Pyöriäkin tuntuvat välillä pelkäävän, mutta jotain muuta vielä enemmän:
http://maps.google.fi/?ll=60.295638,...72.92,,0,10.35
Tuolla tulee itse aika usein liikuttua ja heppoja kohtaa lähes aina. Kuka tietää, miten kohtaaminen oikeaoppisesti pitäis tehdä? Itse olen vaan ajellu rauhallisesti mahdollisimman etäältä, mutta pitäiskö jotain puhuakin? Jotenkin vaan ajatellu, että säikähtävät vaan, jos jotain möläytän...
Tervettä järkeä kannattaa tosiaan käyttää myös ihan pikku fifienkin kanssa. Ei tartte olla iso koira, kun fillaristiinkin voi todennäköisesti sattua ihan huolella, jos osuu. Eilen yritti joku surkea näätäeläimen rääpäle, ilmeisesti lumikko, juosta äkäisen huutelun kera alle. Siinä tuskin olisin pahemmin kärsinyt, vaikka en olis jarruttanu, mutta vähänkin sitä isommat alkaa olla jo vaarallisia. Äskettäin yksi hyvin pertti-peruspyöräilijän tyylinen kaveri ajoi koiraa päin, sotkeutui fleksiin ja pyörä nurin. Kenellekään ei onneksi käynyt mitään pahempaa, koska tämä kaveri on todella rauhallinen ja varovainen pyöräilijä*. Ja siltikin osuma vaan tuli.
* Ajelee sitä tyypillistä alle 20km/h, mitä valtaosa pyöräilijöistä ja jarruttelee joka ikisessä vähänkin epäilyttävässä paikassa lähes pysähdyksiin. On muuten tosi rasittavaa lenkkiseuraa...![]()
Kirjanmerkit