ElectrobikeGiantHephaGarmin
Sivu 44 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Panaracer rampage sc todisti taas Tahkolla sopivan ainakin itselle kivikkoon ja juurakkoon. Ja mutaan. Mutta mutta...TAAS snakebite kivikossa(toinen kerta jo kk:n sisään) painetta oli 2,5bar. Samoin edellisellä kerrallakin. Hyvä rengas pidoltaan, harmi vain kun ei vaan kestä kovavauhtista kivikkoa. Onko sivu liian ohut ja löysä, vai missä mättää?? Ja onko ko. kumista olemassa kestävämpää versiota?...
    Ei ole. Sc-kumista ei oo UST-versiota, normaalista Rampagesta on. Kyljet on ohuehkot tuossa.
    Jos halajaa ässeerampakemaista kumia joka kestää paremmin, niin bontragerin FR3, tlr / team issue-versio.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Väärät iskarisäädöt, liian pieni ilmatila renkaassa, liian heikko vannekehä, liian vähän rengaspainetta painoon nähden, huono tuuri, pick one or all.
    Painosta ei kai kyse, 67 kg, eli ojakeppilinjalla mennään. Ilmeisesti painetta vain liian vähän. Suositus näyttää alkavan 2,4 bar>>
    Voiko sitten olla että esim. rebound on liian hitaalla>>ollaan vielä pohjilla, kun isku tulee?
    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...20579836_o.jpg

Kyl mä lähtisin siitä että paineet on kohdillaan, yks tai kaks klommoa takavanteessa per stintti on just hyvä kun ajetaan kelloa vasten. Kehän tai pari joutuu vaihtamaan kesässä mutta so not.
    Litkut laittasin ettei tartte aina pysähtyä ja jos kolina ahdistaa liikaa niin sitten kumiin lisää ilmatilaa ja/tai paksumpaa kylkeä.
    --

Painosta ei kai kyse, 67 kg, eli ojakeppilinjalla mennään. Ilmeisesti painetta vain liian vähän. Suositus näyttää alkavan 2,4 bar>>
    Voiko sitten olla että esim. rebound on liian hitaalla>>ollaan vielä pohjilla, kun isku tulee?
    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...20579836_o.jpg
    Noi suositukset on tietty mitä on, ite ajan tubeleksella max 2,1 bar paineilla, vanteelle alkaa hakkaamaan jossain 1.5 bar huolella.

Tietty jos ajaa oikeesti isoa kovaa niin sitten varmaan 2 ei riitä, mut mä oonki hidas harrastelija YMMV.

Ja koko jousitusmatkaa saa käyttää, ei ole tarkoituksenmukaista ettei normiajossa käyttäis lähes koko joustoa mitä löytyy.

Riippuu siitä mitä se normaaliajo on

Painosta ei kai kyse, 67 kg, eli ojakeppilinjalla mennään. Ilmeisesti painetta vain liian vähän. Suositus näyttää alkavan 2,4 bar...
    Noh, mulla on 2.35 Rampagessa edessä 1,8 ja takana 2,0 ja hyvin on kestänyt 77-kiloisen alla. Ilman sisureita litkuilla UST-vanteella.

On kyllä kiva rengas!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Jos isku on lyönyt takavanteeseen lommon on ainut joka olisi pelastanut kovemmat paineet.
    Tai jäykemmät kyljet renkaassa.

Tai tolkuttoman paksu sisäkumi, itselle tuli Laajavuoren endurokisassa 8 isoa lommoa takavanteeseen (ei-helposti lommoutuvana pitämäni Mavicin 721), mutta kumi ei mennyt kertaakaan puhki, kun sisurina oli yli 400 grammainen DH-jötkäles.
    Pitäisi varmaan laittaa mieluummin DH- ulkokumi ja xc-sisäkumi, niin painossa ei ottaisi silti paljon takkiin mutta vanne voisi säästyä.

Tai jättää vaaan suosiolla sen siaäkumin reppuun varalle

En minä jaksa alkaa millään litkuilla läträämään, eihän semmoset taida edes toimia enää kun vanne on kunnon lommoilla?

Tahkolla koeponnistettu WTB Bronson 2,3" race sopii aiheen otsikon mukaiseksi renkaaksi. Pitoa riitti ajaa kurarännejä ja kuraisia kiviä pitkin erinomaisesti. Kun Kinahmintien tempokin tuli ajettua 45+ km/h keskarilla, voi rengasta luonnehtia vielä rullaavaksikin.

Ja tubeless-asennus oli lätynkääntöä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Tahkolla koeponnistettu WTB Bronson 2,3" race sopii aiheen otsikon mukaiseksi renkaaksi. Pitoa riitti ajaa kurarännejä ja kuraisia kiviä pitkin erinomaisesti. Kun Kinahmintien tempokin tuli ajettua 45+ km/h keskarilla, voi rengasta luonnehtia vielä rullaavaksikin.

Ja tubeless-asennus oli lätynkääntöä.
    Tätä komppaan kaikilta muilta osin, paitsi tubelesoinnin helppoudessa, vaikka porukalla laitettiin.. ;D
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Löytyykö Bronsonia Tampereen kivijalkakaupoista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    Löytyykö Bronsonia Tampereen kivijalkakaupoista?
    Sportaxilla noita oli vielä Tahkolla mukana, mutta saattaa olla nyt jo kaikki loppu. Pikapikaa vilkaisemaan. Tyhjennyksen alkaessahan noita sai tuolta ilmeisesti 40% alella.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Sportaxissa oli äsken 2,1" racea hyllyssä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Sportaxilla noita oli vielä Tahkolla mukana, mutta saattaa olla nyt jo kaikki loppu.
    Vissiin oli loppu jo perjantaina iltapäivällä, koska silloin niitä kysyin eikä ollu

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Miä ajoin Weirwolffeilla, ku ei MuddyMary/HansDampf-yhdistelmällä kehdannu lähteä. Tieosuuksilla rullasi kyl kivasti, kun ihmetteli ohi kiitäviä succiksia. Metsässä ne samat tyypit sit tuli selkä eellä vastaan. Mutakohdissa pääsi monesta ohi kun ajoi keskeltä läpi. Tai siitä mistä sattui menemään, renkaat oli mudasta oitis tukossa. Minkähänlaisiin sankaritekoihin niillä Bronsoneilla ois kyenny
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Taisi olla mun Rampageissa jotain vikaa; hain uudet ja on kuin eri rengas. Ilmeisesti vanhoista oli mennyt jotain pilalle, uusia ei saa kyllä lyömään vanteelle.
    Josta taas päästään otsikon kysymykseen: uudessa fillarissa oli alla Nobby Nicit>jos noilla menee metsään, on itsesuojeluvaistossa jotain vialla. 7 km ja kotiin. No, seuraavaksi alle mukana tulleet Fat Albertit>ei ihan niin vaaralliset, mutta onneton pito.

Oma valinta on kyllä tuo Rampage edelleen, ainakin svalpeen ero on huima. Pitävät märässä juurakossa ja kivikossa uskomattoman hyvin, varsinkin nämä uudet.
    brilleaux muokkasi tätä : 31.07.2012 at 23.02

Mikäs olisi hyvä kumi joka pitää märällä juurakossa ja kivikossa,mutta ei sit taas mene mutavellissä tukkoon?

^
    Panaracer Rampage SC 2.35. Esimerkiksi. Kohta tulee muitakin ehdotuksia. Niitähän tämä topicci on itse asiassa täynnä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^
    Panaracer Rampage SC 2.35. Esimerkiksi. Kohta tulee muitakin ehdotuksia. Niitähän tämä topicci on itse asiassa täynnä
    Meinasin pari rengasta ehdottaa mutta antaa olla,kun jotain ehdottaa niin liian painavat,ei rullaa ja jne...
    Mulla nyt hyvät alla ja saa päästellä juurissa ja kivikoissa surutta,nää mun on mulle nyt parhaat.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Meinasin pari rengasta ehdottaa mutta antaa olla,kun jotain ehdottaa niin liian painavat,ei rullaa ja jne...
    Mulla nyt hyvät alla ja saa päästellä juurissa ja kivikoissa surutta,nää mun on mulle nyt parhaat.
    Ehdota vaan rohkeesti,itse en painon perään katsele pahemmin.Pääasia että pitoo pisaa ja ettei aina tarvi kirota renkaan huonoa pitoa märällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikke Katso viesti
    Ehdota vaan rohkeesti,itse en painon perään katsele pahemmin.Pääasia että pitoo pisaa ja ettei aina tarvi kirota renkaan huonoa pitoa märällä
    En sano! katoppakö mulla on PAINAWAT tubeles gumit ne on niiiin painawat ja kauheet pitää että ajotaito ruostuu kun yrittää jollain muilla renkailla ajaa samat juurakot ja kiwikot,menee taluttamisex ja noitumisex..
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

Mulla ei ole aiemmin ollut kuin xc-kumeja, mutta Hans dampfit olleet jonkin aikaa alla tubelessina ja on hyvät ketjun otsikon mukaisissa olosuhteissa. Märällä kalliolla kyllä saa sutimaan ylämäkeen, mutta antaa sutiessakin kitkaa, jolloin matkaa pystyy jatkamaan. Ja kuivalla pito on aivan älytön.

Esim. asfaltilla rullaa 1,5bar paineilla sen verran heikosti että oon tyytyväinen että noi on pyörässä jolla ajan vain polkuja ja siirtymiä niiden välillä.

On noilla painoa ainakin 200g/kpl enemmän kuin edellisissä, mutta ei ainakaan mua ole haitannut, kun pitopuoli on mun taidoilla ja ajotavoilla kriittisempi.

Seoksena edessä trailstar ja takana pacestar.
    JK71 muokkasi tätä : 28.08.2012 at 10.57 Syy: seokset unohtu

Itellä takana pacestar HD ja edessä trailstar HD ja ei toi rullaavuus ny omast mielest niin huono ole kun annettu ymmärtää.. Ehkä mulla on vaan sen verta jerkkua jaloissa .. Märällä kalliolla putkelta kun runttaa ylämäkeen niin pito häviää ylättävänki helposti ku tuntus et Ardent:lla on mennyt samoista kohdistä sutimatta mutta beba penkissä kyllä sitten kiipeekin jo paremmin..
    The end of the road is just the beginning...

Syksyksi on hyvä laittaa uutta kumia alle, hyviä vaihtoehtoja on tässäkin ketjussa mainittu monta. Ehkä tuommoinen Fat Rampage Ardent HD Black Chili vois olla hyvä paikallisiin maastoihin....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    ...Ehkä tuommoinen Fat Rampage Ardent HD Black Chili vois olla hyvä paikallisiin maastoihin....
    Fat Rampage Ardent HD Black Chili EXO vois olla vielä parempi

Ostin äsken WTB Timberwolf 2.3" renkaan, laitoin etukiekkoon kiinni ja lähdin sateeseen polkemaan. Jopas muuttui meno verrattuna Mountain kingiin.. Pito jostain muulta planeelta kun aikaisemmat renkaat. Taidan litkuttaa sen kunhan jaksaa. Eikä rullannutkaa paljon huonommin kuin MK. Mutakin lähtee lentäen irti.

Takana WTB Exiwolf, huono märillä juurilla, hyvä märällä kalliolla. Ei tykkää mudasta kovin paljoa..
    BMC Trailfox TF01 höystettynä kaikella jännällä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Itellä takana pacestar HD ja edessä trailstar HD ja ei toi rullaavuus ny omast mielest niin huono ole kun annettu ymmärtää.. Ehkä mulla on vaan sen verta jerkkua jaloissa .. Märällä kalliolla putkelta kun runttaa ylämäkeen niin pito häviää ylättävänki helposti ku tuntus et Ardent:lla on mennyt samoista kohdistä sutimatta mutta beba penkissä kyllä sitten kiipeekin jo paremmin..
    Samaa mieltä olen. Rullaa huomattavasti paremmin kuin oletin. Pitää myöskin huomattavasti huonommin kuin oletin Ehkä ne Trailstarit pitäisi olla molemmissa päissä, jos oikein tosissaan lähtee polulle kurjuuttelemaan? Mudassa HD menee pahasti tukkoon ja nopeassa vauhdissa tuntuu hakevan jonkin verran.

Ei ne HD't maastossa mitenkään huonosti rullaa, mutta työmatkoilla tilanne on varsin toinen.

Ei edes HD osaa asvalttia suoksi muuttaa...

Kiitoksia ehdotuksista joita tuli kiitettävästi kun heitti vaan kysymyksen ilmoille ,varmaan lähtee tilaukseen pacestar HD ja trailstar HD setti.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •