HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 23 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #661
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Ja keulaan suosittelisin myös mieluummin kierrejousta. Aivan kuten Drop jo kertoikin.
    Njoo, muuten kyllä, mutta kun tarkoitus on keventää kuskia tuntuvasti tässä kauden edetessä, niin ilmaa on paljon halvempi vähentää, kun ostaa läysempää jousta

    ja kyllä, tiedän miten smuutti hyvä jousikeula on, onhan mulla Vanilla R tossa mainitsemassas xc-pyörässä ja siihenkin joutunee (toivottavasti) invstoimaan löysempää vieteriä..

    mennään nyt tolla ilmakeulalla toistaiseks :P
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  2. #662
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Jos kestää sen alkumatkan lyömisen läpi niin ei se ilmajousi (edessä) niin paha ole. Mut jos pyörässä on valmiiksi tosi matala keskiö kuten omassa Uzzi VP'ssä niin kierrejousi edessä ja takana oli paras lääke polkimien iskun vähentämisessä.

  3. #663
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Santa Cruz vertailee alu- ja hiilarirungon kestävyyttä labrassa -> http://www.pinkbike.com/news/santa-c...-test-lab.html

  4. #664
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    http://www.last-bikes.com/products/herb-160.html

    Erittäin paljon potentiaalia.
    Mud, sweat and beers.

  5. #665
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Jos vielä on kalustospeksailut käynnissä, niin tuossa olisi Commencalin propagandavideo Meta SX:stä:



    Pelkän rungon hinta näyttää olevan reilut 1500 euroa, mutta kokonaisen pyörän hinta tuntuu osiin nähden aika suolaiselta.

  6. #666
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hri Katso viesti
    Jos vielä on kalustospeksailut käynnissä, niin tuossa olisi Commencalin propagandavideo Meta SX:stä:

    Pelkän rungon hinta näyttää olevan reilut 1500 euroa, mutta kokonaisen pyörän hinta tuntuu osiin nähden aika suolaiselta.
    Ai, ai kun on siisti, en tosin ymmärrä miten kehtaavat pyytää 4400€ pyörästä jossa on X7/X9:iä Tuosta kun tiputtaisi sen tonnin niin alkaisi olla lähempänä totuutta.

  7. #667
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Jabula väräytti viisaria.
    Mud, sweat and beers.

  8. #668
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Jabula väräytti viisaria.
    Sehän näyttäs olevan suora kopio Devinci Dixon:sta, mutta pitemmällä joustolla.

  9. #669
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Sehän näyttäs olevan suora kopio Devinci Dixon:sta, mutta pitemmällä joustolla.
    Niinpä!
    Mud, sweat and beers.

  10. #670
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Dixonista puheenollen:

    Att inte cykla är att gå för långt

  11. #671
    Joe Barnes / MTBCut & Orange meinaa ajelle euro enturoo tulevana kautena. Ohessa ihan hauska esittely hänen oranki femmastaan. Aika "standardi" kamoilla tossa näytetään menevän. Perus foxia (150 mm) etc. http://www.vitalmtb.com/photos/featu...aign=spotlight

  12. #672
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AinaVanteilla Katso viesti
    Joe Barnes / MTBCut & Orange meinaa ajelle euro enturoo tulevana kautena. Ohessa ihan hauska esittely hänen oranki femmastaan. Aika "standardi" kamoilla tossa näytetään menevän. Perus foxia (150 mm) etc. http://www.vitalmtb.com/photos/featu...aign=spotlight
    Continentalin porukkalle on valittu Alpine
    Tällä videolla ei tosin perustella sen enempää pyörän valintaa, ajellaan vaan.

  13. #673
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Tuosta sitten kaudelle 2013(?) tuollainen carboniittinen Evil Uprising Trail/AM -runko:



    Geometry with 150mm fork ( 520mm AC )

    High - HA-67.62 BB- 13.48/342.5mm WB -44.0/1120.0 mm CS - 430mm/16.9" SA 72.8

    Low - HA-66.5 BB-13.00/330.0mm WB- 44.25/1124.09mm CS - 433.97mm/17.08" SA 71.76

    • Shock: 7.875 x 2.25
    • ISCG05
    • Integrated headset
    • 142 x 12mm rear axle

    Näyttää kohtuullisen järeältä ja varmaan melko letkeä ajella esim Foxin 36:sella tai Lyrikillä.

  14. #674
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Öö, ai Evil on vielä jollain tasolla olemassa?

  15. #675
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Ite en ehkä heti ois laittamassa Eviliä. Revoltissahan oli jotain valmistusvikaa ja monet odottaa vieläkin takuurunkoa. Sit ne teki Undead hiilari-DH-rungon, joka ei kai vieläkään oo tullu myyntiin. Mutta Brook McDonald pisti sellasen protosta takahaarukan poikki DH World Cupissa (La Bresse). Nyt sit pitäis olla luottoa johonkin uuteen traili/enskarunkoon. Jos nyt eka (1) saisivat tuon DH-hiilarirungon myyntiin ja (2) porukka ajais niillä vuoden, eli näkis kestääkö ne (kun takuuseenkaan ei välttämättä voi luottaa). Sit vois ehkä harkita tota trailirunkoa. Mutta onhan noi hienon näköisiä ja kun Dave Weagle on tuunaamassa jousitusta, niin tuskin se ihan susi voi olla. Tossa vielä Dave Weaglen selitykset takahaarukan hajoamisesta:

    Yes, some of the prototypes have broken, that's the goal, to start light, and add material after issues are found. It's pretty much impossible to start heavy and then try to reduce weight and pray for no failure. It just doesn't work that way. Plus, FEA with composite construction is dodgy at best. Testing is just a far more efficient means of arriving at the end goals that we're shooting for. So to answer the call for "transparency", here's what I've got for you: 1) I didn't design the bike, I just act as an advisor to Evil, just as I do with Ibis, Pivot, Turner, Morewood, Devinci, BH, Spooky, IF, Seven and a couple other brands that you don't know about. 2) We've seen the bikes have failures in a couple areas. The chainstay yoke was too thin on one version and that cracked. It wasn't as stiff as we wanted anyways so that's a good thing. We removed material in the front end to add flex and changed the stiffness profile of the swingarm mounts in the front end as well. I think that one early frame may have cracked up by the seat tower, it certainly was blemished. We added material just to be safe as it was an area that did not make a stiffness change. The front of a couple of the swingarms broke where the aluminum insert will be. Brook did break one but the other is all good. 3) To answer the conspiracy theorists questions, no, I did not know that Brook broke one of the two swingarms until after I was on here last, but it was not unexpected. The swingarm Brook broke had almost 300 runs on it so honestly I am completely amazed that it lasted that long given that initially they were just for stiffness testing and not for big hits. They seemed to be holding up so Zink, Strobel, and Cam and Mason have been riding them without inserts. I rode it hard myself and it held together. That being said, the insert design was signed off on in June and new swingarms and frames with the latest layups will be here in the next week I am told. 4) I expect at least one more revision after this, maybe two. 5) We don't learn anything if nothing breaks in testing, so I am hoping for more failures.
    "It's pretty much impossible to start heavy and then try to reduce weight and pray for no failure."

    Jännää kyllä, että Santa Cruz teki V10 Carbonin eturungosta ensin ylijäreän ja kun se todettiin vuosien varrella kestäväksi, niin ovat nyt alkaneet kevennellä sitä, ensin kisakuskeille. Täysin päinvastainen strategia siis kuin Evilillä.

  16. #676
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Ilmeisesti ne vielä sätkii. Eikös se hiilikuituinen DH pyöräkin keräillyt jo (kyseenalaista) mainetta ja kunniaa tässä joku aika sitten.
    Hri muokkasi tätä : 20.03.2012 at 11.33 Syy: Mehukatti ennätti aiemmin

  17. #677
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    orimattila
    Viestit
    412
    Commencalin uudet AM 1,2,3 Tarmolla alessa...

  18. #678
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Hamina
    Viestit
    15
    Orangen mallistosta Alpine tai Five. Omaa Alpinea ajattelin lähteä ulkoiluttamaan enskakisaan taikka pariin jos aikataulut natsaa.
    Nukeproofilta on myös mielenkiintoinen fillari: http://www.nukeproof.com/en/somplete-bikes/mega-am-pro
    Sehän on vain omista valinnoista kiinni.

  19. #679
    Liittynyt
    10/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    206
    Postataan vielä pari vaihtoehtoa erikoisuuksien tavoittelijoile. YT:n pyörien hinnat näyttäs pyörivät melko maltillisella tasolla.

    YT Industries Wicked 150/160 & Notion
    Labyrith Agile

    Edit: Antidote Lifeline Nano DH Composite On ainankin messevä nimi, mutta kyllä näyttääkin hyvältä! Tosin Foxin 32 keula hieman sotkee harmoniaa.

  20. #680
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Vastamyrkky näyttäis kyllä pikkasen nihkeeltä poljettavalta... Taitaa olla pikemminkin hassuttelupyörä, kuin enskakisailuun ajateltu
    Mud, sweat and beers.

  21. #681
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    kiekoista on huono keventää, ku alla pyörii tune king/kong navoille kasatut flow:t

    titamiinijousta harkitsin joskus, mutta ei ihan meitsin painoluokkaan löydy ainakaa pikavilkaisulla (115kg) crc:stä..
    Kerrotko miten kestää, tai on kestämättä.
    Itse alle 80kg painoluokassa luovuin kyseisistä navoista kun kiekkoja speksailin. Vapaaratas on kai melkoista kuraa? Laipat ovat myöskin epäilemättä kovilla jarrutuksissa tuossa painoluokassa?

  22. #682
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Dixonista puheenollen:
    http://www.pinkbike.com/video/247094
    Hyvä meininki!

  23. #683
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JTG Katso viesti
    Kerrotko miten kestää, tai on kestämättä.
    Itse alle 80kg painoluokassa luovuin kyseisistä navoista kun kiekkoja speksailin. Vapaaratas on kai melkoista kuraa? Laipat ovat myöskin epäilemättä kovilla jarrutuksissa tuossa painoluokassa?
    Toistaiseksi on ainakin kestänyt hyvin, enkä ole kyllä kuullut että ko. navat olis kuraa, päinvastoin.. mutta infoan lisää, kun pääsee sulalla kelillä antaan kunnolla runtua kivikko-juurakkomäkeen.. tai no, onhan noilla kiekoilla jo yks päivä mustassavuoressa ryskätty viimesyksynä, hyvin kesti..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  24. #684
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    mutta infoan lisää, kun pääsee sulalla kelillä antaan kunnolla runtua kivikko-juurakkomäkeen...
    Niin, ylämäkeen.

    erilaisia Tune Kong halba hubi rikkoutumiskuvia:

    http://i39.tinypic.com/jq2w5y.jpg

    http://img295.imageshack.us/img295/2...0520101158.jpg

    http://pxx.fi/pos/freehub_2s.jpg

    http://farm5.static.flickr.com/4116/...9dec677ce7.jpg

    Ja tarinointia...

    http://weightweenies.starbike.com/fo...72841&start=15

    http://forums.mtbr.com/weight-weenie...ld-500637.html

  25. #685
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mitä sä niinkun yrität kertoa?

    olen mä saanut polkemalla paskaksi shimanon ja dt:n vapaarattaitakin, ei mua yllättäis ollenkaan jos toi pärähtäis.. kas kun on massaa ja _voimaa_ niin osat on kovilla, ei mitään uutta auringon alla.. kulutustavaraa
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  26. #686
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mitä sä niinkun yrität kertoa?

    olen mä saanut polkemalla paskaksi shimanon ja dt:n vapaarattaitakin, ei mua yllättäis ollenkaan jos toi pärähtäis.. kas kun on massaa ja _voimaa_ niin osat on kovilla, ei mitään uutta auringon alla.. kulutustavaraa
    Yritän kertoa omista kuulemisista ja havainnoista internetin ihmeellisessä maailmassa, ei mitään kummempaa vihjailua. Tai sitten en vain tiedosta itsessäni harmitusta, että olisihan tuo minun kaltaisella rimpulalla kestänyt ihan hyvin ja olisin saanut speksaamani +1200g kiekkosetin, murr!
    Vihjailua voisi olla, että aikamoinen rimpulajalka olet jos et tuolla massalla saa kertapolkaisulla vapaaratasta antautumaan. testaa edes!

  27. #687
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kun nyt endurosta puhutaan on kestävyys ihan oleellinen aihe. Kaiken saa rikki, jotkut helpommin. Ei se tarkoita etteikö kannattaisi ostaa, se vain kannattaa tehdä tietoisesti.

    Itse jätin Tunen navat kauppaan koska yleisyyteen nähden niitä paukkuu ihan liikaa, ja mä lähden siitä että napa kestää ja vanteet hajoaa, musta on ihan ok jos jollain on eri prioriteetit.

  28. #688
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Käytettynä ostin nuo kiekot kun sattu sopivankokoiset akselit oleen (20 / 12x150), about yhden navan hinnalla, joten ajetaan niinkauan kun kestää ja huolletaan jos hajoaa.. =) "kakkoskiekot" on olemassa myös, eikä noita tuneja ole tarkoitus erityisesti yrittää rikki..

    ja kuten montakertaa todettua, kuka vaan saa tavaraa rikki, taitoa on se että saa kamat pysyyn ehjänä!! ;D
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  29. #689
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Viimeisin uutinen tuo varmaan aika lailla lisänäkökulmaa tähän topicciin
    http://www.mtb-enduro.net/
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  30. #690
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Olenki jo tovin koittanu järkeistää miks mun olis pakko ostaa Honzo
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •