Lainaus Alkujaan tämän lähetti SakkeMO Katso viesti
Aika huolimattomasti myös pyöräilijät menee, eikö täällä kukaan aja itse autolla? Ainakin itse tarkistan kolmesti ennen kun ylitän tietä ja jos on autoja lähelläkään niin pysähdyn itse, helpommin se fillari pysähtyy kuin auto, eikä autokaan kapeaa pyörää voi nähdä jos sattuu A-pilarin kohdalle.

Eniten silti ihmetyttää tapaukset rekka-pyöräilijä-kuolema, ei tulisi mieleenikään että telläisin polkupyörällä rekan/linja-auton tai minkään normaali henkilöautoa suuremman eteen, vaikka en rekkakuski olekkaan niin luulisin että isolla kuorma-autolla pyöräilijöiden turha väistely ja pysähtely nostattaa v-käyrää helposti.
Minä ajan autolla n. 25 000 tkm/v ja olen näin tehnyt jo yli 35 vuotta. Olen Sakke hieman eri mieltä kuin sinä. Ajelen niin pyörällä kuin autolla tieliikennelakia ja -asetusta noudattaen. Risteyksissä en valitse ajojärjestystä sen mukaan kenen on helpompi pysähtyä. A-, B-, ja C-pilarit eivät ole missään autossa näkemisen este. Jos tällainen auto tuotaisiin tyyppikatsastukseen se ei läpäisisi. Toki liikenteessä pitää myös joustaa ja käyttää pelisilmää, mutta pääsääntöisesti mennään sääntöjen mukaan.