Osasyyllinen on huono lainsäädäntö. Autosta on mahdotonta arvata, onko kyseessä suojatie vai pyörätien jatke. Lisäksi uusiakin risteyksiä piirretään väärin 1-3m päähän ajoradasta niin, että kevytliikenne jää katveeseen kääntyvältä autoliikenteeltä.
Osasyyllinen on huono lainsäädäntö. Autosta on mahdotonta arvata, onko kyseessä suojatie vai pyörätien jatke. Lisäksi uusiakin risteyksiä piirretään väärin 1-3m päähän ajoradasta niin, että kevytliikenne jää katveeseen kääntyvältä autoliikenteeltä.
OLMO Dynamic 2005
Specialized Tricros single 2008
FUJI Classic Track 2011
Colnago Master 2014
"En tiennyt" ei ole mikään puolustus. Korkeintaan se kertoo tekijän välinpitämättömästä asenteesta, kun ei viitsitä selvittää sääntöjä ja velvollisuuksia. Selitykseksi ei kelpaa myöskään se, ettei kukaan kertonut, sillä jokainen lukutaitoinen voi ne säännöt lakikirjasta tarkistaa.
Muutaman poliisiauton olen nähnyt risteysalueella, mutta eivät ole puuttuneet suojatierikkeisiin. Pyöräijöitä mennyt suojatien yli pyöräillen ja autoja mennyt suojatien yli vaikka jalankulkija (mm. itse) ollut ylittämässä tietä. Mikään tilanne ei ole ollut vaaratilanne, mutta rikkeitä kuitenkin. Ehkä kyseiset poliisit eivät olleet valvonnassa vaan hoitamassa muita tehtäviä.
^ just. Valvovan silmän alla tehty rike saa täten hyväksynnän ja rikkeiden tekeminen jatkuu.
Jouduin juuri ajamaan autolla ympäri Tamperetta ja valitettavasti koko neljän tunnin pyörimisen aikana, keskustassa ja vähän sivummallakin, ei näkynyt ensimmäistäkään poliisia autolla tai ilman. Toivottavasti nyt iltapäivän aikana on asiat toisin. Vai oliko höpöpuhetta koko "tehostettu valvonta"...
Pakkohan nuorillakin on joku tekosyy oltava, vanhempana voi sitten käyttää sitä "olin kännissä" ja tuomio laskee![]()
Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet
http://www.guardian.co.uk/uk/datablo...casualties-map
Onkohan Suomen kaupungeista vastaavaa dataa tarjolla?
Voisi paljastaa paikallisia ongelmakohtia.
Tekniikan Maailmassa 08/2012 (uusin), oli juttu polkupyöräonnettomuuksista. Oli mielenkiintoista luettavaa ja siinä todennäköisesti mainittiin myös tämä mopoautoilijan tapaus.
Onnettomuustutkintalautakunnan mukaan pyöräilijä oli pyörätien jatkeella ja hänen nopeutensa oli 10-15km/h ja mopoauton noin 45km/h. Ennen törmäämistä mopoauto oli vaihtanut kaistaa vasemmalle, koska suojatien eteen oli pysähtynyt auto. Mitään jarrutusjälkiä ei löydetty. Pyöräilijällä ei ollut kypärää ja se olisi voinut pelastaa hänen henkensä.
Kyllä mun nähdäkseni tuo kaistanvaihto kielii aika paljon tuosta tilanteesta. Jääköön nyt sanomatta että mitä.
Törmäsikö pieni sininen auto pyöräilijään?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...ailijaan+.html
Päälleajo/liikennepako? No, siitä tuskin mitään seuraamuksia sille karanneelle osapuolelle tulee, mikäli ikinä edes löytyy...
Lukekaa ne uutiset vähän tarkemmin. Ei 6-vuotta tullut korruptiosta vaan siinä oli tanakka lista vakavia talousrikoksia tuomion takana.
Minusta epäkohta näissä liikenneonnettomuuksissa on se, että uhrille maksettavat korvaukset haitoista ovat täysin naurettavalla tasolla. Sain riitelyn jälkeen 300,- kun kolarin jälkeen olin puoli vuotta rampa ts en pystynyt harrastamaan mitään liikuntaa, en nukkumaan ilman särkylääkkeitä, en voinut ajaa polkupyörällä työmatkoja, en pystynyt tekemään mitään omakotiasukkaan piha- tai korjaustöitä jne. Olin siis se syytön osapuoli ja maksajana syyllisen liikennevakuutusyhtiö. Lääkäri muuten kirjoitti papereihin suosituksena 3000,- kivusta ja särystä. Mulle ihan sama joutuiko se rouva sähkötuoliin vai selvisikö rikesakolla - en ole perään kysellyt.
Auts.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...72503_uu.shtml
Auton alle jäänyt iäkäs pyöräilijä menehtyi tänään Pieksämäellä.
^40 metriä siirtymää ja 100km/h nopeusrajoitus, aika jarruttamatta osunut.^
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Olisiko onnettomuus tapahtunut tässä?
http://g.co/maps/jkhbj
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Kirjanmerkit