FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 18 / 40 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 1172

Aihe: Hyvät tuubirenkaat

  1. #511
    Ensipuraisu Veloflex Carboneista otettu (22 mm, teipattu, kuski n. 90 kg). Varsin smuutti on kyyti. Mitään tajuntaa räjäyttävää en ole huomannut, mutta kyllä ensimaku Tufon (Elite Ride 23 mm) voittaa. Ei noihin näyttäisi viiltojakaan ainakaan urakalla ilmestyvän. (Alun perin noihin siirtymisessä mietitytti juuri kestävyys.) Yllättäen pehmeän ja rullaavan kyydin huomaa selkeimmin putkelta ajettaessa. Huomenna taas vajaa saturainen noilla; katsotaan muuttuuko mieli. Tuskin nyt ainakaan huonompaan suuntaan...

  2. #512
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Hieman päivitystä tilanteeseen. Veloflex Carbonit ovat palvelleet ihan kivasti. Huhtikuussa siis yksi rengasrikko parin sadan kilometrin ajon jälkeen.

    Lopputalvesta liimattu eturengas kesti noin 3500km, kunnes lenkiltä kotiin palautellessa ajoin johonkin terävään ja rengas tyhjeni äkisti. Ei paikkaantunut litkulla, joten jouduin vaihtamaan uuden vaikka pintaa olisi vanhassa renkaassa ollut vielä hyvin jäljellä. Viikko tästä ja huhtikuussa vaihdettu takarengas puhkesi, ajoa tälle tuli myös noin 3500km. Rengas alkoi olla jo niin kulunut, että olin suunnitellut sen vaihtamista muutenkin.

  3. #513
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Miten teillä on toiminut Caffe Latex? Laitoin Vittoria Corsa EVO CX:iin noin vähän yli kuukausi sitten kyseistä litkua ja nyt kun oli tarkoitus vaihtaa eturengas taakse ja päinvastoin, niin huomasin, että ko. aine oli kummassakin tuubissä jämähtänyt kovahkoksi möhkäleeksi yhteen tuubin kohtaan, suurinpiirtein vastapääten venttiiliä. Tuubeilla on ajettu reilut pari tuhatta kilometriä ja takakumissa on tasaisesti pintakuvio kulunut pois, mutta eturenkaassa ei huomaa mitään kulumaa. Mitään viiltoja ei ole eikä arpia. Loistorenkaat, mutta mahdankohan enää ottaa uudellen käyttöön.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  4. #514
    Olen siirtymässä tuubien käyttäjäksi ja pohtinut tuota litkuttamista etukäteen vs. tarvittaessa. Olen kallistumassa sille kannalle että en litkuta etukäteen, kun täälläkin on saanut lukea paakkuuntumisista yms. ongelmista. Mulla on vittorian corsa ex renkaat ja niiden omat spesiaali kierrettävät jatkot, joiden ongelma on se että sielua ei saa irti litkutusta varten. Eli pitäisi saada litku uitettua sisään venttiilin läpi? Onko kokemuksia, jotenkin tuntuis tuhoon tuomitulta ajatukselta. Hutsun fast-air litku/CO2 pullolla vois onnistua, sattuu nyt vaan olemaan Stanin tavaraa jo hankittuna. Jos pitäisi vararengasta+jatkoa lenkillä mukana ja paikkais Corsan kotona. Kuinka nopeasti se litku jämähtää ja paljonko sitä laitetaan, pitääkö renkaalla ajaa heti vai riittääkö että painaa ilmat sisään ja pyörittelee käsissä? Tuli tässä mieleen niinkin villi idea että tien päällä painais litku sisään injektioneulalla ja 10 ml ruiskulla! Olis nopeaa, siistiä ( steriiliä ), välineet ei veis paljoa tilaa, neulan tekemä reikä olis n. 1,2 mm eli paikkaantuis helposti pois otettaessa? Saattaisi vaikka toimia? Hölmöä tuossa on se että joutuu tekemään uuden reiän kumiin, ellei sitten käytä puhkeamisen aiheuttanutta reikää.

  5. #515
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    321
    Oma tyyli on sauraanvanlainen:

    1. Osta joku halpa tuubi ja laita kerros liimaa
    2. liimojen kuivuttua taita tuubi tiukaksi paketiksi ja vedä sähkärin teipillä kiinni
    3. ota varatuubi lenkille mukaan ja rengasrikon sattuessa käytä varatuubia
    4. litkuta rikkoutunut tuubi kotona
    Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus

    www.rex.fi/bike

  6. #516
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Betonireisi Katso viesti
    Olen siirtymässä tuubien käyttäjäksi ja pohtinut tuota litkuttamista etukäteen vs. tarvittaessa. Olen kallistumassa sille kannalle että en litkuta etukäteen, kun täälläkin on saanut lukea paakkuuntumisista yms. ongelmista. Mulla on vittorian corsa ex renkaat ja niiden omat spesiaali kierrettävät jatkot, joiden ongelma on se että sielua ei saa irti litkutusta varten.
    Jätetään neulat niitä tarvitseville ja selkätaskuun joku painepaikkapullo. Paikkasin omat Corsani Weldtiten tavaralla ja ajelin tyytyväisenä kotiin. Harmi vain ettei liki uusi Corsa EX tullut täysin tiiviiksi riittävillä paineilla. Reikä oli sen verran iso että yli 8 baarin paine sylkäisi paikka-aineen läpi. Vanhempi Corsa kesti muutaman ajokerran, ennen kuin aine petti ja hylkäsin lähes loppuunajetun renkaan.

  7. #517
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeesu Katso viesti
    Oma tyyli on sauraanvanlainen:

    1. Osta joku halpa tuubi ja laita kerros liimaa
    2. liimojen kuivuttua taita tuubi tiukaksi paketiksi ja vedä sähkärin teipillä kiinni
    3. ota varatuubi lenkille mukaan ja rengasrikon sattuessa käytä varatuubia
    4. litkuta rikkoutunut tuubi kotona
    Toi ei nyt kuulosta yhtään hyvältä, mielestäni. Paikka-ainetta kokeillaan ensimmäisenä, ennen kuin täytyy punnertaa tuubia vanteelta. Jos ei toimi, valitse joko kotiin vieminen taskussa tai lähin roskis.

    Varatuubiakaan ei tarvitse liimata jos tarkoitus on vain päästä kotiin (voi toki jos haluaa). Se pysyy vanteella sen verran kuin tarvitsee pelkällä paineella. Itselläni on pakattuna minigrippiin jonka ympärillä teippi—pysyy siistimpänä.

  8. #518
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    1. Käytetty venynyt tuubi vararenkaaksi tuorekelmuun käärittynä
    2. CO2 pumppu, jolla voi myös tavallisesti pumpata lisää painetta.
    3. Tavallista renkaan korjausvaahtoa, jota kannattaa kokeilla ennen varatuubin käyttöä.
    4. Rengasrautamuovit mukaan. Joskus puhjennut tuubi on niin tiukasti kiinni, että sitä on vaikea saada pois ilman apuvälineitä väsyneenä ja kohmeisilla käsillä. Ennen jätin venttiiliä vastapäätä 5 senttiä liimaamatta. Siitä oli helppo alkaa repiä tuubia irti. Joku täällä totesi, että rengas voi lähteä päältä itsestään jos tuollaisen jättää. Uskoin.
    Noilla rengasraudoilla on selvitty 10 kilsaa ennen täystriathlonin maratonvaihtoa tapahtuneesta puhkeamisesta. Ilman niitä kisa olisi jäänyt kesken.
    En litkuta ennakkoon kun litkutettu sisätuubi tarttuu tyhjänä ja taitettuna yhteen niin, että sitä ei voi enää käyttää.
    Jos et aja et voi ottaa!

  9. #519

  10. #520
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    1. Käytetty venynyt tuubi vararenkaaksi tuorekelmuun käärittynä
    Näillä mennään kanssa, mutta varatuubina uusi venytetty kevyt kisakumi muoviin käärittynä. Menee paljon pienemään tilaan kuin normaalisti käyttämäni vähän painavammat ja kestävämmät lenkkikumit.

    Viime kesänä kaksi rengasrikkoa, mitä litku ei paikannut ja matka jäi kesken. Nyt kun on ollut varakumi aina mukana, niin ei yhtään rengasrikkoa samoilla kilsoilla Näinhän se menee.

  11. #521
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    En koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta muutaman sivun taaksepäin kuitenkin. Homman nimi on että tuubinöösinä ja muutenkin olen nyt ajanut vajaa 1500km tufon elite rideillä 23mm. Kuinkahan pitkään näiden kuuluisi kestää ajamista? Edessähän ei nyt kummempaa näy mutta takana alkaa jo joistakin kohtaa näkymään punertavaa materiaalia siitä kumipinnan alta, n.3-4cm pätkiä ja pisin on melkein 10cm kohta jossa punaista matskua näkyy. Eikö nää oikeesti kestä edes 2000km, paljon tuubit yleensä kestää??? Oletin ett kilometrejä kestävä (mainosmiesten mukaan) tarkoittas ainakin 3000km mut ei kait sit vissiin... Sellanen ei kestävä ei sit kyllä enää kestä ku käydä muutamalla lenkillä

    Ajaakoha renkaalla vielä miten vai pitäskö heti vaihtaa pois. Uusiakaan ei nyt tähän hätään ole ja mietin millaisen kumin laittas seuraavaksi. Kalliita näyttävät pääosin olevan noi tuubit jos luokkaa 60-80e ovat. Rengaskulut per km on aika kovat ainaki tällä nykyisellä mallilla!

    Pitäs laittaa jotain ei niin kalleimmasta päästä olevaa ku mukavasti rullaavaa ja kestävää sekä huonosti puhkeavaa kumia sit. Elite ride 23mm on mielestäni pelannut ihan hyvin, tosin kokemusta muista tuubeista ei olekaan. Jos nää ei kestä kun alle 2000km selkeesti ni täytyy kyllä sit miettiä jotain muuta vaihtoehtoa.... Omilla ajoillahan tää on alle 2kk ja uutta kumia vaikken paljoa ajakaan. 3 takasta kesälle tuntus paljolta.

    Neuvokaahan tuubinöösiä mitä pitäs laittaa ettei kaikki rahat mee renkaisiin

    Tulee melkeinpä kiire tilatakin jo ku TDH painaa päälle reilun viikon päästä, ei oo siis montaa päivää aikaa pohtia mitä laittas.

    Ja edittiä, paineita olen pitänyt edessä 8 bar ja takana 8-8,5.

  12. #522
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    .
    Viestit
    4.436
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti contest Katso viesti
    En koko ketjua jaksanut lukea läpi, mutta muutaman sivun taaksepäin kuitenkin. Homman nimi on että tuubinöösinä ja muutenkin olen nyt ajanut vajaa 1500km tufon elite rideillä 23mm. Kuinkahan pitkään näiden kuuluisi kestää ajamista? Edessähän ei nyt kummempaa näy mutta takana alkaa jo joistakin kohtaa näkymään punertavaa materiaalia siitä kumipinnan alta, n.3-4cm pätkiä ja pisin on melkein 10cm kohta jossa punaista matskua näkyy. Eikö nää oikeesti kestä edes 2000km,*clip*.
    Omien kokemusten mukaan tuo elite ride 23 kesti juurikin noita km määriä takana .. tais olla 2500km takarenkaalla kun vaihdoin ... S33 tufoon .. joka kestää huomattavasti paremmin ... Edessä mulla vielä sama elite ride23 ja pyörällä ajettuna .... jaa-a no muutamia tuhansia .. oiskohan joku 5-6tkm välillä .. Eikä tuossa etutuubissa ole vielä punaista tullut esiin. .. Paineita olen itse pitänyt siinä 9-10barin välillä .. kuskin painon ollessa 77kg
    -- not fast but furious --

  13. #523
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Ite olen ajanut pari kesää kahdella tuubilla. Vaihdan seuraavaksi kesäksi etusen ja takasen paikkaa.
    Schwalbe stelviot kestivät näin yhteensä noin 6500 kilometriä.

    Ultremot taas eivät kestäneet talvea kun olivat kylmässä varastossa. Joten niiden ajosummaksi jäin 3500 kilsaa.
    Kevätkelit ajan avokiekoilla.

    Nyt on alla nämä Vittoriat. Eivät ole hinnalla pilatut, ovat mukavat, mutta butyylisisurilla, joten ajotuntuma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin lateksisisurisilla. Tänä kesänä olen ajanut vain 1500 kilsaa, mutta ei noissa vielä näytä kulumia olevan pahemmin. Minulla on näitä kolme ja ensi kesänä otan vararenkaan takuriksi ja takurin varaksi. Kai noilla kolmella semmosen 7000 kilsaa kierrättäen ajaa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  14. #524
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Paineita olen itse pitänyt siinä 9-10barin välillä .. kuskin painon ollessa 77kg
    Toi on aivan liikaa 23 mm kumilla.

    Nimim. ~73 kg ja 6 edessä, 7 takana.

  15. #525
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Toi on aivan liikaa 23 mm kumilla.

    Nimim. ~73 kg ja 6 edessä, 7 takana.
    Vittoria suosittelee monille tuubeilleen 8-14bar, alapaineet kevyille ja ...
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  16. #526
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Toi on aivan liikaa 23 mm kumilla.

    Nimim. ~73 kg ja 6 edessä, 7 takana.
    Mutta kun nuo Elite Ridet on ainakin omasta mielestä alle 9bar paineella todella huonosti rullaavat ja muutekin ajotuntuma on huono oli paineet mitä tahansa, no en käytä enää niitä. Vähän reilun tonnin ne kesti ajaa ja pistosuojaus näkyvissä sekä rengas aivan kantikas.
    Nyt edessä Veloflex Criterium @~7.3bar ja takana FMB competition CX @~7.8bar ja kuski on ~80kg. Criterium oli myös takana, mutta puhkesi vajaan kolmen tonnin kohdalla kun oli pieni pala irronnut kulutuspinnasta ja siitä terävä kivi läpi, kilsoja olisi ilman tuota vikaa ollut jäljellä varmaan vielä 1,5tkm. Tuo pala taisi puuttua reilun tuhat kilometriä eli tuurit ollu kohdallaan.

  17. #527
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    311
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Toi on aivan liikaa 23 mm kumilla.

    Nimim. ~73 kg ja 6 edessä, 7 takana.
    Täsmälleen samaa mieltä ja painokin keskimäärin sama. Alla Vittoria Corsa Evo Cx:t. Mainiot renkaat.
    Viva l'Italia liberata e riscattata!

  18. #528
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Mutta kun nuo Elite Ridet on ainakin omasta mielestä alle 9bar paineella todella huonosti rullaavat ja muutekin ajotuntuma on huono oli paineet mitä tahansa, no en käytä enää niitä. Vähän reilun tonnin ne kesti ajaa ja pistosuojaus näkyvissä sekä rengas aivan kantikas.
    Totta turiset. Puutarhaletkuiksi joku noita WW:ssa nimitteli. Ittellä oli tuollainen 25 mm jokunen kevät käytössä ja se kyllä kesti kilsoja enemmän ja pintaa on vieläkin jäljellä. Pistosuojaus oli ällistyttävän hyvä tai sitten oli vaan tuuria. Taidan ajaa sen ensi keväänä loppuun.

    Nyt on takarenkaana Veloflex Carbon ja on kyllä tosi mukava.

  19. #529
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E.T. Katso viesti
    Totta turiset. Puutarhaletkuiksi joku noita WW:ssa nimitteli. Ittellä oli tuollainen 25 mm jokunen kevät käytössä ja se kyllä kesti kilsoja enemmän ja pintaa on vieläkin jäljellä. Pistosuojaus oli ällistyttävän hyvä tai sitten oli vaan tuuria.
    Tuo puutarhaletku fiilis tuli itellekin aikoinaan ja sen jälkeen luin WW:n foorumiltakin sen nimityksen .
    Pistosuojaus noissa on kyllä todella hyvä, ainakin siihen asti kun se punanen väri loistaa kauttaaltaan.

    Toistaiseksi tulen pitäytymään Veloflexeissä ja FMB:ssä joka on todella mukava mutta kallis rengas.

  20. #530
    Tuubinöösin kysymys. Pari Contin Competitionia liimaillut ja molempiin onnistunut saamaan aikaiseksi pystyheiton. Eturenkaassa en edes huomannut mitään outoa aikaisemmin, mutta kun eilen liimailin takakiekon ja koekäytin, niin perä vispasi huomattavasti kun polkaisi perä ilmassa, tuollainen 1mm taisi olla kun sitä katselin. Samanlainen heitto näkyi olevan etukiekossakin. En tiedä onko tuolla ajossa mitään merkitystä, mutta pitäisi tuo varmaan pystyä asettelemaan suoraankin ettei heittoa tule?. Tuo Competition on muutenkin aika vittumainen venyttää vanteelle ja en nyt ihan heti keksi, että miten tuon pystyheiton pystyy korjaamaan sen jälkeen kun tuubi on venytetty vanteelle. Siinähän se on kiinni, eikä juuri mihinkään enää liiku.

  21. #531
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    77
    Laitoin tilaukseen pari Vittorian corsa evo cx:ää. Mennään niillä sit lopun kesää ja ens kesää. Kellään ideoita mistä sais nopeesti tuubiteippiä? En oo liimausta koskaan harrastanu enkä meinannu aloittaakaan kun teippikin on keksitty. Oli loppu melkein kaikista nettikaupoista enkä nyt erikseen sitä viitsi tilata ku postit on saman ku ite teipit...

    Täytyy elite ridellä ajella vielä hiukan ennen tdh:ta ja sinne uus kumi alle, kun ei uskalla laskee ton varaan jos kosahtaa kuitenkin sinne etapilla ni vituttashan se hiukan.

    Toivotaan että vittoriat kestäs yhtä hyvin ehjänä, tufot on ainakin hyvin pitäneet ilmat sisällänsä että siitä plussat!

  22. #532
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Liimaus on siistinpää kuin teippaus ainakin carbonkehille. Vanhan teipin poistaminen on turhan iso homma.
    Vai onkos jollakin hyvä konsti siihen? No joka tapauksessa liimaus on helpompi ja siistimpi homma kun sen tekee oikein.
    Veccluli- tuubi kannattaa liimata tuoreella liimalla niin se ei tartu heti kiinni vaan sitä voi säätää. Eli heti kun liima on sivelty niin tuubia päälle. Kyllä se seuraavana päivänä on tarttunut kunnolla. Uuteen tuubiin on syytä laittaa liimaa myös niin, että ekalla kerralla antaa sen kuivaa ja sitten kun alkaa laittaa sitä päälle niin uusi liima.
    Onko tuo pysytypomppu venttiilin kohdalla?
    Jos et aja et voi ottaa!

  23. #533
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Liimaus on siistinpää kuin teippaus. Vanhan teipin poistaminen on turhan iso homma.
    Vai onkos jollakin hyvä konsti siihen? No joka tapauksessa helpompi ja siistimpi homma kun sen tekee oikein.
    Itte kanssa tykkään liimata. Aluvanteelle rossituubi tulee laitettua teipillä, ei ole oikein pelkkä liimaus pitänyt. Mutta maantiekumit liimalla hiilarivanteeseen. Tainneet sakemannit testata että aika monta wattia häviää teipattu rengas. Toi nyt ei ole mulla syynä, teippi vaan on sikakallista ja liimaaminen helppoa. Vanhat teipit on kyllä lähteneet aika hyvin ihan repimällä....

  24. #534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Onko tuo pysytypomppu venttiilin kohdalla?
    Taitaahan tuo olla, eli varmaan sitten olisi pitänyt olla tarkempi ja venyttää tuubia vanteella tuostakin kohtaa heti alusta alkaen. Tällä kertaa tein niin, että laitoin ensin liimat edellisenä päivänä sekä tuubiin että renkaaseen ja annoin kuivua yön yli. Sen jälkeen sitten tuoreet liimat ja saman tien asennus, mutta ilmeisesti siellä on sen verran sitä edellisenä päivänä laitettua kuivunutta liimaa kontaktipintana että tarraa heti kiinni. Täytyy tuumata mitä tuon kanssa nyt sitten tekisin. Ei millään viitsisi alkaa repimään irti ja uudelleen liimaamaan.

  25. #535
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilier Katso viesti
    Täsmälleen samaa mieltä ja painokin keskimäärin sama. Alla Vittoria Corsa Evo Cx:t. Mainiot renkaat.
    Siis erimieltä Vittorian kanssa rengaspaineista
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  26. #536
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Toi on aivan liikaa 23 mm kumilla.

    Nimim. ~73 kg ja 6 edessä, 7 takana.
    Mulla on 77 kiloisena 23 mm corsa evo cx:ssä edessä 9 ja takana 9,5-10 kuituvanteella, hienosti kulkee eikä tunnu yhtään liian kovalta. Päinvastoin, Ksyrre elite rubino prolla 8/8,5 tuntui paljon kovemmalta. Vittorian laskuri tarjoaa samalle tuubiyhdistelmälle eteen 9 ja taakse 9,3. Kerran kokeilin ~8 paineella, en tykännyt, löysä tuntuma. Subjektiivisia tuntemuksia, paha noita on vertailla, runkokin vaikuttaa paljon.....pääasia että itsestä tuntuu hyvältä.

  27. #537
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vecculiko Katso viesti
    Taitaahan tuo olla,
    Joissakin renkaissa on liikaa kamaa venttiilin juuressa ja joissain kehissä on taas liikaa kamaa venttiilinreiän kohdalla. Jotkut ottavat kummastakin pois, mutta olen minä huolellisella painelemisella aina saanut pompun pois. Tuolla jossain edellä taitaa olla juttua vastaavasta tapahtumasta.
    Jos et aja et voi ottaa!

  28. #538
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Betonireisi Katso viesti
    Mulla on 77 kiloisena 23 mm corsa evo cx:ssä edessä 9 ja takana 9,5-10 kuituvanteella, hienosti kulkee eikä tunnu yhtään liian kovalta. Päinvastoin, Ksyrre elite rubino prolla 8/8,5 tuntui paljon kovemmalta. Vittorian laskuri tarjoaa samalle tuubiyhdistelmälle eteen 9 ja taakse 9,3. Kerran kokeilin ~8 paineella, en tykännyt, löysä tuntuma. Subjektiivisia tuntemuksia, paha noita on vertailla, runkokin vaikuttaa paljon.....pääasia että itsestä tuntuu hyvältä.
    Muuten samanalainen setti mutta massaa hieman vähemmän, jotain 67 kiloa. Painetta silti 9-10 baaria. Kiekkona Campan Bora Ultra. En edes ymmärrä miksi Vittorian tapaista hienoa rengasta pitäisi ajaa liian alhaisilla paineilla?

  29. #539
    Liittynyt
    07/2000
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Joissakin renkaissa on liikaa kamaa venttiilin juuressa ja joissain kehissä on taas liikaa kamaa venttiilinreiän kohdalla. Jotkut ottavat kummastakin pois, mutta olen minä huolellisella painelemisella aina saanut pompun pois. Tuolla jossain edellä taitaa olla juttua vastaavasta tapahtumasta.
    Olen huomannut saman asian useimmissa tuubeissa. Vaikka miten panisi "ylimääräistä" liimaa venttilin juurelle, se ei aina tarraa kiinni kunnolla. Siksi liimaan tuubin tavalliseen tapaan, sisään kevyet paineet, venttiilin kohta kiinni kiekkoon joustavalla teipillä ja sitten painetta enemmän, jolloin tämäkin kohta nappaa kiinni teipin venyessä ja painaessa kohtaa kiinni. Kikka on toiminut yli kymmenen vuotta, enkä ole viitsinyt miettiä muita konsteja. Ei tarvitse itse painella.

  30. #540
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Onko Elite Ride tosiaan niin surkea rullaamaan?

    Minusta 25mm Elite Ride kulkee kuin sukkasillaan ja rullaa todella kevyesti aikaisempaan avo GP4000s pariin verrattuna. Eroa on toki kiekoissakin, mutta miltä sitten tuntuisi kunnon renkaat?

    Ajelen noin 6,8/7,4 paineilla ja yhdistelmä pyörä+kuski painaa noin 77kg.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •