Mitä mieltä on arvon raati, milloin pitäisi alkaa keventää?
http://www.elisanet.fi/kai_js_nurmin...2012-06-25.jpg
![]()
Mitä mieltä on arvon raati, milloin pitäisi alkaa keventää?
http://www.elisanet.fi/kai_js_nurmin...2012-06-25.jpg
![]()
Vaihteet poistettu ja 32x18 vaihdettu tilalle. Kun on nousuihin vähän raskas välitys, niin ajattelin että kevennetään sitten fillaria ottamalla vielä joustokeulakin pois. Melkeinpä toivon mutakeliä niin olisi kurjuus sitten maksimoitu.
Näillä eväillä 9:20 joukon hännille sitkuttelemaan...
Nyt vois aloittaa spekuloinnit muuttuneesta reitistä. Pelkäänpä että muodostuu aikamoinen sumppu tohon kuntopolun alkuun. Joskus kauan sittenhän ajettiin samaa reittiä ja silloin sai niilläkin osallistuja määrillä jonotella polulle pääsyä. Mutta eiköhän tuo ole järjestäjän toimesta laskettu että homma toimii sujuvasti? Hyvä paikka startissa on nyt entistäkin tärkeämpi.
ÄäriTeam
Samma här, rupesi kiinnostamaan KisaKunkuista vielä sen verran että ajatko protection-versioilla vaiko jollain kevyemmillä ei-TL-readyillä? Itse iskin viikonloppuna 2,2" Protectionit vanteelle ja laitoin 2 kuppia stanin litkua... Ei mikään maailman kevein rengastus, mutta kyljet varmasti kestää ja tuntuu toimivan hyvin vielä luokkaa 1bar paineilla, mihin kait täytyy Tahkolla mennä jos/kun on kosteaa.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Täysin samaa mieltä, alku erit ysin lähdössä melko mielenkiintoinen. Ittellähän ei oo väliä kun ei passais paljoa neljän alle ajaa ekaa lenkkiä mutta kärkipäässä voipi olla hutakkata. Loppu voi olla aika hauskakin, mä olen aina kammonnut tuota nykyistä alamäkeä "sukkispyörän", -ajotyylin,- ajotaidon jne takia. En tosin tuosta kuvauksesta tajunnut mistä se tulee tarkasti alas mutta ei kai se voi paljoa nykyisesti pahentua. Heille joilla on taitoa ja vehkeet, tuo alamäki on tietty varmaan mukava.
Eilen tunti ja vartti lipsuttelua märillä kivillä ja juurilla. Keskinopeus 7 km/h, joten Tahkolla tavoitteena 7 tunnin alitus ja nautinnollista ajoa ilman turhaa rypistämistä.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Varmaan tyhmä kysymys, mutta kysytään kuitenkin eli mitä päälle, jos sataa ja ~13-15 astetta? Pärjääkö t-paidalla ja lyhyillä housuilla?
En ole valmis, en tule.
No johan nyt on... sehän on susta itsestäsi kiinni
Mistä muut voisi tietää? Etkö ole ajanut 13-15 asteessa ja sateessa, että tietäisit
Vedenpitävät (tai ainakin takaa vedenpitävät) sortsit + polvenlämmittimet + ohut tekninen paita + vedenpitävä ajotakki.
Hyvinkin paljon henkilöstä ja vauhdista riippuvaista. Jos ajaa täysiä niin pärjännee, mutta voi tulla vilu jos ei koneessa riittävästi kierroksia. Kevyt tuuli-/sadeliivi/takki kannattanee kuitenkin varata matkaan.
Mutta aika optimikeliähän tuonne nyt luvataan. Kuivaa ja noin 15 astetta.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Kiitos. Ihan hyvältähän tuo näyttää ja yleisölle hauskempi. Pitää pakata kiikarit ( muutkin kuin Olvi-malliset) huoltojoukoille. Pehkulta tuohon kuvan ylälaitaan tulee hyvä ura lasettaa meille hitaamillekin.
El Grandelta tulee vielä lisänousua Pehkubaarille. Matka on noin kilometri. Sieltä ajetaan lähes poikittain rinteen poikki ja losotetaan suoraan alaspäin tuot alla näkyvää kävelysiltaa kohden, ja sitten vedetään tuon kuvan mukaisesti ylhäältä katsottuna oikealle.
Yllättävän kuivana ja kovapohjaisena rata näyttää pääosin pysyvän sateellakin. Noi mäet ei näemmä kastu kun vedet virtaa vauhdilla alaspäin. Paarmojakaan ei ollut -hyttysiä sitäkin enemmän. Koko rataa ei vielä oltu merkattu, mutta pieniä uusia kiemuroita metsä- ja tietyöt vissiin aiheuttavat. Ihan detaljeja noi koko 60 kilsan radalle ovat -ei noita metsiä vuodessa pois raivata. Mut on se taas hienoa -ei ihan heti tule mieleen noin hienoa rataa. Loppupään jätin huomiselle, ei makeaa mahan täydeltä;-).
Panostan siirtymille. :P
Ei millään jaksaisi ruuvata 18 piikkistä taakse...
Suo, kalja ja läski.
En ole valmis, mutta eipä sitä koskaan aikasemminkaan ole ollut.
Tänään vielä viiminen lenkki ja huomenna alkaa tankkaus. Edellinen lenkki taisi olla viime viikon keskiviikkona, meni tuo juhannus vähän pitkäksi... Tällä hetkellä luvataan ihan hyvää säätä Tahkolle, mutta veikkaan, että rata tulee kuitenkin hieman pehmeämpi olemaan kuin parina viime vuotena viimeaikojen sateista johtuen. Roneilla mennään kuitenkin satoi tai paistoi! Täytyy laittaa vaan pienet paineet...
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Juu, sumppuhan siihen tulee. Wanha asfalttisiirtymä ehti kuitenkin vetää porukkaa pitkäksi pötköksi, mutta nyt sitten tullaan yhtenä köntsänä "polun" alkuun. Yleensä on tullut lähdettyä viimeisistä lähtöruuduista matkaan, mutta täytynee katsella lähtöpaikkaa etupellistä. Loppupään muutos on hyvä. Tällaisille harrastetason kuskeille hissilinjan alitus oli aavistuksen tuurissaan, miten siinä sattui käymään. Muuten rata on tällä hetkellä hiukan normaalia kosteammassa kunnossa ja kivet tietysti kasvaa vuosi vuodelta.
Kuski ei ole niin valmis kuin piti, sitkeä flunssa iski juuri kesäkuun alkuun ja tärväsi reeniaikeet.
Renkaitahan voi silti speksailla.. pyörässä on nyt alla ensiasennusrenkulat
- Edessä S-Works Purgatory, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26x2.2"
- Takana Specialized "The Captain" Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual compound, 26x2.0"
Vaihtoehtoisesti tallissa Racing Ralphit ~2". RR:t olisi varmaan kevyemmät.
Kysymys tietäjille: Onko noiden spessurenkaiden aavistuksen isommasta nappulakoosta hyötyä, vai kannattaisiko satsata keveisiin RR:iin?
Luonnollisesti sääolosuhteet huomioiden...
Lähtöporrastus varmaan auttaa asiassa, kunhan porukka muistaisi, ettei loppukiriä tarvitse vielä tuossa kohtaa ottaa. Muutaman sekunnin odottelu ei loppuaikaan vaikuta juuri mitään, jollei tosiaan ole kamppailemassa kärkikymmeniköissä. Kärkikuskille "väärään letkaan" putoaminen onkin sitten huonompi homma.
Toivoisin (turhaan), että kukin hakeutuisi startin jälkeen letkassa suunnilleen niille tienoille, jossa kuvittelisi maalissakin olevansa. Eli jos päätyisin kahdella kierroksella noin 30 sijoitukselle, niin edessäni pitäisi alkumatkasta olla noiden 30:n lisäksi satakunta 60:n polkijaa. Jos matkaan lähtee ysiltä noin 450 henkeä, niin meikäläisen paikka on suunnilleen 1/3 kohdalla letkassa. Vai onko tää liian yksinkertainen ajatus toteutettavaksi?
Tuota aikaisempaa loppulaskua en itsekään kaipaa, joten uusi laskureitin vaativuus on mielenkiintoista nähdä. Vielä kun parantuisi tästä flunssasta lauantaiksi!![]()
Ikuhaka muokkasi tätä : 26.06.2012 at 16.27 Syy: Typo
En näe tuota edes teoriassa toimivaksi. Sama kuin yrittäisi ennustaa oman maalintulon 10 minuutin tarkkuudella, ilman että ajanut kertaakaan ko. reittiä läpi. Lisätään tähän vielä muuttujiksi, oma (ja muiden) päivän kunto, keli, se että osa ajaa alun kovempaa ja piiputtaa lopussa, osa vetää taukojen välit raivolla ja kurvaa sitten huoltopisteelle mussuttamaan rusinoita, osalla hajoaa rengas, takavaihtajan korvake jne.. Siellä jonossa niitä fillareita tunkataan Kinahmille kuitenkin. Jos ruuhkat häiritsee, niin ajaa suosiolla kaksi (tai useamman kierrosta), siellä saa rauhassa ajaa omaa vauhtia.. :P
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Kuinka monta siihen lähtökarsinaan mahtuu vierekkäin? Tietäisi sijoittua oikeaan riviin jo siinä karsinassa. Ja monen aikaan sinne pitäisi tulla että olisi n. 100 ryhmässä? Aikaisemmin olen vielä istunut kymmentä vaille jännäkakalla ja lähtenyt takarivistä ja on sieltäkin n. 3.30 aikaan ehditty. Ei siinä että se mikään katastrofi olisi jos sumppuun jäisi, mutta mahdollinen ohittelu syö energiaa ja lähtisin mielelläni heti paukusta sopivaan peesiin![]()
ÄäriTeam
Kait reilut parikymmentä rinnakkain mahtuu. Varttia vailla on vielä päässyt ihan ok paikoille, josta sadan sakkiin kyllä ponnii, jos kiirettä pitää alussa. Itselläni ei kiire ole ollut, kun jalkoja tarvii kuitenkin säästää toiselle kierrokselle.
dirtyrider: Joo, taitaa olla liikaa liikkuvia osia hommassa...piruko sitä lähtötohinan jälkeen tietää monesko on![]()
Ei tuo järjestyksen saaminen lähtöön ole kovin mahdollista. Opportunisteja kun on niin moni pyöräilijöistä, jotka toistuvasti kokeilevat josko vaikka tälläkertaa sija olisi siellä top 20, vaikka se aina ennen on ollut siellä 40-50 hujakoilla (marassa). Näin ainakin maracupissa tuo homma menee.
Pitäisi kutsua kaikki 2000 nimellä viimevuoden sijoituksen mukaan siihen karsinaan.
Kirjanmerkit