Jaahas, nyt kävi niin, että räjähti rengas vanteelta ja levisi litkut pitkin seiniä. Onneksi kylppärissä.
Olin siis asentamassa uusia 2,25" Rocket Ron Evo TL-Readyja NoTubes ZTR Alpine vanteille. Aikaisemmin olin tavalliset vanhat 2,1" Ronit noille vanteille litkuttanut ja ajanut tubelekseina pitkään ilman ongelmia. Nyt kävi siis niin, että olin heittänyt noin 1,5 kuppia Stanin litkua sisään ja renkaat nousi nätisti jalkapumpulla vanteelle. Pumppasin 3 bariin paineet, joka ei pitäisi olla edes maksimipaine kyseisille vanteille (45psi 2.2" leveille renkaille ja renkaassa maksimipaine 3.7 bar). Pyörittelin ja ravistelin renkaita ja jätin tiivistymään kyljelleen. Paineet rupesi pikkuhiljaa laskemaan, joten uudestaan 3 baria sisää ja lisää ravistelua ja pyörittelyä ja toiselle kyljelleen makoilemaan. Tässä vaiheessa ne ilmeisesti tiivisty lopullisesti, eikä paine enää laskenut, mutta jostain syystä tuo takarengas päätti räjähtää pois vanteelta.
Mistä moinen voisi johtua? Olenko tehnyt jotain väärin? Voiko renkaassa olla jotain vikaa? Uskaltaako tuota kokeilla vaan uudestaan ja laskea esim. painetta johonkin pariin bariin heti, kun ei kuulu suhinaa enää mistään?
EDIT: Mahto naapureilla olla ihmettelemistä, että mitä täällä tapahtuu keskellä yötä. Onneksi ei poliisit sentään tullu käymään...
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kirjanmerkit