ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 20 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #571
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Esbo
    Viestit
    125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa ei vai? Tässä on taas tilaisuus mainostaa: http://www.mtbcf.net
    Enpä ole kuullut tätä ennen, tutustun tähän jahka palaverit loppuu tältä päivältä.. Kiitos JackOja! Katsotaan saadaanko tästä miehestä vielä oikea maasturikuski!

  2. #572
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa ei vai? Tässä on taas tilaisuus mainostaa: http://www.mtbcf.net
    Yllämainittu vaihtoehto vielä keventelyäkin suositeltavampi (ja halvempi!) tapa kehittää maastopyöräilyharrastusta. Paitsi että itseään paremmassa seurassa treenaaminen, eli sen seikan empiirinen havaitseminen, ettei osaa mitään, on ikävää; pyöränrakentelu taas on helppoa ja kivaa.

    -Lauri

  3. #573
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Valkoisen värin perusteella RCZ:lta tilatut Unon stemmit olivat oikein iloinen yllätys painonsa osalta, punnitut 90mm/115g & 100mm/120g.
    Vielä kun tilaa jonkun -12%/-15% alennuskoodin aikana, niin tulee helposti iso määrä halpoja miinus-grammoja moniin alkuperäisosiin verrattuna.

    http://www.rczbikeshop.com/englishue...1-8-white.html

    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  4. #574
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Valkoisen värin perusteella RCZ:lta tilatut Unon stemmit olivat oikein iloinen yllätys painonsa osalta
    Samassa paikassa myös karboonisatulatolppia suht jäätävään hintaan. http://www.rczbikeshop.com/englishue/kalloy-seatpost-uno-qts-p-01-carbon-350-black.html
    I
    tse tilasin joskus kesällä vähän kalliimmalla. Hyvin on toiminut. 150g painoa.

  5. #575
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Pavelle ja N-K:lle kiitos vinkeistä. 60-millinen UNO-stemmi mustana 92g ja tolppa 350/31,6-mittasena 179g. Eikä hinnalla pilattu!
    Att inte cykla är att gå för långt

  6. #576
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    Vähän off topickina, niin mitä sillä muutaman gramman painon laskulla oikein saavutetaan? Kyllä joku 250g+ painot alkaa olla semmosia huomattavia, mutta miten sen huomaa ajossa jos pyörä painaa 22grammaa vähemmän kun viimeksi?

  7. #577
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Vääksy
    Viestit
    397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    Vähän off topickina, niin mitä sillä muutaman gramman painon laskulla oikein saavutetaan? Kyllä joku 250g+ painot alkaa olla semmosia huomattavia, mutta miten sen huomaa ajossa jos pyörä painaa 22grammaa vähemmän kun viimeksi?
    Ei se parikymmentä grammaa missään tunnukaan. Mutta kun sen ottaa riittävän monesta kohdasta pois pyörästä niin kyllä se alkaa tuntumaan. Omastakin pyörästäni on painoa hävinnyt pienissä erissä sieltä ja täältä mutta kun niistä alkaa kiloja kertymään niin kyllä sillä alkaa merkitystä olemaan.

    Ja toisekseen, harrastus se on välineurheilukin.
    Jussi Heikkilä
    MC Kramppi - Meillä ei venytellä

  8. #578
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    41
    No, tosiaan jos jaksaa kaikenlaisia pikkusia osia vaihdella/säädellä, niin kyllä siitä tulee varmasti satoja grammoja, ja voihan sitä pitää harrastuksenakin jos siitä kerran tykkää Anteeksi ehkä töykeä sävyni tähän grammanviilamiseen liittyen, mutta jostain syystä se ei ole itseäni mitenkään kauheasti liikuttanut se pyörän paino... Vielä.

  9. #579
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682

    Viesti

    Kannattaa satsata niitten pyörivien massojen (miksei myös kuskinkin massan) vähentämiseen ensisijaisesti ja sitten vasta törsätä ne +300 euroa satulaan

    Tuosta kiekot: http://www.actionsports.de/gb/Wheels...tz::28249.html tai +litkutus ja jotkut tyyliin contin RK racesportit tai schwalben Ronit/Ralphit alle niin alkaa fillari liikkumaan metässä ja ulkopuolella

  10. #580
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makp Katso viesti
    ...itseäni mitenkään kauheasti liikuttanut se pyörän paino...
    No toiset ihmiset tekee outoja juttuja. Ei se ole sulta mitenkään pois. Ei kannata kokeilla keventää pyörää vaikkapa kilolla


  11. #581
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Tämä ketju on tarkoitettu kustannustehokkaaseen kevennykseen. Kyllähän lotto-voittajan on helppo pyörää keventää, tai kevennyttää.

    Tälläiseltä köyhältä se vaatii vaivaa hiukan enemmän. Siis rahan puute haittaa harrastustoimintaa.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  12. #582
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Nojjoo, kieltämättä kysymykset ja vastaukset lähteneet hieman lapasesta topikin alkuperäiseen ideaan nähden...mutta kyllähän 400 euron kasattu kiekkosatsi on kustannustehokkaampi (jos tehokkuutta mitataan etenemisen helpottumisena maastossa) kuin 400 euron satula siirrytään juttelemaan siihen hyväosaisten kevennystopiikkiin näistä hipo-osista jatkossa...

  13. #583
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Onko tuo kiinakuitusatula yhteensopiva tuon KCNC tolpan kanssa sellaisenaan vaan vaatiiko modaamista? Itseä houkuttas laittaa tilaukseen meinaan tämä combo jolla nykynen kokoonpano kevenis karkeesti 340g. Itsellä kans painoa kamppeet päällä ja selässä joku 95 kg joten hyvä kuulla että kestänyt.
    En sitten uskonut Elaston varoitusta ja omakohtaisesti kokeiltuna voin todeta, että härskin tyylikäs satula, painoa alle luvatun eli 98g, mutta huonona puolena satula kesti vääntöä sitten vain vajaa kymmenkunta maastolenkkiä ennen kuin kisko sanoi poikkimennessään *naks*. Nyt sitten metsästään uutta kevyttä, halpaa ja kestävää satulaa jostain. Moisen löytäminen tuskin on ongelma

  14. #584
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    kevyttä, halpaa ja kestävää
    Valitse kaksi
    Respect is not given, it is taken.

  15. #585
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    En sitten uskonut Elaston varoitusta ja omakohtaisesti kokeiltuna voin todeta, että härskin tyylikäs satula, painoa alle luvatun eli 98g, mutta huonona puolena satula kesti vääntöä sitten vain vajaa kymmenkunta maastolenkkiä ennen kuin kisko sanoi poikkimennessään *naks*. Nyt sitten metsästään uutta kevyttä, halpaa ja kestävää satulaa jostain. Moisen löytäminen tuskin on ongelma
    Eikös tuo KCNC-tolppa ole muutenkin aika hasardi? Kiinnitys taitaa tärvätä minkä tahansa satulan, ainakin jos on netissä nähtyjä kuvia uskominen. Minulla on kyllä kiinankuidut kestäneet ajoa. Yksi hajosi kun pyörä kaatui ja reuna osui ikävästi suoraan betoniin. Kiskot ovat kyllä kestäneet (tolpat ihan muita kuin KCNC).
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #586
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eikös tuo KCNC-tolppa ole muutenkin aika hasardi? Kiinnitys taitaa tärvätä minkä tahansa satulan, ainakin jos on netissä nähtyjä kuvia uskominen. Minulla on kyllä kiinankuidut kestäneet ajoa. Yksi hajosi kun pyörä kaatui ja reuna osui ikävästi suoraan betoniin. Kiskot ovat kyllä kestäneet (tolpat ihan muita kuin KCNC).
    Ei tosiaan kovin kiskoystävällinen putki, mutta järeämmillä kiskoilla varustettu Bontragerin satula (mallia: ankkuri) on tuon kanssa kestänyt ihan kitisemättä.

    OT: ebay myyjä muuten pyysi lähettämään kuvan ja lupasi refundin tai korvaavan tuotteen. Saas nähdä pitääkö lupaus kuvan nähtyään...

  17. #587
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Kelpaako SDG:n I-Fly I-beam? Ainakin hintaansa nähden on erittäin kevyt ja käyttöäkin on kestänyt hyvin.
    Mud, sweat and beers.

  18. #588
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    332
    ^ tuo on kyllä tod näk seuraava vaihtoehto, jos pelkkää satulaa ei löydy. Valmistaja ilmoittaa tuolle SDG setille yhteispainoksi 385g ja crc hinnaksi 82e plus postit.

  19. #589
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    SDG I-Beam Carbon (?.?) 27,2/350mm n. 218 g
    SDG I-Beam Carbon (11.?) 30,9/400mm n. 225 g, -60mm/-20g (2011 CRC ?€)
    SDG I-Beam (06.05) 27,2/350mm 230,7 g (2nd hand)
    SDG I-Beam (03.11) 27,2/350mm n. 234 g Helicoil-korjattuna (2nd hand)

    SDG I-Beam (?.?) 27,2/350mm: 235 g
    SDG I-Beam (?.?) 31,6/350mm n. 260 g (2006 BikeComponents.de 35,80€)
    Kore Elite I-Beam Carbon Seatpost 27.2/400mm n. 197 g (2008 CRC 44,20€)

    SDG I-Fly Saddle black Leather n. 135 g (2006 BikeComponents.de 63€)
    SDG I-Fly C black/black: 179 g
    SDG I-Fly C black/silver: 172 g
    SDG I-Fly C white top/black kev sides n. 193 g (2nd hand)
    SDG Bel-Air SL black top/black kev sides 179,9 g (2nd hand)

    Tuon suuntaisia näitä on vuosien saatossa punnailtu. Lisää saattaa löytyä toisesta taulukosta, johon en pääse täältä käsiksi.
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  20. #590
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Moro! Osaisiko joku sanoa paljonko säästäisi painossa, jos campan vaijerit vaihtaisi nokoniin jossain kohtaa? Itse kun sanovat että significant weight savings... että mitä se olisi grammoissa?

  21. #591
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.123
    Onko sulla fillarissasi kaikki muu jo keveintä mahdollista? Muutenhan tuossa ei ole mieltä kevennyksen kannalta


  22. #592
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Ei, filossani ei ole kaikki muu vielä keveintä mahdollista. Näen pyörän trimmaamisen pitkänä prosessina, ja minun on helpompi ostaa nuo yhtäkkiä kuin vaikkapa parin sadan stonga. Onko kenties olemassa jokin kirjoittamaton sääntö missä järjestyksessä pyörään on järkevää/sallittua ostaa uutta ja keveämpää osaa? Minun täytyy valitettavasti säästää ostaakseni niitä isompia kevennyksiä.

  23. #593
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Ja onhan sillä blingillä oma vaikutuksensa asiaan :-)

  24. #594
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Ei, filossani ei ole kaikki muu vielä keveintä mahdollista. Näen pyörän trimmaamisen pitkänä prosessina, ja minun on helpompi ostaa nuo yhtäkkiä kuin vaikkapa parin sadan stonga. Onko kenties olemassa jokin kirjoittamaton sääntö missä järjestyksessä pyörään on järkevää/sallittua ostaa uutta ja keveämpää osaa? Minun täytyy valitettavasti säästää ostaakseni niitä isompia kevennyksiä.
    Järkevintähän on ostaa sitä tavaraa jolla saadaan paras hinta/paino suhde. Ihan vain esimerkkinä otan vaikka jäykkismaasturini kevennys: SLX takavaihtaja vaihtuisi XTR malliin noin 1g/€ kevennyksellä. Se onsiis fiksumpi (kevennys)ostos kuin Jarrulevyjen keventäminen 30€/kpl hintaan kun painonsäästö on 15g per levy eli 0,5g/1€. Ennemmin säästän sen 40€ lisää ja ostan se törkykalliilta tuntuvan takavaihtajan, jos pelkän kevennyksen takia jotain hankin.

  25. #595
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    blingillä
    Nokoneita suosittelisin pääasiassa toimivuuden, en blingin tai kevennyksen takia. Joudun itse tässä vaihtamaan vaijerit jäykkikseen kun uusi takuurunko saapuu, ja laitan kyllä kohtapuoliin Nokonit tilaukseen kun ei enää muilla huvita ajella. Mielestäni 50€ vaijerisetistä ei ole paha hinta (tai no onhan se muttei niin paha että jättäisin ostamatta), vaikka olenkin tällä hetkellä erittäin raharajoitteinen.

    -Lauri

  26. #596
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Ihan vain esimerkkinä otan vaikka jäykkismaasturini kevennys: SLX takavaihtaja vaihtuisi XTR malliin noin 1g/€ kevennyksellä. Se onsiis fiksumpi (kevennys)ostos kuin Jarrulevyjen keventäminen 30€/kpl hintaan kun painonsäästö on 15g per levy eli 0,5g/1€.
    Jotkut on taas sitä mieltä että pyörivistä massoista 1g:n kevennys vastaa 2g:n kevennystä muualta pyörästä. Toisaalta xtr:n pyörivät osat ovat varmaan slx:ää kevyempiä ja laakeritkin herkempiä.

  27. #597
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    saatan olla impulsiivinen joissain asioissa, ja ajatella paljon tunteella. järkevä kevennys-ostos on siis itselläni tuolla haastavammalla puolella, mutta tottakai pyrin siihen! niinkuin LJL tuossa tuumasi että ei se niin pahan hintainen ole että pitäisi "hyllyyn" jättää. Sen verran pystyn itseeni sijoittamaan kuukaudessa. Sitä paitsi valkoiset nokonit näyttäisivät joka tapauksessa mageilta mun fillarissa! Osasarjaan olen tyytyväinen, uusiin kiekkoihin ei ole varaa ja taitaa muutenkin niissä olla tuo €/g haastavanlainen ja hanurin alla on osasto kunnossa. Ainua mikä varsinaisesti on silmässä ensimmäisenä on nuo väännellyt putken pätkät leuan alla, sinne menisi sen useampi satanen jos mennään sillä mitä tekee mieli! eli ajattelin vain noita nokoneja pahimpaan kiimaan. Alkuperäinen kysymykseni ei ole vieläkään saanut vastausta! Onko siinä yhtään grammoja välissä campan orkkiksilla ja nokoneilla kun tuo jälkimmäinen kovasti väittää että olisi huomattavastikin!

  28. #598
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti groovyholmes Katso viesti
    Alkuperäinen kysymykseni ei ole vieläkään saanut vastausta!
    Tuolla jotakin punnittuja painoja mainitsemasi merkkisille cables & housingseille: http://weightweenies.starbike.com/li...hp?type=cables

    -Lauri

  29. #599
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Nokoneja kevyempiä holkkisarjoja: http://www.rczbikeshop.com/englishue...using-red.html
    Nokoneja kevyempiä holkkisarjoja kevyempiä holkkisarjoja: http://www.rczbikeshop.com/englishue...leur-bleu.html
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  30. #600
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    eli jos tulkitsin oikein niin parikyt grammaa jarruosastolla... okei, eli eipä se suuria tiputa... Kiittäen Lauri!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •