kyllä mulla maastorenkaat nousee ihan tässä todellisuudessa niin, että laitan renkaan vanteelle ja pumppaan lattiapumpulla. sen verran skeptinen kuitenkin olen, että nostan ensin vanteelle ja sitten vasta litkutan. On siitä sekin ajatus, ettei sinne reunanauhan ja vanteen väliin pääse vahingossa lateksihippusia väliin. juu, vainoharhaa sekin
Minipumpullakin muuten nousee toinen kylki vanteelle kunhan ensin kyljistä nyppii lähelle, ainakin kotioloissa (edit: eli toinen kylki ei nouse, ei ole tarvettakaan, koska se on jo nostettu lattiapumpulla).
3 barilla mä olen tiivistellyt. ajatus on, että kun ylikorkealla tiivistyspaineella venytän reikiä suuremmiksi kun ne ajopaineilla on, niin silloin ne tiivistyvät tiukemmin kun painetta laskee. Samaan vainoharhaan pohjaten myös melkein läpireiät tulevat ilmi tiivistettäessä, eikä vasta metsässä. Toistaiseksi olen onnistunut tästä syystä/huolimatta?
sopiva diagnoosi on kehittämättä vielä itselleni tai 1.5 tuumasille maraton racereille, joita koitan saada tiivistymään 5 barin paineella. Ei tahdo oikein pitää paineita yön yli. tuntuu että reikiä syntyy ihan itsestään. Onneksi työpaikalla saan kompuralla paineet ennen kotimatkaa. Josko kokeilis reikien avaamista ja heiluttelua 6 barilla ja sitten jättäis rauhottumaan 4 barille? vinkkejä kellään?
Kirjanmerkit