
Alkujaan tämän lähetti
kolistelija
Kyllähän ne reunanastatkin saa sisään ajettua ihan vain paineita laskemalla. Tuossa ISP:ssä on muuten todella hurja pito matalilla paineilla.
Tämä nyt olikin tiedossa, valmistajan suositustahan minä kyselin.
"Huolellinen sisäänajo" tässä tapauksessani tarkoitti n. 50 km asfaltoidulla pyörätiellä, paineita 1,3. En tiiä sitte, miten matalilla paineilla pitäisi ajella.
Kyllähän ne nastat kiviin raapaisuista lähtivät. Ilmeisesti kumi on niin pehmeää, ettei nasta tahdo pysyä. Vai onko reiät liian suuria? Vai onko muotista/jostain muualta päässyt mukaan silikonia/jotain muuta liukastinta? En ole valmistustekniikkaan niin tarkasti perehtynyt.
Monennäköista nastarengasta tässä on tullut reilu 20 maastopyöräilyvuoden käytettyä, mutta tällaista nastakatoa ei ole ollut. Nokian Extreme 296:et oli aikanaan alla varmaan 6-7 talvena, eikä sieltä montaa nastaa irronnut. Ok, ne painoi varmaan yli kilon/kpl, lumikelillä niillä ei tehny mitään ja rullasivat kuin kaljakori. Sitten saman valmistajan WXC 300:set olivat jo selkeästi paremmat, kumi oli vähän pehmeämpää ja muutamassa talvessa hävisi ehkä kymmenkunta nastaa. Näissä oli paino jo kohdallaan, mutta ilmatila aivan onneton. Sitten Scwalben leiriin, ensin normi Ice Spikerit, sitten Prot. Nämä niitä kapeampia versioita. Hyviä, pitäviä renkaita ja Prot sitten jo tosi keveitä. Nastat pysyivät hyvin kiinni, parilla ajettiin aina useampi vuosi ja vain muutama nasta hävisi. Ongelmana vain jälleen aivan liian pieni ilmatila.
MC KRAMPPI - Meillä ei venytellä!
Mud, sweat and coffeebreaks, since 2000
Kirjanmerkit