tuubeissa. Vaikka miten panisi "ylimääräistä" liimaa venttilin juurelle, se ei aina tarraa kiinni kunnolla. Siksi liimaan tuubin tavalliseen tapaan, sisään kevyet paineet, venttiilin kohta kiinni kiekkoon joustavalla teipillä ja sitten painetta enemmän, jolloin tämäkin kohta nappaa kiinni teipin venyessä ja painaessa kohtaa kiinni. Kikka on toiminut yli kymmenen vuotta, enkä ole viitsinyt miettiä muita konsteja. Ei tarvitse itse painella.
    Tätä täytyy kokeilla, thanks !

  9. #549
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Hiki
    Viestit
    137
    Onko suositella paremmin pitäviä litkuja? Aika monet on kokeiltu:Tufo, Stan ym. Alkaa vuotamaan 7-8 barissa uudestaan. Vai holvaanko litratolkulla tavaraa?
    Nyt on liian kallis kokoelma renkaita.
    Life is a lesson. You've learn it when you're through -Limp Bizkit

  10. #550
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.660
    Paineista vielä sen verran, että ohjeelliset painelukemat voi katsoa (yleensä) kolmesta paikasta: 1) renkaan sivussa on tavallisimmin max. paine (joskus rec. eli suositeltu paine), 2) renkaan pakkauksessa voi olla jokin ohjeellinen painelukema (tai lukea vaikka "when riding, choose the inflation pressure for your comfort" -- Lähde: Contin Giro-tuubin pahvilaatikko.) tai 3) valmistajan nettisivulta löytyy tarkempaa/uudempaa tietoa (esim. em. Girolle suositeltu paine on 116 psi, joka on 8 bar ja max. paine 145 eli 10 bar).

    Kuskin painosta riippuu, että mikä paine sopii. Keveille kuskeille, esim. 70-80 kg, sopii suositeltu/alaraja, painavammille yläraja.

    J.k. Ja taasen ripaus valistusta: "Kuukkelin" ikkunaan kun kirjoitatte "116 psi to bar," niin saat ko. lukeman näkyviin.
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 46 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

  11. #551
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti

    Mulla on jossain toi kaavio millä voi laskea paineita, hetki…

    https://dl.dropbox.com/u/4761700/tir...e_setup_si.xls (omalle koneelle)

    Edit: https://docs.google.com/spreadsheet/...lhtdHU2WHJnZGc (internätissä)
    Tuntuu kyllä tosi matalilta noi laskurin mukaiset paineet, ainkin mikäli tuubeista puhutaan. Mulla painoa kaikkineen n. 95...100 väliltä ja laskuri antaa suositukseksi eteen 6,8 bar ja taakse 8,4 bar. Olen joskus koittanut 7,5 ja 8,5 paineita tuubeissa ja kivirekihän siinä fillarista tuli Schwalben Ultremoilla. Nykyisin 8,5 ja 9,5 lähempänä totuutta ja rullaa komiasti.

  12. #552
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    169
    Onko kokemuksia tufon elite riden kestävyydestä? Jos punainen näkyy jo koko matkalta, niin kannattako vielä ajaa?
    The Race is not always to the swift!

  13. #553
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torppis Katso viesti
    Onko suositella paremmin pitäviä litkuja? Aika monet on kokeiltu:Tufo, Stan ym. Alkaa vuotamaan 7-8 barissa uudestaan. Vai holvaanko litratolkulla tavaraa?
    Nyt on liian kallis kokoelma renkaita.
    Sain pelastettua liki ajamattoman Conti Competition -tuubin tällä litkulla: http://weldtite.co.uk/products/detai...-sealant-250ml
    Reikä oli erittäin pieni, eikä mulla ole muita kokemuksia Dr. Sludgen toimivuudesta, mutta tämä korjaus kestää noin 10 baarin paineet. Tuuttasin erittäin pienen annoksen; paljon alle suosituksen, jonka luin vasta korjauksen jälkeen (tietty!).

  14. #554
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Onko kokemuksia tufon elite riden kestävyydestä? Jos punainen näkyy jo koko matkalta, niin kannattako vielä ajaa?
    Ilmeisesti kukaan ei aja Tufo ridellä??
    The Race is not always to the swift!

  15. #555
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Itse ajoin elite ridellä alle vajaa 2000km ni punainen näkyi jo melkeinpä koko matkalta läpi. Ehkä sillä olis vähän vielä ajanut...

    Kysymys tuubiveikoille.

    Mistähän saisi passelin venttiilin-/venttiilinjatkeen vittorian 320tpi tuubiin kun alkup.pätkä on liika lyhyt omaan kiekkoon ja siitä ei saa irti venttiiliä ollenkaan päästä. No hommasin fiksuna poikana venttiilinjatkeen mutta kun renkaan päähän ruuvattavan osan kuuluu olla naaraspuolinen eli toisen pään saa kiinni muttei toiseen enää venttiiliä! Haluaisin sellaisen sovelluksen missä venttiilin saa irti paikka-aineen laittamista varten. Entisissä tufon tuubeissa olikin erilainen toi lähtökohta jolloin jatke asettui toisin päin rengasta kohden.

    Näin selvästi selitettynä.

  16. #556
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti

    Näin selvästi selitettynä.
    Tähän mennessä en ole löytänyt mitään keinoa/vaihtoehtoa saada irroitettavaa sielua Vittorian ventiilin päähän. http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=31779 Tuossa on Vittorian oma jatke, muitakin vaihtoehtoja on mutta sielu sinne jää kuitenkin piiloon. No, pituutta en tarvitse lisää mutta litku olisi kiva saada tarvittaessa sisään sielu irroittamalla. Mutta onnistunee (tod. huonommin) myös sielun läpi.

    Perseestä kyllä toi juuresta irtoava venttiili......
    E.T. muokkasi tätä : 20.09.2012 at 19.41

  17. #557
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Ilmeisesti kukaan ei aja Tufo ridellä??
    Ajelin varmaan vielä sen 200 km kun punainen tuli näkyviin koko matkalta, vaihtaessa oli kyllä jo tosi ohuen tuntuinen keskeltä. Kilsoja tuli yhteensä vähän vajaa 4000.

  18. #558
    Kymysys tuubien asennuksesta. Tänään päätin vaihtaa takakumia Schwalben Ultremo HT:sta Contin GP4000:n. Schwalbea kun joskus vuosi sitten asentelin, niin meni kiekolle kuin heittämällä, mutta voi pojat että tuon Contin kanssa sai tehdä työtä. Verisuoni meinasi päästä katketa kun tuota yritti saada venytettyä. Lopulta parin epäonnistuneen yrityksen jälkeen keksin ottaa renkaan käytännössä tyhjäksi ja tuolla tavoin sain sen väkisin vedettyä vanteelle.

    Mulla asennustapana on tuo klassinen venttilistä alaspäin molemmin käsin molempia puolia vannetta pitkin venyttäen kohti maan kamaraa. Onko täällä jollakin jotain erityiskikkaa millä tuo asennus olisi varsinkin näille tiukemmille tapauksille helpompaa?

  19. #559
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Kikka yksi: Rengas laitetaan ilman liimaa kiekolle venymään muutamaksi päiväksi kovaksi pumpattuna.
    Vanha ei niin suositeltu tapa: rengasta venytellään jalalla ja käsillä vetäen. Pitää varoa ettivät langat katkeile.
    Kikka kolmonen: rengas pumpataan ilman vannetta 11-12 bariin tai niin paljon kuin uskaltaa.

    Ilman liimaa kireän tuubinkin saa pakotettua renkaalle. Itseasiassa mulla taitaa melkein aina varatuubi venymässä.
    Jos et aja et voi ottaa!

  20. #560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Kikka yksi: Rengas laitetaan ilman liimaa kiekolle venymään muutamaksi päiväksi kovaksi pumpattuna.
    Vanha ei niin suositeltu tapa: rengasta venytellään jalalla ja käsillä vetäen. Pitää varoa ettivät langat katkeile.
    Kikka kolmonen: rengas pumpataan ilman vannetta 11-12 bariin tai niin paljon kuin uskaltaa.

    Ilman liimaa kireän tuubinkin saa pakotettua renkaalle. Itseasiassa mulla taitaa melkein aina varatuubi venymässä.
    Löin tuon GPn liimoihin ja vanteelle tänään pienen venytyksen jälkeen ja menihän se (ilman ilmoja tosin). Tiukka oli edelleen, mutta pitänee kokeilla jatkossa tuota muutaman pvän venyttelyä. Nyt se ei ollut tilannesidonnaisista syistä mahdollista.

  21. #561
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti seppo Katso viesti
    Onko kokemuksia tufon elite riden kestävyydestä? Jos punainen näkyy jo koko matkalta, niin kannattako vielä ajaa?
    Se on ensimmäinen pistosuoja. Kyllä lähtisin vaihtamana hiljakseen rengasta silloin. Ei se lenkille lähtöä estä silti, alla on vielä esim musta toinen pistosuoja.

    Elite Ridellä voitettiin esim. tänä vuonna Suomen mestaruus maantiellä, että on se ihan kelpo rengas. Muutenkin tänävuonna Suomen mestaruuksia tulee kymmenkunta Tufon renkailla.

    Elite Pulse 22 on aerokiekkoihin yksi hyvä vaihtoehto, kevyempi, profilliltaan sileämpi ja pyörämpi, mutta Elite Riden kaarrepito lienee parempi.

    22-33mm tuubeihin laittaisin taakse 8-9bar taakse, eteen 0,5-1 bar vähempi kuskin painosta riippuen, 70-90kg. Ei oikein napostele kurveissä sivuttain notkuvat renkaat. Lisäksi empä ole nähnyt juuri dataa että rullaus paranisi tyhjemmällä renkaalla, minkään merkkisellä.
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.09.2012 at 09.25

  22. #562
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Nyt on alla reilu 500km takana veloflex carbon renkailla ja hyvät ovat olleet. Ennen ajelin tufon s3lite tuubeilla. Suurin ero on ajotuntumassa sillä tuo carbon on lateksi sisurilla. Mitään sen tieteellisempää rullausvastuksista sun muista en ole jaksanut pohtia. Tuskin on ihan älyttömiä eroja.

    Ainoa kumma juttu noissa veloflexeissä on se että keräsivät sellaista pientä hiekan murua tosi paljon pari ekaa lenkkiä. Noissa renkaissa on sellainen pitkittäinen uritus jonka väliin nuo murut jäivät. Nyttemmin ei ole ollut tätä ongelmaa.
    Viime kesänä tuli suoritettua pienimuotoista testiä. Ostin nipun Veloflex Record tuubeja "..kun ne rullaa NIIN hyvin...",ainakin netissä..., ja vaihdoin ne muutaman levykiekkoon Tufon S3 Pro:jen tilalle. (s. 37€ rengas joka minusta rullaa yllättävän hyvin asfaltilla, ja kestokin ok tempoon, Velon Record onkin sitten pirusti kalliimpi) No lopputulosksena oli että kukaan ei parantanut aikaansa viikkotempossa joka on melko hyvä testi kokeneemmillä kuskeilla. Yksi renkaista kyllä hajosi harmitavan nopesti. Ja olihan ne pirun rumia, 60'-luvun sinapinkeltaisilla kyljillä. Eli ei ollut mitään syytä alkaa myymään niitä. Se oli syy testille. Kaikki kun pitää testata ensin.

    Esim Tufojen kiinnostus eräässä Belgilaisessa naisten tallissa oli ihan "kohtuullista" kun ei Veloflexeillä ja muilla Vittoria pohjaisilla tahtonut päästä maaliin jos oli vähänkin kosteaa. Ja siellä on usein. Eikä tullut mitään mussutusta rullauksen heikkenisestä vaikka ajettiin ihan UCI kisaa, mitkä ovat aivan eritasoa kuin Suomen kisat, saati lenkkikäyttö.

    Kisakiekkoina vain käytettäviä kiekkoja tietty jaksaa pumppaillakin mutta jos haluaa nauttia hiilarikiekoista jokapäiväisessä lenkkikäytössä, niin moniko jaksaa pumppailla vuotavia renkaita joka päivä? Ja ottaa huomioon että pitkän päivälenkin jälkeen niissä saattaa olla jopa yli 1 bar vähempi kuin lähtiessä...
    Samu Ilonen muokkasi tätä : 29.09.2012 at 09.34

  23. #563
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Morn1ngstar Katso viesti
    Löin tuon GPn liimoihin ja vanteelle tänään pienen venytyksen jälkeen ja menihän se (ilman ilmoja tosin). Tiukka oli edelleen, mutta pitänee kokeilla jatkossa tuota muutaman pvän venyttelyä. Nyt se ei ollut tilannesidonnaisista syistä mahdollista.
    Empä tiedä auttaako tuo vanteella venyttelykään Contin tuubeille. Ainakin competition tuubit oli pirun tiukat vaikka viimeksi venyttelin niitä lähes viikon vanteilla ennenkuin aloin asentamaan. Sai runnoa ihan tosissaan että sai vanteelle. Hirvitti että FFWD:n F2:t menee mutkalle tuubien väännössä. Ensi kerralla kokeilen varmaan jotain ihan muuta tuubia. Mikähän olisi ominaisuuksiltaan samaa tasoa, mutta helpompi asentaa?.

  24. #564
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957

    Hyvät tuubirenkaat

    Vaihdan sit Tufoihin kun kevätklassikoissa ajetaan niillä, eikä Veloflexeillä ja Vittorioilla, joilla ei pääse edes maalin asti.

    Millähän renkailla Turkmenistanin mestaruus on voitettu? Täytyy olla huippurenkaat, sellaiset mulle seuraavaksi...
    Plus muokkasi tätä : 29.09.2012 at 15.36


  25. #565
    Nyt seuraa toptippi: kaikki ajaa just niillä nakeilla kun haluaa/pystyy/joutuu. Kuulostaa inhottavalta ja vaikealta, tiedän.

    Itellä nyt vihdoin alustavia kokemuksia Challenge Stradasta (väitetysti 24mm, sinappikyljet). Ihan asiallisen olonen nakki. Melko suoraan ja tuskitta meni vanteelle. Käsissä tuntuu tosi pehmeältä, mutta viiltoja tms. ei näyttäisi ilmestyvän. Tänään jouduin ajamaan 20+km sateessa/märällä eikä ongelmia ollut. Vähän ehkä yllättäen meno tuntuu kovalta kun lähennellään 8 baaria (kuski n. 90 kg, vanteet mallia Reflex ja suht tuhdit Sapimit). Seiskan hujakoilla kyyti on jo mukavampaa. Katellaan tuonnempana kun kilsoja on alla enemmän.

  26. #566
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    111
    "lopputulosksena oli että kukaan ei parantanut aikaansa viikkotempossa joka on melko hyvä testi kokeneemmillä kuskeilla. Yksi renkaista kyllä hajosi harmitavan nopesti. Ja olihan ne pirun rumia, 60'-luvun sinapinkeltaisilla kyljillä. Eli ei ollut mitään syytä alkaa myymään niitä. Se oli syy testille. Kaikki kun pitää testata ensin."

    Tempotulos ei kerro renkaasta yhtään mitään. Tärkeämpiä muuttujia on kymmenkunta, kuten kuskin päivän kunto, tuuli, lämpötila jne. Ei renkaita voi tällä tavoin laittaa järjestykseen. Rengastestit on syytä jättää tieteellisen metodin armoille. Jos jotain pitää mainostaa, se pitää tehdä avoimesti eikä stetson-metodi testillä.

  27. #567
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samu Ilonen Katso viesti

    Kisakiekkoina vain käytettäviä kiekkoja tietty jaksaa pumppaillakin mutta jos haluaa nauttia hiilarikiekoista jokapäiväisessä lenkkikäytössä, niin moniko jaksaa pumppailla vuotavia renkaita joka päivä? Ja ottaa huomioon että pitkän päivälenkin jälkeen niissä saattaa olla jopa yli 1 bar vähempi kuin lähtiessä...
    Mää kyllä ainakin jaksan ja varmaankin kaikki muutkin jotka noita käyttää. Nykyään on cyclossakin Vittoria cross xn ja joka aamu joutuu pumppaan, ei kyllä vituta yhtään kun "vaivan" palkkana on kiva ja pehmeä kyyti, ja meniskö minuutti aikaa. Hyvin noi on kestäneet, takakumi kyllä kuluu jonkin verran mutta silläkin kyllä ajelee varmaan 3-4 tonnia ennen puhkikulumista.

    Mutta eiköhän kohtapuoliin asennella pomminvarmat Tufo Primukset takaisin kun alkaa olla liukasta metsässä.
    E.T. muokkasi tätä : 29.09.2012 at 20.35

  28. #568
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    7
    Kyllä ne Contin tuubit huomattavasti tuntuivat venyvän kun muutaman päivän vanteella paineet päällä venytti. Ainakin peukalot pysyivät ehjempänä Vanhat kuluivat keskeltä ohueksi ja pieniä viiltoja oli useampia varmaankin hiekkatien oikaisuilta. Tuosta tuli hyvä vararengas.

  29. #569
    Pakko näin sivustaseuraajana kuitenkin ihmetellä. Mitä kukkakeppejä porukat oikein on, jos tuubin laitto vaatii liki ylitsepääsemättömiä fyysisiä ponnisteluja. Itselläni tosin kokemusta vain Contin, Veloflexin, Tufon, Vittorian ja Schwalben kuituvanteelle laitosta, joten enhän minä tietenkään mistään mitään tiedäkkään, mutta esivenytysten kanssa tai ilman sitä kaikki ovat lupsahtaneet kohtuullisen mukavasti paikoilleen ? Ei ole nahkat peukaloista lähteneet, eikä hiki tullut. Aikaa on kyllä mennyt välillä usealmpi minuutti, mutta niin kiire lenkille ei ole koskaan ollutkaan, ettei olisi ehtinyt kumia alle laittaa. En ymmärrä.

  30. #570
    ^Tekniikkaahan se on pitkälti. Oma tuubikokemukseni on rajallinen (Veloflexia, Challengea ja Tufoa, maantietä ja krossia) ja kaikki ovat nyrjähtäneet sijoilleen ihan OK. (Ilmeisesti Contin Sprinterit(?) saattavat olla melko tiukat. Niistä kuulee ähellystarinoita) En ole kyllä avojenkaan kanssa sen kummemmin joutunut painimaan. Ei kokemuksia katkenneista rengasraudoista jne. Ja huom., meikäläinen ei todellakaan ole minkäänlainen taituri. Hyvä jos pikku perushuoltoja osaan tehdä fillareille...



    Ja sitten vähän lisäraporttia. Challengen Stradoilla on nyt alla jo jokunen satku. Hyvin skulaa. Ei viiltoja tms. vaikka kivet välillä alta paukkuukin. Hirveän kovia paineita en noihin lykkäisi, koska tuntuma kovenee melko nopeasti. No, eihän kukaan varmaan 24 mm nakkeja ostakaan sen takia että pumppaa ne maksimeihin. Toivottavasti tällä kaudella ehtisi vielä vähän saamaan lisäkokemuksia. Kaiken kaikkiaan hyvä tuubi, jonka voi "unohtaa" tien päällä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •