HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 6 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 56 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #151
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Noitte rcz:n specsien mukaan tos jälkimmäises ei ol low speed compressionii minkä tarkotus on ehkästä ettei keula painu jarruttaessa ja kaarteissa .. Luulis et tos xx vaimennetussa olis joku vastaava .. Viisammat valaiskoon ..
    The end of the road is just the beginning...

  2. #152
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Elikkäs, sittenhän tuo World Cup voisi olla parempi kuin tuo XX World Cup (siis, jos sen kanssa voi elää, ettei lukitus ole tangossa)?
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  3. #153
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Sen käsityksen sain että RS:n keuloissa tuo lukitus on nimenomaan se low speed compression. Se vaan on on/off mallinen. Eikö noissa hienoimmissa ole niin että se tankonapin säätö on portaaton?

  4. #154
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Kuinka usein muut on huollattanu Foxin FIT keuloja ?
    Olen tähän asti muita keuloja huollattanu kerran vuodessa ja uskoin aiemmin että fit-teknologia mahdollistaisi vielä pitemmän huoltovälin. Nyt puoli vuotta ja 600 km ajossa ollut Fox F120 rlc fit tuntuu menettäneen alkuherkkyyttään ja huolto saatta osua keskelle parasta ajokautta. Foxilla on tietty omat huoltosuositukset (30h välein) mutta ei taviksella ole niihin mahiksia. Voi toki olla että hiljattain asennettu paksukylkinen protection rengaskin vaikuttaa alkuherkkyyden tuntuun.

  5. #155
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    Scott Nude Tc takaiskarin huolto-ohjeet, onko kenelläkään parempaa tietoa mistä löytyis ?. Internetin ihmeellinen maailma ei antanut minulle vastausta.

  6. #156
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti merkeli Katso viesti
    Kuinka usein muut on huollattanu Foxin FIT keuloja ?
    Olen tähän asti muita keuloja huollattanu kerran vuodessa ja uskoin aiemmin että fit-teknologia mahdollistaisi vielä pitemmän huoltovälin. Nyt puoli vuotta ja 600 km ajossa ollut Fox F120 rlc fit tuntuu menettäneen alkuherkkyyttään ja huolto saatta osua keskelle parasta ajokautta. Foxilla on tietty omat huoltosuositukset (30h välein) mutta ei taviksella ole niihin mahiksia. Voi toki olla että hiljattain asennettu paksukylkinen protection rengaskin vaikuttaa alkuherkkyyden tuntuun.
    Ootko putsannut liukuputkia ja voidellut pölytiivisteitä jollain siihen käyttöön sopivalla aineella? Alajalat voi myös ottaa irti ja putsata pölytiivisteet huolellisesti.
    Att inte cykla är att gå för långt

  7. #157
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?
    The end of the road is just the beginning...

  8. #158
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?
    Tuota oon suihkutellut tiivisteisiin ja liukuputkiin.
    Tiedä sitten onko blaseboo ,mutta tuntus parantavan alkuherkkyyttä.
    Ainakin hissitopan toimintaa parantaa selvästi.
    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80655
    - Fear is a mindkiller -


  9. #159
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Täytyyki tilata ja koittaa onko se hyväkin mentaalinen vaikutus kiitti vinkist ..
    The end of the road is just the beginning...

  10. #160
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Silikonispraytä saa lähimmältä huoltsikalta, sillä saa kaiken kiiltämään, satulan v-mäisen liukkaaksi ja kitkat pois keulasta. Myös perheriidan sillä saa aikaan, jos sattuu sitä suihkuttamaan laminaattilattialle ja taloudessa on villasukan käyttäjiä.

  11. #161
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Itse roikuttelen fillareita välillä etukiekosta pesun jälkeen kattokoukussa kuivumassa. Samalla haarukan voiteluöljy valuu puslien urien ohi vaahtomuovirenkaaseen joka kaikkien (netistä hartaasti etsittyjen) selitetysten perusteella pitäisi toimia juuri sinä voitelevana juttuna ja voiteluöljyn "varastosäiliönä". Normaalisti ajossa pitäisi myös voiteluöljyn nousta ensin loiskuen liukuputkeen ja siitä edestakaisliikkeen ja puslien avulla aina sinne vaahtomuovirenkaaseen asti. Liian pieni määrä tai liian jäykkä öljy heikentää tätä suunniteltua toimintaa ja mutulla heittäisin myös että "vääränlainen" ajomaastokin, eli missä keula ei tee mitään ja näin ollen öljy ei kiipeä voitelemaan. Eli jos liukuputket tahmaa, niin ajat tod. näk. liian nöösisti ja voit vaihtaa huoletta täysjäykkikseen
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  12. #162
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Mul on ollu tapana enne ajamaan lähtöö pitää hetken fillarii "katollaa" ja sit pumppaan keulaa nii et herkistyy .. Oon huomannu et jos ei sitä pumppaile enne ajamista nii ottaa hetken ennen ku ajamalla herkistyy ..
    The end of the road is just the beginning...

  13. #163
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Täysjoustossa Focus Thunder 130 keulana tällähetkellä Manitou Stance 120-150 jousikeula , joka tuntuu vähän kovalta . Tietysti voisi etsiä löysemmän jousen , mutta kiinostaisi ilmakeulan vaihtaminen tilalle . Edellisellä omistajalla oli Rokkarin Relevation 150 , kiinostaisikin kokeneempien kokemukset seuraavista keuloista , Fox Float 140
    ton Rokkarin lisäksi . Hinnat on vaan aika suolaisia uutena , ja käytettyinä aika harvoin tarjolla , tai jos on niin väärän värisiä tai muuten sopimattomia .
    Onko kellään kokemuksia X-fusionin keuloista tekeekö mitään ? Mulla on takaiskarina X-fusion ja tähän mennessä toiminut moitteettomasti ,
    esim. toi X-fusion Velvet 140-110 voisi olla vaihtoehto .
    jame1967 muokkasi tätä : 29.04.2012 at 11.20 Syy: kirjoitusvirhe

  14. #164
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?
    Slick honey tai Sleek rasva, silikonipohjasta rasvaa.

    1) Mämmit liukuputkiin
    2) Pumppaile keulaa/iskaria
    3) Kiillota paskat pois rätillä jotka rasva nosti stefoista ylös
    4) Ihaile pliukasta liukuputkea joka hylkii vettä ja paskaa 1-2 lenkkiä
    5) Toista tarvittaessa.

  15. #165
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Keulaöljyä muutama tippa riepuun ja hankaa paskat pois putkista.

  16. #166
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    122
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ootko putsannut liukuputkia ja voidellut pölytiivisteitä jollain siihen käyttöön sopivalla aineella? Alajalat voi myös ottaa irti ja putsata pölytiivisteet huolellisesti.
    Ok, tänks. Ollu tapana jättää keulahommat aidosti osaaville. Koitan ensin keulan roikottamista katosta jos sais voideltua sisäkautta. Jos vielä tuntuu kuivalta niin jotain tällaista auttavaa vois kokeilla. Lienee sama operaatio ~kaikkiin keulamalleihin.
    http://service.foxracingshox.com/con...uick_Clean.htm

  17. #167
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    RP2 Foxiin kun saa niitä ilmakammion täyterinkuloita, paljonkas niiden tilavuus on? Mitat kelpaa myös tai tieto kannun max paineesta. Ei siis max täyttöpaineesta, vaan jousto pohjassa vallitsevasta.

  18. #168
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti skuikka Katso viesti
    RP2 Foxiin kun saa niitä ilmakammion täyterinkuloita, paljonkas niiden tilavuus on? Mitat kelpaa myös tai tieto kannun max paineesta. Ei siis max täyttöpaineesta, vaan jousto pohjassa vallitsevasta.
    Foxin omat muovipalikat ovat muistaakseni 3,3ml / 6.6ml / 9,9ml eli kaikki erikokoisia. Mitään hienosäätöä noilla portailla
    ei aikaiseks saa. Omani on kuristettu rockshoxin punaisilla kumispeisereillä (ns Monarchin reduseri), joiden tilavuus on pienempi.

  19. #169
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Kiitoksia. Liekkö noiden mukana tullut ohjeita, kuinka montaa voi käyttää kerralla? Olen öljyllä säätänyt tuota tilavuutta, eikä tarve ole kovin hirveästi kammion ilmatilavuutta pienentää, mutta kiinnostaa kuitenkin tietää mikä on "turvallinen alue".
    Edit: pää vähän hitaalla, saahan tuon mitalla ja laskimella max täyttöpaineesta.

  20. #170
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Asentelin tos kolmise viikkoo takaperi fox rp23 iskarin kiinni ja ensmäiset 2 viikkoo toimis tosi smoothisti mut eilen huomasin et herkkyys ei ollu enää samal tasol ja pumppaillessa iskari tuntuu aikast kuivalta .. oisko kovinkin yleistä et tehtaalla jää suht kuivaks nuo? kyl vähä ottaa nuppii lähetel sitä 100e huoltoon alle 10 lenkin jälkeen ..

    ps. soveltuisko tollane perus 5w moottoriöljy tuohon liukuputkien puhdisteluun/voiteluun?

  21. #171
    Kerta olet sen pyörään asentanut niin varmaan irtiottokin ja avaaminen onnistuu? Sillä saanee paremman varmuuden asiaan kuin liukuputkia rutjaamalla jolla vaan maksimoi lian kerääntymiseen tiivisteisiin. Avasin tuossa taannoin oman foxini niin kyllä siellä sitä tavaraa oli, tosin tiivisteet näytti hieman kuivahkoilta. Melko sitkeää tavaraa siellä sisällä oli ja niihän nuo amerikan foorumilla puhuu et jotain "75-80"w sinne ois hyvä pistää jos ei foxin omaa fluidia ole. Avaaminen saattaa onnistua ihan ilman pyörästä irroitustakin riippuen ihan pyörästä et ei se sinänsä iso homma ole.

  22. #172
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    No toi ny oli ainut mitä kotoo löytys ketjuöljyjen lisäks mut täytyy nappaa kaupast silikoniöljyy jos sillä lähtis herkistyyn ettei ny ensmäiseks korkkais iskarii ..

  23. #173
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Eikös siellä Kaarinassa ole myös Bilhelvete? Sieltähän saa ihan oikeaa 5w keulaöljyä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-Racing-36961/
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  24. #174
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Nonii .. eipä tullu koko pulju mielee vaikka se tos about 500m pääs onki thanks ..

  25. #175
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eikös siellä Kaarinassa ole myös Bilhelvete? Sieltähän saa ihan oikeaa 5w keulaöljyä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-Racing-36961/
    Keulaöljy ei ole kovin hyvä vaihtoehto jos öljyn tarkoitus on vain voidella ilmamännän tiivistettä. Moottoriöljy on siihen tarkoitukseen parempi vaihtoehto.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  26. #176
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    keulaöljy keräs töhnää aikast paljon eikä suuremmin tuntunu herkistävänkään .. kokeilin silikonispray:tä ja se ei kyl keränny juurikaan turhia mut edelleen iskaris on aikast "karhee" soundi ku sitä pumppailee .. eiks sen kashiman pitäny olla superliukasta ..
    The end of the road is just the beginning...

  27. #177
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    edelleen iskaris on aikast "karhee" soundi ku sitä pumppailee .. eiks sen kashiman pitäny olla superliukasta ..
    Oletko pölytiivisteet putsannut? Saattaisi mahdollisesti auttaa. Samalla voi voidella kunnolla sen tiivisteen, jos on kuiva.

  28. #178
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    täytyyki perehtyy et mite tuo hoituu .. ei taida lähtee iskaria purkamatta niinku keulasta?
    The end of the road is just the beginning...

  29. #179
    Helppo voitelu on ottaa venttiilin sisus irti ja ruiskulla hiukan keulaöljyä sisään. On vähän liian notkeaa, joten öljy löytää tiensä ulos samalla voidellen tiivisteet.

  30. #180
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    kyl täs alkaa tuleen vähä skeptiseks .. pumppailles tulee sellane saundi ku farkut hankais ja joku "rapsahtelee" alkujoustossa .. ei siit erota edes reboundin suhinaa .. jotenki vaa epäilyttää ettei johdu pelkästään kuivasta tiivisteestä ..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •