ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 40 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 38 39 40 41 42 50 90 140 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.171 - 1.200 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1171
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Minulla odotukset Ice Spiker Pron nastojen pysyvyydestä olivat sen mukaiset kuin pehmeämmältä seokselta voi odottaa. Ei tuollainen pehmeämäpi kumi kovin tiukasti sitä nastaa halaa. Tämä sillä tiedolla että ajoin viime talven jollain perusnokialaisilla, jotka taitavat olla umpiterästä pienellä kumipinnoitteella.

    Kaikki ISP:n irtilähteneet nastat ovat, ainakin minun käytössäni, lähteneet kivikoissa raapimalla kylkinastoja miten sattuu. Ovat toki kalliit renkaat mutta en vain jaksanut olettaa että nastat pysyisivät. Suosittelen varanastoja ja kiitän Shimaania, joka vinkkasi asennusraudan suuntaan.

  2. #1172
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    se sisäänajo pienillä paineilla auttaa pitään ne nastat paikallaan... Nastoille on annettava aikaa jauhaa silinterihattumaisella alaosallaan kumiin nappulan sisään levike, joka pitää sen kiinni..... Miksi pienet paineet, no että ne sivunastatkin saavat maakontaktin ...
    Joo ei ole ajo mitään tempoilevaa ollut eikä lukkojarrutuksiakaan harrastettu, ja jälkimmäisten nastarenkaiden kohdalla olin jopa tietoinen sisäänajon tärkeydestä. Erityisen pieniä paineita ei kyllä sisäänajovaiheessakaan tullut käytettyä (toisaalta sivunastat ovatkin kyllä ihan hyvin tallella, maastossahan noilla ei ole ajettukaan). Ymmärsin kyllä syyt käyttää pieniä paineita (painetta reunanastoille sisäänajossa, parempi pito lumella jne.), mutta itselläni renkaat hajoavat kyljistä.

    Jos keskellä olevat nastat eivät kestä sisäänajoa kohtalaisen reiluilla paineilla (lähempänä suosituksen ylä- kuin alapäätä), niin sitten siinä on tietysti homma mennyt metsään.

  3. #1173
    Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Olikos nyt mitään rengasta josta ei olisi lähtenyt yhtään tai paljon nastoja.
    Schwalben Ice Spikerin 26-tuumainen amatööriversio: kaikki nastat tallella edessä ja takana. Sisäänajona yli 40 kilometriä pääasiassa asfaltilla 3,5 barin paineilla. Tuon jälkeen olen vähitellen laskenut paineita, mutten ole tarkistanut mittarilla kuinka paljon. Nyt ajo kestopäällysteellä kuvarastin niin vaatiessa, mutta muuten hiekkaa tai helppoa polkua, jos ei ole lunta -- eli ei siis "oikeaa" maastoajoa.

    Pasi

  4. #1174
    Itse vaihteilin Nokialaisista ISP 2.35:seen pienen ilmatilan vuoksi (alkoi lumessa auraaminen kyllästyttää). Nousi pienellä taistelulla Mavicin tubeless vanteille ja laitoin litkut kaveriksi. Jotain sisäänajoa leikin tekeväni, mutta aika vajaaksi se varmaan jää (saas nähdä tuleeko turpaan sen takia). Itse olen tykännyt ajella suht kovilla paineilla talvella kun ajetut poluthan on periaatteessa paljon tasaisempia spooreja. Ketjussa tuli vähän erilaista näkemystä sen suhteen, täytynee pohtia taktiikan muutosta.

  5. #1175
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Ice Spiker Pro vai tavallinen, mitä eroa?
    Painossa ja rullaavuudessa on aika iso ero. ISP ei juuri häviä painossa vähän rouheammille kesärenkaille ja rullaakin paremmin. Tavallinen ice spiker on taasen ihan tavallinen nastarengas eli painaa eikä rullaa. ISP:n nastat on myös teräväkärkiset, joten pitoakin löytyy vähän paremmin. Kyllä tuo ISP on oikeasti todella hyvä rengas nastojen irtoilusta huolimatta. Koko sitten vaan tarpeen mukaan kohdilleen.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  6. #1176
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Olikos nyt mitään rengasta josta ei olisi lähtenyt yhtään tai paljon nastoja.

    Liekö schwalben maratonit niin yleinen nastarengas, silloin tyytymättömiäkin on paljon.
    Ei minullakaan vanhoista Hakkapeliitoista lähtenyt noin 10 vuoden aikana yhtään nastaa. Aiemmat talviajomäärät minulla oli mitä oli, mutta kai niitä sentään joku metri tuli tuona aikana pyöriteltyä. Muuten surkeat renkaat kylläkin.

    Nykyisillä Kendoilla noin 700km tänä talvena takana. Pysyvämmät lumet kun tuli vasta vuoden vaihteessa, niin ihan kohtalaisen määrän on joutunut sulalla pinnalla ja soratielläkin ajelemaan. Ei yhtään nastaa puutu ainakaan vielä. Muutenkin hyvä rengas. Rullaa hyvin ja kulkee reilussa lumikerroksessakin, kunhan ei ihan vesimärkää moskaa ole. Halvatkin vielä, että mainio ostos olivat.
    -

  7. #1177
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Kyllähän ne reunanastatkin saa sisään ajettua ihan vain paineita laskemalla. Tuossa ISP:ssä on muuten todella hurja pito matalilla paineilla.
    Tämä nyt olikin tiedossa, valmistajan suositustahan minä kyselin.

    "Huolellinen sisäänajo" tässä tapauksessani tarkoitti n. 50 km asfaltoidulla pyörätiellä, paineita 1,3. En tiiä sitte, miten matalilla paineilla pitäisi ajella.

    Kyllähän ne nastat kiviin raapaisuista lähtivät. Ilmeisesti kumi on niin pehmeää, ettei nasta tahdo pysyä. Vai onko reiät liian suuria? Vai onko muotista/jostain muualta päässyt mukaan silikonia/jotain muuta liukastinta? En ole valmistustekniikkaan niin tarkasti perehtynyt.

    Monennäköista nastarengasta tässä on tullut reilu 20 maastopyöräilyvuoden käytettyä, mutta tällaista nastakatoa ei ole ollut. Nokian Extreme 296:et oli aikanaan alla varmaan 6-7 talvena, eikä sieltä montaa nastaa irronnut. Ok, ne painoi varmaan yli kilon/kpl, lumikelillä niillä ei tehny mitään ja rullasivat kuin kaljakori. Sitten saman valmistajan WXC 300:set olivat jo selkeästi paremmat, kumi oli vähän pehmeämpää ja muutamassa talvessa hävisi ehkä kymmenkunta nastaa. Näissä oli paino jo kohdallaan, mutta ilmatila aivan onneton. Sitten Scwalben leiriin, ensin normi Ice Spikerit, sitten Prot. Nämä niitä kapeampia versioita. Hyviä, pitäviä renkaita ja Prot sitten jo tosi keveitä. Nastat pysyivät hyvin kiinni, parilla ajettiin aina useampi vuosi ja vain muutama nasta hävisi. Ongelmana vain jälleen aivan liian pieni ilmatila.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  8. #1178
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Noista vanhemmista jäykkärunkoisista kovemmalla kumiseoksella olevista renkaista kuten W106 tai W240 ja vanhempi W160 ei nastat lähteneet kirveelläkään. Yhtään nastaa yhdestäkään noista. Mutta ne on sitten taas huomattavasti epämukavammat kuin taittuvat.

  9. #1179
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Just kävin yhden ohjeen innoittamana kärkipihtien kanssa läpi käyttöpyörään tulevat Schwalben Marathon Winterit. Ei voi kuin todeta laadun vaihtelun olevan huimaa - toisessa renkaassa oli pari kolme nastaa ihan vähän vinossa, mutta toinen odotti selvästi sulkasatoa kun abt. joka viides nasta oli ihan kunnolla vinossa ja kohollaan. Ehkä toi sit kestää kun ne vinot nastat on paineltu suoraan ja sisäänajot saadaan tehtyä kun saan sen käyttöpyörän kasaan ja tulee taas vähän tasaisempaa alustaa klv:lle.

    BTW Nokian WXC300:n mun käytössä varmaan ikuisiin, ilmeisesti karbidisiin piikkeihin verrattuna MW:n piikit näyttää lähinnä läkkipelliltä, mutta onpa hintaa puolet vähemmän ja käyttötarkoitus eri. Kestääkös noi muuten ollenkaan asvaltilla ajoa vai hämääkö vain ulkonäkö?
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  10. #1180
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    BTW Nokian WXC300:n mun käytössä varmaan ikuisiin, ilmeisesti karbidisiin piikkeihin verrattuna MW:n piikit näyttää lähinnä läkkipelliltä, mutta onpa hintaa puolet vähemmän ja käyttötarkoitus eri. Kestääkös noi muuten ollenkaan asvaltilla ajoa vai hämääkö vain ulkonäkö?
    On ne sentään kovametallia MW:n nastatkin. Se kirkas pinta katoaa ensimmäisellä kilometrillä asfaltilla, ja näkyviin tulee sama musta kärki, kuin nastoissa yleensä.

    Mutta noin muuten, näistä jutuista ei voi olla päätymättä siihen johtopätökseen, että Swalben Wintteri on hyvin vahvasti yliarvostettu ja erittäin ylihintainen tuote. Nastat menee läpi, mitkä ei ehdi irrota sitä ennen, halkeamia ja reunalankojen vikoja joillakin ollut myös, ei toimi lumessa yhtään, eli talviajossa ei tee mitään... Jotkut näkyy noita kokeiltuaan jopa päätyneen sellaiseen tulokseen, että cc-pyörä ei sovellu talviajoon, mikä nyt ei tietenkään pidä yhtään paikkaansa. Vaikka en tietenkään ilman omaa käyttökokemusta voi tuotetta tuomita, mutta hämmästyttävän paljon noita ongelmia on.
    HMK muokkasi tätä : 16.01.2012 at 08.00
    -

  11. #1181
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viltsi Katso viesti
    Mun kumeissa (26" 2.35 ISP sisäkumien kanssa) on ainakin puoli senttiä pystysuuntaista heittoa kummassakin. Oon koittanu sovitella uudestaan mutta ei auttanu mitään. Vanteelle vaikutti kyllä ihan jämptiltä, rengasmuovejakin käytin. Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?
    Itsellä asettuivat suoraan kun asennuksen jälkeen ajelin pari kertaa vuorotellen 1bar luokkaa olevilla paineilla ja maksimi paineilla.

  12. #1182
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Painossa ja rullaavuudessa on aika iso ero. ISP ei juuri häviä painossa vähän rouheammille kesärenkaille ja rullaakin paremmin. Tavallinen ice spiker on taasen ihan tavallinen nastarengas eli painaa eikä rullaa. ISP:n nastat on myös teräväkärkiset, joten pitoakin löytyy vähän paremmin. Kyllä tuo ISP on oikeasti todella hyvä rengas nastojen irtoilusta huolimatta. Koko sitten vaan tarpeen mukaan kohdilleen.
    Ehkäpä sitten tällä puheella pitänee panostaa kalliimpaan versioon. Onkohan kukaan liimaillut nastoja etukäteen, ennen kuin ne ensimmäisetkään ovat irronneet? Miten?

    Miksei mikään(?) valmistaja liimaa nastojaan? Onko se niin kallista vai onko joku muu järkevä syy?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Mutta noin muuten, näistä jutuista ei voi olla päätymättä siihen johtopätökseen, että Swalben Wintteri on hyvin vahvasti yliarvostettu ja erittäin ylihintainen tuote. Nastat menee läpi, mitkä ei ehdi irrota sitä ennen, halkeamia ja reunalankojen vikoja joillakin ollut myös, ei toimi lumessa yhtään, eli talviajossa ei tee mitään... Jotkut näkyy noita kokeiltuaan jopa päätyneen sellaiseen tulokseen, että cc-pyörä ei sovellu talviajoon, mikä nyt ei tietenkään pidä yhtään paikkaansa. Vaikka en tietenkään ilman omaa käyttökokemusta voi tuotetta tuomita, mutta hämmästyttävän paljon noita ongelmia on.
    Pahkeinen. Itsekin aloin miettiä, saisiko vähän rullaavuutta lisää laittamalla Marathon Winterin taakse, kun Marathon Crossiin olen kuitenkin ollut lämpimämpina vuodenaikoina suht. tyytyväinen. Ehkä pitää unohtaa ajatus.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fin-76 Katso viesti
    Nastoja kannattaa kysellä Tikka Spikes:lta. Valmistivat aikoinaan Contin ja Nokian fillarikumeihin noita alurunkoisia nastoja. Ostin sieltä joskun 1000 kpl:n pussillisen ja ne maksoi jotain reilun 20€ luokkaa...
    Hinta näkyy sittemmin moninkertaistuneen. Laitoin kyselyä ja tuhannen PP-nastan erälle tulisi hintaa 42,55e + postiennakko 13e, ja molempiin vielä alvit päälle. Suurkuluttajalle tai kimppaostona toki ihan käypäinen ratkaisu edelleen.

  13. #1183
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Nastan on tarkoitus irrota rikkomatta rengasta. Liimattu nasta vie nappulan mennessään, joka taas helposti tekee koko renkaasta käyttökelvottoman.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  14. #1184
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Käväisin Vantaan Motonetissä ja törmäsin siellä Suomi tyres Ice speed 35 x 700c 100 nastaiseen talvirenkaaseen. Oli ainakin itselle ihan uus tuttavuus. Onkohan kellään näistä käytännön kokemuksia? Ja hintaa en enää tarkkaan muista.. olisko ollu 40e kieppeillä. Suomi tyresin sivuillaakaan ei näistä ole mainintaa?!

  15. #1185
    oooo Guest
    W106.... Käytän takarenkaana arkipyörässä. Nastat sais olla huomattavasti enemmän sivuilla. Nyt rullaa aika heikosti suhteessa pitoon / nastojen todelliseen määrään (=aika pieni)

    W240... Käytän eturenkaana arkipyörässä. Tästä on kahtakin versiota kotona, toisessa hieman erilainen kuvio. Paras hybridi-rengas jäälle, olisi aivan suvereeni jos tästäkin olisi versio joka olisi a) leveämpi (~45-47) ja jossa b) nastat olisivat enemmän sivuilla, eivätkä varsinkaan suoraan renkaan keskellä, niin kuin nyt.

    Schwalbe Marathon Winter.... Ostin pari vuotta sitten varatalvirenkaaksi alennuksista.... nokialaiset kestäneet niin hyvin ettei ole ollut tarvetta edes kokeilla .... säilynyt erittäin hyvässä kunnossa varaston perukoilla.

    Nokian W160.... Hommasin soutupyörään talvirenkaaksi, kunnes tajusin ettei pienirenkaisella soutupyörällä kannata talvella pahemmin ajella.

  16. #1186
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    Yllättäen Reinokaupassa on hyvä valikoima Nokian nastakumeja
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  17. #1187
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Kausala
    Viestit
    130
    Nokian W294:t toimii ainaki täysjäykän 29 er:n maasturin alla. Rullaus ny on mitä on, mutta pito on hyvä. Nastoja irronnu kaksi eestä ja kaksi takaa 600 km aikana. Ekat 400 km mentiin aikalailla ilman lunta ja jäätä. Maastossa käyty pari kertaa rymyämässä kans ja siel ne nastat on mitä tod.näk irronnu.

    Mara Wintterit löytyy kanssa, mutta ne on jotenkin liian kaposet omaan makuuni... Niillä eteneminen sohjossa ollu melkosta kiemurtelua. Ne pyöri hetken aikaa big footin alla, mutta vaihoin Crossmarkit lumikeleille.

  18. #1188
    Sytytystulpalla voi muuten asentaa nastoja. Toimi vielä ihan kohtalaisen hyvin.



  19. #1189
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Hyvä Viltsi, tämä oli päivän paras!
    Tuli nimittäin tänään pussillinen nastoja.
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  20. #1190
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Mitä mieltä ootte mikä on paras rengas hybridiin? Enimmäkseen tulee ajettua aurattuja teitä, mutta välillä aura-auto ei ole kerennyt kulkeen joten mietityttää samalla mikä olisi paras leveys. Hyvä rullattavuus on tärkein, mutta kyllä hyvää pitoakin kaipaan. Oon miettiny 35/42mm Marathon Winttereitä ja 40mm Snow Studia. Riittäskö 35mm Mara Winther kun ei sitä lunta normaalisti yli 2cm ole vai kiemurteleeko liikaa jo tuollaisessakin määrässä? Toisaalta nykyset kesärenkaat on 37mm ja 42mm tuntuu liian leveiltä. Snow stud olis sopivan levyinen ja halvin, mutta mietityttää et riittääkö nastat sivuilla kun työmatkalla on kuitenkin muutama suurehko mäki joissa kaipais pitoa. En haluaisi ostaa monia pelkässä testaus mielessä kun hintaa tulee setillekkin jo tarpeeks.

    Kiitän jos joku viittii vähän valasta kun ei koko topikkia jaksanut selata.
    JohannesP muokkasi tätä : 27.01.2012 at 22.15

  21. #1191
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Jos ajat hyvällä kelvillä talvirenkaaksi käy hyvin se 35c marat.
    Kun lunta on yhtään enemmän leveämpi rengas on parempi. Esim nokia hakkapelitta 622-47c. Se w106

    Itselläni on nyt molemmat vaikka nokialaisilla en ole vielä ajanutkaan. Paitsi testiä kotitiellä.
    Hyvin meni vaativalla autouralla, lunta 8cm.Tänään laitoin alle.
    Siksi sano, että leveämpi on parempi kun maastopyörässä 2,1" ja ei kiemurtele yhtään.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  22. #1192
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    n. 1,5tkm ajanut tänä talvena crossarilla contin nordic spike renkailla, nastoja 240. Rullaa ihan hyvin kovalla alustalla, kiemurtelee lumessa tosin en ole kovin paljon paineiden kanssa jaksanut pelata vaan ajanut, mutta pienemmillä paineilla kiemurtelu tasoittuu. Pitoa riittää todella hyvin jäisellä pinnalla, sivuttain sekä vedossa. Päädyin noihin kun halusin rouheamman kuvio kuin noissa mara winttereissä. Tyytyväinen valintaan olen ollut mitä nyt takana välillä kaipaisi leveämpää, mutta ei mahdollista takahaarukan ahtauden vuoksi.

  23. #1193
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    cc-nastarenkaat schwalbe marathonit vaihtuivat pysyvästi 622-47c nokia hakkapelittoihin( w106-mallia).
    Metsäautoteillä ei mitään ongelmia. En edes kesällä pysty parempaan keskiaikaan 16km/h.

    Leveämpi on parempi ( kerausta,kertausta mutta totta)
    Maasturi myyntiin
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  24. #1194
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Kyllä minullekin paksummat renkaat crossariin kelpaisi. Haarukoihin kyllä sopisi vaikka kuinka, mutta eturengas haittaa sitten käännöksissä. 32-millisillä lokarin sai säädettyä niin, että ei pahasti ota kenkään kiinni. 42mm varmaan menisi ilman lokareita, mutta en pitkistä suojistakaan haluaisi luopua.

    Eipä sillä, että nykyisilläkään renkailla pahasti olisi lumiongelmia ollut, muttä täristyksen takia kelveillä olisi paksumpi varmaan mukavampi. Tietääpähän sitten seuraavaa pyörää hankkiessa tuohonkin kiinnittää huomiota.
    -

  25. #1195
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    924
    Ajelin Swalbe Marathon Winter:eillä ( 35 mm) ensimmäisen 'tulikokeensa' viime tiistaina,oli kovapohjaista tasaista pyörätietä sekä varsin tasaisen jääpinnan omaavaa autotietä, en tuntenut oloani täysin varmaksi tuolla jääpintaisella autotiellä, ote tuntui hieman huteralta joskin silloinen pimeä olosuhde voi olla vaikuttanut yleistuntumaan.

  26. #1196
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Crossarista Nokian W240:t menivät vaihtoon ja tilalle laitoin Nokian Ravagozzi 35 mm. Huomattava parannus talvipyöräilyyn kevyenliikenteen väylillä.

  27. #1197
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Litkutin TL ready ISP 2.25... kyljet ihan täynnä pientä reikää.

    Saas nähä miten kestää

  28. #1198
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Litkutin TL ready ISP 2.25... kyljet ihan täynnä pientä reikää.

    Saas nähä miten kestää
    Mullakin sihisi 29er ISP:eiden kyljen melko reilusti kun niitä litkuttelin. Noi kuitenkin tiivisty yllättävän nopeesti ainakin stanin-litkulla (taisin laittaa n. 40cl). Ainakin viikonverran tuntuu paineet pysyvän tuossa reisulla kahdessa baarissa johon oon ne asettanu.

    Tollanen 2.25" leveä ISP rullaa muuten ihan älyttömästi paremmin, kuin 2.35" leveä hans dampf (trialstar).
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #1199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mullakin sihisi 29er ISP:eiden kyljen melko reilusti kun niitä litkuttelin. Noi kuitenkin tiivisty yllättävän nopeesti ainakin stanin-litkulla (taisin laittaa n. 40cl). Ainakin viikonverran tuntuu paineet pysyvän tuossa reisulla kahdessa baarissa johon oon ne asettanu.
    Ainakin litku riittää, 40cl on nimittäin 4dl eli melkein puoli Stanin purkillista

    Jos tarkoitit laittaneesi 40ml, olet laittanut vähemmän kuin Notubes ohjeistaa. Ohjeissahan sanotaan, että maastorenkaisiin laitetaan 2 fl oz (~60ml), isoihin renkaisiin tai vaikeisiin tapauksiin 3 fl oz (~90ml). Pääasia on, että litku hieman loiskuu valmiiksi täytetyn renkaan sisällä, ainoastaan silloin se voi paikata ajon aikana syntyviä vuotoja.

    - Tomi

  30. #1200
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Topikin mukainen kysymys:
    Tekeekö kukaan 24" nastarenkaita ja mistä niitä sais hankittua vai pitääkö siirtyä askartelumoodiin?
    Litkuttelu ist kein Problem

    Nimim.
    Jopolla
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •