Alkujaan tämän lähetti
Miklo
Noniin eli Stage 6:ssa siis on Formula RX vaihteet ja napa on Mavickin ilmeisesti. Tänään oli ekan maastoajon aika ja ainakin iskaripaineet ovat todella kovat, vaikka tilasin omalle painolle valmiit säädöt. Onneksi on iskaripumppu. Mutta palataan noihin jarruihin, eli pidin toivoa yllä että ne rupeaisivat pelaamaan pienen lenkin jälkeen, mutta kun ei. Jarru ei pidä säätöjään yhtään ja laahaa koko ajan sekä edestä että takaata. Olen kokeillut satulan irroittamista, pumppaamista ja kiinnittämistä, jopa palat ovat olleet irroitettuna, mutta ei vaan lähde pelaamaan. Täytyy laittaa reklamaatiota Bike discountiin ja katsoa mitä tapahtuu.. pyörää on myös säätänyt pari "ammattilaista" (toinen koonnut toista tuhatta pyörää Huntterilla) jotka eivät osanneet sanoa mikä vikana.
Minähän en pyöristä yhtä paljon ymmärrä kuin ammattilaiset mutta jotenkin maalaisjärki sanoo että jos jarrut laahaavat kaikista säätöyrityksistä huolimatta niin vikamahdollisuuksia ei ole kauhean paljon. Eli ainoa järjellinen selitys minkä minä keksin on se että männät eivät mene täysin sisään jolloin jarrupalojen väli jää niin ahtaaksi että niitä ei saa säädettyä laahaamattomiksi. Ihan uusien palojen kanssa kun tuota väliä ei kauheasti ole ylimääräistä.
Itsellä tuli sama ongelma eteen kun vaihdoin vanhaan pyörään uusia jarrupaloja. Liekö ollut niin että uudet tarvikepalat olivat aavistuksen paksummat kuin originaali-palat, mutta en ensin meinannut saada millään jarruja laahaamattomiksi vaikka männät oli putsattu ja rasvattu ja näyttivät kyllä palautuvan normaalisti.. Sain kuitenkin toimimaan kun ensin painoin palat irti molemmat männät varmasti sisään ruuvetaltalla ja sitten vielä palat kiinnitettynä väänsin paloja useaan kertaan erilleen myöskin ruuvarilla ja pumppailin aina välillä. Lopulta männät suostuivat menemään aina niin sisään että jarrut sai lähes laahaamattomiksi. Luonnollinen kuluma sitten "söi" loputkin pienestä laahauksesta.
Tai onhan noita muitakin selityksiä alkaen kieroista jarrulevyistä tai vinoista jarrusatuloista mutta ne eivät tunnu kauhean todennäköisiltä koska vika on sekä edessä että takana...
Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo
Kirjanmerkit