FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 21 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #601
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    eli jos tulkitsin oikein niin parikyt grammaa jarruosastolla... okei, eli eipä se suuria tiputa... Kiittäen Lauri!
    Eipä mittään. Tosiaan Paven mainitsemia kevyempiäkin sovelluksia on olemassa, mutta valkoiset Konkavexit on nätit ja pelittävät hyvin vaikka vähän mutkallakin (esimerkkinä R.I.P. Commencalini http://farm6.staticflickr.com/5224/5...1c5e2fb3_b.jpg)

    -Lauri

  2. #602
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    ei nuo alligator i-linkit vaan kovin mairittelevia kommentteja keränneet pikaisella guuglettamisella, että taitaa nuo nokonit kuitenkin tulla sitten jossain kohtaa. Niistä oli huomattavasti helpompaa löytää puoltavaa kommenttia :-) komia ol commencal!

  3. #603
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Omat kokemukset on ainakin hyvät alligaattoreista, ehdin noin 3tkm ajamaan maantiellä viime kesänä mini i-link vaihteissa ja normi i-link jarruissa. Holkeista ei ole kuulunut sitä narinaa mitä foorumeilta luin ennen ostopäätöstä.
    Helppo asentaa, tietysti aika näpräämistä se on noita pieniä helmiä toisiinsa liitellä. Saa vaikka täyspitkän linerin vaijereille suojaksi. Seuraavaksi meinasin asentaa samanlaisen setin myös crossariin ja maantiepyörään taidan laitta vaidevaijereiksi alkuperäisten tilalle powercordzit.

  4. #604
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Voipi olla sitten että on ällitällit olleet asentamassa ja kommentoimassa... Kun se mitä ymmärsin oli just nää äänet ja joillakin oli vaikuttaneet esmes vaihtamiseen, sitten taas jotkut sano että asentakaa ne oikein! Nokonit kestää ilmeisesti pientä mutkaa paremmin.. Mene ja tiedä kun ei omaa kokemusta ole..

  5. #605
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    ^Tuo mini i-link menee aika pienelle mutkalle, ainakin pienemmälle kuin i-link ja nokonista ei ole omia kokemuksia. Kyllähän nuo elää jonkun verran asentamisen jälkeen kun hylsyt asettuu toisiinsa, varsinkin mini versio jota joudun todennäköisesti ennen kesää jatkamaan yhdellä hylsyllä per vaihtaja.

  6. #606
    Ilmaisia grammoja. En tykkää mainostarroista kiekoissa, joten revin ulkonäköseikkojen vuoksi kahdesta parista kuitukiekkoja tarrat pois. Tuloksena kirjevaakaan heilahti 48 g pyörivää massaa

  7. #607
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Ilmaisia grammoja. En tykkää mainostarroista kiekoissa, joten revin ulkonäköseikkojen vuoksi kahdesta parista kuitukiekkoja tarrat pois. Tuloksena kirjevaakaan heilahti 48 g pyörivää massaa
    Oujees Mitkä kiekot?

    -Lauri

  8. #608
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    >Montako grammaa saa vitosella?

    -Seitsämän

    >Laitetaan sitten vitosella noita punaisia ja kympillä sinisiä
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  9. #609
    ^^ Vision Trimax Ultimate 88-setti ja ProTT-levykiekko+ Pro 4Rays. Molemmista seteistä lähti 24 g.

  10. #610
    Deal Extremeltä 35 eurolla 60 gramman jarrukahvat. Gramman hinta 25-30 senttiä. Kestävyys=?

    http://www.dealextreme.com/p/aest-cn...t-right-108200

    Itellä on yks tuollainen mustana (kävi jouluna vanhanaikaisesti) Tricrossissa, ja ihan hyvin se tuntuu toimivan. Tosin koska FG, talvi ja lyhyet välitykset, niin kovin usein siihen ei tule koskettua.
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 21.01.2012 at 12.55

  11. #611
    arctic biker Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ola Katso viesti
    Maastopyörään pitäis kohta vaihtaa tupit, siis kädensijat. Samantien vois korvata noi lukkogripit vähän kevyemmillä, mutta kiinnostais tietää onko jotkut noista vaahtomuovitupeista tai vastaavista vähän paksumpaa sorttia? Nykyiset Odin Roguet on n. 32mm halkaisijaltaan, onko kevytversioista mitkään lähellekään samanpaksuisia? Esim Ritchey WCS truegrip on aika keponen ja edullinen hinnaltaan, mutta kuinka suuri sen halkaisija on? Pysyykö noi paikallaan myös sateella vai kandeeko liimata tai muuten viritellä?
    33 mm ja minusta tosi hyvät. Ja anteeksi jos on jo vastattu juttu, kahlon näitä vanahoja juttuja kursoorisesti läpi...

  12. #612
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Onko tuosta Puolan karbooni satulasta kellekkään kertyny käyttökokemuksia? http://smud-carbon.eu/saddle.html
    I don't want to break these chains

  13. #613
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Kuopion seutu
    Viestit
    262
    Tein elämäni tähän astisen halvimman kevennyksen vanhaan XT takavaihtajaan. Kestävyys nähdään myöhemmin Viimeisestä kuvasta poistin säätömutikan. Painoa lähti -15gr.




    heze muokkasi tätä : 07.02.2012 at 08.47
    Jos ei pysy muiden mukana niin ainahan voi polkea hitaammin

  14. #614
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Mitäs mieltä seurakunta olis FSA K-Force Light MegaExo kammista? Ei nyt ehkä ihan halvimmat, mutta henkisesti saattaisin just ja just suostua maksamaan ton verran. Setin painon pitäis netszkutiedustelun mukaan olla 700g nurkilla laakereineen jopa melkein oikeastikin, eli nykyiseen pari sukupolvea vanhaan XT-settiin kevennystä olisi luvassa ihan merkittävästi.

    Rattaiden jako on hieman tai ehkä vähän enemmänkin harvinainen 94mm 4-pulttinen jollaisia ei taida ainakaan ihan lähimarketista löytyä. Ja wanhalle 9-lehtiselle takapakalle speksattu, eli sikäli jo "wanhaa" tekniikkaa, mutta tässä juur tällä viikolla töihin nitkuttaessa tulin ajatelleeksi etten käytä takapakasta kuin kuutta tai seittemää lehteä ja ainakaan pienintä en käytännössä koskaan, eli sikäli kymppisettiin ei ole varsinaista hinkua siirtyä.

    Alkaa olla eturattaista isoin ja keskimmäinen vaihtokunnossa joten jotain tässä pitää tehdä piakkoin kuitenkin. Tänään (25.2.2012) sais "TEN€€" -koodilla vielä 10% lisähalvennusta. Hmmmmm!

  15. #615
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Rattaiden jako on hieman tai ehkä vähän enemmänkin harvinainen 94mm 4-pulttinen jollaisia ei taida ainakaan ihan lähimarketista löytyä.
    Tuo kyllä pistää hieman harkitsemaan. Tässä on kylläkin haku juuri 2x9 grammanviilauskammille, mutta tuo rataspuoli on hieman rajoittava tekijä.
    Tosin kyllähän niitä googlettamalla (pitkän työn tuloksena) rupeaa löytymään... Vaikka sitten jonkun muun valmistamana.

    ''Replacement chainrings are available direct from FSA.''
    En kyllä itse ainenkaa löydä valmistajan sivuilta ko. rattaita.

    Ensi viikonloppuna kylläkin todennäköisesti lähtee tilaus.
    - Numismaatikko -

  16. #616
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    No, tosiaan jos jaksaa kaikenlaisia pikkusia osia vaihdella/säädellä, niin kyllä siitä tulee varmasti satoja grammoja, ja voihan sitä pitää harrastuksenakin jos siitä kerran tykkää Anteeksi ehkä töykeä sävyni tähän grammanviilamiseen liittyen, mutta jostain syystä se ei ole itseäni mitenkään kauheasti liikuttanut se pyörän paino... Vielä.
    Vähän samanlaisin miettein tätä ketjua lueskelin. Luulisi, että treenifillari saa olla vähän painavampikin, koska arkiajossa ja harjoittelussa tehty lihastyö on hyväksi. Sen sijaan kisakoneesta kai halutaan mahdollisimman kevyt, ettei Jouleja kulu fillarin liikuttamiseen yhtään pakollista enempää.
    Nimim. "2,5 tuntia eilen sohjossa 15-kiloisella - toivottavasti sitten 8-kiloinen liikkuu kesällä asfaltilla vilkkaasti"
    10k-kerhon jäsen

  17. #617
    Pari vuotta ajettu FSA K-F-L kammilla ja toimivat siinä missä muutkin vastaavat. Kammet vaativat MegaExon laakerisetin kaverikseen, mikä tässä setissä tulee mukana, mutta erikseen ostettuna aika tyyris, varsinkaan kuin niissä laakerit eivät kokonaan keraamiset, vaan pinnotetut. FSA:n ilmoituksiin painoista kannattaa suhtautua varauksella. Rattaita (94/4) saa netistä vaikka, bike24:sta ihan hyllytavarana, alkuperäisosinakin. Tarjous on hyvä, jos 170mm hiilarikampia etsii. Itselleni tässä budjettiluokassa valitsisin uuden XTR kampisarjan, joka on kevyempi ja jonka rattaat toimivat paljon hienommin etuvaihtajan kanssa. Tuolta CRC:tä en näin monimutkaista tuotetta ostaisi, sillä varaston porukka todennäköisesti lähettää ihan väärän satsin.
    viskaali muokkasi tätä : 26.02.2012 at 11.27

  18. #618
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Nuo FSA:t 175mm:nä kustantais nyt 272,32EUR, kotiin kuskattuna. Mistä saan XTR:t samaan hintaan? Ja toisekseen, shitmanot on miusta rumia , muutenhan ne oliskin hankintavaihtoehtojen kärjessä johtuen takuuvarmasta varaosien saatavuudesta.

  19. #619
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    248
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Rattaiden jako on hieman tai ehkä vähän enemmänkin harvinainen 94mm 4-pulttinen jollaisia ei taida ainakaan ihan lähimarketista löytyä.
    CRC:ltä löytyy Controltechin rattaita:
    http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=30179

  20. #620
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Vähän samanlaisin miettein tätä ketjua lueskelin. Luulisi, että treenifillari saa olla vähän painavampikin, koska arkiajossa ja harjoittelussa tehty lihastyö on hyväksi. Sen sijaan kisakoneesta kai halutaan mahdollisimman kevyt, ettei Jouleja kulu fillarin liikuttamiseen yhtään pakollista enempää.
    Nimim. "2,5 tuntia eilen sohjossa 15-kiloisella - toivottavasti sitten 8-kiloinen liikkuu kesällä asfaltilla vilkkaasti"
    Kevyemmällä pääsee pidemmälle samassa ajassa, jos käytettävissä on sama joulemäärä.

    Itse näen asian niin, että tavallisessa harrastamisessa ei kannata riskeerata kestävyyttä tai tervettä rahatilannetta kevennyksen takia. Muuten se on ihan järkeen käypää sillä se saattaa nostaa treenihaluja.

  21. #621
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    Hyvin on tuo kampisarja pelittäny jäykkäperäsessä, asensin eilen täysjoustoonkin samanlaisen kampisarjan.
    Tuon 42:n rattaan vaihdoin controltechin 40:een, niin eipä juuri tarvi edestä pienemmälle vaihtaa edes kisoissa xc/xcm.
    Puntari näytti laakerin kans 715g.
    Minulta löytyy uusia FSA:n 42 ja 29 rattaita eteen tuohon kampisarjaan, jos joku tarvii, tuli joskus tilattua vararattaita varastoon, noita kun ei ihan joka liikkeestä löydy pulttijaon takia.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Mitäs mieltä seurakunta olis FSA K-Force Light MegaExo kammista? Ei nyt ehkä ihan halvimmat, mutta henkisesti saattaisin just ja just suostua maksamaan ton verran. Setin painon pitäis netszkutiedustelun mukaan olla 700g nurkilla laakereineen jopa melkein oikeastikin, eli nykyiseen pari sukupolvea vanhaan XT-settiin kevennystä olisi luvassa ihan merkittävästi.

    Rattaiden jako on hieman tai ehkä vähän enemmänkin harvinainen 94mm 4-pulttinen jollaisia ei taida ainakaan ihan lähimarketista löytyä. Ja wanhalle 9-lehtiselle takapakalle speksattu, eli sikäli jo "wanhaa" tekniikkaa, mutta tässä juur tällä viikolla töihin nitkuttaessa tulin ajatelleeksi etten käytä takapakasta kuin kuutta tai seittemää lehteä ja ainakaan pienintä en käytännössä koskaan, eli sikäli kymppisettiin ei ole varsinaista hinkua siirtyä.

    Alkaa olla eturattaista isoin ja keskimmäinen vaihtokunnossa joten jotain tässä pitää tehdä piakkoin kuitenkin. Tänään (25.2.2012) sais "TEN€€" -koodilla vielä 10% lisähalvennusta. Hmmmmm!
    Hepe muokkasi tätä : 26.02.2012 at 12.56 Syy: vaillinainen

  22. #622
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    FSA K-F-L 42/29 175mm kammilla laakerin kans 715g, kun puntaroin, XTR M985 10 speed 42/30 720g ilmoittaa valmistaja.
    Tuon FSA:n 175mm kampisarjan tilaisin, jos näistä kahesta valitsisin.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viskaali Katso viesti
    Pari vuotta ajettu FSA K-F-L kammilla ja toimivat siinä missä muutkin vastaavat. Kammet vaativat MegaExon laakerisetin kaverikseen, mikä tässä setissä tulee mukana, mutta erikseen ostettuna aika tyyris, varsinkaan kuin niissä laakerit eivät kokonaan keraamiset, vaan pinnotetut. FSA:n ilmoituksiin painoista kannattaa suhtautua varauksella. Rattaita (94/4) saa netistä vaikka, bike24:sta ihan hyllytavarana, alkuperäisosinakin. Tarjous on hyvä, jos 170mm hiilarikampia etsii. Itselleni tässä budjettiluokassa valitsisin uuden XTR kampisarjan, joka on kevyempi ja jonka rattaat toimivat paljon hienommin etuvaihtajan kanssa. Tuolta CRC:tä en näin monimutkaista tuotetta ostaisi, sillä varaston porukka todennäköisesti lähettää ihan väärän satsin.

  23. #623
    Hyvät kaupat teit. Toivottavasti CRC lähettää oikeat rojut kerralla. Ulkonäkösyistä itsekkin aikanaan ostin.

  24. #624
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Kiitän koNmenteista!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hepe Katso viesti
    Tuon FSA:n 175mm kampisarjan tilaisin, jos näistä kahesta valitsisin.
    Tämän seurauksena hermo petti ja tilasin ko. setin. Syytän sitten sinua jos tuli tilattua kuraa!

  25. #625
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    175
    Eipä ole korviin kantautunu, että olis insertit irronnu. Kaikista hiilikuitukammista saa insertit irti, jos hampaat irvessä vääntä polkimet kiinni, eikä käytä momenttiavainta, eikä laita niitä prikkoja polkimen ja kammen väliin, jotka tulevat kampien mukana.
    Kolmevuotta on kyseiset kammet ollut xc-rytyyksessä ja kisailussa, eikä ongelmia ole ollut, vaikka on kiviinkin olen niitä kolhinu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Visto Katso viesti
    Noissa kai ollut jonkin verran sitä vikaa, että poljinakselin metallinen insertti jossain vaiheessa irronnut. Mutta tuskin tuo mikään sääntö on, lisäksi FSA:n takuut ovat varsin toimivia, tai näin olen ainakin kuullut.

  26. #626
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hepe Katso viesti
    Eipä ole korviin kantautunu, että olis insertit irronnu. Kaikista hiilikuitukammista saa insertit irti, jos hampaat irvessä vääntä polkimet kiinni, eikä käytä momenttiavainta, eikä laita niitä prikkoja polkimen ja kammen väliin, jotka tulevat kampien mukana.
    Kolmevuotta on kyseiset kammet ollut xc-rytyyksessä ja kisailussa, eikä ongelmia ole ollut, vaikka on kiviinkin olen niitä kolhinu.
    Jos saa arvata usein se liika kiristäminen ei tule kiristäessä vaan polkimia vaihtaessa kun "irroittaa" väärään suuntaan.
    Siksi minä pysynkin metallikammissa jotka antavat vähän anteeksi tumpeloa asennustyötä. Inhottaa jo etukäteen jos sattuisi itselle 600e
    asennuskämmäys.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  27. #627
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Nyt on kampisetti lapasessa. Vaaka näytti 720g, mukana oli ylimääräistä muovia ja nippuside yms. pientä, eli Hepen mainitsema 715g on arvaukseni mukaan sangen todenmukainen.

    Ja komiat on, kyllä.

  28. #628
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Tossa kun vaihdoin 27mm alumiinispacereitä 5mm hiilariin painoa putos 24 grammaa, kohta putoo muutama kymmene lisää kun kaulaputki lyhenee ja eilen tilasin 10 grammaa kevyemmän stemmin. Toisaalta uusi Garmin-teline tuo hieman lisää painoa mutta se on sit sen ajan murhe.

  29. #629
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Mikäs olis paino-hinta-toiminta -suhteeltaan optimi 2x10 voimansiirto, kampia lukuunottamatta, eli siis vaihtajat, vaihteensiirtimet, ketjut ja pakka? Kai ne joutais samalla päivittää nekin.

  30. #630
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Mikäs olis paino-hinta-toiminta -suhteeltaan optimi 2x10 voimansiirto, kampia lukuunottamatta, eli siis vaihtajat, vaihteensiirtimet, ketjut ja pakka? Kai ne joutais samalla päivittää nekin.
    Tarviitko välttämättä 10 lehteä taakse? Ysiä löytäisi paljon halvemmalla kevyempää.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •