GarminMPMessut
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2040

Aihe: Pori #6

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    TunkkiPuolikas Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Jykä, valivali seliseli

Joku joka eilen porukasta katso taaksepäin, Paluksen risteyksestä Noormarkkuun päin ajaessa, heilutin sille näkemiin, kun itse olin päättänyt mennä Paluksen kautta ja ne lähti Noormarkkuun päin.
    Kyllä eilen olisin siinä samassa kuin muut ajanut ne mäet ylös ja muutkin pätkät jos vaan olisin halunnut repiä, mutta jokainen päättäköön miten treenaa/harrastelee. Perjantaina oli sentään kevyt päivä ettei jalat olleet aivan väsyt, mutta tämä viikko on rasittanut jalkoja hiukan enemmän kuin muina viikkoina.

Seuraaval kerral jos ei huvita ajaa porukassa tarviiko tehdä Wallut ja lähtee vetelee yksin mihin sattuuu (niin kuin tarinan kuulin) .

Ja eilinen keskinopeus oli enemmän kuin sinulla. Koppilaisilla Harjakankaalle tullessa yli 25km/h, sillä katsoin sitä kellosta vasta hetken Palukselle päin ajettua ja silloin oli 24,9km/h.
    Noususumma lähes sama? Sun lokien mukaan eilen n.800m ja tänään n.500m eli 300m ero. (Jos meinasit, että tässä sulla tuli lisä edestakas ajellessa, niin "hiukan" lisäsi.)
    Ja uskaltaisin väittää, ettei Philipin kumit voinut paljoa huonommin rullata kuin mun nastat, mutta lukot on mukavat kun saa käyttää koko kierrosta (kunhan osaisi kunnolla).

Ja Jussihan on sun sanojen mukaisesti kone eli saa vetää mitä vetoja haluaakaan eikä vielä tunnu missään - lähetääks uudestaan.

Ja vielä huomio säästä: tuuli eilen oli 4-7m/s luode/länsi (vastis Laviasta takas) ja tänään 2-3m/s kaakko (vastis Kokemäelle mennessä).
    Mökin vieressä on siis Porin korkein kohta. Ajoin sitä ja Harjakankaan väliä kolme kertaa vrt te yksi. Tänään taasen ajoin tavoilleni uskollisena viimeisen kympin hiljaa, niin kuin aina, jotta jalat palautuu. Myös eilen tein niin.

Kape hei: Ihan aikuisten oikeesti. Tänään olisit tippunut ja tipuit eilen. Sulle oli se syke 160 koko ajan niin kuin sanoit. Jos tiput 30 vauhdista, tiput aina varmasti siinä 45 vauhdistakin. Ja aivan sama milla renkailla tai kiekoilla tai pyörällä. "en viitsinyt ajaa kiinni" heko heko. Jos sulla oli eilen 184 syke, kun ajoin itse vk:lla. Tänään oli sentään mulla ihan kaikki pelissä. Sä olisit siellä vieläkin jossain Harjavallan välillä Tämä on sun biisi http://www.youtube.com/watch?v=88w1lMXM1Uc

P.S Jos nyt joku kuntoilija tätä taas lukee ja ihmettelee, niin me ajetaan kisaan ja uhotaan. Se kuuluu asiaan. Ja Kape uhoo eniten. Muut ajaa

Jussi ei uhoo ikinä. Mutta se pystyykin ajamaan kahdeksikkoa meidän muiden ympäri. Ja kun minä nyt kuitenkaan en enää tästä nuoremmaksi tule, pitää ainakin uhota, kun ei vauhti piisaa. Paitsi Kapelle nyt tietysti 80 vuotiaaksi

Ja mitä Walluun tulee, niin sillä on neurologin toteama migreeni. Lasit jäi kotiin ja päänsärky tuli. Kirkas valo laukaisee joskus sen. Seurauksena oli oksentelu. Kahden tunnin unet on otettava päälle. Laitoin pojan siis kotiin vaikka oli se tuntia aikaisemmin vetänyt Jussin peesissä kusellakäynnin aiheuttaman raon kiinni. Se on harmillinen vaiva ja tulee noin kerran kuukaudessa. Äärimmäisen harvoin lenkillä kuitenkin. Tänään taisi olla toinen kerta. Kyllä kaikkien se piti tietää koska kerroin sen kaikille, eli aika pelle on ollut se joka tuollaista on mennyt heittämään. Mä en itse tiedä ko taudista mitään, mutta jos päänsärky on niin kova, että se pistää puklaamaan mahan tyhjäksi, niin ei se kovin kivaa varmaankaan ole.

Perinnöllinen juttu. Onneksi Lotan on jättänyt rauhaan. Äitinsä potee sitä ajoittain myös. Se päivä on aina pilalla, kun pitää pimeässä huoneessa se viettää. Laukaisevana tekijänä useimmin verensokerin lasku, mutta tuo valo on toinen aika paha. Ei voi kyllä diskoilemaan mennä ja auringossa pitää aina olla lasit.

Kaikkein surkeinta siinä on se, että ilmeisesti kipu johtuu verisuonien laajentumisesta. Näin liikunta akuuttitilanteessa pahentaa oireita. Jännitysniskajutuissa taas asia on päin vastoin. Törmään hommissa aika ajoin tällaiseen. Jos kunnon migreenipotilasta menet käsittelemään, on varmaa kivun pahentuminen. Eli siinä vaiheessa on pidettävä näpi irti. Myöhemmin sitten kyllä voidaan hoitaa sitä niskaakin.
    TunkkiPuolikas muokkasi tätä : 18.03.2012 at 20.58

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •