HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 16 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

  1. #451
    Tämä liittyy käänteisesti Radonin pyöriin

    Eli mistä paikasta kannattaisi katsoa seuraavaksi vastaavaa hinta / laatu suhdetta kuin Radonilla? Ja Reba ois kiva myös hintaan 899.
    Myös edeltävässä viestissä olevaa ZR Race 29er 6.0 katselin aluksi, mutta kun kokoja on tarjolla tasan yksi ja sekin 16" - jää pieneksi.

    Vai kannattaako tässä vaan rauhallisesti odotella, että tulee taas varastoon jotain uusia malleja vai mikä on Radon-eksperttien arvio?
    kevytlenkki muokkasi tätä : 06.09.2012 at 12.10

  2. #452
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Uudet mallit tulee varmaan loka-marraskuussa myyntiin.

    Fun-Corner ja PedalOn on varmaankin seuraavat kohteet. Molemmista löytää joskus hyviä tarjouksia.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  3. #453
    Minkälaisen tukijalan ZR Raceen saa kiinni? Radon ei näytä valmistavan omaa mallia.

  4. #454
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    Minkälaisen tukijalan ZR Raceen saa kiinni? Radon ei näytä valmistavan omaa mallia.
    EEIIII!!!!

    Muotipoliisi pamputtaa.

  5. #455
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    EEIIII!!!!

    Muotipoliisi pamputtaa.
    No tämä nyt oli tiedossa käytännölinen se kuitenkin on.

    ps. asennan myös pirikellon!

  6. #456
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    on miullakin radonissa iso ja kiiltävä pirikello... lähinnä koiria varten.

  7. #457
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti van damme Katso viesti
    No tämä nyt oli tiedossa käytännölinen se kuitenkin on.
    Onko? Itselläni ei ole ollut vuosiin yhdessäkään fillarissa jalkaa. Syyt seuraavat a) Pyörä kaatuu helposti kun joku tönäisee, kaikki ne on niin heppoisia b) Pyörä pitää saada johonkin kiinteään kiinni joten se nojaa kuitenkin johonkin

    Maasturissa se on muutenkin vain tiellä jos on tarkoitus poluilla ajaa.

  8. #458
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Laitetaas nyt tähän mennessä tulleita kokemuksia:

    Stage 6.0 tilattu 28.8 ja perille tuli 6.9 , kävin eilen hakemassa postista kun en ollut kotona toimituksen aikaan. Eilen kokosin pyörän, mikä oli todella helppoa (tanko kiinni, polkimet kiinni,etukiekko kiinni) tämän jälkeen alkoi ihmettely jarrujen suhteen, koska molemmat jarrut jätetty säätämättä. Eli etu- ja takalevyt olivat molemmat kieroja ja palat laahasivat. Tänään sitten olin kaverin luona ja katsottiin yhdessä pyörää läpi. Tuntui siltä että jarrut ovat todella hankala saada asiallisesti säädettyä. Etujarrun kanssa tappelimme jonkin verran, koska ilman painoa saimme säädöt kohdalleen mutta ajossa laahasivat. Tähän selvisi syy kun otimme etukiekon pois ja huomasimme että etunavassa n. 2 mm välystä. Noh tämän jälkeen napojen kiristys ja uusi säätö.

    Vaihteet olivat säädetty sinnepäin mutta pienellä hienosäädöllä selvittiin. Pyörässä muutama muukin outo juttu havaittu, vaijerit laitettu osaksi nippusiteillä kiinni vaikka rungossa on paikat "oikeille" kiinnitysklipsuille. Myös etujarrun letku oli todella solmussa ja jouduin irrottamaan jarrusatulan jotta sai sen kulkemaan suoraan.

    Maastossa en ole vielä ehtinyt käymään, enkä usko että menen ennen kuin olen käynyt läpi kaikki pultit ja ruuvit itse läpi, sillä osa ruuveista tuntui olevan todella löysällä, varsinkin jarrusatuloissa.

    Paljon oli säädettävää, jos olisin asunut pk seudulla, olisi tuo ehdottomasti kannattanut kierrättää Fillariosan kautta.

  9. #459
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Mitkäs jarrut ja navat pyörässä on?

    Tuo nippusiteiden käyttö on täysin perusteltua. Ne oikeat klipsut tuppaavat välillä irtoilemaan. Nippusiteillä vaijeri- ja letkukiinnityksistä tulee ns. pomminkestäviä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  10. #460
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    63
    Mikä juttu näitten ZR Team 6.0 ja 7.0 mallien välillä on? Erot hinnoissa melko olemattomia. Pääosa osista (mm. runko, vaihteet, kiekot) molemmissa samat... Vuosimalli 2013 on kuitenkin halvempi kuin 2012. Uusi (2013) 6.0 maksaa 600 €, 2012 malli 750 €. Uusi 7.0 taas 800 €. 2012 7.0 888 €.

    Onko mallien tasoerot muuttumassa, vai onko tuo vaan ennakkotilaajan etua (tulee myyntiin marraskuun alussa)?

  11. #461
    Keula nyt ainakin on Team-version vuoden 2012 painoksessa hiukan kalliimpi, kun verrataan vuoden 2013 mallistoon.

  12. #462
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Mites tuossa Stage 6.0:ssa tuo takaiskari ei jousta milliäkään? Onko siinä jonkin sortin lukitus? Ohjelappuset mitkä tuli mukana ni ei oikein selvinnyt mikä siellä on... :/

  13. #463
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Mites tuossa Stage 6.0:ssa tuo takaiskari ei jousta milliäkään? Onko siinä jonkin sortin lukitus? Ohjelappuset mitkä tuli mukana ni ei oikein selvinnyt mikä siellä on... :/
    Se sininen vipu on ProPedal, ja alla oleva punainen paluuvaimennus. Kaikilla noiden vipujen asennoilla on omassani joustoa ainakin jonkun verran. Onko sulla iskaripumppua tai saatko jostain lainaan, kannattaisi varmaan ensin katsoa paineet kohdilleen.

  14. #464
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PyöräIle Katso viesti
    Se sininen vipu on ProPedal, ja alla oleva punainen paluuvaimennus. Kaikilla noiden vipujen asennoilla on omassani joustoa ainakin jonkun verran. Onko sulla iskaripumppua tai saatko jostain lainaan, kannattaisi varmaan ensin katsoa paineet kohdilleen.
    Juu on iskaripumppu. Pitänee ne paineet käydä kattoos kohilleen, mut mulla oli pieni luulo et tuskin tehtaan jäljiltä olisi semmoset paineet ettei yhtään anna periksi..

  15. #465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miklo Katso viesti
    Laitetaas nyt tähän mennessä tulleita kokemuksia:

    Stage 6.0 tilattu 28.8 ja perille tuli 6.9 , kävin eilen hakemassa postista kun en ollut kotona toimituksen aikaan. Eilen kokosin pyörän, mikä oli todella helppoa (tanko kiinni, polkimet kiinni,etukiekko kiinni) tämän jälkeen alkoi ihmettely jarrujen suhteen, koska molemmat jarrut jätetty säätämättä. Eli etu- ja takalevyt olivat molemmat kieroja ja palat laahasivat. Tänään sitten olin kaverin luona ja katsottiin yhdessä pyörää läpi. Tuntui siltä että jarrut ovat todella hankala saada asiallisesti säädettyä. Etujarrun kanssa tappelimme jonkin verran, koska ilman painoa saimme säädöt kohdalleen mutta ajossa laahasivat. Tähän selvisi syy kun otimme etukiekon pois ja huomasimme että etunavassa n. 2 mm välystä. Noh tämän jälkeen napojen kiristys ja uusi säätö.

    Vaihteet olivat säädetty sinnepäin mutta pienellä hienosäädöllä selvittiin. Pyörässä muutama muukin outo juttu havaittu, vaijerit laitettu osaksi nippusiteillä kiinni vaikka rungossa on paikat "oikeille" kiinnitysklipsuille. Myös etujarrun letku oli todella solmussa ja jouduin irrottamaan jarrusatulan jotta sai sen kulkemaan suoraan.

    Maastossa en ole vielä ehtinyt käymään, enkä usko että menen ennen kuin olen käynyt läpi kaikki pultit ja ruuvit itse läpi, sillä osa ruuveista tuntui olevan todella löysällä, varsinkin jarrusatuloissa.

    Paljon oli säädettävää, jos olisin asunut pk seudulla, olisi tuo ehdottomasti kannattanut kierrättää Fillariosan kautta.
    Itsekin vielä odottelen Stagea, joka Fillariosan kautta onneksi tulee.... ei mitään kokemusta 2000-luvun pyörän huoltamisesta.....viime yönä jo ajelin smoothisti kantojen yli....

  16. #466
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    25
    Mäkin odottelen Stagea. 28.8. tilasin ja Fillariosan kautta tulee. Toivottavasti jo ensiviikolla. Ajankuluksi olen katsellut lokareita. Olen päätymässä tilaamaan Rosesta SKS grand D.A.D. eteen ja Topeak mudgard xc11 taakse. Lisäksi ajattelin hommata uudet polkimet Shimano SPD-PD-M324 (voi käyttää lukkopolkimina ja tavallisina, pyöräyttämällä ympäri). Kengät lukkopolkimiin pitäis vielä etsiä.

  17. #467
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Noniin eli Stage 6:ssa siis on Formula RX vaihteet ja napa on Mavickin ilmeisesti. Tänään oli ekan maastoajon aika ja ainakin iskaripaineet ovat todella kovat, vaikka tilasin omalle painolle valmiit säädöt. Onneksi on iskaripumppu. Mutta palataan noihin jarruihin, eli pidin toivoa yllä että ne rupeaisivat pelaamaan pienen lenkin jälkeen, mutta kun ei. Jarru ei pidä säätöjään yhtään ja laahaa koko ajan sekä edestä että takaata. Olen kokeillut satulan irroittamista, pumppaamista ja kiinnittämistä, jopa palat ovat olleet irroitettuna, mutta ei vaan lähde pelaamaan. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike discountiin ja katsoa mitä tapahtuu.. pyörää on myös säätänyt pari "ammattilaista" (toinen koonnut toista tuhatta pyörää Huntterilla) jotka eivät osanneet sanoa mikä vikana.

  18. #468
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akottila Katso viesti
    Lisäksi ajattelin hommata uudet polkimet Shimano SPD-PD-M324 (voi käyttää lukkopolkimina ja tavallisina, pyöräyttämällä ympäri).
    Noilla ei sitten maastoajossa tee mitään muuta kuin turhauttaa itseään.

  19. #469
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Miklo: Katso, että männät liikkuvat symmetrisesti.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  20. #470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Noilla ei sitten maastoajossa tee mitään muuta kuin turhauttaa itseään.
    Komps. Maastoajoon joko lukot molemmille puolelle tai sitten ei ollenkaan. Käämi siinä palaa, kun yrittää arpoa oikeaa puoliskoa polkimesta.

    Tästä polkusimet:

    http://www.bike-discount.de/shop/k41...r.html?mfid=43

    ... ja jos niistä polkimista halua modata väliaikaisesti flätit niin sitten myös tällaiset tilaukseen:

    http://www.bike-discount.de/shop/k53...2.html?mfid=43

  21. #471
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Elikkä tuli 28.8 tilattua tuo stage 6.0 bike-discountista, ja 6.9 oli fillari kotiovella. Eli tuli suhtkoht nopeasti tuli.

  22. #472
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miklo Katso viesti
    Noniin eli Stage 6:ssa siis on Formula RX vaihteet ja napa on Mavickin ilmeisesti. Tänään oli ekan maastoajon aika ja ainakin iskaripaineet ovat todella kovat, vaikka tilasin omalle painolle valmiit säädöt. Onneksi on iskaripumppu. Mutta palataan noihin jarruihin, eli pidin toivoa yllä että ne rupeaisivat pelaamaan pienen lenkin jälkeen, mutta kun ei. Jarru ei pidä säätöjään yhtään ja laahaa koko ajan sekä edestä että takaata. Olen kokeillut satulan irroittamista, pumppaamista ja kiinnittämistä, jopa palat ovat olleet irroitettuna, mutta ei vaan lähde pelaamaan. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike discountiin ja katsoa mitä tapahtuu.. pyörää on myös säätänyt pari "ammattilaista" (toinen koonnut toista tuhatta pyörää Huntterilla) jotka eivät osanneet sanoa mikä vikana.
    Minähän en pyöristä yhtä paljon ymmärrä kuin ammattilaiset mutta jotenkin maalaisjärki sanoo että jos jarrut laahaavat kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin vikamahdollisuuksia ei ole kauhean paljon. Eli ainoa järjellinen selitys minkä minä keksin on se että männät eivät mene täysin sisään jolloin jarrupalojen väli jää niin ahtaaksi että niitä ei saa säädettyä laahaamattomiksi. Ihan uusien palojen kanssa kun tuota väliä ei kauheasti ole ylimääräistä.

    Itsellä tuli sama ongelma eteen kun vaihdoin vanhaan pyörään uusia jarrupaloja. Liekö ollut niin että uudet tarvikepalat olivat aavistuksen paksummat kuin originaali-palat, mutta en ensin meinannut saada millään jarruja laahaamattomiksi vaikka männät oli putsattu ja rasvattu ja näyttivät kyllä palautuvan normaalisti.. Sain kuitenkin toimimaan kun ensin painoin palat irti molemmat männät varmasti sisään ruuvetaltalla ja sitten vielä palat kiinnitettynä väänsin paloja useaan kertaan erilleen myöskin ruuvarilla ja pumppailin aina välillä. Lopulta männät suostuivat menemään aina niin sisään että jarrut sai lähes laahaamattomiksi. Luonnollinen kuluma sitten "söi" loputkin pienestä laahauksesta.
    Tai onhan noita muitakin selityksiä alkaen kieroista jarrulevyistä tai vinoista jarrusatuloista mutta ne eivät tunnu kauhean todennäköisiltä koska vika on sekä edessä että takana...
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

  23. #473
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-Man Katso viesti
    Minähän en pyöristä yhtä paljon ymmärrä kuin ammattilaiset mutta jotenkin maalaisjärki sanoo että jos jarrut laahaavat kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin vikamahdollisuuksia ei ole kauhean paljon. Eli ainoa järjellinen selitys minkä minä keksin on se että männät eivät mene täysin sisään jolloin jarrupalojen väli jää niin ahtaaksi että niitä ei saa säädettyä laahaamattomiksi. Ihan uusien palojen kanssa kun tuota väliä ei kauheasti ole ylimääräistä.
    Varsin loogista. Vaihdoin juuri omaan fillariini jarrupalat ja jo vain laahasi.

    Ekan kunnon lenkin jälkeen ei enää laahannut.

  24. #474
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-Man Katso viesti
    Minähän en pyöristä yhtä paljon ymmärrä kuin ammattilaiset mutta jotenkin maalaisjärki sanoo että jos jarrut laahaavat kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin vikamahdollisuuksia ei ole kauhean paljon. Eli ainoa järjellinen selitys minkä minä keksin on se että männät eivät mene täysin sisään jolloin jarrupalojen väli jää niin ahtaaksi että niitä ei saa säädettyä laahaamattomiksi. Ihan uusien palojen kanssa kun tuota väliä ei kauheasti ole ylimääräistä.
    Myös ilma jarrujärjestelmässä voi johtaa laahaamisongelmiin. Jos ilmaa on vain vähän se voi olla hankala huomata, kun jarrujen tuntumaan ei välttämättä tule suurta eroa. Mutta pienikin määrä ilmaa voi johtaa jarrumäntien heikkoon palautumiseen ja sen seurauksena tavallista pienempään ilmaväliin palojen ja levyn välillä. Jos jarrumännät ei vaan ylipäätään mene tarpeeksi syvälle (tai toinen mäntä painuu takaisin toista jarrumäntää sisään painaessa) niin järjestelmässä on todennäköisesti liikaa nestettä. Jarrujen ilmaus voi myös olla tehty systemaattisesti lievästi pieleen tai muuten huonosti (mikä ei ole ennenkuulumatonta), joka voi selittää sen että ongelmaa on molempien päiden jarruissa.

  25. #475
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Noniin sen verran päästiin asiassa eteenpäin, että molemmissa jarruissa vain toinen puoli männistä liikkuu.. Toinen liikkuu ehkä hieman, mutta ero toiseen on todella huomattava.

  26. #476
    Onko ZR Race 8.0:ssa IS vai PS "disc mount"?

  27. #477
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    50
    Viikolla 42 eli lokakuun puolivälissä alkaisi näemmä saamaan 2013 malleja. Samalla alkanut mietityttää, että hankkisiko samalla tuommoisen 175mm joustavan Swoopin vaikka järki sanoo, että 175mm joustoa alkaisi olla jo liikaakin kun ei täällä nyt niin hurjia alamäkiä löydy :|

    Viikon 42 siis bongasin täältä: http://www.bike-discount.de/shop/k18...e-150-9-0.html

  28. #478
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miklo Katso viesti
    Noniin sen verran päästiin asiassa eteenpäin, että molemmissa jarruissa vain toinen puoli männistä liikkuu.. Toinen liikkuu ehkä hieman, mutta ero toiseen on todella huomattava.
    Tässä se syylinen sitten onkin. Nyt vain joudut pitämään paremmin liikkuvaa mäntää paikallaan kun pumppaat toista puolta edestakaisin. Puhdistaminen esim. brakecleanerilla ja voitelu jarrunesteellä edesauttavat.

    Ja kerro terveisiä nille "ammattimiehille".
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #479
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    25
    Tiistaina tuli viesti Fillariosasta, stage 6.0 oli kasattuna odottamassa. Toimituksen lähetyksen vahvistusta ei koskaan tullut. Tänään sitten hain. Pelaan kuin Sveitsiläinen kello. Olen erittäin tyytyväinen. Ajoasento on mukavan rento, jollaisen halusinkin. F.osassa suositeltiin lukkopolkimia. Pitäneen hakea niin pääsee testaamaan. Poplock:n oli laitettu (kuvassa ei ollut, mutta tekstissä oli maininta). Harmi kun illalla satoi ja ei ehtinyt pidempää lenkkiä heittää. Paineet iskareissa säädin itselle sopivaksi, olit kyllä nekin lähes oikeat. Ja kahvoja vähän kääntelin itselle sopiviksi. Toivottavasti huomenna pääsee pidemmälle lenkille. Toivottavasti innostus kestää ja ei rupea taas kaipaamaan moottoria. Viimeksi kun oli 10 vuotta sitten sama huuma päällä, johti se lopulta 1100 kuutioiseen customiin, parin pienemmän pyörän kautta, josta nyt kyllä olen jo luopunut. Vanhaan fillariin corratecin etujousto ajattelin vaihtaa katurenkaat, josko silläkin tulisi sitten ajeltua. Stage tuntu kyllä aika kivalta tielläkin ja lukot jousissa toimii hyvin, on lähes jäykkä lukoilla.

  30. #480
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Raisio
    Viestit
    78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Tässä se syylinen sitten onkin. Nyt vain joudut pitämään paremmin liikkuvaa mäntää paikallaan kun pumppaat toista puolta edestakaisin. Puhdistaminen esim. brakecleanerilla ja voitelu jarrunesteellä edesauttavat.

    Ja kerro terveisiä nille "ammattimiehille".
    Jeesh, homma toimi noilla neuvoilla ihan hyvin. Eihän tuo levyjarrujen rakenne niin mystinen ollutkaan millaisena sitä alunperin pidin. Jatketaan säätämistä ja ennen kaikkea pitäisi päästä ajamaan nyt kunnolla..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •