FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 22 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 20 21 22 23 24 32 72 122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 631 - 660 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #631
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Prestige Katso viesti
    Ensi kesän enskavehje talvivarustuksessa. Pirun hauska ajettava, äsken piti käydä ottamassa vaan kuvat, mutta innostuin leikkimään niin että hiki tuli. Orkkiskokoonpanoon on muutettu lyhyempi stemmi, gripit, hissitolppa ja renkaat, sekä lisätty bashring ja ketjuohuri.
    Hieno kona. Onko tämä nyt se Abra Cadabra?? Perän joustomatka muuttuu tilanteen mukaan yms. hienouksia.
    - Fear is a mindkiller -


  2. #632
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Hieno kona. Onko tämä nyt se Abra Cadabra?? Perän joustomatka muuttuu tilanteen mukaan yms. hienouksia.
    Kyllä.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  3. #633
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juskola Katso viesti
    Tuo Canyon on houkutellut minuakin. Osasarja on ihan käsittämättömän hyvä hintaan nähden. Onneksi olen saanut vielä vastusteltua, sillä se tuntuu jotenkin niin overkilliltä. Joustoa on enemmän kuin paikallisissa mäissä korkeuseroa.
    Mulla on vähän sama "pelko", että toi torque voi olla hieman yliampuva menopeli mun käyttöön. Tässä on toisaalta herännyt suuri kiinnostus päästä tykitteleen mm. Calpiksen ja Sappeen alamäkiä oikein kunnolla, joten kaluston tulisi olla "riittävän" järeätä. Mulla löytyy noiden molempien mäkien vierestä hyvät majapaikat, joka mahdollistaa edulliset reissut mäkiin vaikka joka viikonloppu. Toisaalta ajattelen niinkin, että mulla on jo jäykkäperänen 29er XC-fillari 100mm keulalla, joten toisen "maantopyörän" tulisi olla riittävän erilainen tohon nykyseen verrattuna.

    Esim. Canyonin Strive tai Radon Slide SD varmaan riittäis omaan käyttöön ihan mukavasti, mutta jotenkin toi torque on vaan niin helmi.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  4. #634
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mulla on vähän sama "pelko", että toi torque voi olla hieman yliampuva menopeli mun käyttöön. Tässä on toisaalta herännyt suuri kiinnostus päästä tykitteleen mm. Calpiksen ja Sappeen alamäkiä oikein kunnolla, joten kaluston tulisi olla "riittävän" järeätä. Mulla löytyy noiden molempien mäkien vierestä hyvät majapaikat, joka mahdollistaa edulliset reissut mäkiin vaikka joka viikonloppu. Toisaalta ajattelen niinkin, että mulla on jo jäykkäperänen 29er XC-fillari 100mm keulalla, joten toisen "maantopyörän" tulisi olla riittävän erilainen tohon nykyseen verrattuna.

    Esim. Canyonin Strive tai Radon Slide SD varmaan riittäis omaan käyttöön ihan mukavasti, mutta jotenkin toi torque on vaan niin helmi.
    Ota vaan se järeempi peli jos sulla on xc-käyttöön jo pyörä. Eipähän tartte sit jossitella. Itekkin arvoin perus enduron ja evon välillä ja onneks otin evon.
    Mullakin on kevyempi peli lenkkipyöränä.

    Strivessä ja slidessä tulee kuitenkin nopeemmin rajat vastaan jos/kun innostut kunnolla hissipyöräilystä.
    Tuo torgue riittää mihin vaan mitä suomen rajojen sisällä on tarjolla ja voi olla hauska peli myös lenkkipyöränä.

    Vielä itse suosittelisin jyräpyörään kierrejousi iskareita. Ero on yllättävän iso ilmavehkeisiin nähden. Sitä ei uskokkaan ennen kun kokeilee.
    - Fear is a mindkiller -


  5. #635
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mäkin varmaan ottaisin tuon järeämmän jos tarkoitus on ajaa enemmän kalpiksessa ja muualla, mutta musta se kuitenkin vaikuttaa olevan jo aika lähellä FR pyörää ennemmin kuin Enduro pyörää... Itselläkin ehkä kyllä suunilleen yhtä järeä ja poluilla pystyy vielä ajamaan, mutta katsoen tuon satulakulmaa en ole ihan varma onko se siihen kuitenkaan tarkoitettu.

  6. #636
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ota vaan se järeempi peli jos sulla on xc-käyttöön jo pyörä. Eipähän tartte sit jossitella. Itekkin arvoin perus enduron ja evon välillä ja onneks otin evon.
    Mullakin on kevyempi peli lenkkipyöränä.

    Strivessä ja slidessä tulee kuitenkin nopeemmin rajat vastaan jos/kun innostut kunnolla hissipyöräilystä.
    Tuo torgue riittää mihin vaan mitä suomen rajojen sisällä on tarjolla ja voi olla hauska peli myös lenkkipyöränä.

    Vielä itse suosittelisin jyräpyörään kierrejousi iskareita. Ero on yllättävän iso ilmavehkeisiin nähden. Sitä ei uskokkaan ennen kun kokeilee.
    Ton iskarin kanssa täysin samoilla linjoilla syklolaivan kanssa. Miulla on Giantin Reign fillarina ja siitä tuli vaihdettua DHX ilmanelonen ELKA:n viidennen asteen jouseen ja tuon muutoksen myötä luuli kyllä koko fillarin vaihtuneen. Ja jos keulana Floatti tuntuu köpöltä niin 36mm putkilla siihen saa kyllä vaihettua myös erilaista sisusta tilalle...

    Kiekkosettinä tuo Sun Ringlen MX29 lienee kuitenkin ihan perusvarma himmeli, joten tuskin sitä kannattaa pahemmin murehtia. Nuke proofin vanteet on tehty ton pohjalta ainakin, eikä niitä nyt kovin pahasti ole moitittu.

    Voin mie tietty olla kaiken tämän suhteen väärässäkin

  7. #637
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Minä kyllä ehdottaisin enemmin sitä Slidea kuin Torqueta. Jos toinen pyörä on 29er jäykkis, niin kyllä tuollakin parilla jo tarpeeksi eroa tulee toisiinsa... Vahva mutu, että sillä Torquella ei oikein lenkki maistu, painava ja kankea. Ja jos esim. sillä Slidella ei tarpeeksi vauhtia saa Sappeella/Calpiksessa, niin sitten vaan jo dh-pyörää alle ja kisalappua rintaan. Torque ei mielestäni ole enää mikään endurofillari, ellei nyt aivan rautaisia reisiä omista.

    Niin ja syklopaatille oli varmasti oiva valinta tuo Enduro evo, koska häneltä löytyy jo trailipyörä=stumpjumper. KalleH:n tilanne on kuitenkin mielestäni hieman toinen... Ellei käyttö tosiaan jää vain hissimäkiin?
    Love me, love my bike.

  8. #638
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Minä kyllä ehdottaisin enemmin sitä Slidea kuin Torqueta. Jos toinen pyörä on 29er jäykkis, niin kyllä tuollakin parilla jo tarpeeksi eroa tulee toisiinsa... Vahva mutu, että sillä Torquella ei oikein lenkki maistu, painava ja kankea. Ja jos esim. sillä Slidella ei tarpeeksi vauhtia saa Sappeella/Calpiksessa, niin sitten vaan jo dh-pyörää alle ja kisalappua rintaan. Torque ei mielestäni ole enää mikään endurofillari, ellei nyt aivan rautaisia reisiä omista.

    Niin ja syklopaatille oli varmasti oiva valinta tuo Enduro evo, koska häneltä löytyy jo trailipyörä=stumpjumper. KalleH:n tilanne on kuitenkin mielestäni hieman toinen... Ellei käyttö tosiaan jää vain hissimäkiin?
    +1

  9. #639
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wiggum Katso viesti
    Niin ja syklopaatille oli varmasti oiva valinta tuo Enduro evo, koska häneltä löytyy jo trailipyörä=stumpjumper. KalleH:n tilanne on kuitenkin mielestäni hieman toinen... Ellei käyttö tosiaan jää vain hissimäkiin?
    Tottahän tämä toisaalta on. xc-jäykkäperän ja stumpyn ero kuitenkin huomattava.
    Jos kalleh päätyy esim. slideen niin kannattaa kysästä fillariosasta paljon kustantaa jos siihen jonkun elkan jousimallin sais.
    Itse oon nimittäin täysin koukahtanut tuon kierrejousijouston tuntumaan ja fiilikseen.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #640
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Täällä on kyllä jälleenkerran sadellut kullanarvoisia neuvoja, kiitos niistä! Mulla on tosiaan se tilanne, että ton uuden fillarinosto on ajankohtainen vasta myöhemmin keväällä. Tässä on siis oikein mukavasti aikaa kiusata itseään pyörimällä netissä ja lukemalla erinäisiä arvosteluita yms.

    Toivon mukaan hieman keväämmällä noita AM-/enduropyöriä näkyy enemmän myös mm. Kaupin metsässä, jossa on usein ollu usein myös hyvät saumat päästä pienelle koeajolle sekä kuulla käyttäjien kokemuksia yms. MTB-centeriin pitää mennä myös vierailulle, kun heilläkin on monia mielenkiintoisia merkkejä/malleja myynnissä. Ajatuksissa on myös ollut pyörän vuokraaminen esim. Sappeesta, jotta koko alamäki/park/enduro… homman luonne hahmottuis hieman paremmin.

    Hankalaahan tässä on se, että ei oikein tiedä mitä haluu/tarvii. Pyöräharrastuksen ”kehittyessä” oon kuitenkin huomannut, että aika usein haluaa koittaa jotain uutta ja erilaista, joten ”lopulliseksi” pyöräksi tämäkään tuskin jää.

    nimim. Olispa jo kesä
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  11. #641
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Wiggumia pitää kompata siinä, että kyllä SappeeCalpiksissa pärjää aika mukavasti jopa 140 millisellä pyörällä, riippuen toki myös mm. kulmista. Ainakin mulla oli hauskaa 140 milliselläkin täpärillä.
    Mud, sweat and beers.

  12. #642
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla on ollut calpiksessa hauskaa 100mm joustavalla jäykkäperäsellä...

    Kuitenkin noiden välillä veikkaisin että se isompi ero näkyy juurikin poluilla ennemmin kuin mäessä.

  13. #643
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Dodi, tänään se saapui! Tanskan tullissa se seisoi hetken ylimääräistä mutta nyt se on vihdoin kotona. Eli 18" alpine, float OB keula, Elka stage 5 , mrp ohjuri 1x9 voimansiirto, hope m4 jarrut ja reverb hyllyyn odottamaan lämpimämpiä kelejä. Kuva myöhemmin pyöräsi kuva ketjuun kun saan kaivettua kameran jostain esiin

  14. #644
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Off topikiksi menee, mutta ei täällä näytä olevan muutakaan eloa...

    Jos on reissua vailla, niin tässä voisi olla vaihtoehtoinen viikonloppu ja mahdollisuus testailla omaa vauhtia mm. Vouillozia vastaan arvatenkin melko eeppisissä maisemissa.

    Vouilloz ride session.



  15. #645
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Mites tulisi edetä kun stemmin lyhennyksestä saatu lisä luotto alamäissä alkaa olemaan ulosmitattu ja tekisi mieli vähän loiventaa tuota keulakulmaa. Fillari on siis mondraker foxy r vm09 ja vakio keulakulmaksi olen muistaakseni jostain bongannut 68.5 mikä ei käsittääkseni ole paperillakaan erityisen loiva. Ikinä ei ole ollut tarvetta kuin kiristää ohjainlaakeria fillarista, eli oikean headsetin tilaamiseen tarvisi vähän helppiä, keula on Fox Float RL 140mm QR15mm ja Ohjainlaakeri FSA Integrated katalookin mukaan. Joku laakerin koko pitäisi vissiin tietää, onkohan tuossa joku vakio koko minkä joku osaa sanoa tai mistä kohtaa mittaamalla saisi selville sen laakerin koon? Tai olenko ymmärtänyt koko homman nyt jotenkin ihan väärin

  16. #646
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Mites tulisi edetä kun stemmin lyhennyksestä saatu lisä luotto alamäissä alkaa olemaan ulosmitattu ja tekisi mieli vähän loiventaa tuota keulakulmaa. Fillari on siis mondraker foxy r vm09 ja vakio keulakulmaksi olen muistaakseni jostain bongannut 68.5 mikä ei käsittääkseni ole paperillakaan erityisen loiva. Ikinä ei ole ollut tarvetta kuin kiristää ohjainlaakeria fillarista, eli oikean headsetin tilaamiseen tarvisi vähän helppiä, keula on Fox Float RL 140mm QR15mm ja Ohjainlaakeri FSA Integrated katalookin mukaan. Joku laakerin koko pitäisi vissiin tietää, onkohan tuossa joku vakio koko minkä joku osaa sanoa tai mistä kohtaa mittaamalla saisi selville sen laakerin koon? Tai olenko ymmärtänyt koko homman nyt jotenkin ihan väärin
    Paska juttu jos laakeri on straith 1 1/8 fully integrated. Silloin taitaa ainoa vaihtoehto angle settiin olla tilata custom tuote tuolta.
    http://www.ofanaim.net/prodspec.html
    Pistä sinne rohkeesti sähköpostia. Puljua pitää Saar niminen kaveri joka kyllä vastaili auliisti sähköposteihin kun kyselin samammoista hommaa. 1.5 astetta ois saanut loivennettua kulmaa. Ostin sit kuitenkin uuden pyörän niin ei tullut tuolta tilattua.
    Käsittääkseni tämä israililainen paja on ainoa joka tekee 1 1/8 täysin integroituun laakeriin angle settejä.

    Jos laakeri on joku muu kun 1 1/8 täysintegroitu niin tuolta pitäs löytyä loivennusta kulmaan.
    http://www.workscomponents.co.uk/
    syklopaatti muokkasi tätä : 16.02.2012 at 22.09
    - Fear is a mindkiller -


  17. #647
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    @vuohi: Syklopaatin vinkkien jatkeeksi sulla ois vaihtoehtoina myös keulan päivitys pidemmäksi ja takaiskarin puslien vaihtaminen offset-versioiksi. Offset reducereilla taitais saada maksimissaan yhden asteen loivemmaksi keulaa. Nämä sitten muokkaa geometriaa eri tavoin, esim keskiö joko nousee (pidempi keppi) tai laskee (redut, angleset). Samoin satulakulma muuttuu.
    Mud, sweat and beers.

  18. #648
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Jos joku ajattelee upgradeta takaiskarinsa, niin bike-components.de:ssä näyttäis olevan sekä 2012 Vivid Air että Cane Creek Double Barrel Air hintaan 489...

  19. #649
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Sankokaapas arvon kanssafoorumistit, kannattaako Intense uzzi vpx:n hienosti toimiva kierrejousellinen takaiskari (vivid 5.1) vaihtaa ihan kevennysmielessä esim DHX:ään, painonsäästöä siinä tulis tollanen about 600g, tuntuuhan se, mutta tuntuuko niin että huomaa yhtään missään..?

    selvennyksenä kuva jossa näkyy kokoonpano, tällähetkellä vaaka näyttää 16,3kg, ja piakkoin saapuvilla renkailla paino putoaa 15,xx lukemiin.. maksaako siis vaivaa lähteä vaihtamaan iskaria kevennysmielessä, kun nykyinen kokoonpano toimii hyvin??
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  20. #650
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    Ravindolas
    Viestit
    654
    Ei.

    Ja koska viesti oli liian lyhyt niin tuotanoinaa. Tuhlaa rahat mielummin ruisleipään, nykyisen keulan & perän viritykseen vielä paremmiksi, kausikorttiin lähimpään mäkipyöräkeskukseen ja helppokäyttöiseen henkilökohtaiseen ajanottolaitteistoon.
    --

  21. #651
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Hommaa mieluummin titaanijousi, en jaksa uskoa toiminnan pysyvän edes samanlaisena ilman armotonta tuunaamista.

  22. #652
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Titaanijousi voi maksaa about 300e eikä säästöä painossa tuu välttämättä kuin parisen sataa grammaa, jos sitäkään. Jos tuota pyörää pitäis nimenomaan polkemiskäyttöön optimoida painoa vähentämällä, niin kyllä mä sit laittaisin ehkä suoraan ilmaiskarin. Jos budjetilla mennään, niin DHX Air (niitä on näkynyt käytettynäkin), mutta paremmin varmaan toimis Vivid Air tai CCDB Air. Halvimmalla tietysti pääsee hankkimalla kevyemmät kumit (esim. Maxxiksen 2.5 EXO-kumit on siinä 800g paikkeilla) ja kevyet sisäkumit (Schwalben erinomainen freeride-sisuri 200g) tai suoraan tubelekset. Myös kiekoista vois lähteä hyvin painoa tossa VPX:stä? Mutta ehkä kannattais etukäteen kattoa, että mitä uutta enskapyörää sais laittamalla nykyisen pyörän myynnistä tulevat ja päivityksiin varatut rahat yhteen. Jossainhan se raja kuitenkin menee, että miten paljon kannattaa vanhaa päivittää.

    Mutta ei toi 15.x paino mikään hidaste ole hissienskassa. Tosiaan mieluummin huollattaa ja tuunaa nykyisen takaiskarin sekä keulan optimaaliseksi ja alkaa treenaamaan.
    mehukatti muokkasi tätä : 22.02.2012 at 10.13

  23. #653
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Takaiskarihan on siis TF-Tuned, keula on ihan uusi, eli sisäänajossa.. kiekoista on huono keventää, ku alla pyörii tune king/kong navoille kasatut flow:t tubeleksena.. kenda nevegalit 2,35 renkaat tulee alle kuhan saapuu (740g) ja tolpaksikin on kuituinen.. ohjaamon putkiosista vois keventää kuidulla/kalliimmilla palikoilla, mutt toisaalta, taidan tyytyy noihin ja speksata lähinnä kuntoa noiden rengaspäivitysten jälkeen.. titamiinijousta harkitsin joskus, mutta ei ihan meitsin painoluokkaan löydy ainakaa pikavilkaisulla (115kg) crc:stä.. tuota ilmaiskariasiaa mietin vaan, kun broidilla olis sopivan mittainen dhx air, mutta ei viittiis ihan kokeilumielessä reduja/du:ta tilailla.. :P

    Eli bottomline, onko jollakulla KOKEMUSTA uzzi vpx:stä ilmaiskarilla?? toimiiko vai onko kierrejousi vaan niinpaljon parempi?!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  24. #654
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Titaani vietereitä löytyy kans fillariosa.fi, kandee tsekata sieltä.

  25. #655
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ...vaaka näyttää 16,3kg???
    Painaako tuo runko sitten noin paljon enemmän, kun oma Nomadini DHX5, VAN36, DT EX500 - Novatec/Hadley navoilla ja litkutetuilla Weirwolf 2.5:lla näyttää 14,86 kg.
    Mielestäni mulla ei ole mitään erityisen kevyttä palikkaa kiinni.

  26. #656
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    En ole runkoa punninnu irrallisena, mutta se on L-kokoinen ja tosiaan toi iskari tolla 650Lbs jousella painaa yli kilon.. keula on lyrik 2-step air 2,4kg, 1,5" systeemit, sitte kammet ei oo mitkää keveet; RaceFace Prodigy-dh racefacen evolve-keskiöllä.. olishan tossa vielä kevennyskohteita, kuten just nuo kammet..

    mutt nomadi on kyllä salettiin kevyempi runko, kuin paljon, mene ja tiedä.. vois tyypittää joskus, kun tampereella asustelet..

    edit: vaihdoin conti x-king 2,4" pro-tectionit alle(~650g) 204g sisäkumeilla (punnitsin oikein), ja vaihdoin kuitutolppasetupin kiinni.. tämän rojektin jälkeen vaaka näytti 15,7kg ja pitoakin jopa oli LBP:n poluilla kivasti, kun kävin pikalenkillä.. vielä kuva setupista..
    Kemizti muokkasi tätä : 22.02.2012 at 12.21
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  27. #657
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Tuo keula on varmaan kohtuu nihkee? Mä kyllästyin 2-steppiin aika äkkiä kun sille ei ollu mitään käyttöä. Öljytkin tais valahtaa lopuksi väärälle puolelle. Vaihdoin solo airin tilalle ja johan keula herkistyi.

    Iskarin jättäisin kyllä vaihtamatta, varsinkin jos se on sulle pushattu. Tehdassimmitety ilmaiskari jää todennäkösesti valovuosien päähän toiminnassa.
    Att inte cykla är att gå för långt

  28. #658
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Vaihdoin solo airin tilalle ja johan keula herkistyi.
    Jep, tuo on tiedossa ja ajan ensin ton 2-stepin ekaan huoltoon, sitten solo air kitti tilalle ja samalla 10 tai 20mm lisää mittaa keulaan + herkkyyttä.. sain vaan tuon 2-stepin niin sopivaan hintaan, että solo air-kitin hankkimisen jälkeenkin jää alle crc-hinnan
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  29. #659
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Kierrejousi mielummin keulaan, oli iso muutos omassa lyrikissä kun vaihdoin solo airista (ei niinkään herkkyydessä kuin mid-stroke tuessa). Jos kuitenkin päädyt solo airiin niin laita viestiä, osat on jossain komeron perällä.

    Iskarista, dhx air on musta aika huono, mutta toimivuus polkiessa on varmaan pitkälti kiinni siitä mikä tune siinä on, varmaan tarttis mid kompression (ja pahimmassa tapauksessa rebound väärällä skaalalla).

    Hi5'ssä joku vivid air. Bike-componentissa myös, sekä CCDB air hyvään hintaan (kuitenkin paljon enemmän kuin ne redut).

  30. #660
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Elä nyt ihmeessä mene uzzia pilaamaan ilmaiskarilla, kun sinulta kerran löytyy kunnollinen ja hyvä kierrejousi-iskari.
    Jos haluat kokeilla kuitenkin DHX airia, eikä sinulla ole reduja, niin eikö Vividistä pysty lainaamaan siksi aikaa? Vai onko se erikokoisella silmällä?

    Viimeisen päälle keventäminen maastokelpoisuuden heikentyessä ei kyllä mielestäni kannata sun tapauksessa. Sullahan on jo kuitenkin reilusti kevyempi xc/trail-kone. Kierrejousi-iskari kantaa muutenkin paljon paremmin isomman kaverin. Ja keulaan suosittelisin myös mieluummin kierrejousta. Aivan kuten Drop jo kertoikin.

    Mulla painaa nykyisin oma Uzzi lähempänä 17 kg, mutta siinä on eturenkaana 3.0" Gazzaloddi (1830 g ). Silti sillä tulee ajettua suurin osa lenkeistä, ja mäki silti nousee, vaikka joskus hieman hitaasti.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •