GarminGiantEfatElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2040

Aihe: Pori #6

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Jokunen viikko sitten BeOnesta paukahti KMC 9X poikki mettälenkillä. Meni jostain ihan randomista paikkaa mutta onneks oli vehkeet mukana ja sain laitettua toisen pikalukon ketjuun.
    Ketjulla oli ajettu vain noin 1000km ja hyvässä rasvassa aina ollut. Ulkoista lommoa tai mitään ei näkynyt mutta oli vaan poskilevy lähtenyt tapista irti. Onneks niin päin ettei kaapannut häkkeihin kiinni kun muutaman sekunnin ihmettelin napsuvaa ääntä kunnes potkaisin tyhjää. Laitoin tilalle uuden 9X:n..
    Citymaasturiin laitoin juuri uuden Deoren minicrip-pakatun ketjun jossa ei tullut mukana pikalukkoa. Laitoin kuitenkin pikalukolla koska, helpponopeasimppeli ja maasto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr. Kape Katso viesti
    Kiva, että sinäkin olet ymmärtänyt sen entisen ison tornin itäpuolen uran pulkkamäeksi , sillä SE ON nykyisin exlatu, jota kyllä laskettiin pulkalla laittomasti ja se on loiva. Siittä seuraava itään oli ennen pulkkamäki, mutta nykyään latu. Se on jyrkempi, mutta ei mitenkään vaativa - menee 1:1 välityksellä hyvin ja ei eturengaskin pysyy maassa. (Tosin sun pyörä on varmaan vähän keulimis herkempi.)

Sitä ampumaradan viereistä latua en ole juuri ajanut, mutta kyllä menee, mutta sanoisin sitä alastulo rinteiden välistä polkua jyrkimmäksi ja tosiaan siinä oli viime kesänä veden syömä ura.
    Onhan mulla vähän enemmän kuskattavaa kuin valtaosalla ja vähän korkeammalla, mutta pidosta se jää yleensä kiinni jos alkaa kaivamaan noilla 150mm jousipyssyillä. Jos sitä ensikesänä koittais lukkopolkimia, niin kävis siinä testaamassa onko mitään vaikutusta kun kadenssia voi pudottaa ja polkimiin antaa momenttia.

En nyt tiedä sitten miten nämä ilmansuunnat meni sulla kun mun mielestä se ryssien puolimmainen metsämäki on nimenomaan se loiva kesällä nurmikkoinen mäki jonka jopa minä voin päästä 1:1 ja tämä siinä vieressä lännen puolella oleva hiekkainen/puruinen ja selvästi jyrkempi ja pidempi, jota mun on ihan turha koittaa muulla kuin mummuimmalla vaihteella. Ylempänä joutuu jo antamaan niin paljon reisistä, että kesähelteellä se loiva loppu purumäki laavun suuntaan on aika kuumottava tapaus Tää tietty oli kesällä just vasta kun oli alottanu fillaroimaan. Syksy oli pitkä, vetinen ja liukas joten se mäki saanut olla melko rauhassa. Luulen että ensikesänä se voi mennä jo helpommin, riippuen samalla kuskattavasta määrästä.

En ollut Massilla käynyt kohtuullisen pitkään aikaan Majaa pidemmällä joten ampumaradat yms. on ihan outoa, mutta oli se vajaa 20v. sitten ihan rehellisen oloinen pulkkamäki. Hyppyreitä ja kaikkia joissa Stiiga sai melkoista mailaa Eli kyseessä siis se leveä mäki joka laskee jotakuinkin majan suuntaan.
    Tomsson muokkasi tätä : 19.01.2012 at 20.02 Syy: suunta
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •