HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 39 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 37 38 39 40 41 49 89 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1141
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Mahtaa olla huvittavan näköistä Riittävän pientä rinkulaa prisman parkkipaikalla jokunen sata kierrosta. Vaiko RR-tyyliin sivulla roikkuen
    RR tyyliin ei tullut mieleen ajaa rinkulaa .. mutta siinähän olis nastat rasittunu tarpeettomasti.

  2. #1142
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Tänään oli sellainen keli, jossa Marathon Winter antautuu. Urainen jää, jonka päällä vettä.
    A Gentleman will walk but never run

  3. #1143
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.778
    2.35" ISP:t, 70 kilsaa, josta 30 kestopäällysteellä, loput juurakko-kivikko -ryynäystä, -1 nasta takaa keskeltä. Hyvin ovat pysyneet
    Kaupin Kanuunat, Team Garmin MTB

    "Olet ehjä vasta silloin, kun olet sekä henkisesti, että fyysisesti täysin palasina": mtbSeikkailu 2012

  4. #1144
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoht Katso viesti
    Kyselin tuolla toisessa "nastarenkaat hybridiin" topicissa käyttökokemuksia näistä Nicetrac renkaista joita ainakin Tampereella paikalliset Prismat myyvät hintaan 29,90e. Vielä ei ole palautteita tullut, omaan rossariin laitoin kokeeksi eteen mutten ole vielä ehtinyt ajelemaan. Tuosta naapuritopicista löytyy myös linkki ko. renkaiden sivuille.

    http://www.nicetrac.com/?lang=fi
    Kommuutterifiksin eturenkaana on toiminut alkutalven vallan hyvin eikä kyllä kalpene schwalben tuotteiden rinnalla yhtään. Hinta/laatusuhde kohillaan. Tuo 29" kiinnostelisi myös..
    Epämukavaa.. Sepä mukavaa!

  5. #1145
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Jääli
    Viestit
    114
    Joo huonosti pysyy 29er ISP:issä nastat kiinni Mullakin on jo nippu jäänyt niitä matkalle aika vähällä ajolla. Edellistalvet ajelin vastaavilla 26" renkailla ja kolmesta (ei en ajanut kolmipyöräisellä kuitenkaan vaan parilla normipyörällä ) renkaasta taisi parin vuoden aikana lähteä yhteensä ehkä 2 tai 3 nastaa. Huonolaatuisia tuntuvat olvan nuo 29 versiot tuolta osin.
    Mistä noita ISP:n nastoja saisi ?

  6. #1146
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MutaMika Katso viesti
    Mistä noita ISP:n nastoja saisi ?
    http://www.bike-discount.de/shop/k62...piker-pro.html

    Tikka nastoilla minimimäärä on 500 nastaa suoraa tehtaalta.
    http://www.tikkaspikes.fi/index.php?...id=PP&lang=fin
    Laita meiliä Heinille.
    http://www.tikkaspikes.fi/index.php?...ntact&lang=fin

  7. #1147
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Näin on.

    Kun on nastarenkaat alla, ei kannata työntää ulkoovea auki eturenkaalla.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  8. #1148
    Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Asensin tänään 26kpl uusia nastoja Ice Spiker Pro:sta kadonneiden tilalle. Nokian nastatyökalulla homma sujui hienosti ja nopeasti. Keskinappuloihin tuo asentaminen oli paljon vaikeampaa, ne ovat niin paljon jäykemmät kuin sivunappulat. Olisikohan eri seosta vai johtuuko se kiinnityspisteestä?

    Ice Spiker Pro 29":n suosituspaineet ovat 1.8-3.7bar. Olen ajanut 1.2-1.8 paineilla...
    Käytitkö muuten liimaa asennuksessa?
    Muistan törmänneeni hiljan LochTite tuotteiden speksejä selaillessa, jotta jonkin liiman (sitä mustaa muistaakseni) yksi käyttötarkoitus nastojen kiinnitys renkaaseen!!

  9. #1149
    Jopo Juoppo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Tänään oli sellainen keli, jossa Marathon Winter antautuu. Urainen jää, jonka päällä vettä.
    Jep! Aamulla meno yhtä juhlaa uraisella jäällä.
    Mutta, paluuretkellä SE sitten tapahtui, MÄTKÄHDIN, eka kerta sitten varmaan viimeisen 10 v aikana.
    Syy: Riistovalon patteri hyytyi (taas), katuvalo pimeä (taas), tuiskulumi auraamatta (taas), autojen urauttama lumi ja hidastetöyssy. Mahdoton yhdistelmä. Sillon läks'. Fillarin kanssa yhdessä jatkoimme sitten matkan edistymistä yksissä kyljellään liukumalla. Oikea jarrukaffa väänty ja molempiin koipiin osus hiukan, ei paha.
    Ei edes henkisiä vaurioita (kukaan ei nähnyt). Ja jos valaistukset olis ollu kunnossa, niin varppina en olis mätkähtänyt!

    Edit: Mutta tänäänhän onkin 13. perjantai!
    Jopo Juoppo muokkasi tätä : 13.01.2012 at 19.39

  10. #1150
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    217
    Nyt on kuukauden verran kokemusta krossarissa kombosta Nicetrac 37/40-622 edessä ja Nokia 106 37-622 takana. Etunen mukavan pehmeästi rullaava ja johdonmukaisesti käyttäytyvä kun ei liian kovaksi pumppaile, kaarrepitoakin löytyy riittämiin mun ajotarpeisiin. Satakutonen takana jotenkin nuljuaa ja hakee koko ajan, kokeilin löysemmillä paineilla mutta meni vain pahemmaksi niin otin komennon takaisin. Vetopitoa kyllä ihan riittämiin tuollaiseen talvisen maantielaidan ja klv:n ajeluun. Mikäli nyt olisin rengassettiä valitsemassa laittaisin myös taakse tuon Nicetracin, joustavampirunkoisena ja hieman suuremmalla ilmatilalla varustettuna olisi varmaan miellyttävämpi ajella näillä em. talvipinnoilla.

    Jos nyt tämänpäiväisessä lumimyterissä olisin pyöräilemään lähdössä ottaisin kyllä tallista jäykkäperämaasturin jossa alla Contin X-kingit.
    timoht muokkasi tätä : 13.01.2012 at 20.51 Syy: stilisointi

  11. #1151
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    ISP 29er 2.25, nastat vaan ropisee irti, väsynyt 8km lenkki ja monta reikää löytyy, ei en ajanut sisään assulla. Liimalla ja varanastoilla korjaan varmaan sen koska pito ja rullaavuus on niiiiin hyvät.

  12. #1152
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    743
    Laittakaa vaan Schwalbelle palautetta ja painetta näistä nastakadoista, koska luvattoman surkeaa tavaraa pukataan maailmalle.

    Viime keväänä ostettu, silloin huolellisesti sisään ajettu 2,35x 26 -pari oli ekalla kunnon maastolenkillä Itsenäisyyspäivänä. Takaa lähti reunanappuloista yhteensä 62 nastaa. Vedin tästä herneen nenään ja meilasin valmistajalle uutta rengasta vaatien. Totesivat, että on hyväksyttävää, että silloin tällöin nastoja voi irrota, tosin tapauksessani määrä oli "extremely high". Tarjosivat nastoja hyvitykseksi. Siihen en suostunut, vaan vaadin edelleen uutta rengasta. Sen sitten lopulta sain.

    Nyt sitten laitoin kaksysiin uuden ISP 2,25 -parin, ekalla lenkillä lähti yhteensä yli 20 nastaa, jälleen kaikki reunanappuloista.
    Taas uutta viestiä Frau Schwalbelle todeten, että nyt ne aikaisemmin tarjotut nastat kelpaisivat.

    Ne luvattiin lähettää, lisäksi nyt kommentti, että uudet renkaat on syytä sisäänajaa, väh. 40 km kovalla pinnalla jarrutuksia ja kiihdytyksiä vältellen.
    Kysyin, miten ehdottavat reunanastoja ajettavaksi sisään? Tähän en ole vastausta saanut.

    Mikäs Loctite muuten on tähän nastojen liimailuun soveliain?
    MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
    Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000

  13. #1153
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Mikäs Loctite muuten on tähän nastojen liimailuun soveliain?
    http://webshop.industriacenter.fi/pr...ck-max-loctite

  14. #1154
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Kyllähän ne reunanastatkin saa sisään ajettua ihan vain paineita laskemalla. Tuossa ISP:ssä on muuten todella hurja pito matalilla paineilla.

  15. #1155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Laittakaa vaan Schwalbelle palautetta ja painetta näistä nastakadoista, koska luvattoman surkeaa tavaraa pukataan maailmalle.

    Viime keväänä ostettu, silloin huolellisesti sisään ajettu 2,35x 26 -pari oli ekalla kunnon maastolenkillä Itsenäisyyspäivänä. Takaa lähti reunanappuloista yhteensä 62 nastaa. Vedin tästä herneen nenään ja meilasin valmistajalle uutta rengasta vaatien. Totesivat, että on hyväksyttävää, että silloin tällöin nastoja voi irrota, tosin tapauksessani määrä oli "extremely high". Tarjosivat nastoja hyvitykseksi. Siihen en suostunut, vaan vaadin edelleen uutta rengasta. Sen sitten lopulta sain.

    Nyt sitten laitoin kaksysiin uuden ISP 2,25 -parin, ekalla lenkillä lähti yhteensä yli 20 nastaa, jälleen kaikki reunanappuloista.
    Taas uutta viestiä Frau Schwalbelle todeten, että nyt ne aikaisemmin tarjotut nastat kelpaisivat.

    Ne luvattiin lähettää, lisäksi nyt kommentti, että uudet renkaat on syytä sisäänajaa, väh. 40 km kovalla pinnalla jarrutuksia ja kiihdytyksiä vältellen.
    Kysyin, miten ehdottavat reunanastoja ajettavaksi sisään? Tähän en ole vastausta saanut.
    Mielenkiintoista. Saitko selville millaisissa tilanteissa nastoja katoaa, tuliko esimerkiksi osumia kiviin vai putoilevatko ne silkan gravitaation vuoksi?

    - Tomi (ajossa 2x WXC300 ja 2xFreddies SW, yhteensä nolla nastaa puuttuu)

  16. #1156
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    0
    Viime talvesta oli sellainen muistikuva, ettei Nokian W240 kiemurtele, mutta kyllä se kiemurtelee ja muutenkin melkoiset ankkurit. Kai se on noilla pakko mennä, jos aikoo ulkona ajaa.

  17. #1157
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Eilen liimasin Ice Spiker Pro 2.35":iin parikymmentä nastaa Wurthin mustalla elastisella pikaliimalla. Se on muuten ihan samaa kuin Loctite 480, mutta sen speksit näyttivät vielä vähän lujemmilta, ja oli edullisempaakin. Vähän toistakymentä kilsaa takana ja hyvin näyttäisi pysyvän liimatutkin.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

  18. #1158
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Jos kiinnityskohdan nypelössä ei mitään vikaa ( ei revennyt), ei kai se varsinaisesti tarvitse liimaa.
    Lisänastojen mukana tulleessa asennusohjeessa käytetään esim fairia asennuksen helpottumiseksi.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  19. #1159
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    No joo. Itse laittaisin suoraan liimalla kiinni uudet nastat, pysyy ainakin paikallaan, se tuore liima toimii kans liukasteena ennekuin kovettuu.

  20. #1160
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oz Katso viesti
    Laittakaa vaan Schwalbelle palautetta ja painetta näistä nastakadoista, koska luvattoman surkeaa tavaraa pukataan maailmalle.

    Viime keväänä ostettu, silloin huolellisesti sisään ajettu 2,35x 26 -pari oli ekalla kunnon maastolenkillä Itsenäisyyspäivänä. Takaa lähti reunanappuloista yhteensä 62 nastaa. Vedin tästä herneen nenään ja meilasin valmistajalle uutta rengasta vaatien. Totesivat, että on hyväksyttävää, että silloin tällöin nastoja voi irrota, tosin tapauksessani määrä oli "extremely high". Tarjosivat nastoja hyvitykseksi. Siihen en suostunut, vaan vaadin edelleen uutta rengasta. Sen sitten lopulta sain.

    Nyt sitten laitoin kaksysiin uuden ISP 2,25 -parin, ekalla lenkillä lähti yhteensä yli 20 nastaa, jälleen kaikki reunanappuloista.
    Taas uutta viestiä Frau Schwalbelle todeten, että nyt ne aikaisemmin tarjotut nastat kelpaisivat.

    Ne luvattiin lähettää, lisäksi nyt kommentti, että uudet renkaat on syytä sisäänajaa, väh. 40 km kovalla pinnalla jarrutuksia ja kiihdytyksiä vältellen.
    Kysyin, miten ehdottavat reunanastoja ajettavaksi sisään? Tähän en ole vastausta saanut.

    Mikäs Loctite muuten on tähän nastojen liimailuun soveliain?
    Pistäs mailiosoite, varmana annan palautetta tästä, Extreme 294t on 0 nastaa kadonnut 2 talven ajojen jäljiltä, ISP 29er 2.25 ja 17 nastaa takaa kadonnu ja muutama edestä..

  21. #1161
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Yllättävän paljon noista Shwalbeista tuntuu nastoja irtoavan, mulla on 4 vuotta vanhoista Nokian WXC300 lähteny 0 ja kolmevuotta ajetuista Freddie's Revenz on lähtenyt 2, mutta ne on laitettu liimalla takas. Mä luulen että noissa ISP :ssä on liian pienet nappulat että ne ei tue nastaa tarpeeksi, sisään ajo ja smoothi ajotyyli (ei repivää) on myös tärkeitä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  22. #1162
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    WXC300:sesta lähti takarenkulasta neljä nastaa merenrantakallioilla pelleillessä ekalla lenkillä sisäänajon jälkeen. Sen jälkeen ei enää lähtenyt..

  23. #1163
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Turgu
    Viestit
    60
    Itellä ei ole vieläkään lähtenyt ISP 26" 2,1" gummeista yhtään nastaa. Takana reilut 200km sekalaista ajoa, joista osa tullut kivillä liukastelusta. Mutta poikkeus vahvistaa säännön...
    "On parempi olla kahdentoista tuomittavana kuin kuuden kannettavana"

  24. #1164
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Olikos nyt mitään rengasta josta ei olisi lähtenyt yhtään tai paljon nastoja.

    Liekö schwalben maratonit niin yleinen nastarengas, silloin tyytymättömiäkin on paljon.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  25. #1165
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Mulla oli ISP 2.35" koko viime talven eikä lähtenyt yhtäkään nastaa. Ehkä koska ajoin sitä sisään tosi varovasti ja pitkään työmatkoilla? Tänä talvena vasta yksi lenkki takana, enkä huomannut muutosta.

    Tota ennen oli Freddiet, sama homma...

    Tai sitten ajotyyli on liian varovainen.

  26. #1166
    Mun kumeissa (26" 2.35 ISP sisäkumien kanssa) on ainakin puoli senttiä pystysuuntaista heittoa kummassakin. Oon koittanu sovitella uudestaan mutta ei auttanu mitään. Vanteelle vaikutti kyllä ihan jämptiltä, rengasmuovejakin käytin. Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?

  27. #1167
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Yllättävän paljon noista Shwalbeista tuntuu nastoja irtoavan, mulla on 4 vuotta vanhoista Nokian WXC300 lähteny 0 ja kolmevuotta ajetuista Freddie's Revenz on lähtenyt 2, mutta ne on laitettu liimalla takas. Mä luulen että noissa ISP :ssä on liian pienet nappulat että ne ei tue nastaa tarpeeksi, sisään ajo ja smoothi ajotyyli (ei repivää) on myös tärkeitä.
    Epäilen kans samaa, Extremeissä on iso nappula joten se ei pääse elämään paljoa = nasta pysyy kiinni..

  28. #1168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Olikos nyt mitään rengasta josta ei olisi lähtenyt yhtään tai paljon nastoja.
    Aika paljon tässäkin ketjussa näyttää olevan Nokian käyttäjiä joilla nastoja ei ole lähtenyt yhtään tai paljoakaan. Mukaanlukien omat viimeiset kaksi talvea alla olleet WXC300 joista ilmaan minkäänlaista sisäänajoa on irronnut tasan 0 nastaa. Omat 2.35" ISP:t hommasin lähinnä sen vuoksi että omasta mielestä nokian kumit ovat mielestäni ilmatilaltaan hävyttömän pieniä. Hieman ahdistaa miten niille tulee käymään, sisäänajo on edellä tekemättä koska ensin kuvioista oli ulkona pyörä, sen jälkeen kuski. Ja nyt jopa etelässä on lunta. Josko seuraavan viikon aikana näkee miten käy :P

  29. #1169
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224

    Viesti

    Itselläni vanhoissa Extreme 296:ssa pysyivät nastat aika hyvin. Uudemmissa 294:ssa ei niinkään, toisessa renkaassa ei ole vissiin enää yhtään nastaa keskellä. No, on niillä nyt muutama talvi ajettukin, mutta ei mitään hirveitä kilometrejä, ja pelkkää suht rauhallista työ- yms. hyötyajoa.

    No juu. Meinasin eilen vaihtaa takarenkaankin nastaversioksi. Enpä muistanutkaan, että oli renkaan kyljessä viime vuoden jäljiltä aika vahvasti orastavaa reiäntynkää. Nyt on paikattu (liquid solen avustuksella on joskus kylkiä hyvällä menestyksellä paikattu, mutta se vaatii pari päivää kuivumisaikaa, saas nähdä miten kontaktiliimaa käyttämällä onnistui...). Aika moni täällä tuntuu ajavan alle suosituspaineiden. Miten ovat renkaat kestäneet? Itse olen kyllä käyttänyt ihan reilusti painetta, mutta aina välillä ne ovat päässeet laskemaan alle suositustenkin, ja (olettaakseni) sen vuoksi kylkiin on ilmestynyt viiltojälkiä. Ja niistä kyljet ovat sitten lopulta pettäneet, siihen edellistenkin Extremien käyttö viimein päättyi. Kuten on päättynyt muutamien kesäkumienkin käyttö.

    Ajattelin vaihtaa Schwalbeihin, mutta täältä nyt syntyy sellainen mielikuva, että niistä vasta nastat irti ropisevatkin. Mites on kylkien laita, ovatko edes ne vahvemmat? Tuo Loctite näyttää olevan tolkuttoman kallis liima. Onko kukaan käyttänyt jotain muuta, esim. Sikaflexiä? Pienellä googlauksella löytyi jotain viestiketjuja (muistaakseni motocross -puolelta, eilen illalla googlailin), joissa jotkut olivat sitäkin käyttäneet, ihan hyvällä menestyksellä.

    Ice Spiker Pro vai tavallinen, mitä eroa? Taitettavuutta en kaipaa ja sisäkumeja käytän sekä pistosuojanauhaa. Tämä vastauksena myös sille joka joulukuussa oli viestiketjussa kysellyt, käyttääkö joku nauhoja. Ei ole tullut sorasta tms. johtuvia rengasrikkoja, tosin ei niitä tullut juuri ennen pistonauhojen käyttöäkään noilla Extremeillä. Eräillä kesätassuilla tuli kyllä enemmän kuin riittävästi... Pieni lisäpaino tietty harmittaa ennestäänkin raskaissa renkaissa, mutta renkaanpaikkaus pakkaskeleillä se vasta ikävää puuhaa onkin. Kyprokin viestiin viitaten (Schwalbeissa enemmän ilmatilaa), Extremet (2.1) mahtuvat nyt alle juuri ja juuri mutta paljon varaa ei jää (lokareilla joita en aio poistaa). Sopivatko 2.1 Ice Spikerit tilalle?

    Kysymyksiä, kysymyksiä...

  30. #1170
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    se sisäänajo pienillä paineilla auttaa pitään ne nastat paikallaan... Nastoille on annettava aikaa jauhaa silinterihattumaisella alaosallaan kumiin nappulan sisään levike, joka pitää sen kiinni..... Miksi pienet paineet, no että ne sivunastatkin saavat maakontaktin ...
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •