FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 19 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

Respect is not given, it is taken.

Nyt ei ole stemmejä tarjolla...

Spessulta tulossa ensi kaudeksi todella kevyet gripit:

XC Lightweight, the 9g grip

Finally, for cross-country racers, Specialized will offer a new ultra-light grip called the XC Lightweight. The $25 grip weighs just 9g and comes in a variety of colors plus a choice of two widths for different hand sizes.

Ei hassumpaa...

Mitkäs ois kevyet ja halbat levyjarruadapterit post -> IS, 160mm levylle, eteen ja taakse?

EDIT: Itse itselleni vastaten: Shimano XTR. About kympin kappale ja yhteispaino eteen+taakse alle 43g, pultteineen.

Lisävinkkinä, että reilusti 1g/1EUR hyötysuhteen paremmalle puolelle pääsee vaihtamalla teräspultteja titaanisiin. Ebaysta löytyy kaikenlaisia titaanipultteja oivaan hintaan. Itse olen vaihdellut noita lähinnä siksi etteivät hapetu.
    Janu muokkasi tätä : 20.10.2011 at 10.58

I don't want to break these chains

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    Tämähän tippui kuin tilauksesta.. Tässä on koko viime viikko pohdittu nykyisen http://www.cube.eu/full/pro/ams-110-pro/ (2011 malli) pientä päivitystä ja juurikin tuo tanko kuului prokkikseen. Onko kellään kokemusta tuosta?

Sitten olisi vielä satula, satulatolppa, stemmi, pulloteline ja kiekot mietinnässä... Rahat vaan jostain kasaan, tietty hintaa tullee helposti siten, että mietityttää onko enään järkeä laittaa 2000,00 euron fillariin kiinni samanlaista summaa päivitysten muodossa.. Kaipa sitä saisi jonkun gramman pois, onko kellään tietoa tuon Cuben Sun Ringle Radium Wheelset 32 Spokes QR painosta?

En googlettamalla löytänyt ja ei ole puntaria jolla vois itse ne punnita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wsc_rbt Katso viesti
    ...ja ei ole puntaria jolla vois itse ne punnita.
    Sä viilailet grammoja eikä sulla ole puntaria? Sehän nyt on ihan olennainen työväline tuossa hommassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sä viilailet grammoja eikä sulla ole puntaria? Sehän nyt on ihan olennainen työväline tuossa hommassa.
    Sanos muuta, mutta oikeastaan pelkkä viilaus ei ole suurin tavoite vaan ihan muuten vain tekisi mieli vähän päivitellä fillaria. Pitää kyllä joku vaaka hankkia ja semmoinen ruuan laitoissakin käytettävä mini vaaka taitaisi riittää. Toi Cuben runko on ollut kyllä omaan ajoon riittävä joten sitä en nyt vielä lähde vaihtamaan vaan näitä muita osia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    EC90 tanko ei täytä tän topikin vaatimuksia Tämä sen sijaan täytää, JOS siis nyt sattuis haluamaan noilla mitoilla olevan tangon:
    http://www.rczbikeshop.com/englishue...white-red.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    EC90 tanko ei täytä tän topikin vaatimuksia Tämä sen sijaan täytää, JOS siis nyt sattuis haluamaan noilla mitoilla olevan tangon:
    http://www.rczbikeshop.com/englishue...white-red.html
    Eiks toi ole kuitenkin alkuperäiseen hintaan nähden niin halpa, että sen vois tähän laskea mukaan?

Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Kertopaako vielä viisaammat pari asiaa.. Milloin mtb kiekoissa mennään sen häilyvän rajan yli, että kiekoista ei kannata maksaa enempää (köyhän siis). Eli esim. jos asetan kiekkojen hintarajaksi 800,00 euroa niin saisiko 1100,00 eurolla jo selkeästi parempaa tavaraa vai onko näissä kyse jo pelkästään pienistä painoeroista?

DT Swissin kiekkoja olen kelannut, mutta mtb valmistajat/osat siinä määrin huonosti hallussa, että myös muihin merkkeihin tarkoitus tutustua. Tämä projekti kestänee kuitenkin keväälle saakka. Talveksi kuitenkaan en uusia osia laita ajoon.

Onkohan hiilikuitu satula hyvä valinta maastoon? Enimmäkseen ajan hiekkateitä ja juurakoita, mutten sitä pahinta maastoa johon fillari kyllä soveltuisi.

Pitääkö olla ns. wheelsystem vai kelpaako kasatut kiekot?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Pitääkö olla ns. wheelsystem vai kelpaako kasatut kiekot?
    Kyllä kelpaa oikeastaan mikä tahansa, kunhan kuitenkin kestävät/suht kevyet (nykyisiin verraten) kiekot. Kuten sanoin niin näistä ei niin tietoa eli mikäs näissä suurin ero? Joutuuko kasatuissa kiekoissa itsekin hommiin?

Minkälaiseen ajoon kiekot tulee? Tuohon budjettiin menisi aika mukavasti dt240 navat ja flow/crest kehät. Enemmän xc menoon ja kisailuun esimerkiksi dt240s/crest/cx-ray/alunipat. Ja sitten esimerkiksi am menoon
    dt240s/flow/race/messinkinipat
    . Pitäisi olla hinta-paino-laatu -suhde aika hyvin kohdallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Minkälaiseen ajoon kiekot tulee? Tuohon budjettiin menisi aika mukavasti dt240 navat ja flow/crest kehät. Enemmän xc menoon ja kisailuun esimerkiksi dt240s/crest/cx-ray/alunipat. Ja sitten esimerkiksi am menoon
    dt240s/flow/race/messinkinipat
    . Pitäisi olla hinta-paino-laatu -suhde aika hyvin kohdallaan.
    Kiitos vinkistä. Eniten tulee ajettua mäkisiä ulkoilureittejä esim. Nuuksiossa. Nopeammat teknisemmät (juurakkoa jne) pätkät menee kanssa, mutta kaikista pahimpaan/hitaimpaan maastoon en ole vielä lähtenyt. Itse pidän enemmän hapottaa jalkoja sekä tuulettaa keuhkoja ylämäissä. Alamäet, varsinkin teknisimmät menee vielä aika varovasti ja ihan "kikkailu" maastoon ei kummempaa hinkua eli vauhtia pitää vähän löytyä. Tietenkin täpärillä on hienoa mennä paikoissa joissa ei normi pyörällä tulisi ajettua. Eli mielummin pidän siitä, että nopeus pääsääntöisesti pysyy 12km/h ylöspäin tietämillä teknisemmässäkin paikassa. Otappa sitten tästä selvää

Ehkä ottaisin itse tuollaiseen menoon dt240s navat, crest kehät, sapim race pinnat ja messinkinippelit. Kestävyyttä ja keveyttä tuohon ajoon aivan riittävästi.

Ehkä ottaisin itse tuollaiseen menoon dt240s navat, crest kehät, sapim race pinnat ja messinkinippelit. Kestävyyttä ja keveyttä tuohon ajoon aivan riittävästi.
    Mulla on ollut nyt reilun kuukauden (~20 lenkkiä yht. 400km) tollaine setti paitsi polyax nippeleillä Spessun 2011 Stumpjumpperissa. Aika kovaa rymistelyäkin on tultu ajettua ja toimii. Kuskilla painoa 75-77kg+ajokamat. Mahtaako noi alunippelit tulla ongelmaksi?

Mulla meni n. kymmenennellä lenkillä vaihtaja pinnojen väliin ja yksi pinna otti vähän osumaa. Laiskana en jaksanut tehdä sille mitään, kun ei se tunnu haittaavan. Tilasinpa vain nipun pinnoja ja nippeleitä eteen ja taakse varuiksi. Noita Sapimeja kun ei sitten välttämättä joka pitäjästä löydy kun niitä tarttee... Eli kiekkojen mukana kannattanee tilata varaosiksi.

Kiitos! Onko näin, että näissä kasatuissa pääsee sitten parempaan hinta/paino/kestävyys suhteeseen kuin jo valmiissa paketeissa?

Ei välttämättä, mutta tuo setti on jo niin hyvä että tuolle on vaikea löytää kilpailijoita. Kasattujen kiekkojen etuja ovat melkein aina varaosien helpompi saatavus jos jotain hajoaa. Kaikenlisäksi kasatuissa kiekoissa ei tarvitse tehdä kompromisseja minkään osa-alueen suhteen. Navat ovat juuri niin hyvät kuin itse haluat ja kehät sellaiset kuin haluat.

Ainakin saa haluamansa navat, kehät ja pinnat. Kai ne kasatut aina vähän kalliimmaksi tulee, mutta jos samoja ei valmiina löydy, niin vaikea vertailla.
    Huomenna lenkille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Mulla on ollut nyt reilun kuukauden (~20 lenkkiä yht. 400km) tollaine setti paitsi polyax nippeleillä Spessun 2011 Stumpjumpperissa. Aika kovaa rymistelyäkin on tultu ajettua ja toimii. Kuskilla painoa 75-77kg+ajokamat. Mahtaako noi alunippelit tulla ongelmaksi?

Mulla meni n. kymmenennellä lenkillä vaihtaja pinnojen väliin ja yksi pinna otti vähän osumaa. Laiskana en jaksanut tehdä sille mitään, kun ei se tunnu haittaavan. Tilasinpa vain nipun pinnoja ja nippeleitä eteen ja taakse varuiksi. Noita Sapimeja kun ei sitten välttämättä joka pitäjästä löydy kun niitä tarttee... Eli kiekkojen mukana kannattanee tilata varaosiksi.
    Alu nippeleiden ongelmana on helposti se että "hitsaavat" kehään kiinni. Varsinkin kun kehänä on crest jossa ei erillisiä holkkeja ole. En kuitenkaan lähtisi moista ainakaan vielä murehtimaan. Aja niin kauan kuin kiekot kestää ja vaihdat osia sitten kun hajoaa.

SLX ysitakapakka 11-28 painaa vähemmän kuin ysi-XTR 11-32, ja toimii suomalaisessa maastossa xc-kisapuuhissa aivan yhtä hyvin, ainakin pikku totuttelun jälkeen.

Halpoja grammoja.

Kyllä kelpaa oikeastaan mikä tahansa, kunhan kuitenkin kestävät/suht kevyet (nykyisiin verraten) kiekot. Kuten sanoin niin näistä ei niin tietoa eli mikäs näissä suurin ero? Joutuuko kasatuissa kiekoissa itsekin hommiin?
    Kun sulla toi budjetti on ihan hyvä: http://www.hi5bikes.fi/product_details.php?p=3474

J
    ää viel reilun satasen ton 800 € limitin alle.

Noi pinnat on sitten Sapimin Straight Pull pinnoja eli erikseen ei tartte eastonin omia pinnoja ostella

Kertopaako vielä viisaammat pari asiaa.. Milloin mtb kiekoissa mennään sen häilyvän rajan yli, että kiekoista ei kannata maksaa enempää (köyhän siis). Eli esim. jos asetan kiekkojen hintarajaksi 800,00 euroa niin saisiko 1100,00 eurolla jo selkeästi parempaa tavaraa vai onko näissä kyse jo pelkästään pienistä painoeroista?

DT Swissin kiekkoja olen kelannut, mutta mtb valmistajat/osat siinä määrin huonosti hallussa, että myös muihin merkkeihin tarkoitus tutustua. Tämä projekti kestänee kuitenkin keväälle saakka. Talveksi kuitenkaan en uusia osia laita ajoon.

Onkohan hiilikuitu satula hyvä valinta maastoon? Enimmäkseen ajan hiekkateitä ja juurakoita, mutten sitä pahinta maastoa johon fillari kyllä soveltuisi.
    Mulla on pari kesää pyörinyt alla Actionsportsissa kasatut DT 240s / ZTR Alpine / Sapim CX-Ray -kiekot ja ei mitään moitteita. Painoa noilla on muistaakseni noin 1390g. Paras hinta/paino -suhde on kyllä kasatuissa kiekoissa. Jos vertaa esim. mun edellisiin Mavic CrossMax SLR -kiekkoihin, jotka painoi yli 1500g ja hinta oli jotain 700-800 euroa.

http://www.actionsports.de/gb/Wheels...tz::39364.html

Tossa olisi kohtuulliseen hintaan todella kevyt setti ja varmasti sopiva sun ajoihin. Jos sulla on 6-pultti levyt ja pystyt adaptereiden kanssa Centerlock-napojen kanssa elämään.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Nyt on edessä paljon perehtymistä aiheeseen, kiitos tähän asti vastanneille ja ehdotuksia tehneille. Kasasin viime viikolla pienen setin siitä, että mitä haluaisin päivittää, ja mitkä olisivat vaihtoehdot joiden perusteella voisin sitten pohtia eri valmistajien vastaavia tuotteita. Nopeasti se alkuperäinen n. 600,00-900,00 budjetti reilusti tuplaantui joten pitää laittaa jäitä hattuun ja aikataululisesti edetä osa kerrallaan.

Laitan vielä koko setin mitä olin pohtinut ja mikäli joku osaa siitä sanoa jonkun mikä on ei ei ehdottomasti jos esim. vastaavaa tuotetta toisella merkillä selkeästi huokeampaan hintaan. Nyt budjetti sen verran yli siitä mihin on parin kk sisällä rahkeet, että pitää ajan myötä odotella kovia tarjouksia tai karsia listaa. Ainakin satula on yksi juttu joka lienee liian kallis saavutettuun hyötyyn nähden. Kuitenkin harrastus ja ajanvietto pohjalla tässä mennään. Tietenkään sillä ei sitten taas ole minkään kanssa mitään tekemistä näissä fillari jutuissa .

Satula: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=21974
    Satulatolppa: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=69056
    Ohjaustanko: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=66430
    Stemmi: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=63718
    Kiekot: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=49971
    Polkimet: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=54878
    Juomapulloteline: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=57521

Näistä sitten vaan karsimaan kun ei rahat riitä, mutta kuumotus on kova. Toisaalta voi olla, että maantiefillarin päivitykseenkin menee sen verran rahaa, että kaikkea ei voi tähän kuutioon yksinomaan laittaa. Satuin nyt katsomaan tuon Chainreactionin kautta osia joten kun hankinta mahdollisesti tulee ajankohtaiseksi niin pitää katsastaa muutkin kaupat lävitse eli mitään rakkautta ko. firmaa kohtaan ei ole.

No ensinnäkin toi satula... Huh... Pistä satulaksi vaikka tämä ja satulatolpaksi tämä. Painoa tällä setillä suunnilleen saman verran kuin tuossa sinun alkuperäisessä suunnitelmassa mutta hinta aika paljon halvempi. Kiekoiksi sitten jotain täällä ehdoteltua tai mitä itse haluat. Jää aika paljon enemmän ainakin rahaa niihin. Tanko, stemmi ja polkimet on ok. Juomapullotelineestä en viitsi sanoa mitään... Noh sanotaan sen verran että jos sen välttämättä haluat niin osta vaikka iibeistä kympillä hiilariteline ja ryyppää vaikka loput rahat mitä tuosta jää.

On kyllä hieman aihe karannut taas lapasesta. Tämän piti olla grammanviilausta RAHARAJOITTEISILLE.

Tosiaan suurimmassa osassa tuossa listassa olevista osista ei ole mitään järkeä. Kevyempiä kiekkoja saa "itse" kasaamalla esim. NoTubes-kehien ympärille ja hinta jää about samoihin laadukkailla DT Swiss navoillakin. Satulaksi esim. Tunen Speedneedle lähtee Saksasta 180 eurolla ja paino about sama. Itsellä kyseinen satula ja on yksi mukavimmista jolla olen ajanut. KCNC:n tolpassa on aika huono kiinnityssysteemi satulalle, mutta sitäkin voi modata esim. jollain tämän tapaisella. Itse olen käyttänyt esim. Fun Worksin S-Light Carbon Pro tolpan kanssa ihan Thomsonin alaosaa. Saman painoisia hiilarisia juomapullontelineitä saa ebaysta Kiinasta kotiin kannettuna kympillä, kuten juu-zo sanoi. Sellasiakin mulla on pari kappaletta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kiitos jälleen hyvistä vinkeistä jotka varmasti menevät nyt alkuperäisten ajatusten edelle. Kiekkojen suhteen kasaaminen kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta.

Syy miksi sitten katsoin tuollaisia kalliimpia osia on se, että halusin vertailua lähes vastaavista tuotteista joissa laatu kohdallaan eikä pelkällä halvalla hinnalla olisi keskeinen syy hankintaan.

Maantiefillarin kohdalla on helppo päästä keskustelemaan osista jne. porukkalenkkien yhteydessä. Maastossa olen kuitenkin polkenut vain yksin ja en siten ole tavannut pidempi aikaisia harrastajia joilta näitä hyviä vinkkejä voisi saada. Pk-seudulla (täällä Espoon puolella) ei juuri taida olla yhteisiä maastolenkkejä. Siellä saisin varmasti myös hyviä vinkkejä haastavamman maaston ajoon.

Duuni ja duunin jälkeiset tekemiset vie sen verran aikaa kaikelta muulta, että tuollaisen listan kasaaminen ja siitä mielipiteiden kuunteleminen on nyt lähinnä paras tapa minulle viedä asiaa eteenpäin. Ensi kesänä on suunnitelmissa käydä Tahkolla ja koska ylämäki painoitteinen ajaminen on lähellä sydäntä niiin kiekkojen päivitys on yksi tärkeimmistä tällä haavaa.

Tuosta CUBEn nykyisestä satulasta en tiedä varmaksi syytä, mutta hiertymiä on tullut aivan älyttömästi vaikkakin olen käyttänyt chamois cremeä pidemmillä lenkeillä. Toki tämä syksyn vaatetus (shortsit+pitkät juoksutrikoot päällä) voivat aiheuttaa liikaa kosteutta jne. joka johtaa hiertymiin. Maastossa meneminen nyt vain sattui kolahtamaan "liikaakin" kesän aikana, vaikkakin olen itseäni enemmän maantiefillaristina pitänyt.

...Pk-seudulla (täällä Espoon puolella) ei juuri taida olla yhteisiä maastolenkkejä....
    Jaa ei vai? Tässä on taas tilaisuus mainostaa: http://www.mtbcf.net

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •