Voisiko joku ystävällismielinen mitata ja kertoa WTB WeirWolf 2,5" leveyden? Kiitos ja kumarrus.
Voisiko joku ystävällismielinen mitata ja kertoa WTB WeirWolf 2,5" leveyden? Kiitos ja kumarrus.
Holokki auki ku H. Moilane.
Vertstar muddy maryssa on kyllä kreisi pito. Tsiisus hei sentään, kaksi lenkkiä tosin vasta takana. Käytettynä ostin, hyvin sisäänajetut. 2.35 leveys ja kyllä hyvin keskuspuiston polut ylös nousee. Yksi tekninen ylämäki nousi ensimmäistä kertaa. Ehkä johtu muta mareista ehkä ei, mutta kreisi pito kyllä. Rullaavuus on sitten eri jutska..
Täältä myös ääni Vertstar Muddy Marylle. Olen nyt kevään ajanut sellainen edessä ja viime kesältä jäänyt hieman kuluneempi Trailstar yksilö takana. Mahtipito eikä tukkeudu helposti. Eiväthän ne kevyesti rullaa mutta katsotaan jotain rullaavampaa tilalle kun maasto alkaa pikkuhiljaa kuivua. Seuraavaksi ajattelin kokeilla joko Schwalben Big Bettyä, Maxxiksen Ardenttia tai 2.5 EXO Minionia. Minion houkuttelisi ehkä eniten, mutta jotenkin toivoisi siinä olevan enemmän ilmatilaa verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Muutama rengasnöösin kysymys:
Sattuuko kenelläkään olemaan alla Hans Dampfia seoksina Vertstar edessä ja Pacestar takana?
Koitan arpoa lähinnä takapäätä - lipsuuko? Ja tuleeko etupäästä suhteessa liian liukas, jos takanakin olisi HD Vertstar-seoksella? Ja rullaisiko tuo Vertstar miten hyvin kuivalla kelillä?
Myös ehdotuksia esim. vaihtehtoisiksi takanakeiksi kuulisin mielelläni. Kapeampaa? rullaavampaa? anything... Etupäähän olen pistämässä HD Vertstarin, jonka voi sitten pistää taakse ja jotain järeämpää tilalle eteen jos alkaa tuntumaan siltä.
Oli pakko todeta että Trek Fuel EX 9:n ihan kivasti rullaavat ensiasennusrenkaat (Bontrager XR3 team issue) ei ole "ihan riittävät" Espoon keskuspuiston märillä kallioilla ja juurakoissa, joita ajelin vuosia tyytyväisenä hardtaililla jossa oli renkaina 2.1" IRC Mythos XC Kevlarit. Ehkä vauhti on kasvanut, ajotuntuma ruosteessa tai menneisyys kultaa muistot, mutta jotenkin tuntuu että etupään luistamisia väärissä paikoissa on ollut vähän turhan paljon.
JK71 muokkasi tätä : 24.05.2012 at 14.52
Oletko nahnyt varastettua fillariani?
Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
-hopeinen 70mm Marzocchi keula
-hollowtech keskio
-mustat DMR V8 avopolkimet
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

NoNi Pacestar kului/kuluu nopeammin edessä mitä maxxiksen ardent takana, eli ei nuo uudet Schwalbet missään nimessä kivikovaa seosta ole vaikka onkin pacea.
HD:ta ei ainakaan Schwalben sivujen mukaan saa VertStarina, joten oletan, että tarkoitat TrailStaria. Molemmissa päissä trailstar on varmasti aika hyvä syysrengastus, mutta kesäkelille tuo on aika kehnosti rullaava, joten silloin ainakin taakse laittaisin jotain rullaavampaa kuten tuo HD PaceStar tai Fat Albert. En usko, että etupää voi olla "suhteessa liian liukas" varsinkaan jos molemmissa päissä on sama rengas, mutta tosiaan rengas voi olla ylimitoitettu pidon puolesta, jolloin sen ominaisuuden ikäänkuin menevät hukkaan, kun saman pidon saa rullaavammallakin renkaalla.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
 Vakiovieras

Vakiovieras

Juu, tarkoitin TrailStaria. meni senat sakasin... Mietinnässä on oikeastaan joko "kesärenkaat" tai puhdas syys-/kevätrengastus ja rinnalle jotain rullaavampaa toisille kiekoille, kun sellaiset on jo olemassa nastarenkaille.
Tossa Pacestarissa mietitytti miten se pitää kiivetessä märällä kalliolla, mutta ei se taida todellakaan olla saippuaa jos kuluu nopeammin kuin Ardent takana...
Kiitos nopeista vastauksista!
-hollowtech keskio
Kamulla on Hanssit trail edessä ja pace takana. Pitoa kehuu ,mutta kiroilee kyllä huonoa rullaavuutta. Kantsii taakse katella ehkä vähän rullaavampaa vaihtoehtoo.
- Fear is a mindkiller -
Olen kruisaillut nyt jonkun aikaa (kevään) Trailstar/Pacestar Hansseilla ja kyllä noi mun mielestä ihan hyvin rullaa. Ainakin asfaltilla menee paremmin kuin Muddy Maryt, eikä maastossakaan ole kyllä oikeastaan valittamista.
Muistakaa polkea sitä pyörää välillä.
Mulla kyllä rullaa huonommin kuin muddy mary, mutta omat kaikki trailstar seoksella, ehkä pacestar on erilainen.
 Vakiovieras

Vakiovieras

Noni, nyt on Hans Dampf Vertstar ja Pacestar tulossa. Mutta unohdin sitten sen patruunatäyttimen, kun ajattelin pistää UST ready-kiekoille. Kellään kokemusta nouseeko sellaisella keskihyvällä (Topeakin 55 euron) pumpulla?
-hollowtech keskio
Ei välttämättä nouse ,mut lähimmälle huotsikalle varmaan sullakaan kovin pitkä matka.
Jos ei oo sitä presta adapteria niin minä oon vaan ottanut venasta sielun irti ja sit kompuralla ilmaa.
Peukaloa kun pitää tukkeena niin saa sielun ujutettua takas niin ,ettei ees paljon ilmaa karkaa.
Saapi siinä sitten ravistella ja heilutella rengasta ihmisten huviks. (minä tapaan laittaa litkut valmiiks sisään)
Eipä tuolla tosin niin väliä kun kerran vanteelle noussut. Eipähän tarvii pumpata enää.
- Fear is a mindkiller -
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Kaverini, jolla ajotekniikka ja pyöränkäsittely hallussa, ajoi viime kauden kuluneilla NBXillä kaikilla keleillä ja vauhtia riitti, eli ei unoheta ajotekniikkaa eikä fillarin säätöä märälle kelille. Rengastus on vain osa kokonaisuutta.
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
 Vakiovieras

Vakiovieras

Mutta NBXn kumiseos on kuitenkin aika hyvää ja pehmeää juurakkoon kuvion koosta ja kulumisasteesta huolimatta. Kumumateriaalilla on suurin merkitys.
Viime syksynä vaihdoimme hetkeksi pyöriä kaverin kanssa jolla on ollut nbx't niin pitkään kuin muistan. Hän vaikutti vielä järkyttyneemmältä kuin minä kun huomasi miten hyvä pito trailstar MM ja BB yhdistelmällä oli, minä taas järkytyin miten huono pito hyviksi muistamissani nbxissä oli.
Tosiaan, hyvä kuski ajaa millä vaan, mutta tässä ketjussa ei kai ollut kyse siitä.
En ole traistaria kokeillut mutta Schwalbella ei ainakaan ennen noita uusia xxyynnstar sekotteita ollut kumiseoksessa mitään pitoa. Että niihin jos vertaa NBXää niin on eroa. Ei schwalbe ainakaan ennen ole sille vaahtomuovilleen osannut kertoa mitään kumiseoksen pehmeyslukemia A-asteikolla, joka olisi ollut vertailukelpoinen muihin valmistajiin. Jos seos on yli 60 niin pidosta ei märässä juurakossa voi puhua ja mielellään sellaista 42 50 lähmärengasta pitää saada alle että ei luisu.
Fat alberteilla tuli yksi vuosi (2008) ajettua ja yhtään niin liukasta rengasta en ole niiden jälkeen kokeillut... Tosin olihan minulla se NN 1.8 joka luisti alta joka tilanteessa.
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Jos vähentää liikaa niin ei varmasti lisää.
Menee jousitus puolelle , mutta hidas paluuvaimennus lisää pitoa edellyttäen että jousitus ei rupea pakkaamaan
Jep, eli vaimennuksen lisääminen, mutta ei se hyvin toimiva skaala hirveän laaja ole, ettei kannata nyt ainakaan märällä ruveta menemään äärimmäisyyksiin.
Eiks jousitukselle ja ajotekniikalle oo omat keskustelualueet?
Tänään totesin, että trailstaarinen Hans Dampf on todellakin märän kelin rengas. Pölykuivassa Messilässä Weirwolffit vei voiton 6-1.
...sorry lievä offtopic...
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
 Vakiovieras

Vakiovieras

Nyt on eka lenkki HD:lla takana ja kyllä noi rullaa mun kivisillä ja juurakkoisilla lempipoluilla ihan tarpeeksi, kun en ole niin ronkeli metsässä rullaavuuden suhteen. Sen sijaan siirtymän asfaltilla huomasi ettei ole mikään semislicksi, joten en ajaisi näillä työmatkatempoa kuin korkeinaan 5km...
-hollowtech keskio
Vaikkei mulla vielä ookaan kokemusta Hans Dampfeista märällä juurakolla tai kivellä niin sen voin sanoa että 29" versio on aika hillittömän iso rengas. Ninerissa XTR etuvaihtajaan jää väliä noin 2 mm ja häkki ottaa pikkurattaalla renkaaseen ellei säädä juuri sille rajalle että pienimmällä vaihteella vähän hinkuttaa. Mutta kyllä komeet ovat, oikein mörkörenkaat
Maastoonpolje!
Panaracer rampage sc todisti taas Tahkolla sopivan ainakin itselle kivikkoon ja juurakkoon. Ja mutaan. Mutta mutta...TAAS snakebite kivikossa(toinen kerta jo kk:n sisään) painetta oli 2,5bar. Samoin edellisellä kerrallakin. Hyvä rengas pidoltaan, harmi vain kun ei vaan kestä kovavauhtista kivikkoa. Onko sivu liian ohut ja löysä, vai missä mättää?? Ja onko ko. kumista olemassa kestävämpää versiota? Paino on sivuseikka.
Muutoin rengas olisi itselle juuri sopiva. :/
Isku näyttää lyöneen takavanteeseen lommon. Ja jousituskaan ei ollut edes pohjannut.
Jos isku on lyönyt takavanteeseen lommon on ainut joka olisi pelastanut kovemmat paineet. Sen sijaan on mahdollista ettei tubeleksena ois puhjennut, mutta vannetta se ei olisi pelastanut.
 Aktiivijäsen

Aktiivijäsen

Kirjanmerkit