HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 109 / 217 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 6507

Aihe: Tahko lähestyy...Oletko valmis.

  1. #3241
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Jyväskylä, Vaajakoski
    Viestit
    137
    Mitä mieltä on arvon raati, milloin pitäisi alkaa keventää?
    http://www.elisanet.fi/kai_js_nurmin...2012-06-25.jpg

  2. #3242
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanDamme Katso viesti
    Kuus on just sopiva määrä, mutta puolikkaita, ei mitään pikkutölkkejä. Sopivaa asennusjuomaa ja kivempi käydä pikkunousussa kannustamassa yöhön lähtijöitä.

    Mites mustikkapiirakat? Vai pitäiskö tänä vuonna hommata mansikkaisia?
    Muutama vuosi takaperin yksi toveri kumos kuusitoista illalla mutta aamulla ei kone startannut ollenkaan

  3. #3243
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Vaihteet poistettu ja 32x18 vaihdettu tilalle. Kun on nousuihin vähän raskas välitys, niin ajattelin että kevennetään sitten fillaria ottamalla vielä joustokeulakin pois. Melkeinpä toivon mutakeliä niin olisi kurjuus sitten maksimoitu.

    Näillä eväillä 9:20 joukon hännille sitkuttelemaan...


  4. #3244
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    Nyt vois aloittaa spekuloinnit muuttuneesta reitistä. Pelkäänpä että muodostuu aikamoinen sumppu tohon kuntopolun alkuun. Joskus kauan sittenhän ajettiin samaa reittiä ja silloin sai niilläkin osallistuja määrillä jonotella polulle pääsyä. Mutta eiköhän tuo ole järjestäjän toimesta laskettu että homma toimii sujuvasti? Hyvä paikka startissa on nyt entistäkin tärkeämpi.
    ÄäriTeam

  5. #3245
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cujo Katso viesti
    Litkutetuilla RaceKingeillä mennään tänäkin vuonna, satoi tai paistoi.
    Samma här, rupesi kiinnostamaan KisaKunkuista vielä sen verran että ajatko protection-versioilla vaiko jollain kevyemmillä ei-TL-readyillä? Itse iskin viikonloppuna 2,2" Protectionit vanteelle ja laitoin 2 kuppia stanin litkua... Ei mikään maailman kevein rengastus, mutta kyljet varmasti kestää ja tuntuu toimivan hyvin vielä luokkaa 1bar paineilla, mihin kait täytyy Tahkolla mennä jos/kun on kosteaa.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #3246
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Nyt vois aloittaa spekuloinnit muuttuneesta reitistä. Pelkäänpä että muodostuu aikamoinen sumppu tohon kuntopolun alkuun. Joskus kauan sittenhän ajettiin samaa reittiä ja silloin sai niilläkin osallistuja määrillä jonotella polulle pääsyä. Mutta eiköhän tuo ole järjestäjän toimesta laskettu että homma toimii sujuvasti? Hyvä paikka startissa on nyt entistäkin tärkeämpi.
    Täysin samaa mieltä, alku erit ysin lähdössä melko mielenkiintoinen. Ittellähän ei oo väliä kun ei passais paljoa neljän alle ajaa ekaa lenkkiä mutta kärkipäässä voipi olla hutakkata. Loppu voi olla aika hauskakin, mä olen aina kammonnut tuota nykyistä alamäkeä "sukkispyörän", -ajotyylin,- ajotaidon jne takia. En tosin tuosta kuvauksesta tajunnut mistä se tulee tarkasti alas mutta ei kai se voi paljoa nykyisesti pahentua. Heille joilla on taitoa ja vehkeet, tuo alamäki on tietty varmaan mukava.

  7. #3247
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Eilen tunti ja vartti lipsuttelua märillä kivillä ja juurilla. Keskinopeus 7 km/h, joten Tahkolla tavoitteena 7 tunnin alitus ja nautinnollista ajoa ilman turhaa rypistämistä.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  8. #3248
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    52
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin eli mitä päälle, jos sataa ja ~13-15 astetta? Pärjääkö t-paidalla ja lyhyillä housuilla?

  9. #3249
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    En ole valmis, en tule.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hubert Katso viesti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin eli mitä päälle, jos sataa ja ~13-15 astetta? Pärjääkö t-paidalla ja lyhyillä housuilla?
    No johan nyt on... sehän on susta itsestäsi kiinni
    Mistä muut voisi tietää? Etkö ole ajanut 13-15 asteessa ja sateessa, että tietäisit

    Vedenpitävät (tai ainakin takaa vedenpitävät) sortsit + polvenlämmittimet + ohut tekninen paita + vedenpitävä ajotakki.


  10. #3250
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mistä muut voisi tietää? Etkö ole ajanut 13-15 asteessa ja sateessa, että tietäisit .
    En ole, etenkään neljää tuntia.

  11. #3251
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hubert Katso viesti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin eli mitä päälle, jos sataa ja ~13-15 astetta? Pärjääkö t-paidalla ja lyhyillä housuilla?
    Hyvin pärjää.

  12. #3252
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hubert Katso viesti
    jos sataa ja ~13-15 astetta? Pärjääkö t-paidalla ja lyhyillä housuilla?
    Hyvinkin paljon henkilöstä ja vauhdista riippuvaista. Jos ajaa täysiä niin pärjännee, mutta voi tulla vilu jos ei koneessa riittävästi kierroksia. Kevyt tuuli-/sadeliivi/takki kannattanee kuitenkin varata matkaan.

    Mutta aika optimikeliähän tuonne nyt luvataan. Kuivaa ja noin 15 astetta.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  13. #3253
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Täysin samaa mieltä, alku erit ysin lähdössä melko mielenkiintoinen. Ittellähän ei oo väliä kun ei passais paljoa neljän alle ajaa ekaa lenkkiä mutta kärkipäässä voipi olla hutakkata. Loppu voi olla aika hauskakin, mä olen aina kammonnut tuota nykyistä alamäkeä "sukkispyörän", -ajotyylin,- ajotaidon jne takia. En tosin tuosta kuvauksesta tajunnut mistä se tulee tarkasti alas mutta ei kai se voi paljoa nykyisesti pahentua. Heille joilla on taitoa ja vehkeet, tuo alamäki on tietty varmaan mukava.

    Todennäköinen reitti lopun alamäelle...

  14. #3254
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Kiitos. Ihan hyvältähän tuo näyttää ja yleisölle hauskempi. Pitää pakata kiikarit ( muutkin kuin Olvi-malliset) huoltojoukoille. Pehkulta tuohon kuvan ylälaitaan tulee hyvä ura lasettaa meille hitaamillekin.

  15. #3255
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti äkssee Katso viesti
    Todennäköinen reitti lopun alamäelle...
    Tarkoittaako toi sitä että El grandelta (hissin yläasemalta) tulee vielä lisää nousua Pehkubaariin?
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  16. #3256
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    900
    El Grandelta tulee vielä lisänousua Pehkubaarille. Matka on noin kilometri. Sieltä ajetaan lähes poikittain rinteen poikki ja losotetaan suoraan alaspäin tuot alla näkyvää kävelysiltaa kohden, ja sitten vedetään tuon kuvan mukaisesti ylhäältä katsottuna oikealle.

  17. #3257
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Vaihteet poistettu ja 32x18 vaihdettu tilalle. Kun on nousuihin vähän raskas välitys, niin ajattelin että kevennetään sitten fillaria ottamalla vielä joustokeulakin pois. Melkeinpä toivon mutakeliä niin olisi kurjuus sitten maksimoitu.

    Näillä eväillä 9:20 joukon hännille sitkuttelemaan...
    Viisas päätös.

    Itse ajattelin lähteä 34x16 välityksellä 29" kumeksilla. Ei tarvinne ajaa kinahmia ylös.
    Suo, kalja ja läski.




  18. #3258
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    276
    Yllättävän kuivana ja kovapohjaisena rata näyttää pääosin pysyvän sateellakin. Noi mäet ei näemmä kastu kun vedet virtaa vauhdilla alaspäin. Paarmojakaan ei ollut -hyttysiä sitäkin enemmän. Koko rataa ei vielä oltu merkattu, mutta pieniä uusia kiemuroita metsä- ja tietyöt vissiin aiheuttavat. Ihan detaljeja noi koko 60 kilsan radalle ovat -ei noita metsiä vuodessa pois raivata. Mut on se taas hienoa -ei ihan heti tule mieleen noin hienoa rataa. Loppupään jätin huomiselle, ei makeaa mahan täydeltä;-).

  19. #3259
    --+MM+-- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti

    Itse ajattelin lähteä 34x16 välityksellä 29" kumeksilla. Ei tarvinne ajaa kinahmia ylös.
    Kova kova. Itsellä 34*18 26":ssa.

    µ

  20. #3260
    Liittynyt
    01/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.247
    Panostan siirtymille. :P

    Ei millään jaksaisi ruuvata 18 piikkistä taakse...
    Suo, kalja ja läski.




  21. #3261
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    En ole valmis, mutta eipä sitä koskaan aikasemminkaan ole ollut.

    Tänään vielä viiminen lenkki ja huomenna alkaa tankkaus. Edellinen lenkki taisi olla viime viikon keskiviikkona, meni tuo juhannus vähän pitkäksi... Tällä hetkellä luvataan ihan hyvää säätä Tahkolle, mutta veikkaan, että rata tulee kuitenkin hieman pehmeämpi olemaan kuin parina viime vuotena viimeaikojen sateista johtuen. Roneilla mennään kuitenkin satoi tai paistoi! Täytyy laittaa vaan pienet paineet...
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #3262
    --+MM+-- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Panostan siirtymille. :P

    Ei millään jaksaisi ruuvata 18 piikkistä taakse...
    Minulla oli viimeksi apukuski, joka työnsi tasaisilla

    µ

  23. #3263
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Nyt vois aloittaa spekuloinnit muuttuneesta reitistä. Pelkäänpä että muodostuu aikamoinen sumppu tohon kuntopolun alkuun. Joskus kauan sittenhän ajettiin samaa reittiä ja silloin sai niilläkin osallistuja määrillä jonotella polulle pääsyä. Mutta eiköhän tuo ole järjestäjän toimesta laskettu että homma toimii sujuvasti? Hyvä paikka startissa on nyt entistäkin tärkeämpi.
    Juu, sumppuhan siihen tulee. Wanha asfalttisiirtymä ehti kuitenkin vetää porukkaa pitkäksi pötköksi, mutta nyt sitten tullaan yhtenä köntsänä "polun" alkuun. Yleensä on tullut lähdettyä viimeisistä lähtöruuduista matkaan, mutta täytynee katsella lähtöpaikkaa etupellistä. Loppupään muutos on hyvä. Tällaisille harrastetason kuskeille hissilinjan alitus oli aavistuksen tuurissaan, miten siinä sattui käymään. Muuten rata on tällä hetkellä hiukan normaalia kosteammassa kunnossa ja kivet tietysti kasvaa vuosi vuodelta.

  24. #3264
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    416
    Kuski ei ole niin valmis kuin piti, sitkeä flunssa iski juuri kesäkuun alkuun ja tärväsi reeniaikeet.

    Renkaitahan voi silti speksailla.. pyörässä on nyt alla ensiasennusrenkulat
    - Edessä S-Works Purgatory, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26x2.2"
    - Takana Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26x2.0"

    Vaihtoehtoisesti tallissa Racing Ralphit ~2". RR:t olisi varmaan kevyemmät.

    Kysymys tietäjille: Onko noiden spessurenkaiden aavistuksen isommasta nappulakoosta hyötyä, vai kannattaisiko satsata keveisiin RR:iin?
    Luonnollisesti sääolosuhteet huomioiden...

  25. #3265
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    74
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juseh Katso viesti
    Juu, sumppuhan siihen tulee. Wanha asfalttisiirtymä ehti kuitenkin vetää porukkaa pitkäksi pötköksi, mutta nyt sitten tullaan yhtenä köntsänä "polun" alkuun. Yleensä on tullut lähdettyä viimeisistä lähtöruuduista matkaan, mutta täytynee katsella lähtöpaikkaa etupellistä. Loppupään muutos on hyvä. Tällaisille harrastetason kuskeille hissilinjan alitus oli aavistuksen tuurissaan, miten siinä sattui käymään. Muuten rata on tällä hetkellä hiukan normaalia kosteammassa kunnossa ja kivet tietysti kasvaa vuosi vuodelta.
    Lähtöporrastus varmaan auttaa asiassa, kunhan porukka muistaisi, ettei loppukiriä tarvitse vielä tuossa kohtaa ottaa . Muutaman sekunnin odottelu ei loppuaikaan vaikuta juuri mitään, jollei tosiaan ole kamppailemassa kärkikymmeniköissä. Kärkikuskille "väärään letkaan" putoaminen onkin sitten huonompi homma.

    Toivoisin (turhaan), että kukin hakeutuisi startin jälkeen letkassa suunnilleen niille tienoille, jossa kuvittelisi maalissakin olevansa. Eli jos päätyisin kahdella kierroksella noin 30 sijoitukselle, niin edessäni pitäisi alkumatkasta olla noiden 30:n lisäksi satakunta 60:n polkijaa. Jos matkaan lähtee ysiltä noin 450 henkeä, niin meikäläisen paikka on suunnilleen 1/3 kohdalla letkassa. Vai onko tää liian yksinkertainen ajatus toteutettavaksi?

    Tuota aikaisempaa loppulaskua en itsekään kaipaa, joten uusi laskureitin vaativuus on mielenkiintoista nähdä. Vielä kun parantuisi tästä flunssasta lauantaiksi!
    Ikuhaka muokkasi tätä : 26.06.2012 at 16.27 Syy: Typo

  26. #3266
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ikuhaka Katso viesti
    Toivoisin (turhaan), että kukin hakeutuisi startin jälkeen letkassa suunnilleen niille tienoille, jossa kuvittelisi maalissakin olevansa. Eli jos päätyisin kahdella kierroksella noin 30 sijoitukselle, niin edessäni pitäisi alkumatkasta olla noiden 30:n lisäksi satakunta 60:n polkijaa. Jos matkaan lähtee ysiltä noin 450 henkeä, niin meikäläisen paikka on suunnilleen 1/3 kohdalla letkassa. Vai onko tää liian yksinkertainen ajatus toteutettavaksi?
    En näe tuota edes teoriassa toimivaksi. Sama kuin yrittäisi ennustaa oman maalintulon 10 minuutin tarkkuudella, ilman että ajanut kertaakaan ko. reittiä läpi. Lisätään tähän vielä muuttujiksi, oma (ja muiden) päivän kunto, keli, se että osa ajaa alun kovempaa ja piiputtaa lopussa, osa vetää taukojen välit raivolla ja kurvaa sitten huoltopisteelle mussuttamaan rusinoita, osalla hajoaa rengas, takavaihtajan korvake jne.. Siellä jonossa niitä fillareita tunkataan Kinahmille kuitenkin. Jos ruuhkat häiritsee, niin ajaa suosiolla kaksi (tai useamman kierrosta), siellä saa rauhassa ajaa omaa vauhtia.. :P
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  27. #3267
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ikuhaka Katso viesti
    Toivoisin (turhaan), että kukin hakeutuisi startin jälkeen letkassa suunnilleen niille tienoille, jossa kuvittelisi maalissakin olevansa. Eli jos päätyisin kahdella kierroksella noin 30 sijoitukselle, niin edessäni pitäisi alkumatkasta olla noiden 30:n lisäksi satakunta 60:n polkijaa. Jos matkaan lähtee ysiltä noin 450 henkeä, niin meikäläisen paikka on suunnilleen 1/3 kohdalla letkassa. Vai onko tää liian yksinkertainen ajatus toteutettavaksi?
    Kuinka monta siihen lähtökarsinaan mahtuu vierekkäin? Tietäisi sijoittua oikeaan riviin jo siinä karsinassa. Ja monen aikaan sinne pitäisi tulla että olisi n. 100 ryhmässä? Aikaisemmin olen vielä istunut kymmentä vaille jännäkakalla ja lähtenyt takarivistä ja on sieltäkin n. 3.30 aikaan ehditty. Ei siinä että se mikään katastrofi olisi jos sumppuun jäisi, mutta mahdollinen ohittelu syö energiaa ja lähtisin mielelläni heti paukusta sopivaan peesiin
    ÄäriTeam

  28. #3268
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    74
    Kait reilut parikymmentä rinnakkain mahtuu. Varttia vailla on vielä päässyt ihan ok paikoille, josta sadan sakkiin kyllä ponnii, jos kiirettä pitää alussa. Itselläni ei kiire ole ollut, kun jalkoja tarvii kuitenkin säästää toiselle kierrokselle.

    dirtyrider: Joo, taitaa olla liikaa liikkuvia osia hommassa...piruko sitä lähtötohinan jälkeen tietää monesko on

  29. #3269
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti greenman Katso viesti
    Panostan siirtymille. :P

    Ei millään jaksaisi ruuvata 18 piikkistä taakse...
    Paha homma, 6 ruuvia... ;-)
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

  30. #3270
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    544
    Ei tuo järjestyksen saaminen lähtöön ole kovin mahdollista. Opportunisteja kun on niin moni pyöräilijöistä, jotka toistuvasti kokeilevat josko vaikka tälläkertaa sija olisi siellä top 20, vaikka se aina ennen on ollut siellä 40-50 hujakoilla (marassa). Näin ainakin maracupissa tuo homma menee.

    Pitäisi kutsua kaikki 2000 nimellä viimevuoden sijoituksen mukaan siihen karsinaan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •